تجربه و آزمایشلینکلن

اولین رانندگی با نسل جدید لینکلن ناتیلوس، رقیبی جدی‌تر برای ژرمن‌ها

در ناتیلوس جدید هرچند نمایشگر پانورامای داشبورد همهٔ توجهات را جلب می‌کند اما این بهبود کیفیت متریال و ارائه پیشرانهٔ هیبریدی جدید است که لینکلن را سطح بالاتری ارتقاء داده است.

نسل جدید ناتیلوس نشان‌دهندهٔ تغییری بزرگ برای لینکلن است. در این ماشین هنوز هم پیشرانهٔ استاندارد یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت است اما موتور V6 توئین توربو حذف شده و جای آن را یک پیشرانهٔ هیبریدی ۳۱۰ اسب بخاری گرفته است. سامانهٔ چهارچرخ محرک هم حالا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و در داخل خودرو شاهد تکنولوژی‌های زیادی مثل نمایشگر ۱۲۰ سانتی‌متری هستیم اما توجه به جزئیات است که این شاسی‌بلند لوکس را واقعاً متمایز می‌کند.

طراحی بیرونی ناتیلوس با دستگیره‌های دری که روی خط کمر قرار گرفته‌اند، چشمگیرتر از قبل به نظر می‌رسد اما جایی که تغییری واقعاً بزرگ برای لینکلن را نشان می‌دهد داخل خودرو است. کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی بسیار بهتر شده و برخی قطعات کیفیت بالاتری نسبت به شاسی‌بلند گران‌تر اویاتور دارند. مهم‌ترین ویژگی در اینجا اما نمایشگر پانورامای ۴۸ اینچی است که در کل داشبورد کشیده شده و تا روی درها ادامه یافته است. این طراحی شاید ابتدا عجیب به نظر برسد اما خیلی زود به آن عادت کردیم زیرا نمایشگرهایی که باهم ترکیب شده‌اند، بسیار کمتر از یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سنتی باعث حواس‌پرتی می‌شوند.

لینکلن همچنین برای این خودرو حالتی را طراحی کرده است که با استفاده از نمایشگر پانوراما، ماساژور صندلی‌ها، سیستم پخش عطر و سیستم صوتی فراگیر فضای برای مدیتیشن را فراهم می‌کند که باعث آرامش سرنشینان می‌شود. البته این حالت فقط وقتی خودرو ایستاده است قابل‌استفاده خواهد بود اما از ماساژور و سیستم پخش عطر می‌توان هنگام رانندگی هم لذت برد. به لطف این ویژگی، پس از ۲۶۰ کیلومتر رانندگی با احساس آرامش کامل از ناتیلوس پیاده شدیم.

بهترین کلمه برای توصیف رفتار جاده‌ای ناتیلوس هم آرامش است. ما با دو نمونه از این خودرو شامل هیبریدی بلک لیبل با رینگ‌های ۲۲ اینچی و رزرو بنزینی با رینگ‌های ۲۱ اینچی رانندگی کردیم که هردو به‌طور استثنایی ساکت بودند. به همین دلیل، از ناتیلوس نباید انتظار شخصیت اسپرت داشت و هرچند حالت رانندگی اکسایت کمک‌فنرهای تطبیقی را سفت‌تر می‌کند و کمی حس به فرمان بی‌احساس خودرو می‌افزاید اما این کروزر لوکس را به خودرویی برای حمله به پیچ‌ها تبدیل نمی‌کند.

ما بیشتر پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی نشستیم که بهترین موتور برای ناتیلوس است. در این قوای محرکه، نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو که به لطف توربوشارژر بزرگ‌تر ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند با دو موتور الکتریکی ترکیب می‌شود. به لطف قدرت بیشتر، شتاب گیری با ناتیلوس هیبریدی در شیب‌های تند نسبت به نسخهٔ بنزینی راحت‌تر صورت می‌گیرد درحالی‌که ۲۵۰ اسب بخار قدرت در نسخهٔ بنزینی باید سخت‌تر کار کنند و این موضوع سروصدای بیشتری را وارد کابین خواهد کرد.

در ناتیلوس جدید تکنولوژی همه‌چیز را در برگرفته است. در اینجا علاوه نمایشگر پانوراما، تکنولوژی‌های زیاد دیگری وجود دارد که دیده نمی‌شوند اما به همان اندازه مهم هستند. تمام نسخه‌های این خودرو با مجموعهٔ کمک‌راننده Co-Pilot 360 لینکلن و سیستم نیمه خودران بلوکروز ارائه می‌شوند. سیستم مقابله با سروصدا، نمایشگر لمسی مرکزی ۱۱.۱ اینچی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، نورپردازی داخلی و استارت از راه دور هم از دیگر تجهیزات استاندارد ناتیلوس مدل ۲۰۲۴ هستند.

قیمت ۸۰,۳۴۵ دلاری نسخهٔ هیبریدی بلک لیبل فول آپشن آزمایشی ما خیلی گران به نظر می‌رسد اما نه وقتی به لیست آپشن‌هایی شامل سیستم صوتی Revel با ۲۸ بلندگو، ماساژور و تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلی‌های جلو، سیستم تعلیق تطبیقی، سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سیستم پخش عطر توجه کنید. البته اگر قید برخی از این آپشن‌ها را بزنید، می‌توانید سراغ تیپ رزرو بروید که اکثر این ویژگی‌ها را با ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر ارائه می‌کند.

ناتیلوس حتی در گران‌ترین نسخه قیمتی ارزان‌تر از رقبای هیبریدی هم‌کلاسی مثل ب‌ام‌و X5، مرسدس بنز GLE و ولوو XC90 دارد. البته خودروهای مذکور پلاگین‌هیبریدی هستند درحالی‌که لینکلن هیبریدی معمولی است و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ندارد. بااین‌حال، کیفیت ساخت، توجه به جزئیات و ویژگی‌های مطلوب، ناتیلوس را بیش از هر زمان دیگری به پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس بازار نزدیک کرده است.

مشخصات فنی

ناتیلوس بنزینی ناتیلوس هیبریدی
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۷ ثانیه ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۲ ثانیه ۱۵.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۷.۸ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۰۷ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۳۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم ۲۱۳۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۲,۰۱۰ دلار ۵۳,۵۱۰ دلار
قیمت تست‌شده ۵۶,۳۴۵ دلار ۷۷,۳۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    لینکن برند آمریکایی که ایرانا کم تر از بقیه برندهای آمریکایی مثل شورلت و فورد و جیپ باهاش آشنا هستن در حالی که بنظرم مثل کادیلاک لینکن عالیه

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. Immortal US

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      کادیلاک کم کم داره برمیگرده به جایی که باید باشه
      کادیلاک باید لوکس ترین برند امریکا باشه همونطور که قبلا بود . لینکلن یکی دو سر و گردن پایین تر از کادیلاکه .
      امیدوارم کادیلاک به همون جایی برسه که تنها رقیبش بنتلی و رولزرویس باشن .

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. net

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        سایت دو مشکل دارد

        1_ به جای بارگزاری بیشتر شماره صفحات ۱۲۳۴ باشه چون زمانی که به صفحات مثلا دو ماه قبل مراجعه می کنیم و یک صفحه می خواهیم برگردیم میاد صفحه اول

        2_ مثل سابق گزینه ویرایش‌ قرار دهید

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. net

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          از بغل زه مشکی اطراف شیشه دربها قطع نشده و به سمت شیشه عقب رفته چینی شده

          موافقم 5
          مخالفم 7
        2. Amirreza.M

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (272 ديدگاه)

          یه لحظه اسمتو دیدم فکر کردم میخوای از ظاهر ماشین ایراد بگیری که واقعا کنجکاو شدم بدونم چجوری ولی خوشبختانه دیدم نه خبر دیگه ایه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. parhamiof

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (683 ديدگاه)

          از ظاهر سایت ایراد گرفت.

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. net

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        این دیگه چه صفحه نمایش مسخره ای هست دیگه، صفحه نمایش فقط صفحه نمایش فورد رنجر ۲۰۲۲. ستون عمود شیشه جلو و شیشه عقب متضاد مشکی هست بد شده. چراغ متصل مشکی و سفید عقب بد هست. رینگ استیل بد هست.اگزوز مستطیل بد هست

        موافقم 4
        مخالفم 14
        1. 𝐀𝐥𝐢

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (961 ديدگاه)

          بابا شما هم کشتی مارو فقط نمایشگر فورد رنجر بابا یه عالمه خودروی دیگه هم هست که نمایشگر داشته باشه

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3221 ديدگاه)

          نمایشگر فورد رنجر

          موافقم 0
          مخالفم 4
    2. net

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      در بین ماشینهای امریکایی با لینکلن حال نمی کنم طراحی داخلی و طراحی بیرونی متفاوتی داره و چراغ جلو و جلوپنجره هاش بد هست

      موافقم 6
      مخالفم 10
  2. (Ali(chevynova

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    ماشالاه لینکلن سازنده کانتینتتال افسانه ای
    لینکلن یه خودروساز با کلاس در طول تاریخ بوده و هست
    سال ۱۹۶۹ لینکلن برای کانتیننتال ، جعبه ابزار تیتانیومی بعنوان یک آپشن در لیست تجهیزاتش قرار داده بود
    لوگوی لینکلن در تمام کانتیننتالهای دهه ۷۰ که داخل لچکی عقب ستونهاش بود هم از طلای ۲۴ عیار بود
    اینها نشون دهنده جایگاه لینکلن هست که از ۱۹۱۷ که تاسیس شده تا الان مشخص میکنه چه پرستیژ بالایی این برند داره و در کنار رقیب اصلیش یعنی کادیلاک همچنان امریکایی هستن و سهامشون رو به کشوری دیگه نفروختن

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. khashayar0

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اینکه هی میگی اصالت اصالت . اگه به اصالت و قدمته که بنز باید اول باشه که نیست.
      در ضمن واقعا خسته نشدی از این همه چرتو پرت که تفت میدی. یکم بزرگ شو
      از نگاه تو مثلا چون کشورهایی مثل چین و ایران و مصر و … که تمدن و تاریخ بیشتری دارن باید بهترین باشن و هی ماشالاه ایشالا بگیم. چرا ? چون قدمت بیشتری دارن چون اصالت دارن.

      موافقم 11
      مخالفم 13
    2. Taha Ayoobi

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      علی شوی عالی

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        خواهش دارم

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1908 ديدگاه)

          آفرین بر شما به هیتر ها توجه نکن کارت درسته👏

          موافقم 2
          مخالفم 6
    3. پیام۲

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      باهات موافقم ولی آمریکا از دهه ۸۰ به بعد یجوری گند زد که دیگه نمی‌شد طرفشو گرفت

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        دهه 80 خراب شد ولب دوباره سرپا شد
        هر کشور و هر برندی فراز و نشیب هایی داره
        شاید بشه گفت آمریکا الان هم تو اوج نباشه ولی براچی نشه طرفشو گرفت.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. Taha Ayoobi

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و با وقار و زیبا

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. Amirmohammad

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    چه کابین فوق العاده ای داره

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. MehdiTurbo

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    تو این لوکسا لینکلن و ائودی پورش خوب بودن
    که لینکلنم با این طراحی داخلی مثل بنز و بی ام و زد جاده خاکی حیف اون کابینای فوق العاده نسل قبلش انگار اومدی سینما

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. MehdiTurbo

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      هر چند واقعا کیفیت بلندگوها و دکمه های تنظیم صندلی کنار و داشبرد وسط فوق العادست این طراحی اگه به جای اون سینما خانگی کیلومتر پشت فرمون داشت اون تبلتا را جمع میکردن هم طراحی فوق العاده و کامل میشد هم بیشتر حس خودرو میداد اینجوری بیشتر حس خودران داره هر چند در اینده دیگه خودرویی وجود نخواهد داشت و همه خودران میشن ولی حداقل تا اون موقع بزارن حس خودرو رو حس کنیم هر چند اصلا اینا ایران نمیاد 😂😂 هر چند از وضعیت نوشته هام عین خلا شده

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. MehdiTurbo

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1958 ديدگاه)

        جالبیش اینه این دوتا کامنت من یکی تو یکیش گفتم طراحیش به خاطره این تبلت کشیده بد شده تو یکیش گفتم طراحیش و کیفیتش فوق العاده است ولی اگه به جای اون صفحه لپتابی کشیده کیلومتر میزاشتن عالی بود ولی تعداد لایکا دیس لایکا دوتاشون جا به جان 😂 دوتاش یکیه مازا فازا

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. HR3

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اون نمایشگر بزرگه میدان دید جلو رو کمتر نکرده ؟ قشنگه ولی دید شیشه جلو یه طوری شده

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3221 ديدگاه)

    چقدر خوشگله جلوش یکم شبیه تیگو هفت پرو هست
    داخلشو خیلی خلاقانه طراحی کردن دمشون گرم
    ایکاش می‌تونستم بخرمش ایکاش تو ایران بود 💔

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. (Ali(chevynova

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    اصالت

    موافقم 8
    مخالفم 6
  9. Amir

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    قیمتش خوبه مصرفش هم مناسبه ولی فک نکنم به پای ژرمن ها برسه

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      ژرمن ها به پای این نمیرسن

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (631 ديدگاه)

        لینکلن برند خوبیه اما رقابت با آلمانی ها هنوز براش قفله خودتم میدونی. تازه این برند داره احیا میشه و بزار رقبای داخلیشو کنار بزنه تا بعد

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. Taha Ayoobi

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          تا حدی
          ولی لوکس تره

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. Dark Knight

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    از همه نظر خوبه به جز طراحی جلو ! کاملا بهم حس ماشین‌ های چینی رو میده ( یه ماشین چینی تو ایران داریم که دقیقا شبیه اینه ولی انقدر چرته اسمشو نمیدونم ) برای لینکلن که برند لوکس فورد هست همچین طراحی اصلا خوب نیست اما در کل از نظر تکنولوژی از لکسوس rx بالاتر هست ، در حد ولوو xc90 یا آئودی q7 هست ولی به gle یا x5 نمیرسه

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Gdm

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      دقیقا! جلوشو دیدم ی لحظه تیگو۸ اومد تو ذهنم
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/chery_tiggo_8_phev-6.jpg

      موافقم 2
      مخالفم 1
  11. jalopy

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من فقط زیبایی دیدم شما هارو نمی‌دونم XD

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. یوسف

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (938 ديدگاه)

    به نظرم خیلی خوبه…. اما نه 80 هزارتا….
    بعدشم از نمای جانبی خواسته ادای بزرگان رو در بیاره نتونسته….. ولی بقیش خوبه…..

    موافقم 0
    مخالفم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      ببخشید اون بزرگان کیه که این خواسته اداشونو در بیاره؟
      بزرگ این نباشه کیه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  13. جرمی کلارکسون

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (281 ديدگاه)

    چرا فرمونش اینجوریه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اصالت

      موافقم 6
      مخالفم 3
  14. parhamiof

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (683 ديدگاه)

    آمریکاییا تو طراحی داخلی دو سه لول از رقیباشون بالاترن واقعا.
    (منظورم ماسل کارای آمریکایی نیست البته)

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. amirboss

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (350 ديدگاه)

    لینکلن پس از یه ورشکستی تحت مالکیت فورد قرارگرفت و یه جورایی زیرمجموعه لوکس فورد محسوب میشه و همه اونو برای تولید لیموزین های معروفش میشناسن.
    لینکلن اولین شرکتی بود که خودروهای مخصوص سیاست مدارهای آمریکا رو تولید کرد بین دهه های ٣٠ و ۴٠ و تو دنیا فکر کنم از اولین شرکت هایی بوده که موردتوجه سیاست مدارها بوده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. REZA

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    من کاری ندارم بااحترام به همه ولی خیلی دوست داشتنیه کلآ لینکلن دوست داشتنیه انشالله دارم میرم اونطرف قطعآ واسه خرید انتخاب‌های اولمه یا rx500 یا این زیبای جذاب البته نطر منه پیشاپیش عید همه دوستان مبارک

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا