لینکلن

معرفی فیس‌لیفت لینکلن کُرسیر با سیستم خودران و نمایشگر بزرگ‌تر

سه سال و نیم پس از معرفی کُرسیر، لینکلن نسخهٔ فیس‌لیفت این کراس‌اوور کامپکت را معرفی کرده است. این خودرو از چهرهٔ جدید و تکنولوژی‌های مدرن بهره‌مند و پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر آن حذف شده است. عمده تغییرات ظاهری کرسیر مدل ۲۰۲۳ در قسمت جلوی خودرو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و طراحی متفاوت سپر جلو هستیم. دیگر قسمت‌های بدنهٔ خودرو ازجمله قسمت عقب تقریباً بدون تغییر باقیمانده و صرفاً طرح‌های جدیدی برای رینگ‌های آلیاژی و دو رنگ بیرونی جدید قرمز و آبی برای کرسیر ارائه شده است.

در داخل خودرو اول‌ازهمه نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی در بالای داشبورد جلب‌توجه می‌کند که جایگزین نمونهٔ هشت اینچی قبلی شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید SYNC4 را ارائه می‌کند. در کنار این نمایشگر هنوز هم همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که البته حالا گرافیک آن بروز شده است. علاوه بر این، لینکلن بسیاری از کنترل‌های فیزیکی روی کنسول میانی کوچک کرسیر را حذف کرده است. هرچند این کار محفظه‌های اشیاء بزرگ‌تری را به همراه داشته اما باعث انتقال کنترل‌های سیستم تهویه به نمایشگر شده که ممکن است به مذاق برخی خریداران خوش نیاید.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم کرسیر مدل ۲۰۲۳ تجهیز به تکنولوژی اکتیوگلاید است که برای اولین بار در مدل بزرگ‌تر نویگیتور ارائه شد. این سیستم شامل دستیار تغییر خط هندزفری، دستیار نقاط کور و دستیار سرعت می‌شود. علاوه بر این، سیستم سفارشی Auto Air Refresh هم بر کیفیت هوای ورودی به کابین نظارت می‌کند و گردوغبار، دود و… را فیلتر می‌کند.

خبر بد اما اینکه لینکلن پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کرسیر را حذف کرده و حالا این خودرو فقط با دو پیشرانه قابل خریداری خواهد بود. موتور اول همان ۲ لیتری توربوشارژ قبلی است که به‌روزرسانی ملایمی را تجربه کرده و ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بروند که پیشرانهٔ بنزینی ۲.۵ لیتری و موتور الکتریکی آن مجموعاً ۲۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. موتور اول در نسخه‌های محرک جلو یا چهارچرخ محرک و با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی به سامانهٔ چهارچرخ محرک e-AWD و گیربکس CVT مجهز است.

کرسیر جدید مثل نسخهٔ قبلی در کنتاکی تولید خواهد شد. لینکلن پذیرش سفارشات خرید این خودرو را آغاز کرده و اولین نمونه‌های آن را در اوایل سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگی‌های فروش خود در ایالات‌متحده خواهد کرد. قیمت این کراس‌اوور آمریکایی در تیپ پایه بنام استاندارد از ۳۸,۶۹۰ دلار، در تیپ رزرو از ۴۳,۰۷۵ دلار و در تیپ پرچم‌دار گرند تورینگ پلاگین‌هیبریدی از ۵۳,۳۸۵ دلار آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. پورشه❤️

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1411 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره
      هم نمای جلو و هم پشت

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
  2. ali(chevynova)

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5833 ديدگاه)

    لینکلن یه خودروساز بااصالتی هست که دوباره مسیر درست رو پیدا کرده

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۳
  3. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (470 ديدگاه)

    توی تیپ پایه می ارزه خیلی خوب از آب در آمده و زیباس

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  4. Erfan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (470 ديدگاه)

    واسه ما هم قیمت چری تیگو ۷پرو در میاد😂
    این اصلا خنده نداره ها گریه داره اما چه کنیم چاره ای نداریم جز خنده

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
    1. ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (451 ديدگاه)

      گول ظاهر این آمریکایی هارو نخور تیگو بهتره
      رکاب برقی داره

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۳
      1. Erfan

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (470 ديدگاه)

        😂😂

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  5. Mohammad.2005

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    به همه رقبا به جز xc40 ترجیحش میدم

    https://www.pedal.ir/alfa-romeo/2023-alfa-romeo-tonale-vs-rivals/

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۲
  6. Radmehr

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    رفته بودیم دبی
    من رفتم نمایندگی فورد
    کنارشم نمیندگی لینکولن بود
    من رفتم یه نویگیتور سوار بشم
    انقد شیک بود اصن اومدم بیرون احساس مدیر کارخونع ای چیزی بهم دست داد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    جذابه ما که فعلن میتونیم با ماکت ۶ ملیونی این ماشین حال کنیم

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  8. ۹۱۱

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    خیلی خوشگله. زیباست. تقریبا لوکس هست

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (581 ديدگاه)

    خیلی قیمت خوبی داره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  10. پدرام

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    گیربکس سی وی تی به ماشین آمریکایی هم رسید :(

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  11. A1

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    بعد از آکورا و اینفینیتی حالا لینکلن داره از سی وی تی واسه ماشینای لوکس استفاده میکنن حیف این قدرت

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا