کرمان موتور با آغاز تحویل نخستین سری از خودروی کاملاً بومی کیامسی ایگل (KMC EAGLE)، نقطه عطفی در مسیر سیساله فعالیت خود رقم زد و گام بلندی بهسوی خودکفایی در صنعت خودروسازی ایران برداشت.
پس از سه دهه حضور فعال در صنعت خودرو، کرمان موتور سرانجام وارد مرحله جدیدی از فعالیتهای خود شد و نخستین خودروی طراحی و تولیدشده با تکیه بر توان داخلی را به دست مشتریان رساند. این خودرو با نام کیامسی ایگل، نخستین محصول از خانواده خودروهای بومی این شرکت است که بر پایه پلتفرم اختصاصی PS1 توسعه یافته و با همکاری گسترده میان کرمان موتور و قطعهسازان داخلی به تولید رسیده است.
نقطه آغاز تولید بومی در کرمان موتور
تولید KMC ایگل نتیجه تلاش چندساله مهندسان ایرانی و تجربیات انباشته کرمان موتور در حوزه مونتاژ و تولید خودروهای خارجی است. این پروژه، با درصد بالایی از داخلیسازی و کیفیت قابلقبول، بیانگر تغییر مسیر این شرکت از مونتاژکار صرف به یک خودروساز واقعی با تکیه بر دانش فنی بومی است.
ایگل؛ نماد «عهد ۱۴۰۷»
ایگل تنها آغاز راه نیست؛ کرمان موتور پیشتر از برنامهای به نام «عهد ۱۴۰۷» رونمایی کرده بود که در جریان یک همایش مشترک با قطعهسازان معرفی شد. این برنامه، بر توسعه پلتفرم اختصاصی، افزایش عمق ساخت داخل، و عرضه محصولات متنوع با نیازسنجی بازار ایران تمرکز دارد. محصول بعدی در این مسیر، خودروی هاچبک شدو (KMC SHADOW) خواهد بود که آن نیز بر پایه پلتفرم PS1 طراحی شده و بهزودی وارد خط تولید خواهد شد.
جدول مشخصات فنی کیامسی ایگل (KMC Eagle)
مشخصه | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | ۴ سیلندر خطی، تنفس طبیعی با فناوری VVT |
حجم موتور | ۱۴۹۹ سیسی |
حداکثر قدرت | ۱۰۴.۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۱۳۷ نیوتنمتر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه |
گیربکس | اتوماتیک CVT با حالتهای اسپرت و برف |
محور محرک | دیفرانسیل جلو (FWD) |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۱۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۴۵ لیتر |
سیستم تعلیق جلو | مکفرسون مستقل |
سیستم تعلیق عقب | بازوی پیچشی |
سیستم ترمز | دیسکی در جلو و عقب |
فرمان | برقی (EPS) |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | ۴۴۳۵ / ۱۷۲۵ / ۱۵۰۵ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۵۶۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۱۶۰ کیلوگرم |
حجم صندوق عقب | ۵۵۰ لیتر |
رینگ و تایر | رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ با تایر ۱۸۵/65R15 |
نکات برجسته:
- پلتفرم بومیسازیشده: کیامسی ایگل بر پایه پلتفرم PS1 توسعه یافته است که نسخه بهروزشده پلتفرم جک J4 محسوب میشود و با همکاری گسترده کرمان موتور و صنعت ملی قطعهسازی به مرحله تولید رسیده است.
- داخلیسازی بالا: این خودرو با بیش از ۸۰ درصد داخلیسازی توانسته سهم بالایی از قطعات خود را از صنعت قطعهسازی داخلی تأمین کند.
- امکانات رفاهی و ایمنی: کیامسی ایگل مجهز به امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ترمزهای ABS و ESC، و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است.
چشمانداز روشن برای خودروسازی داخلی
تحویل کیامسی ایگل به مشتریان، تنها یک رویداد معمول در تقویم یک شرکت خودروسازی نیست، بلکه نمادی از آغاز فصل جدیدی در صنعت خودرو ایران است؛ فصلی که در آن یک خودروساز خصوصی، با تکیه بر توان داخلی، توانسته خودرویی تولید کند که نهتنها از لحاظ طراحی و مهندسی، بلکه از نظر فرآیند تأمین قطعات و ساخت، بر پایه ظرفیتهای داخلی شکل گرفته است.
ورود ایگل به خیابانهای کشور، پیام روشنی برای بازار و صنعت خودرو دارد: خودرویی بومی، با کیفیت قابلقبول و متناسب با نیازهای مصرفکنندگان ایرانی، قابل تحقق است؛ به شرط آنکه اراده، برنامهریزی و همکاری سیستماتیک میان قطعهسازان و خودروساز وجود داشته باشد.
احمدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خودروی بومی منتهی خارج از توان خرید اکثر مردم 😂
hamid
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴شک نکن با این قیمت شکست میخوره
نهایت ارزشش با توجه به بازار انحصاری ایران حدود ۵۰۰ میلیون بود
با ۶۵۰ میشه وقتی میشه سورن گرفت چرا کسی به این پول بده
genius
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا.سطح آپشنیش حتی از تارا وی۱ جدید هم بمراتب کمتره.یه کیلس استارت و سانروف هم ازش دریغ کردن!
سعید کریمی زاده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه ارزانترین خودروی سدان داخل ایران هست
سعید کریمی زاده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا در کلاس سواری سدان اتوماتیک توانسته سهم بسیار بالایی از بازار را داشته باشه و اعتماد مشتریان را بخوبی جذب کرده و با توجه به قیمت و کیفیت و دوام فنی و خدمات خوب کرمان موتور ارزش خرید بسیار بالایی داره…
MehdiTurbo
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اول از همه منظورشون از داخلی سازی سرهم کردن قطعات در داخل 😂😂 کاملا کابین جک مشخص و مشهود و تمام قطعاتش از چین وارد میشه منظور از ۸۰ درصد داخلی سازی یعنی ۸۰ درصدش تو ایران وارد شده سرهم شده بیست درصدش سرهم شده وارد شده 😂😂
دوم اینکه جدای از چینی بودنش این طراحی داخلی برای سالی که توش هستیم نسبت به این قیمت خیلیییی قدیمیه
همین الان الانش کابین ۲۰۶ از این جذاب تر
Avan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بومی هم نیست مطمئن باشید تمام قطعات در چین تولید شدن
yektachafi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴الان به کاربرا توهین کردی به پیک موتوری های عزیز هم همینطور
شما خودتم کامنت دادی
مجبور نیستی
چمیدونم برو قدم بزن اصلا
مزدا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی شخمی داره
اصلا سایز رینگ و لاستیک فاجعه هست!
رامین صفایی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این کرمان موتور فقط مونتاژ کننده گاری ها
و ارابه های چینی است . اتومبیل ایرانی کجا بود ؟
سعید کریمی زاده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه ارزانترین خودروی سدان داخل ایران هست
آرماتی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشینی که طراحی ۱۰سال قبل داره و قیمت فروشش در فولترین حالت با ایربگ جانبی و دوربین عقب و GPS تمام ساخت چین ۱۰هزار دلار بوده،الان با ۸۰درصد داخلی سازی و خرید کامل پلتفرم اونم بعنوان پلتفرم از رده خارج شرکت اصلی،حدود ۱میلیارد تومن که چند ماه پیش فروختن و قیمت جدیدش حداقل ۱۰۰میلیون گرونتر میشه،اگه با دلار ۷۰تومنی بانکی که این شرکت ها میگیرن حساب کنی،میشه حدود ۱۴،۱۵هزار دلار
فایده خودرو ملی شدن و تولید داخلی بودنش برای مردم ایران چیه؟ ۵۰درصد گرونی نسبت به اصل خارجی اش؟ ۱۰۰۰رحمت به چین کمونیستی
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا ایرانی بودنش چیز خوبیه؟
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هنوز نفهمیدم چراغهای جلوش چه شکلیه!
هنری فورد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴قیمت خودروهای روز دنیا در عراق و افغانستان و سوریه و ... چند در اینجا چند ؟!
اراز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آب زنید راه را هین که نگار میرسد!
مژده دهید باغ را بوی ایگل میرسد…
آب زنید راه را هین که نگار میرسد…
خودرو
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خودروی که چینی ها از هیوندا اکسنت کپی کردن و اینا فقط بیرون رو تغییر دادن چه طوری میشه خودروی ایرانی ؟ خجالت داره واقعا
هراکلیوس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پلفرم از رده خارج جک چینی با سود فزوش اشغالای چینی به مردم خداد دلار خریدن بعدش دادن همون چینی ها فیس لیفتش کردن حالا با افتخار میگن ملت همیشه در صحنه بدوید 10هزار دلار عقب نمونید از خودرو ملی کشور رقیب بنز
سجاد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نسبت چرخ عقب به بدنه عقب و.. حال ادمو بهم میزنه
Mohammad
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تروخدا اینو دیگه ۵۰۰ میلیون بدید یکم دولت کمک کنه مردم بتونن ماشین بخرن من خودم خسته شدم از پیاده بودن مگه چه گناهی کردیم ما که توقع آلمانی نداریم کمک کنید اینو بخریم بیارید روی خط تولید ایران خودرو یکم حاشیه یود بیارید پایین
ما با این شرایط توقعمون اومده پایین به همینم راضی هستیم از پیادگی خیلی بهتره باور کنید پیاده بودن خیلی سخته
علی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام
برنده اسم این خودرو که از طریق فراخوان مردمی انتخاب شد به کجا رسید؟
دقیقا یکی از اسم های پیشنهادی من انتخاب شده ولی اصلا خبری نیست متاسفانه ، لطفا پیگیری کنید دست مون به جایی بند نیست بخدا
بی وطن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تولید KMC ایگل نتیجه تلاش چندساله مهندسان ایرانی و تجربیات انباشته کرمان موتور در حوزه مونتاژ و تولید خودروهای خارجی است!!!!
فقط 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
توروخدا اینهمه سال تلاش نکنید بخدا ما راضی به زحمت شما مهنداسان عزیز نیستیم….
یه جک j4 تو این بازار ارزش خرید داشت که اونم تعطیل شد رفت…
genius
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من گفتم بازم میگم بجای اینکه میلیارد میلیارد بدیم برای تیم شوتبال مربی از اروپا بیاریم باید پونصدتا بیشتر هم نیازی نیست استاد مهندسی از ژاپن،کره لااقل همین چین بیاریم به فارغالتحصیلان ایرانی نوع فکر کردن یاد بدن!
خروجی دانشکده مهندسی تو ایران عملا هیچ در هیچه!هزارتا مهندس مکانیک و الکترونیک و صنایع و متالوژی استخدام کرمان موتورن اونوقت خروجی کار شده کپی پیست جک j4!!!!خب این خیلی تاسف آوره
Fardin3000
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا خروجی دانشگاه های ما خیلی هم خوبه که بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی جذب بهترین دانشگاه های جهان میشوند و تنها ۱۰-۲۰ درصدشون اینجا مشغول بکار هستند. اونم نه صنایع مادر و اصلی. مشکل از تخصص و عدم پشتکار جوانان نخبه نیست، مشکل ما سو مدیریت، عدم فضا و استفاده از تخصص جوانان و احترام به اونهاست.
MjM
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی جلو و پشتش کاملا برعکس شده! پشتش بهتر شده و جلوشو خراب کردن!(اون کروم چیه جلوی کاپوت؟؟؟!!!)
ایرانیزه هم که شده کیفیتش معلومه چیه!
ناصر مجدالدین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کاش همون جک j4 قبلی رو دست نمیزدید ادامه میدادید بسیاربسیار ماشین خوب وکم استهلاکیه
علی نادری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴از ۲۰۷ و شاهین و …..بهتره
Saeed
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خودروی بومی
تولید داخل
کیفیت قابل قبول
صنعت خودروسازی
بازی با کلمات را ببینید
یک بچه ای باید پیدا بشه و میون جمع فریاد بزنه : پادشاه لخته !
شاید چشم باقی جمع باز شه …
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴میخوان اون هاچبک با طراحی دهه ۲۰۱۰ میلادی رو تو سال ۱۴۰۷ به مردم فرو کنن 😐
حامد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این ایرانی ها، چرا اصلا به فکر جا لیوانی نیستن؟؟
Mohammad
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چی سر جاشه این سرجاش باشه
بعدش هم یه کاپ هولدر میشه از دیجی کالا خرید بهتره ، چون اگه خودشون بخوان بسازن به عنوان آپشن ۵ میلیون گرون تر مبفروشن
Gabriel
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آقا منم پشت لپ تاپم پلاک ایسوسش رو کندم چسبوندم Gabriel, الآن لپ تاپ تولید داخلی شخص من حساب میشه دیگه!؟!
شایکل موماخر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴خخخخخخخ. ببین این سی سال ،چه خبر بوده که این گوشکوب شده نقطه عطف شون !!!!!!!
Mohammad
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چی میگی تو
کوروش
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴نکرده لااقل یه گیربکس اتوماتیک معمولی بگذاره که ادم از شر این cvt سرطان خلاص بشوند
حمید سرشناس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴جالبه که ایگل مثلا داخلیسازی شده همون جی۴ هست اما گرونتر شده!!! دنیا برعکسه.
آشغال از رده خارج رو میخوان با قیمت ماشین روز بندازن به هموطناشون.
آرزوها
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا مه شکن جلو نداره؟
وات ایز دیس؟
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چرخ ها چرا اندازه چرخ جاروبرقی؟
طراحیش مثل ماشین های شتر گاو پلنگ پونزده سال پیش چینی هاست. بعد ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی؟ گیربکس سی وی تی؟ باید فقط ۳ نفره ازش استفاده بشه، یکی رانندگی کنه دو نفر از پشت حل بدن.
سعید کریمی زاده
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴امیدوارم کیفیت موتور و گیربکس و هندلینگ و دوام فنی جک جی ۴ را داشته باشد و بومی سازی کیفیت خودروی اصلی را کاهش نداده باشد چون متاسفانه معمولا اینگونه بوده…
.
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴آقا اگر این چینی ایرانی ایرانی هستش پس ایرانی اصیل چه سمیه دیگه؟!
سراب
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴میگن ارزش واقعیش ۵۰۰ میلیونه
عزیز من ارزش واقعیش زمانی معلوم میشه که واردات آزاد باشه و تعرفه و عوارض و مالیات ماشین وارداتی خیلی پایین باشه
محمدعلی
۷ خرداد ۱۴۰۴این خبر از کجا در اومده !! من هم جز اولین سری ثبت نامی ها هستم ولی نمایندگی پرسیدم گفت آماده تحویل نیست
هنوز شاسی نخورده.از بهمن 1403 قراره شاسی بخوره تا الان سه ماه و نیم تاخیر دارن معلوم هم نیست کی تحویل بدن