حمله هفت دلاور هاچ‌بک به پیست مسابقه!

هاچ‌بک‌های داغ امروزه برای سوپراسپرت‌ها هم شاخ و شانه می‌کشند. با عملکرد صفر تا صدی حدود 4 ثانیه و پرفورمنسی عالی در کنار امکان استفاده روزمره و عادی و با خرج بسیار پایین، طرفداران هیجان رانندگی را ارضا می‌کنند.


زمانی که دسته‌ای از خودروها به مصاف یکدیگر می‌روند یک راه برای پاسخ به این سؤال که کدام‌یک سریع‌تر است وجود دارد. بررسی قدرت پیشرانه هر خودرو روش مناسبی نیست و البته تکیه کردن به شتاب و حداکثر سرعت خودروها نیز نمی‌تواند چندان قابل‌اعتنا باشد.
در واقع روش مناسب برای این کار حضور در پیست مسابقه و مقایسه لپ تایم هر خودرو است. تحت فشار قرار دادن خودروها و بهره بردن از حداکثر دینامیک در دسترس به همراه فاکتور هیجان رانندگی معیارهای مناسبی هستند. همچنین راندن همه خودروها توسط یک راننده مهم می‌باشد بنابراین تفاوت بین مهارت‌های رانندگان می‌تواند کنار گذاشته شود.


این روش را مجله درایو دقیقاً بکار برده است. این مجله یونانی امسال 7 هاچبک داغ و اسپورت را رو در روی یکدیگر قرار داده است. این خودروها شامل هوندا سیویک تایپ R، فورد فوکوس RS، سئات لئون کوپرا، فولکس‌واگن گلف GTI، پژو 308 GTi، مرسدس-ای‌ام‌جی A45 4Matic و آئودی RS3 اسپورت بک هستند.


پس از تست تمامی خودروها در پیست 3.18 کیلومتری Serres، آئودی RS3 با زمان 1 دقیقه و 31.71 ثانیه عنوان سریع‌ترین هاچبک را به خود اختصاص می‌دهد. رتبه بعدی به سیویک تایپ R با زمان 1 دقیقه و 31.93 ثانیه تعلق گرفته و مدال برنز هم به فورد فوکوس RS به زمان 1 دقیقه و 32.37 ثانیه می‌رسد.


موضوع جالب مشاهده تفاوت بین خودروها از نظر هندلینگ، سیستم تعلیق، ترمزها، تحویل قدرت و تعویض دنده می‌باشد. حتی فولکس‌واگن و سئات که دارای یک پلتفرم هستند تفاوت‌های زیادی داشته و این هم باعث شده تفاوت لپ تایم دو خودرو بیش از 2 ثانیه می‌باشد.


جدای از ثبت بهترین لپ‌تایم‌ها، دست‌اندرکاران مجله درایو نگاهی هم به فاکتور هیجان‌انگیزترین سواری داشته‌اند. البته آن‌ها در این بخش برنده مطلق را معرفی نکرده‌اند. اما راننده به شدت تحت تاثیر عملکرد هوندا سیویک قرار گرفته به طوری که از القابی چون عالی و بسیار عالی برای عملکرد آن استفاده می‌نماید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    امپراتور آئودی ❤❤❤
    البته درستش «اَودی» هست
    هم ظاهر هم باطن ، یک کلاس از تمام رقبا بالاتره

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (751 دیدگاه) ,

      دوست من به این مدل نظرات چیپ و سطحی مدال افتخار نمیدنا

      پاسخ
      1. Maximus
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        .
        من نظرام همین طوریه چیپ و سطحی … همینم که هستم … همینم می‌مونم !

        شما به اقیانوس فضل و کهکشان علم خودت ما رو ببخش

        اودی و بنز و فورد حدود ۲۰۰ کیلو سنگین تر از بقیه هستند … با این همه رکورد به این خوبی زدند … من همینو میدونم … هیچ کس از ماشین لوکس توقع نداره تو پیست به این کوچیکی بهترین رکورد رو بزنه اما اودی این کار رو کرده

        بازم میگم ، «همینه که هست »

        پاسخ
        1. Mohamad
          سوابق: (751 دیدگاه) ,

          شما مختاری از صبح علی الطلوح تا زمان خوابت از آئودی و بنز تعریف و تمجید کنی اما تعیین تکلیف واسه رقبا خوشمزگیه
          بخصوص سیویک که در پاراگراف آخر کفر شمارو درآورده :))
          در کل زیاد اهل بحثای فرسایشی نیستم هرکار میکنی بکن، خوش باشی

        2. Maximus
          سوابق: (325 دیدگاه) ,

          .
          میشه لطف کنی کامنت خودت رو بذاری و به مزه و طعم من کاری نداشته باشی؟!

          این بحث های فرسایشی ، شما اگر اهلش نیستی من ازش متنفرم

          واسه کامنت گذاشتن هم از شما اجازه نمی‌گیرم

          اگه یه مطالب علمی یا یه عدد اشتباه رو بگم یا آمار از خودم تولید کنم شما غلط من رو اصلاح کن ممنونت هم هستم ، اما واسه اظهار نظر و بیان سلیقه ی شخصی به هیچ کی کار ندارم و شما هم لطفاً الکی بیش از این خودت رو سبک نکن

    2. شندی
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      این مقایسه خیلی ناشیانه و مبتدیانه بوده. انگار بنز amg رو با بی ام و معمولی مقایسه کرده! مثلا رقیب جهانی و “قیمتی” سیویک تاپ R و فورد RS گلف R line هستش ولی اینجا GTI رو مقایسه کرده که بیش از ۱۰۰۰۰ دلار از اونا ارزونتره! ولی جالبه عملکردش در حد اونا بوده! بنز و آئودی هم که دیگه کلا تو کلاس لوکس ها هستند قضیه شون جداس..

      پاسخ
  2. sina
    سوابق: (1680 دیدگاه) ,

    سیویک 60 اسب کمتر از مرسدس داره و صفر تا صدش هم 1.4 ثانیه بیشتر از مرسدس هست ولی تایم بهتری داشته و این نشونه هندلینگ فوق العاده اش هست.
    از ایودی هم 80 اسب کمتر داره و 1.9 ثانبه صفر تا صدش بیشتره ولی شونه به شونه باخت.
    ضمن اینکه هر دوتای اون ماشین ها AWD هستن.
    حرف نداره سلطان نورمبرگ

    پاسخ
    1. T.H.M
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      تازه اونم چی؟؟؟ با قیمت به مراتب کمتر از اونا. با قیمت خیلی خیلی کمتر هم تایم تقریبا مشابهی با آئودی داره تو پیست، و هم از همشون عملکرد و هندلینگ و هیجان سواری بیشتری داره. هم ظاهر جذاب تری داره از نظر من و هم سال 2016 جزو 10 طراحی داخلی برتر شد. کیفیت و قابلیت اطمینان بالاش هم که دیگه حرفی توش نیس. پس چرا باید لحظه ای در انتخاب این ماشین فوق العاده شک کرد؟
      بهترین هاچ بک داغ دنیا: سیویک تایپ آر

      پاسخ
    2. #ali.m#
      سوابق: (1840 دیدگاه) ,

      سیویک بینظیره.
      هم قدرت و گشتاور کمتری داره هم شتاب.
      تازه awd هم نیست .فکر کن اگر بود چه میکرد .
      به نظر من بهترین هاچبک دنیاست.
      اینجا میبینیم ک هندلینگ یک برند غیر لوکس میتونه بهتر از رقبای لوکسش باشه .
      و امیدوارم دوستان متوجه شده باشن که اسب بخار بیشتر، به معنی هیجان بیشتر و عملکرد بهتر نیست .
      ?سیویک?

      پاسخ
    3. mehran (fox)
      سوابق: (123 دیدگاه) ,

      دوست خوبم نورنبرگ یه شهر تو آلمان اسم اون پیست معروف به جهنم سبز نوربرگ رینگه…
      البته میدونم که بهتر از من میدونی و یه اشتباه ناخواسته و لفظی بود…

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1680 دیدگاه) ,

        مرسی مهران از تذکرت
        دیکشنری گوشی زد و میخواستم تصحیح کنم میرفت تو نوبت تایید 🙂

        پاسخ
        1. mehran (fox)
          سوابق: (123 دیدگاه) ,

          فدای دوست خوب ژاپنی بازم سینای عزیز…سیویکو عشقه

  3. ایمان
    سوابق: (1098 دیدگاه) ,

    شخصاً فورد و هوندا رو بیشتر از همه دوست دارم

    پاسخ
  4. Mohamad
    سوابق: (751 دیدگاه) ,

    قسمت آخر مطلب حجت را بر همگان تموم کرد:

    “جدای از ثبت بهترین لپ‌تایم‌ها، دست‌اندرکاران مجله درایو نگاهی هم به فاکتور هیجان‌انگیزترین سواری داشته‌اند. البته آن‌ها در این بخش برنده مطلق را معرفی نکرده‌اند. اما راننده به شدت تحت تاثیر عملکرد هوندا سیویک قرار گرفته به طوری که از القابی چون عالی و بسیار عالی برای عملکرد آن استفاده می‌نماید.”

    پاسخ
    1. T.H.M
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      محمدجان اما ظاهرا حجت برای بعضیا تموم نشده! کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب نه. بعد جالبه به ما میگن متعصب. خودشون دست هر چی متعصب بی منطق رو از پشت بستن. تو متن به صراحت ذکر شده عملکرد و هیجان کدوم بهتره، بعد طرف میاد میگه امپراطور یکی دیگست و یه کلاس از رقبا بالاتره!!! رو که نیس. البته امیدوارم یادتون بیاد که کی بود که تعصب شدید رو آلمانی ها داشت و تو همون آلمانی ها هم از همه بیشتر عاشق آئودی بود! تا پای یه آلمانی وسط بود بقیه برن به درک و بین خود آلمانی ها هم پای آئودی میومد وسط بقیشون برن به درک! که اتفاقا چند وقته غیبش زده. ولی نه اشتباه نکنید. غیبش نزده همین جاست 🙂
      چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید …

      پاسخ
      1. Fk
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        دوست عزیز
        لطفا !!!!!!!!!!
        تو این که شما شدیدا علاقمند ب برندای اسیایی هستی و از هر فرصتی برای رو درویی با المان و امریکا کوبوندن اون برندا استفاده میکنی شکی نیست
        تمام دوستان پدالی که کامنت میذارن و میخونن با أفکار شما اشنا هستن

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.