لامبورگینی

درباره جانشین هیبریدی لامبورگینی هوراکان چه می‌دانیم؟

قرار است تا چندی دیگر جانشین هیبریدی لامبورگینی هوراکان معرفی شد و ما نیز می‌خواهیم تمامی اطلاعات موجود درباره این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم.

باور اینکه یک دهه از معرفی هوراکان می‌گذرد سخت است، خودرویی که به عنوان محصول پایه لامبورگینی در دسامبر ۲۰۱۳ پدیدار شد و موج جدیدی را ایجاد کرد. تولید هوراکان تا سال ۲۰۲۴ متوقف نخواهد شد اما پیش‌فروش این خودرو تکمیل شده و بنابراین دیگر نمی‌توان این گاو ۱۰ سیلندر را از کارخانه سفارش داد.

تاکنون تصاویر جاسوسی متنوعی از جانشین هوراکان منتشر شده و رندرهای دیجیتالی آن نیز بر پایه طراحی کلی پروتوتایپ ها در رسانه‌ها دیده می‌شوند. شاید اولین سؤال این باشد که جانشین خودروی یاد شده چه نامی خواهد داشت. اگر به تاریخچه محصولات لامبورگینی نگاه کنیم می‌فهمیم که این برند معمولاً نام گاوهای مبارزه را برای خودروهای خود انتخاب می‌کند. نام هوراکان از یک گاو خشمگین که در جنوب شرق جزیره ایبری مبارزه می‌کرد گرفته شده است. ابر خودروی بزرگ‌تر لامبورگینی یعنی روئلتو نیز نام خود را از دیگر گاو مبارزه گرفته است. همین موضوع درباره گالاردو، آونتادور، مورسیه لگو، دیابلو، جالپا، اوراکو، جاراما، اسپادا و… صدق می‌کند. البته همه محصولات لامبورگینی از این رویه پیروی نکرده‌اند و خودروهایی همچون ۳۵۰GT، ۴۰۰GT، LM002، کانتاش و برخی دیگر فلسفه نام‌گذاری متفاوتی دارند. از نظر طراحی ظاهری باید گفت جانشین لامبورگینی هوراکان تفاوت‌های زیادی با این خودرو نخواهد داشت و داستان آن‌ها شبیه روئلتو و آونتادور خواهد بود.

البته به نظر می‌رسد لامبورگینی الگوی چندضلعی خود را توسعه داده و دیلایت ها و چراغ‌های راهنما از شش دسته LED نصب شده در ورودی‌های هوا تشکیل می‌شوند. نوار بالایی چراغ‌ها که شکل افقی نازکی دارد به عنوان نور بالا و پایین عمل می‌کند و در بخش عقب نیز خروجی اگزوز چندضلعی دیده می‌شود که در ارتفاع بالا نصب شده است. پیش‌بینی می‌کنیم شکل تیز و کم ارتفاع محصولات لامبورگینی در جانشین هوراکان نیز بکار رود. نسخه‌های اولیه این خودرو طراحی یک دست‌تر و ساده‌تری خواهند داشت اما در آینده نسخه‌های داغ‌تر با ورودی‌های هوا و دیگر ویژگی‌های خاص معرفی می‌شوند.

اما بزرگ‌ترین تغییر را می‌توان زیر کاپوت دید زیرا گروه فولکس‌واگن در حال بازنشسته کردن پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی خود است و آئودی R8 قبلاً راهی موزه شده و خروج هوراکان از خط تولید در سال آینده نشان دهنده پایان راه این نیروگاه آهنین خواهد بود. لامبورگینی قبلاً اعلام کرده از پیشرانه‌های ۶ یا ۸ سیلندر استفاده خواهد کرد و شایعاتی درباره نصب پیشرانه ۸ سیلندر با یک جفت توربو روی جانشین هوراکان وجود دارد. ظاهراً توربوهای پیشرانه تا دور ۷ هزار وارد مدار نخواهند شد و بنابراین خودروی یاد شده تا قبل از آن همانند یک سوپرکار درون‌سوز رفتار خواهد کرد.

این پیشرانه می‌تواند تا ۱۰ هزار دور در دقیقه غرش کند و بنابراین امیدهای طرفداران لامبورگینی همچنان زنده خواهد ماند. ایتالیایی‌ها قبلاً گفته‌اند گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه روئلتو در محصول جدید نیز بکار خواهد رفت. البته در کنار پیشرانه درون‌سوز یک واحد برقی نیز وجود خواهد داشت و بنابراین جانشین لامبورگینی هوراکان یک خودروی پلاگین هیبریدی با باتری کوچک است. باید دانست باتری ۳.۸ کیلووات ساعتی روئلتو در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد.

انتظار می‌رود پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی لامبورگینی حتی با ۲ سیلندر کمتر قوی‌تر از پیشرانه ۱۰ سیلندر فعلی باشد. اضافه کردن یک جفت توربو و موتور برقی احتمالاً کاهش حجم پیشرانه درون‌سوز را جبران می‌کند؛ اما معرفی رسمی این خودرو چه زمانی خواهد بود؟ مقامات لامبورگینی تائید کرده‌اند سال آینده شاهد رونمایی آن خواهیم بود و بنابراین احتمال دارد اولین نمونه‌های تولیدی از اوایل سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان برسند. این خودرو ابتدا به‌صورت کوپه تولید می‌شود و سپس نسخه کانورتیبل آن معرفی خواهد شد. قیمت جانشین هوراکان چقدر خواهد بود؟ باید دانست هوراکان بهایی حدود ۲۵۰ هزار دلار دارد و دلیلی برای ارزان‌تر شدن جانشینش وجود نخواهد داشت. در واقع حتی با وجود حذف پیشرانه ۱۰ سیلندر نیز شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. هزینه‌های تولید رو به افزایش هستند و توسعه قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز هزینه زیادی را می‌طلبد. از طرف دیگر امکان دارد لامبورگینی برای جبران وزن بیشتر قوای محرکه یاد شده از فیبر کربن بیشتر استفاده کند که تمامی این موارد روی قیمت نهایی تأثیرگذار هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فکر نکنم نسخه اصلیش انقدر زشت باشه

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. net

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2887 ديدگاه)

      چراغ دایره ای زیر چراغ باریک جلو و اگزوز بیضی بد هست

      موافقم 11
      مخالفم 13
    2. amir

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      بعید میدونم لامبو تا مدت ها بتونهدزیبایی اونتادور رو تکرار کنه

      موافقم 21
      مخالفم 9
      1. JDM

        ۱۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (451 ديدگاه)

        تکرار میکنه خوبم تکرار میکنه اتفاقا همینم طراحی خوبی داره

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. Mercedes

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (457 ديدگاه)

        فعلا که روئلتو پایه از اونتادور پایه خیلی زیبا تره
        در مورد svj و اولتیمائه هم باید صبر کنیم تا نسخه های پیشرفته تر روئلتو بیاد مثلا روئلتو svj

        موافقم 0
        مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1810 ديدگاه)

    کم کم دارم نگران میشم که لامبورگینی قراره اولین سوپرماشین با چراغ دو قسمتی رو معرفی کنه.

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      ولی خدا نیسان جوک رو لعنت کنه اولین سمی که به طور گسترده این ایده زشت رو اورد این بود

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. Anti Tesla

        ۱۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (549 ديدگاه)

        پونتیاک آزتک

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Dead man95

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    اگر میکل آنژ طراح ماشین بود.

    موافقم 0
    مخالفم 9
  4. 제네시스

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    من عاشق هوراکان هستم طراحیش هر طور هم که باشه در آینده میخرمش 😋

    موافقم 6
    مخالفم 14
  5. ARIAN

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (263 ديدگاه)

    کاش حجم موتور زیر 4000 هزار سیسی نباشه حداقل. زیر هفتصد تا هم اگر قدرتش باشه قافیه رو میبازه به قویتر ها.

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      به احتمال زیاد مثل روئلتو پلاگ این هایبرید باشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۱۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (457 ديدگاه)

      احتمالا حدود قدرت ۷۰۰-۸۰۰ اسب داشته باشه شاید حتی ۸۵۰

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. خاص

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    نسخه‌ی تولید انبوهِ (سستو المنتو کانسپت) رو چرا تولید نمیکنند؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. JDM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      نسخه تولید انبوه المنتو؟ منکه این خبرو نشنیدم اما مگه کنسوله که بخوان نسخه ارزون و با مشخصات پایین بدن؟ چون اگه بخوان تولید انبوه کنن باید یک سوم قدرتو تحویل بدن با قطعات ارزون

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. همایون

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      سستو المنتو یه کانسپت بود که قبل از معرفی آونتادور به نمایش دراومد که البته از قوای محرکه و پلتفرم گالاردو استفاده میکرد و به دلیل وزن زیر یه تن شتاب خوبی داشت و رانندگی خالص ارائه میداد اما چرا یه محصول متعلق به ۱۳ سال پیش الان باید تولید انبوه بشه در حالی که قوانین سخت گیرانه محیط زیستی دیگه نمیزاره لامبو از اون موتور استفاده کنه و البته بزرکترین خصوصیتش یعنی وزن کم که به بهای حذف امکاناتش بود رو نمیشه تو یه محصول تولید انبوه استفاده کرد میمونه ظاهرش که منم دوست داشتم جای این خودروی احتمالا زشت اون طراحی استفاده میشد ولی چون اون سبک متعلق به نسل قبل ساخته های لامبو هست که تو اونتادور استفاده شد لامبو ازش استفاده نمیکنه.راستی همون موقع یه چند دستگاه از المنتو ساخته شد و به مشتریهای مخصوص تحویل شد البته تعدادش انگشت شمار بودش ولی احتمالا الان قیمتهای چند میلیونی دارند چون بهترین و سریعترین لامبو با اون پلتفرم و موتور بودش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. F16

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چالش عجیبیه . اگه توربو بزاره دیگه اون لامبوی اصیل تنفس طبیعی نیست و رسما یه آئودی یا پورشه در لباس ایتالیاییه . اگه هیبرید کنه وزنش میره بالا و فقط به درد خط مستقیم میخوره . به وضع فعلی هم که نمیتونه ادامه بده .
    وقت تغییر فرا رسیده . ازین به بعد لامبو رو صرفا باید با طراحیاش شناخت .

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      اره واقعا موضوع اصلی اینه همه این برندایی مه فرمودین زیرمجموعه فولکس هستن و گروه از یه برنامه مشخص استفاده میکنه چه برای پورش، آئودی و لامبو با تفاوت های مشخص

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. فقط انگلستان

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1031 ديدگاه)

    خودروسازی آمریکا مانند فست فود و غذاهای مضر هستش چون پرقدرت و سریع هستن و قیافه جالبی دارن یعنی با وجود داشتن هزاران ایراد مثل دراومدن فرمان در سرعت بالای ۱۵۰ تا یا دیسک کمر گرفتن با جیپ رانگلر و … باز هم برای مردم خیلی هیجان انگیزن
    از اون طرف خودروهای ژاپنی مثل شلغم هستن با وجود قیافه عادی و لذت نچندان زیاد ولی خیلی عالی هستن
    خودروهای انگلیسی و آلمانی و ایتالیا هم مثل خورشت قرمه سبزی هستن یعنی هم مفید هستن و هم پرهیجان و لذت
    نتیجه گیری:
    خودرو آمریکایی= چربی اشباع و مضر

    موافقم 13
    مخالفم 18
    1. امیر

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      انگلیسی که چیزی به اسم خودروسازی نداره پس سوکت اختیار کن ( اگه منظورت اون چند تا شرکت آلمانی و هندی هست که واقعا متاسفم ) 😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 25
    2. مازیار

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      شلغم😂😂😂
      دهنت سرویس بچه سه ساله ام با تعجب به خنده هام نگاه میکنه

      اما بد تعبیری هم نبود😄

      موافقم 18
      مخالفم 7
    3. دانیال_Surrey،England

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      این که میخوای چه کامنتایی بدی به خودت مربوطه.
      ولی با همین فرمون بخوای ادامه بدی میری تو تیم علی نوا و یه سری ترول های دیگه و….
      چند وقت پیش یک مک لارن آرتورای نمایشگاهی هم آتیش گرفت الان خوبه اینو بگیم؟
      یا مثلا دوتا فانتوم که براشون مشکل پیش اومد،اومدن به کل بردنشون و…
      میخوای هیت بدی این سبکش نیست.
      حالا خود دانی.

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. فقط انگلستان

        ۱۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1031 ديدگاه)

        دانیال جان اگر بیشتر دقت کنی میبینی منظور من شوخیه
        ولی قبول دارم بعضی وقتا زیاده روی میکنم.

        موافقم 9
        مخالفم 0
    4. corvette

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      آقای فقط انگلیس .
      خودرو سازان آمریکا یکیشون میشه کوروت که هم تو جاده خوبه . هم ۹ بار فاتح لمانز شده
      رانگلرم طبیعتا آفرودر هستش و سواری سفتی داره

      تو بی کیفیتی هم مجموعه جگوار لندروور زبان زد این قسمت هستن با مشکلات فراوان برق

      ولی خب خودرو سازان آمریکا انجین و شاسی رو از خودشون دارن
      نرفتن از بی ام و فولکس و مرسدس انجین و شاسی بگیرن
      و با پول آلمانی ها زنده باشن

      آقای فقط انگلیس . من تمام خودرو ساز هارو دوست دارم
      و هر کسی که تعصبی و کشور پرستی خودرو هارو انتخاب کنه
      حقیقتا سواد نداره

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. فقط انگلستان

        ۱۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1031 ديدگاه)

        خب معلومه منم همه خودروهارو دوس دارم ولی استاندارد مشخص دارم برای علاقه زیاد به خودرو که انگلیس و ایتالیا و آلمان خیلی بهتر این استانداردهارو برام دارن.

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. Mercedes

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (457 ديدگاه)

        یه نکته ای وجود داره
        اروپایی هارو باید یکی در نظر گرفت زمانی که میخوایم مقایسه کنیم
        آلمانی ، انگلیسی و … معنی خاصی نداره
        ماشین های اروپایی بگیم بهتره ،چون همشون باهم تبادلات دارن و همکاری میکنن و باید به صورت یک گروه واحد در نظر کرفتشون مثل خیلی چیز های دیگه ، مثل اتحادیه اروپا
        بعد اروپا رو باید با آمریکا مقایسه کنید
        وگرنه آمریکا به اون گنده ای خب مثلا اگر بحث مقایسه با انگلستان هست من فقط کالیفرنیا رو در نظر میگیرم ، الان شما ایالت کالیفرنیا رو با تمام دستاورد هایش با کل انگلستان یا بریتانیا مقایسه کنید (تازه بازم کالیفرنیا از انگلیس و حتی کل بریتانیا بزرگ تره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. amir

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      جنرال موتورز: نه بابا…. مارو دور ننداز

      موافقم 1
      مخالفم 0
    6. مازیار

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      بعد صدها کامنت پوچ که هر روز می بینیم یه شوخی کرد بنده خدا تابلو بود شوخیه شوخی بدی هم نبود
      حمله ها رو نگه داریم برا اونا که واجب ترن

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        شلغمش خیلی باحال بود

        موافقم 1
        مخالفم 2
    7. JaMsHiD

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      فعلا همون شلغم از طراحی بی هویت جدید بنز و ب ام و بهتره

      آلمان درسته هنوزم خیلی خوبه ولی نسبت به سی سال پیش خیلی پسرفت داشته تو طراحی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. علی جردن

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (906 ديدگاه)

    عجب مه شکن هایی داره

    موافقم 11
    مخالفم 0
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هوراکان نسل قبلیش خیلی زیبا بود
    امیدوارم مثل این نسل بشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. پوریا چالش

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اینجا زیر پست لامبورگینی فقط از لامبورگینی حرف بزنید نه چیز دیگر

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. R@min

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1563 ديدگاه)

    موتورای FSI فولکس هیولان اگر وزن سبکی داشته باشه می تونه 296 بزنه و بعد گالاردو یه ماشین رقابتی واقعی عرضه کنن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. پوریا چالش

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      به نظرم که هورکان رقیب خانواده 488هست ک هورکان پرفورمانتع یا قیمت کمتر عملکرد یکسان میشه گفت دارن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1563 ديدگاه)

        هوراکان میلیون ها کیلومتر از همه سوپراسپرت های زمان خودش از لحاظ فنی و تکنولوژی عقب تر هست. باید بعد سستو المنتو تمام ماشین از اول ساخته می شد ولی خب اسم لامبورگینی تو این 15 سال اخیر تبدیل شد به یه وسیله نمایش ثروت تا یه محصول پرچمدار. گالاردو کاملا با تکنولوژی زمانش پیش رفت.

        امیدوارم این مدل هم تو جاده هم موتوراسپرت حرفی داشته باشه اگر فولکس بزاره.

        موافقم 3
        مخالفم 2
  13. JDM_Japan

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    از نظر من روئلتو نسبت به اونتادور و حتی مورسیه لاگو فقید یه پس رفت طراحی بود
    امیدوارم این یکی نسبت به هوراکان و حتی گالاردو زیباتر بشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. پوریا چالش

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      روئلتو نیاز ب درک داره اگر یه لامبورگینی فن باشی با یه نگاه تا اخر میری ک یه لامبو واقعی و جانشین شایسته برا اونتادور و مورسیه لاگو و دیابلو افسانه ای هست و خواهد بود

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        روئلتو پشتشو بهتر میتونستن طراحی کنن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  14. Miura

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این قضیه خطی شدن چراغ واقعا داره گند میزنه به خودرو ها حالا پشت مثل اورس یا شیرون بقیه ایراد ندارن ولی جلو داره واقعا مزخرف میشه بهتر بود همین هوراکان رو یه پسوند T میدادن با تقویت و تغییر کابین معرفی میکردن
    همینطوری ادامه داشته باشه چند سال دیگه تمام این سوپر خودرو ها یه خط 1000 اسبی بدون صدا شدن

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. amir

      ۱۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      این منو به شدت یاده اسنزا میندازه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. Taha Malek

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (908 ديدگاه)

    خیلی خوشگله یکم شبیه essenza عه اگه رندر ها درست باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا