لکسوس

نمایش توانایی لکسوس LX470 در عبور از صخره‌ها و مسیرهای خشن!

تویوتا لندکروزر و لکسوس LX همیشه وجوه اشتراک زیادی با یکدیگر داشته‌اند و آفرود LX470 که در ادامه خواهید دید این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

نشان لکسوس روی پیشانی شاسی بلندهای این خودروساز نباید به معنی عدم قابلیت‌های خارج از جاده‌ای باشد چراکه قدبلندهای این برند ژاپنی در طول نسل‌های گذشته همواره از نظر آفرود به خوبی شاسی بلندهای تویوتا عمل کرده‌اند. هنوز چند ساعتی از معرفی تویوتا لندکروزر پرادو (در بازار آمریکا فقط با نام لندکروزر عرضه خواهد شد) نمی‌گذرد که می‌خواهیم شما را با ویدئوی آفرود لکسوس LX470 بیست‌ساله سورپرایز کنیم!

این ویدئو توانایی‌های نمونه اولیه از نسل دوم لکسوس LX470 را به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که در ادامه خواهید دید راننده رفتار خوبی با خودرو ندارد و با خشونت تمام از روی موانع عبور می‌کند و نکته جالب آنکه لکسوس نیز مشکلی با این کار نداشته و تمامی ضربات را تحمل می کند. اگرچه در این کلیپ شاهد آفرودی نرم نیستیم و انواع صداهای برخورد با صخره‌ها و موانع به گوش می‌رسد اما LX470 بدون توجه به چنین مشکلاتی به راه خود ادامه می‌دهد.

البته بهبودهای رخ‌ داده در این خودرو به افزایش قابلیت‌های خارج جاده‌ای لکسوس کمک کرده‌اند. سپر عقب جدید، سپر جلوی آهنی ارتقا یافته، فلاپ های محافظ، لاستیک‌های یوکوهاما مخصوص مسیرهای خشن، وینچ جدید و… جزو موارد ذکر شده هستند. ژاپنی‌ها این شاسی‌بلند را در سال ۱۹۹۵ و بر پایه تویوتا لندکروزر نسل J80 معرفی کردند. نسل دوم LX نیز به عنوان مدل ۱۹۹۸ عرضه شد. در دل قدبلند لکسوس پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری با ۲۳۰ اسب بخار قدرت قرار داشت اما از سال ۲۰۰۳ به بعد قدرت آن به ۲۳۵ اسب بخار رسید. در سال ۲۰۰۶ و فیس لیفت انجام شده نیز سبب افزایش قدرت پیشرانه به ۲۷۵ اسب بخار شد.

تویوتا دیگر لندکروزر سنتی را در آمریکا عرضه نمی‌کند اما همان‌طور که گفتیم لندکروزر جدید که همان پرادو بازارهای دیگر است راهی این کشور خواهد شد. لندکروزر بازار آمریکا ارتباطی با لکسوس LX ندارد بلکه بر پایه لکسوس GX کوچک‌تر شکل گرفته است و از پلتفرم TNGA-F سود می‌برد. نزدیک‌ترین خودرو به لندکروزر اصلی که خریداران آمریکایی می‌توانند انتخاب کنند لکسوس LX جدید است. GX جدید نیز با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو که ۳۴۹ اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌شود اما هنوز مشخص نیست که لندکروزر پرادو جدید نیز با همین پیشرانه در دسترس خواهد بود یا خیر. به عنوان سخن پایانی باید گفت لندکروزر جدید بازار آمریکا ارزان‌تر از لندکروزر اصلی قبلی خواهد بود و به جنگ خودروهایی همچون فورد برانکو و جیپ رانگلر خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    بهتر بود تیتر می زدین رانندگی یه احمق با لکسوس، ماشینو داغون کرد، طبیعتو نابود کرد که خیر سرش مسیر رد کنه !!!

    موافقم 60
    مخالفم 15
    1. Mtn

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه مرد حسابی با پراید بره آفرود آفرود همینه دیگه رو پنبه رانندگی نمیکنن بعد کجای طبیعتو خراب کرد؟ 😂#آگاه باشیم بعد حرف بزنیم

      موافقم 32
      مخالفم 14
      1. datsun

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        چون ژاپنیه این حرفو میزنه رانگلر بود ببین چطور به به چهچه میکرد

        موافقم 18
        مخالفم 13
        1. R@min

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1680 ديدگاه)

          ایشالا یه روزی این چیزارو تجربه کردی و از جیب خودت خرج کردی می فهمی که جیپ و تویوتا و فورد نداره. خواهشا بفهم که منظور طرفت چیه. فرق خر سوار و یه سوار کار حرفه ای تو این جور کلیپ ها مشخص میشه.

          موافقم 13
          مخالفم 8
      2. R@min

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1680 ديدگاه)

        شما مشخصه اطلاعاتت از آفرود صفره دوست من نمی خواد به کسی موعظه بدی، برو یه بار با آگاهی ببین کلیپو این قهرمان زندگیت دیفرانسیل رو سنگ می کشه که ماشینو رد کنه، با وزن ماشین مسیر رد نمی کنن باید با گشتاور بازی کرد که جایی زور ماشین نرسید مسیرو عوض کنی. اینا همش هزینس، خرابیه تو کلیپ می بینی کف و خون قاطی می کنی صاحبش تو تعمیرگاه کل زیر بندی رو میاره پایین.

        این مدل آفرودهای خرکی برای آدمای مبتدی هست.

        موافقم 21
        مخالفم 4
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        کجا ماشینو نابود کرد !!!

        کاری را با لکسوس کرد که برایش ساخته و تعریف شده نه اینکه شما دیدی که دارید برای ایران هست که این دست خودروها را به جهت اقتصاد و خودنمایی یا تو پارکینگ‌ها میبینیم یا پشت ویترین نمایشگاه‌ها یا دور دورهای شبانه برای خودنمایی و دَروداف‌بازی !

        لطفاً به دقیقه‌ی ۱۶:۱۶ ویدئو توجه کنید 😳 !

        موافقم 16
        مخالفم 14
  2. 💤

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رقبای این ماشین در زمان خودش الان اسقاط شدن ولی لکسوس همچنان در آفرود خشن میتازه

    موافقم 44
    مخالفم 13
    1. Arshia m3csl

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      اسکالید ها و جی کلاس های هم سن این لکسوس lx هنوزم هستن و کیفیت خوبی هم دارن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. رضا

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    واو توانایی تویوتا در ساخت ماشین با دوام غیرقابل انکاره

    موافقم 36
    مخالفم 4
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    وای وای وای
    چه مقالاتی ، جووووووونم❤👋🏻
    مرسی عشقم پدال که حالمون رو چند روزه جا آوردی 👌🙏🏻
    سلاطین به خط ، اوسسسس

    موافقم 31
    مخالفم 7
  5. شکیبا

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    توی ایران لکسوز suvمث شتر مرغ میمونه میگن تخم کن میگه من شترم میگن بار ببر میگه من مرغم با اون همه امکانات لوکس و رفاهی کسی جرآت نداره باهاش بره آفرود
    توی جاده و اتوبان هم با پولی کمتر میشه یه ماشین لوکس آلمانی خرید که با شتاب بیشتر و مصرف سوخت کمتر مقرون به صرفه تر و زیباتره ، در نبود رقبای امریکایی بهترین گزینه اس برای کسایی که عظمت و ابهت و قدرت و زیبایی رو یکجا میخان البته تو ایران نه تو خارج که خرید ماشین براشون از خرید یخچال تو ایران راحت تره

    موافقم 35
    مخالفم 9
    1. PRPR

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      دقیقا خیلی ها نهایت افرویدی که رفتن رد شدن از روی جدول بوده

      موافقم 21
      مخالفم 3
    2. محمد مهدی

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      البته در نظر داشته باشیم که در دوام کسی به پای آمریکا و ژاپن نمی رسه

      موافقم 10
      مخالفم 7
    3. سوشیانت

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      آلمان در حال حاضر اس یو وی سه ردیفه نداره پس کسی که دنبال suv سه ردیفه هست یا باید بره سراغ ژاپن یا آمریکا

      موافقم 9
      مخالفم 3
  6. Anti Tesla

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (621 ديدگاه)

    کلاً هر جایی که تویوتا حضور داره خودرو های سگ جون خودنمایی می‌کنند.

    موافقم 26
    مخالفم 3
  7. saeed

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ما هیچ ما نگاه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  8. Hamilton1970

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    این اتاق اسطوره‌ست…
    هم لندکروز اتاق ۱۰۰ هم لکسوس LX470
    زنده باد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. فرامرز

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    این ماشین توی ایران فک کنم چیزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار قیمت داره و طبیعتا کسی که اینهمه پول واسه یک ماشین پرداخت میکنه هیچوقت دلش نمیاد اینجوری با ماشین رانندگی کنه
    البته نمیدونم این مدل ماشین هست یا نه ولی بودن و نبودنش فرقی نداره چون همه با قیمت ماشین توی ایران آشنایی داریم
    اما همین ماشین اونجا در بهترین حالت فکر نکنم بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ هزار دلار قیمتش باشه
    ضمن اینکه توی بیشتر کشورهای پیشرفته حقوق کارگر ساده بدون هیچ تخصصی هر ساعت بین ۱۲ تا ۱۸ دلاره و حالا فکر کنید کسی که تخصص داره چقدر حقوق میگیره
    اونا زندگی میکنن ما هم زنده ایم و نگاه میکنیم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. BMW

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    الحق که لقب سامورایی برازندشه😁

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. RIO

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    بنازم به لکسوس و تویوتا💪💪

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. مجتبی .

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    طرف فکرکنم ماشینو فروخته بود پولشم گرفته وقراره شنبه صبح سند بزنه وتحویل😊 به قابلیت ماشین کارندارم ولی انصافا چندجا بد زیر ماشینو ضرب زد.درکل جااب بود.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببینید رسانه های اجتماعی و بین المللی ماشین های استاندارد وایمنی اصلی که خود ماشین های ژاپن تبلیغ می‌کند.. وما دنبال ماشین های بی کیفیت چانگان چینی وجک ووو میارن وارداتی که همان آش وکاسه است

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. ۳۰۸

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یارو هم این فیلم دیده بود فک کرد ۲۰۶ و لکسوس یکیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. Arshia m3csl

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی مونده به جی کلاس برسه جی کلاس سلطانه👌🏽

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا