لامبورگینی

همه چیز دربارهٔ لامبورگینی اونتادرو SV

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵: سرانجام خودروی فوق‌العاده و پرچم‌دار خاندان اونتادور، رونمایی شد. لامبورگینی اونتادور LP750-4 سوپر ولوچه با همان فرمول پیشینیان خود ساخته شده است. یعنی وزن کمتر و قدرت بیشتر.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
پیشرانه V12 این خودرو با حجم ۶.۵ لیتر و با تنفس طبیعی قادر است ۷۴۰ اسب بخار (۷۵۰ps) نیرو در دور موتور ۸۴۰۰ و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید. ردلاین موتور هم از ۸۵۰۰ دور بر دقیقه آغاز می‌گردد. چنین نیرویی با توجه به کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی خودرو، عملکرد آن را ارتقا خواهد داد. اکنون نسبت وزن به قدرت خودرو به رقم ۲.۰۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار رسیده است.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
اونتادور SV هنوز شتاب صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه ثبت می‌کند. با این وجود بیشینه سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سیستم اگزوز جدید مدل SV علاوه بر کاهش فشار پشت، صدای رساتر و بلندتری تولید می‌کند.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
طراحی بیرونی اونتادور SV به منظور کسب اطمینان از بهترین تعادل آئرودینامیکی، بهینه گشته است. در نتیجه بهبود آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر هوا تا ۱۵۰ درصد کارآمدی بالاتر و ۱۷۰ درصد نیروی چسبندگی یا داون فورس بیشتری را نشان می‌دهد.
راه حل‌های مهندسی برای کاهش وزن با کمک پنل ها و قطعات جایگزین شده با فیبرکربن نهایی شده‌اند. به گفته استفان وینکلمن، این خودرو منحصر به فردترین، خالص‌ترین و احساسی‌ترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
روی شاسی مونوکوک فیبرکربنی SV شماره سریال‌های انحصاری درج شده و فریم آلومینیومی سبک‌وزن آن توسط پیچ و مهره روی آن قرار می‌گیرد. پانل درب‌ها، سپرها و ضربه‌گیرها، ورودی‌های هوا و باله ثابت عقب نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Dashboard
Lamborghini Aventador SV Dashboard
Lamborghini Aventador SV Interior
Lamborghini Aventador SV Interior
فیبر کربن حتی به داخل کابین هم راه یافته و صندلی‌های سطلی شکل مسابقه ای، پانل‌های درب‌ها و داشبورد را دربر می‌گیرد. این در حالی است که از کف‌پوش و مواد عایق خبری نیست. نشان دهنده های داشبورد نیز کاملاً به‌روز شده‌اند. صفحه نمایشگر دیجیتالی TFT زرد رنگ با وضوح بالا حتی نیروی G را نیز به نمایش می‌گذارد.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
سیستم تعلیق با ویژگی‌هایی نظیر کمک‌فنرهای مغناطیسی-رئولوژیکی انطباقی به حفظ خودرو در هر شرایط در وضعیت متعادل از جمله در هنگام ترمز شدید بدون شیرجه رفتن، کمک می‌نمایند. فرمان الکترومکانیکی پویای خودرو هم با تنظیمات بخصوصی همراه گشته است. چرخ‌های آلیاژی نیز بسیار سبک‌وزن می‌باشند. اندازه رینگ‌ها در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی است که می‌تواند به‌صورت اختیاری با مهره مرکزی ارائه گردد. مجموعه ترمزهای کربن سرامیکی هم که به‌صورت استاندارد روی این خودرو قرار می‌گیرند، همیشه اطمینان کافی از قدرت توقف را ایجاد می‌نمایند.

قیمت پایه اونتادور سوپر ولوچه در اروپا ۳۲۷,۱۹۰ یورو می‌باشد و فروش آن از اواخر بهار ۲۰۱۵ آغاز می‌شود.

[jwplayer mediaid=”104624″] [دانلود ویدئو]

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. NA-NikandreosApotheon-NA

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به به چه شود.
    آونتادور خودش یه عروسه حالا با اومدن نسخه SV میشه تازه عروس در حجله.

    واقعا مناسبترین سوپراسپرت در رنج قیمت خودش.

    عاشقشم به معنای واقعی.ایتالیا همیشه تو خودروسازی به فکر ما جووناست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      همیشه آونتادور رو تحسین می کردم.و می کنم.
      خود اسم لامبورگینی ۱ میلیارد می ارزه.
      و همیشه دوست داشتم این ماشین. داشتم.ولی افسوس که تصاویر و چند کلیپ سهم ما از این آونتادور رویایی هست.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. E 36

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (920 ديدگاه)

        بی نظیره
        BIG LIKE

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Mostafa&S

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      درود
      فراری لایک
      لامبورگینی دیسلایک

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. NA-NikandreosApotheon-NA

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        مصطفی نظر سنجی غلطی کردی

        فراری و لامبورگینی هر دوشون بی نظیرن و من نمی تونم یکی رو بیشتر از اونیکی دوست داشته باشم.

        ۵۰/۵۰

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. slr722

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      خوشم میاد یه ماشین خوب .بتونی خوبترش بکنی…

      اسپیلتر خیلی خوب شده…
      ایرودینامیک چشمی نیست.اما خوب معلومه بهبود یافته…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. bardia

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    من همیشه محصولات فراری رو بیشتر از لامبو دوست داشتم
    ولی اوانتادور اولین ماشینی بود که واقعا از ته دلم دوست داشتم,ابهت خاصی داره واقعا
    مخصوصا نارنجی اسپایدرش با اینتریور طرح نارنجی محشره
    اینم که مثل قبلی خوشگلو پر ابهته دمشون گرم
    فقط یکم موتورشو قوی تر میکردن خیلی بهتر میشد,اینهمه حجم موتور ۸۰۰ اسب بخار قدرت میخواد
    اگه ۸۰۰ اسب بود دیگه هیچ ایرادی نمیشد گرفت ازش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Omid

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینم باید در نظر داشت که این ماشین موتورش تنفس طبیعی هست !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Carbonado Aventador

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (4339 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم متاسف ام واسه لامبورگینی!
      وننو که سال ۲۰۱۵ معرفی شد ۷۴۰ اسب و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور داشت!
      تازه ۱۵۰ کیلو از آونتادور سبکتر بود!
      مطمئنم که عملکردش از وننو خیلی بهتره ولی درکل متاسفم!
      البته خیلی وقته میدونستم ۷۴۰ اسب بخاره ولی امیدوار بودم تا بیشتر از این باشه ولی نیست!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1163 ديدگاه)

        سلام داداش محمد حسین
        پیش بینیا درست در نیومد من که از اول شک داشتم آوانتادورsv با ۸۰۰ اسب بخار رونمایی بشه ولی در مورد وزنش اشتباه کردم حداقل ۱۰۰ کیلو رو انتظار داشتم.
        ولی نباید ناراحت بشی چیزی که مشخصه این خیلی ماشین شاخیه. در مورد وننو باید بگم در مورد ماشین ۴.۵ میلیون دلاری که بیشتر اجزاشو تیتانیوم فیبر کربن و کربو تیتانیوم تشکیل میده باید وزن اینقدر با آوانتادور فرق کنه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. bardia

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        داداش ناراحت نشو میدونم لامبو رو دوست داری و از اسمتون هم مشخصه
        ولی تا سالهای آینده احتمالا تا ۲۰۲۰ دیگه لامبو تنها کمپانی سوپراسپرت سازی خواهد بود که از تنفس طبیعی استفاده میکنه,به همین علت من اعتقاد دارم مدیران لامبو حتی ممکنه پیشرفتشونو کند تر کرده باشن تا واسه بازار محصولات آیندشون حرکت مفیدی کرده باشن
        در واقع ممکنه تکنولوژیش باشه ولی رونمایی نشه الان
        امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. moein

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (839 ديدگاه)

    هیولا
    سلطان
    واقعا این ماشین هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره
    یه طراحی جسورانه و فوق العاده تهاجمی که فقط دیدنش هم باعث میشه آدم ادرنالین ترشح کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. پوری پوریا!

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    به به!
    لامبورگینی عشقه !
    فوق العاده ست! چیزی نمیتونم بگم فقط اینکه کاش قوی تر و سریع تر بود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پوری پوریا!

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اونتادر ( کلا ماشینای لامبورگینی) همیشه خاص بودن و هستن! هر سری که یه لامبو جدید معرفی میشه دنیای خودرو رو تکون میده! این اونتادر همه چیش ادمو دیوونه میکنه! قیافش – موتورش – صداش و…!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. fardinb

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    از اولین لحظه که اونتادور رو دیدم عاشقش شدم
    یه عشقه واقعی
    عشق در یک نگاه
    یه نقاشیه بزرگم ازش زدم دیواره اتاقم
    حالا فک کن sv هم بشه !!!!!!!
    OMG !!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. MOHAMAD TBAG

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    جووووووووووونم لامبو ♥
    یه ایتالیا و یه لامبو …………

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Lamborghini REVENTON

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به قول جرمی کلارکسون این ماشین اسب های با اصل نصب داره و به قول ریچارد هموند موقع تعویض دنده میزنه پشت سرت و….
    دوستان عزیز من یک سوال دارم ؟من کلاس هشتم هستم بعد درمورد انتخاب رشته ی ریاضی مکانیکی شک دارم ؟برم یا نرم؟بعد درآمد داخل کشورش خوبه یا نه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Mostafa&S

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      نه داداش رشته فنی بخصوص مکانیک نرو خیلی سخته ریاضی و فیزیک زیاد داره من خودم فیروزکوه مکانیک خوندم ولی آخرش کم آوردم برو انسانی…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1350 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز رشته ای که بهش علاقه داری رو بخون. من خودم ریاضی رفتم الانم دارم مهندسی مواد میخونم و فکر میکنم بهترین انتخاب زندگیم انتخاب رشته ریاضی و بعدشم مهندسی مواد بوده. از الانم به فکر درآمد نباش. شما چه تجربی بخونی، چه انسانی بخونی چه ریاضی، هر کدوم سختیهای خودشو داره و موفقیت و پول درآوردن هم در هر سه تاشون امکانپذیره (باید راهشو پیدا کنی).

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. Car Designer

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    این گاو هرچی بزرگتر میشه وحشی تر میشه………
    وحشی
    وحشی
    و وحشی تر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. saleh.cars.motorcycles

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    میشه گفت طراحی اونتادور بین تموم خودروهای دیگر خیابانی جز خشنترین طراحی هاست بخاطرخطوط تیز وبرنده ی که روی تمام نقاطش میشه دید.
    واین طراحیشون خشونت بیشتری بهش داده که بسیار قدرتمندترازقبل نشونش میده که درواقعیت هم تغییرات مناسبی توباطن داشته
    وبه گفته ی خودشون یعنی جناب آقای استفان وینکلمن: این خودرو منحصر به فردترین، خالص‌ترین و احساسی‌ترین محصول تاریخ تجاری لامبورگینی است
    من که بادیدنش لذت میبرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. فرزاد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هیچی دیگه اینم واسه غصه امشبم ، فردا صبح گاه هم باید با پیکان بار برم سر کار…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. reza

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    شتابشو که گفتین هنوز ۲.۸ ثانیه است.سرعتشم که تا جایی که میدونم اونتادور معمولی هم ۳۵۰ هست پس توی این دو فاکتور ارتقایی نداشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. M5

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    تودوزیش زیباست!
    خطی ک برای طراحیش گرفته شده توی همه جا دیده میشه چه روی صندلی چه بدنه چه کفش!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. پیکان جوانان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چه فرقی با آونتادور پ کرده ۲.۸ و ۳۵۰ تغییر نکرده که

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سعید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    مگه میشه به این ماشین ایراد گرفت؟همه چیش عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مهران

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    درست طرفدار فراری ام
    ولی خداییش اونتادورم خیلی بی نا…سه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. kurdishlambo

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    آقا چرا تیزرش رو نذاشتین خداییش آدم کف میکنه اصلا!!!
    تازه یه آپشنم که اضافه شده اینه وقتی ۱۸۰تا رو رد میکنه یه پدرسوخته ای داد میزنه:این است خودروی ملی ایتالی!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Evin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    صفحه TFT کیلومتر شمار زرد رنگ اصلا بهش نمیاد !!!
    بیشتر طرح فانتزی داره
    همون اولی بهتر بید!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. lmbx

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود
    چرا این پشت آمپرشو اینطوری کردن به نظرم زشت میزنه!. لامبورگینی باید یا توربو بزاره تو موتوراش یا بره سوراغ هیبریدی تا از پورش و مک لارن عقب نمونه.ولی واقعا ابهت لامبورگینی یه چیز دیگس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. parham

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    من واسه این کار زاده شدم
    من این بار آماده شدم
    من واسه این کار ساخته شدم
    من بی تاب بیییییییی تابم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. سیامک

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سالهاست که طرفدار فراری هستم اما آونتادور با اون طراحی خشن و هیجانیش قلب آدمو به تپش وادار میکنه فقط کاش موتورش رو قویتر کنه یا تبدیلش کنه به یه هایپرکار. چون انقدر فراری و لامبو رو دوس دارم که نمیتونم ببینم پورشه و مک لارن ازینا جلوتر باشن. به هر حال اینا از مهد طراحی و سرعت میان . عاشقشونم من …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. محمدمیلـاد

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خرابشم لامصب باید پشت این ماشین بشینید تا راحتی و حال واقعی رو بفهمید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. سینا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که واقعا نمیدونم چی درموردش بگم حاظرم کل زندگیموبدم ولی یه لامبرگینی اونتادورsvداشته باشم واقعامحشره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا