کرمان موتور KMC

آغاز تحویل کی ام سی ایگل؛ خودروی ایرانی کرمان موتور به خیابان‌ها رسید

کرمان موتور با آغاز تحویل نخستین سری از خودروی کاملاً بومی کی‌ام‌سی ایگل (KMC EAGLE)، نقطه عطفی در مسیر سی‌ساله فعالیت خود رقم زد و گام بلندی به‌سوی خودکفایی در صنعت خودروسازی ایران برداشت.
قیمت کی ام سی ایگل
پس از سه دهه حضور فعال در صنعت خودرو، کرمان موتور سرانجام وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خود شد و نخستین خودروی طراحی و تولیدشده با تکیه بر توان داخلی را به دست مشتریان رساند. این خودرو با نام کی‌ام‌سی ایگل، نخستین محصول از خانواده خودروهای بومی این شرکت است که بر پایه پلتفرم اختصاصی PS1 توسعه یافته و با همکاری گسترده میان کرمان موتور و قطعه‌سازان داخلی به تولید رسیده است.

نقطه آغاز تولید بومی در کرمان موتور

تولید KMC ایگل نتیجه تلاش‌ چندساله مهندسان ایرانی و تجربیات انباشته کرمان موتور در حوزه مونتاژ و تولید خودروهای خارجی است. این پروژه، با درصد بالایی از داخلی‌سازی و کیفیت قابل‌قبول، بیانگر تغییر مسیر این شرکت از مونتاژکار صرف به یک خودروساز واقعی با تکیه بر دانش فنی بومی است.

ایگل؛ نماد «عهد ۱۴۰۷»

ایگل تنها آغاز راه نیست؛ کرمان موتور پیش‌تر از برنامه‌ای به نام «عهد ۱۴۰۷» رونمایی کرده بود که در جریان یک همایش مشترک با قطعه‌سازان معرفی شد. این برنامه، بر توسعه پلتفرم اختصاصی، افزایش عمق ساخت داخل، و عرضه محصولات متنوع با نیازسنجی بازار ایران تمرکز دارد. محصول بعدی در این مسیر، خودروی هاچ‌بک شدو (KMC SHADOW) خواهد بود که آن نیز بر پایه پلتفرم PS1 طراحی شده و به‌زودی وارد خط تولید خواهد شد.

جدول مشخصات فنی کی‌ام‌سی ایگل (KMC Eagle)

مشخصه توضیحات
نوع موتور ۴ سیلندر خطی، تنفس طبیعی با فناوری VVT
حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۰۴.۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
گیربکس اتوماتیک CVT با حالت‌های اسپرت و برف
محور محرک دیفرانسیل جلو (FWD)
استاندارد آلایندگی یورو ۵
شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک سوخت ۴۵ لیتر
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون مستقل
سیستم تعلیق عقب بازوی پیچشی
سیستم ترمز دیسکی در جلو و عقب
فرمان برقی (EPS)
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) ۴۴۳۵ / ۱۷۲۵ / ۱۵۰۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۲۵۶۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۱۶۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب ۵۵۰ لیتر
رینگ و تایر رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ با تایر ۱۸۵/65R15

نکات برجسته:

  • پلتفرم بومی‌سازی‌شده: کی‌ام‌سی ایگل بر پایه پلتفرم PS1 توسعه یافته است که نسخه به‌روزشده پلتفرم جک J4 محسوب می‌شود و با همکاری گسترده کرمان موتور و صنعت ملی قطعه‌سازی به مرحله تولید رسیده است.
  • داخلی‌سازی بالا: این خودرو با بیش از ۸۰ درصد داخلی‌سازی توانسته سهم بالایی از قطعات خود را از صنعت قطعه‌سازی داخلی تأمین کند.
  • امکانات رفاهی و ایمنی: کی‌ام‌سی ایگل مجهز به امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ترمزهای ABS و ESC، و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است.

قیمت کی ام سی ایگل

چشم‌انداز روشن برای خودروسازی داخلی

تحویل کی‌ام‌سی ایگل به مشتریان، تنها یک رویداد معمول در تقویم یک شرکت خودروسازی نیست، بلکه نمادی از آغاز فصل جدیدی در صنعت خودرو ایران است؛ فصلی که در آن یک خودروساز خصوصی، با تکیه بر توان داخلی، توانسته خودرو‌یی تولید کند که نه‌تنها از لحاظ طراحی و مهندسی، بلکه از نظر فرآیند تأمین قطعات و ساخت، بر پایه ظرفیت‌های داخلی شکل گرفته است.

ورود ایگل به خیابان‌های کشور، پیام روشنی برای بازار و صنعت خودرو دارد: خودرویی بومی، با کیفیت قابل‌قبول و متناسب با نیازهای مصرف‌کنندگان ایرانی، قابل تحقق است؛ به شرط آنکه اراده، برنامه‌ریزی و همکاری سیستماتیک میان قطعه‌سازان و خودروساز وجود داشته باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰۴ رای

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (803 ديدگاه)

    خودروی بومی منتهی خارج از توان خرید اکثر مردم 😂

    موافقم 108
    مخالفم 5
    1. hamid

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شک نکن با این قیمت شکست میخوره
      نهایت ارزشش با توجه به بازار انحصاری ایران حدود ۵۰۰ میلیون بود
      با ۶۵۰ میشه وقتی میشه سورن گرفت چرا کسی به این پول بده

      موافقم 49
      مخالفم 48
      1. genius

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1372 ديدگاه)

        دقیقا.سطح آپشنیش حتی از تارا وی۱ جدید هم بمراتب کمتره.یه کیلس استارت و سانروف هم ازش دریغ کردن!

        موافقم 45
        مخالفم 9
      2. سعید کریمی زاده

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دیگه ارزانترین خودروی سدان داخل ایران هست

        موافقم 7
        مخالفم 11
      3. سعید کریمی زاده

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اتفاقا در کلاس سواری سدان اتوماتیک توانسته سهم بسیار بالایی از بازار را داشته باشه و اعتماد مشتریان را بخوبی جذب کرده و با توجه به قیمت و کیفیت و دوام فنی و خدمات خوب کرمان موتور ارزش خرید بسیار بالایی داره…

        موافقم 18
        مخالفم 12
    2. MehdiTurbo

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2579 ديدگاه)

      اول از همه منظورشون از داخلی سازی سرهم کردن قطعات در داخل 😂😂 کاملا کابین جک مشخص و مشهود و تمام قطعاتش از چین وارد میشه منظور از ۸۰ درصد داخلی سازی یعنی ۸۰ درصدش تو ایران وارد شده سرهم شده بیست درصدش سرهم شده وارد شده 😂😂

      دوم اینکه جدای از چینی بودنش این طراحی داخلی برای سالی که توش هستیم نسبت به این قیمت خیلیییی قدیمیه
      همین الان الانش کابین ۲۰۶ از این جذاب تر

      موافقم 81
      مخالفم 16
    3. Avan

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (487 ديدگاه)

      بومی هم نیست مطمئن باشید تمام قطعات در چین تولید شدن

      موافقم 34
      مخالفم 7
    4. yektachafi

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (193 ديدگاه)

      الان به کاربرا توهین کردی به پیک موتوری های عزیز هم همینطور
      شما خودتم کامنت دادی
      مجبور نیستی
      چمیدونم برو قدم بزن اصلا

    5. مزدا

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2094 ديدگاه)

      طراحی شخمی داره
      اصلا سایز رینگ و لاستیک فاجعه هست!

      موافقم 23
      مخالفم 4
    6. رامین صفایی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      این کرمان موتور فقط مونتاژ کننده گاری ها
      و ارابه های چینی است . اتومبیل ایرانی کجا بود ؟

      موافقم 19
      مخالفم 5
    7. سعید کریمی زاده

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دیگه ارزانترین خودروی سدان داخل ایران هست

      موافقم 4
      مخالفم 3
    8. آرماتی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (184 ديدگاه)

      ماشینی که طراحی ۱۰سال قبل داره و قیمت فروشش در فولترین حالت با ایربگ جانبی و دوربین عقب و GPS تمام ساخت چین ۱۰هزار دلار بوده،الان با ۸۰درصد داخلی سازی و خرید کامل پلتفرم اونم بعنوان پلتفرم از رده خارج شرکت اصلی،حدود ۱میلیارد تومن که چند ماه پیش فروختن و قیمت جدیدش حداقل ۱۰۰میلیون گرونتر میشه،اگه با دلار ۷۰تومنی بانکی که این شرکت ها میگیرن حساب کنی،میشه حدود ۱۴،۱۵هزار دلار
      فایده خودرو ملی شدن و تولید داخلی بودنش برای مردم ایران چیه؟ ۵۰درصد گرونی نسبت به اصل خارجی اش؟ ۱۰۰۰رحمت به چین کمونیستی

  2. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    حالا ایرانی بودنش چیز خوبیه؟

    موافقم 31
    مخالفم 6
  3. مهدی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (259 ديدگاه)

    هنوز نفهمیدم چراغهای جلوش چه شکلیه!

    موافقم 40
    مخالفم 3
  4. هنری فورد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    قیمت خودروهای روز دنیا در عراق و افغانستان و سوریه و .‌‌.. چند در اینجا چند ؟!

    موافقم 31
    مخالفم 5
  5. اراز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    آب زنید راه را هین که نگار میرسد!
    مژده دهید باغ را بوی ایگل میرسد…
    آب زنید راه را هین که نگار میرسد…

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. خودرو

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودروی که چینی ها از هیوندا اکسنت کپی کردن و اینا فقط بیرون رو تغییر دادن چه طوری میشه خودروی ایرانی ؟ خجالت داره واقعا

      موافقم 16
      مخالفم 1
  6. هراکلیوس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (375 ديدگاه)

    پلفرم از رده خارج جک چینی با سود فزوش اشغالای چینی به مردم خداد دلار خریدن بعدش دادن همون چینی ها فیس لیفتش کردن حالا با افتخار میگن ملت همیشه در صحنه بدوید 10هزار دلار عقب نمونید از خودرو ملی کشور رقیب بنز

    موافقم 21
    مخالفم 3
  7. سجاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    نسبت چرخ عقب به بدنه عقب و.. حال ادمو بهم میزنه

    موافقم 16
    مخالفم 3
  8. Mohammad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (340 ديدگاه)

    تروخدا اینو دیگه ۵۰۰ میلیون بدید یکم دولت کمک کنه مردم بتونن ماشین بخرن من خودم خسته شدم از پیاده بودن مگه چه گناهی کردیم ما که توقع آلمانی نداریم کمک کنید اینو بخریم بیارید روی خط تولید ایران خودرو یکم حاشیه یود بیارید پایین
    ما با این شرایط توقعمون اومده پایین به همینم راضی هستیم از پیادگی خیلی بهتره باور کنید پیاده بودن خیلی سخته

    موافقم 25
    مخالفم 7
  9. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    برنده اسم این خودرو که از طریق فراخوان مردمی انتخاب شد به کجا رسید؟
    دقیقا یکی از اسم های پیشنهادی من انتخاب شده ولی اصلا خبری نیست متاسفانه ، لطفا پیگیری کنید دست مون به جایی بند نیست بخدا

    موافقم 9
    مخالفم 6
  10. بی وطن

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (162 ديدگاه)

    تولید KMC ایگل نتیجه تلاش‌ چندساله مهندسان ایرانی و تجربیات انباشته کرمان موتور در حوزه مونتاژ و تولید خودروهای خارجی است!!!!
    فقط 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    توروخدا اینهمه سال تلاش نکنید بخدا ما راضی به زحمت شما مهنداسان عزیز نیستیم….
    یه جک j4 تو این بازار ارزش خرید داشت که اونم تعطیل شد رفت…

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. genius

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1372 ديدگاه)

      من گفتم بازم میگم بجای اینکه میلیارد میلیارد بدیم برای تیم شوتبال مربی از اروپا بیاریم باید پونصدتا بیشتر هم نیازی نیست استاد مهندسی از ژاپن،کره لااقل همین چین بیاریم به فارغ‌التحصیلان ایرانی نوع فکر کردن یاد بدن!
      خروجی دانشکده مهندسی تو ایران عملا هیچ در هیچه!هزارتا مهندس مکانیک و الکترونیک و صنایع و متالوژی استخدام کرمان موتورن اونوقت خروجی کار شده کپی پیست جک j4!!!!خب این خیلی تاسف آوره

      موافقم 24
      1. Fardin3000

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا خروجی دانشگاه های ما خیلی هم خوبه که بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی جذب بهترین دانشگاه های جهان میشوند و تنها ۱۰-۲۰ درصدشون اینجا مشغول بکار هستند. اونم نه صنایع مادر و اصلی. مشکل از تخصص و عدم پشتکار جوانان نخبه نیست، مشکل ما سو مدیریت، عدم فضا و استفاده از تخصص جوانان و احترام به اونهاست.

        موافقم 4
        مخالفم 2
  11. MjM

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (746 ديدگاه)

    طراحی جلو و پشتش کاملا برعکس شده! پشتش بهتر شده و جلوشو خراب کردن!(اون کروم چیه جلوی کاپوت؟؟؟!!!)
    ایرانیزه هم که شده کیفیتش معلومه چیه!

    موافقم 23
    مخالفم 3
  12. ناصر مجدالدین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش همون جک j4 قبلی رو دست نمیزدید ادامه میدادید بسیاربسیار ماشین خوب وکم استهلاکیه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  13. علی نادری

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از ۲۰۷ و شاهین و …..بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 21
  14. Saeed

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خودروی بومی
    تولید داخل
    کیفیت قابل قبول
    صنعت خودروسازی
    بازی با کلمات را ببینید
    یک بچه ای باید پیدا بشه و میون جمع فریاد بزنه : پادشاه لخته !
    شاید چشم باقی جمع باز شه …

    موافقم 18
    مخالفم 1
  15. ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6777 ديدگاه)

    میخوان اون هاچبک با طراحی دهه ۲۰۱۰ میلادی رو تو سال ۱۴۰۷ به مردم فرو کنن 😐

    موافقم 18
    مخالفم 1
  16. حامد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ایرانی ها، چرا اصلا به فکر جا لیوانی نیستن؟؟

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Mohammad

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (340 ديدگاه)

      چی سر جاشه این سرجاش باشه
      بعدش هم یه کاپ هولدر میشه از دیجی کالا خرید بهتره ، چون اگه خودشون بخوان بسازن به عنوان آپشن ۵ میلیون گرون تر مبفروشن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  17. Gabriel

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    آقا منم پشت لپ تاپم پلاک ایسوسش رو کندم چسبوندم Gabriel, الآن لپ تاپ تولید داخلی شخص من حساب میشه دیگه!؟!

    موافقم 14
  18. شایکل موماخر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خخخخخخخ. ببین این سی سال ،چه خبر بوده که این گوشکوب شده نقطه عطف شون !!!!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. Mohammad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (340 ديدگاه)

    چی میگی تو

    موافقم 10
  20. کوروش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    نکرده لااقل یه گیربکس اتوماتیک معمولی بگذاره که ادم از شر این cvt سرطان خلاص بشوند

  21. حمید سرشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالبه که ایگل مثلا داخلی‌سازی شده همون جی۴ هست اما گرون‌تر شده!!! دنیا برعکسه.
    آشغال از رده خارج رو می‌خوان با قیمت ماشین روز بندازن به هم‌وطناشون.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. آرزوها

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا مه شکن جلو نداره؟

  23. وات ایز دیس؟

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرخ ها چرا اندازه چرخ جاروبرقی؟
    طراحیش مثل ماشین های شتر گاو پلنگ پونزده سال پیش چینی هاست. بعد ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی؟ گیربکس سی وی تی؟ باید فقط ۳ نفره ازش استفاده بشه، یکی رانندگی کنه دو نفر از پشت حل بدن.

  24. سعید کریمی زاده

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    امیدوارم کیفیت موتور و گیربکس و هندلینگ و دوام فنی جک جی ۴ را داشته باشد و بومی سازی کیفیت خودروی اصلی را کاهش نداده باشد چون متاسفانه معمولا اینگونه بوده…

  25. .

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    آقا اگر این چینی ایرانی ایرانی هستش پس ایرانی اصیل چه سمیه دیگه؟!

  26. سراب

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میگن ارزش واقعیش ۵۰۰ میلیونه
    عزیز من ارزش واقعیش زمانی معلوم میشه که واردات آزاد باشه و تعرفه و عوارض و مالیات ماشین وارداتی خیلی پایین باشه

  27. محمدعلی

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خبر از کجا در اومده !! من هم جز اولین سری ثبت نامی ها هستم ولی نمایندگی پرسیدم گفت آماده تحویل نیست
    هنوز شاسی نخورده.از بهمن 1403 قراره شاسی بخوره تا الان سه ماه و نیم تاخیر دارن معلوم هم نیست کی تحویل بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا