لامبورگینی

ابرخودروی لامبورگینی روئلتو 2024 چگونه ساخته می‌شود؟

لامبورگینی روئلتو ۲۰۲۴ پرچم‌دار جدید این خودروساز ایتالیایی محسوب می‌شود و جایگزین آونتادور افسانه‌ای شده است. به تازگی ویدئویی از پشت‌صحنه فرایند ساخت این خودرو منتشر شده که آن را تقدیم شما عزیزان می‌کنیم.

روئلتو ۲۰۲۴ محصولی پلاگین هیبریدی است و خبر از آینده‌ای متفاوت برای لامبورگینی می‌دهد، آینده‌ای که بیشتر روی محصولات برقی و بدون آلایندگی تمرکز دارد. ویدئوی جدید منتشر شده توسط ایتالیایی‌ها نگاهی به فرایند تولید این ابر خودرو داشته و برخی روش‌های پیشرفته تولید و مونتاژ آن را به نمایش می‌گذارد. خط تولید ماژولار روئلتو از ۱۵ جایگاه تشکیل می‌شود که به لطف استفاده از دستگاه‌های خودکار منعطف است. این امر به لامبورگینی اجازه می‌دهد سریعاً خود را به تغییرات میزان تولید، مدل‌های گوناگون دیگر نیازهای فرایند تولید همچون پیشرانه جدید و آپشن های متنوع درخواستی خریداران تطبیق دهد. کارکنان بخش‌هایی همچون تکنولوژی هیبریدی و پیشرانه کاملاً متخصص هستند و دیگر افراد نیز بیش از ۵۰۰ ساعت آموزش را برای تولید این خودرو پشت سر گذاشته‌اند.

لامبورگینی همچنین کار تولید مونوکوک فیبر کربنی روئلتو در سنت آگاتا را کاملاً انجام می‌دهد و شاسی خودرو ۲۵ درصد مستحکم‌تر و ۱۰ درصد سبک‌تر از شاسی آونتادور است. کمپانی موردبحث همچنین پیشرانه برقی روئلتو را در تأسیسات خود تولید می‌کند که برای اولین بار در صنعت خودرو چنین چیزی را شاهد هستیم. هر پیشرانه برقی در تست‌های گوناگونی همچون استاتیک، دینامیک و لرزش و ناهنجاری شرکت می‌کند. لامبورگینی همچنین تست شبیه‌سازی پیست ناردو را روی پیشرانه‌های برقی انجام می‌دهد.

ابر خودروی لامبورگینی روئلتو ۲۰۲۴ از سه پیشرانه برقی به همراه نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری استفاده می‌کند تا قدرت ترکیبی ۱۰۰۱ اسب بخار را ارائه نماید. البته در حالت برقی قدرت به ۱۸۰ اسب بخار محدود می‌شود. یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستد تا حاصل کار صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای باشد. این خودرو در زیر ۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. نیازی به انتظار طولانی‌مدت برای تماشای این خودرو در خیابان‌ها نیست زیرا اواخر سال جاری شاهد عرضه روئلتو در آمریکا با مدل سال ۲۰۲۴ خواهیم بود. لامبورگینی هنوز قیمت محصول جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود گران‌تر از آونتادور نیم میلیون دلاری باشد. البته دوستداران این برند افسانه‌ای می‌توانند تا زمان عرضه روئلتو با مراجعه به پیکربندی آنلاین آن نسخه مدنظر خود را بسازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    اولا خود ایتالیایی ها میگن رووِلتو شما میگی روئلتو نمیدونم از کجا اوردی دوما قدرتش ۱۰۱۵ اسبه نه ۱۰۰۱ سوما صفر تا صد ۲.۵ ثانیس نه ۹۶

    موافقم 26
    مخالفم 24
    1. mercedes

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (325 ديدگاه)

      به امید خدا میخوای بخری؟

      موافقم 34
      مخالفم 5
    2. MAJking2

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (280 ديدگاه)

      من از طرف همه، از شما که این خودرو را نام گزاری کردی عذرخواهی میکنم…….

      موافقم 31
      مخالفم 5
    3. صحیح است

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      درسته اگه یوتیوب رو هم چک کنید تلفظ درستش همینه

      موافقم 10
      مخالفم 1
    4. رامتین

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3048 ديدگاه)

      واحد فرعی توان، اسب بخار مکانیکی یعنی HP هست. اون 1015 میشه اسب متریک یا PS. شرکت لامبورگینی بیفکر نیست توان خودشو روی عدد روند نگذاره. 1000 را ول کنه بیاد روی 1015! که چی بشه؟ مثلا توان کونیکزک 1341 اسب (یا 1360 متریک) هست. این عدد روندترین و جذابترین و زیباترین توان ممکن هست! چرا؟ چون میشه دقیقا 1 مگا وات.

      موافقم 7
      مخالفم 3
    5. Muty

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1845 ديدگاه)

      رقیب مستقیم این sf90 هستش
      به اون میگن سوپراسپرت
      به این گفتن ابر خودرو :-)

      نمیدونم توی مقاله ی اصلی این باگ بوده یا دوستان در ترجمه نمک و پیازش را اضافه و کم کردن !!!

      موافقم 4
      مخالفم 7
  2. R/T

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ویدئو خوبی بود

    موافقم 18
    مخالفم 1
  3. arshiaSVJ

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    کسی از گشتاور کلی ماشین خبر داره؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. Tesla

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    لامبورگینی اگه واقعا میخواد به سوددهی برسه ، باید هر چه زود تر یه محصول تمام برقی معرفی کنه ( نباید تا سال ۲۰۲۸ صبر کنه چون تا اون موقع خیلی ها مثل بنتلی و فراری اولین مدل برقیشون رو دادن بیرون و همه توجهات رو به سمت خودشون جلب کردن ) ، در آخرین مصاحبه ای که استفان وینکلمن با autotrader داشته اذعان کرده : اولین محصول پاک سنت آگتا یک خودرو gt با ابعادی مشابه بنتلی کانتیننتال خواهد بود که میتونه ۴ سرنشین بزرگسال رو به راحتی در خودش جا بده ، این خودرو قطعا از باتری های حالت جامد که حاصل همکاری تمام اعضای فولکس واگن مثل پورشه ، خود لامبورگینی ، آئودی و بنتلی هست استفاده میکنه و از نظر پرفورمنس و شتابگیری هیچ کم و کاستی نسبت به الکتریکی های پرفورمنس اون زمان نخواهد داشت ، قیمت این محصول احتمالا حدود ۳۵۰ هزار یورو خواهد بود

    موافقم 5
    مخالفم 67
    1. ^MSP^

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      شما که اینقدر دوستدار محیط زیستی ، با دوچرخه میری اینور اونور ؟

      موافقم 36
      مخالفم 3
      1. Alan.r

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        خیر ایشون هر صبح با تسلا پلدشون سر کار‌می‌رن

        موافقم 31
        مخالفم 4
        1. ^MSP^

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (85 ديدگاه)

          صحیح ، صحیح

          موافقم 14
          مخالفم 2
  5. mercedes

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سلام دوستان
    لامبورگینی گالاردو 2012 دارم ،مشکلش اینه که موقعی که گاز میدی ماشین خفه هست
    شتاب قبلا رو نداره، دوستان پیشنهاد دادن دریچه گاز نیسان ببندم مشکل حل میشه.

    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    موافقم 31
    مخالفم 9
    1. blackwing

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (865 ديدگاه)

      زنگ زدم کارخونه پرسیدم ، میگن گاز مایع ببند مشکلت حل میشه

      سخت نیست ، یه مخزن ۲۰ کیلویی بخر بنداز پشت صندلی ، برو صافکاری بگو روی گلگیر برات با دستگاه سنگ یه برش بزنه واسه باک

      موافقم 22
      مخالفم 3
    2. خلیل

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      دریچه گاز TU5 ببند عالیه 🙂

      موافقم 14
      مخالفم 4
    3. ^MSP^

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      من پیشنهاد می کنم شبا قبل از خواب ، کمربند تو ببندی یه وقت با لامبوت نری تو دیوار

      موافقم 23
      مخالفم 3
    4. MASOUD 0099

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (421 ديدگاه)

      گفتم به نمایندگی اما پاسخ گو نبودن باید موتور رو بیاری پایین تمام سیلندر ها رو مسواک بزنی یا با شامپو گلنار بشوریش

      موافقم 8
      مخالفم 3
    5. Siyavash

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (662 ديدگاه)

      حاجی منم چند وقته میام به بوگاتی شیرونم زیاد فشار بیارم..وقتی که میخام سبقت بگیرم باهاش پاهامو زیاد روز پدال فشار میارم نمیدونم چرا یهود پاهام از زیر پتو میزنه بیرون….دوستان کسی دلیلشو میدونه….دیشبم داشتم با یه ریماک کورس میزاشتم دقیقا همین مشکل برام پیش آمد.. دوستان کمک پلیز لطفا….

      موافقم 11
      مخالفم 1
  6. Royal Driver

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    عجب چیزیه 🔥

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. پیام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (283 ديدگاه)

    جالبه اکثر مدیرا و سرپرستای خط تولیدشونا زنا تشکیل میدن واقعا دست مریزاد👏👏👏

    موافقم 13
    مخالفم 10
  8. Reza Waffen SS

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عالی بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
  9. Haji

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بنظرم لامبورگینی بجای نشون دادن الگوی جدید طراحیش توی کانسپت ها و سیان میتونست اونو توی جانشین اونتادور برای اولین بار رونمایی کنه و طراحی نزدیک به کانسپت Terzo Millennio داشته باشه بجای معرفی خود این کانسپت که اونموقع میتونست جانشین لایق تری برای اونتادور باشه. رووئلتو مثل اونتادور اصلا انقلابی نبود.

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. Tesla

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      روئلتو اصلا انقلابی نبود !!! هی فقط تکنولوژی که توی قوای ۱۰۱۵ اسبی روئلتو به کار رفته شده ، از کل تکنولوژی های آونتادور بیشتر و پیشرفته تر 😂😂😂 ( وات د فاز یو یا سیدی )

      موافقم 9
      مخالفم 13
      1. Haji

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        بچه جان هنوز سوادت اجاره درک درست یه نظرو بهت نمیده من از نظر طراحی گفتم و شما فکر نکنم اصلا سنت اجازه بده زمان رونمایی اونتادورو بیاد بیاری در ضمن این تکنولوژی که ازش یاد میکنید خیلی وقته کرولا و rav4 هم داره ازش استفاده میکنه

        موافقم 7
        مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا