چشم اندازهفته نامه

نتایج مطالعه کیفیت اولیه جی دی پاور در سال 2018

کره‌ای‌ها می‌تازند…!
جی دی پاور نتیجه مطالعه کیفیت ابتدایی خود در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. این مطالعه کیفیت خودروهای جدید در چهارمین سال متوالی را اندازه می‌گیرد.


مطالعه جی دی پاور اهمیت فراوانی داشته و تعداد مشکلات تجربه شده به ازای هر ۱۰۰ خودرو در ۹۰ روز اول مالکیت را نشان می‌دهد. مشکلات یاد شده در ۸ دسته گوناگون جای می‌گیرند و مشکلات کمتر نشان دهنده کیفیت بالاتر محصولات هستند.


در جدیدترین مطالعه این موسسه، کیفیت کلی برندها در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش ۴ درصدی را نشان داده و همچنین کیفیت خودروها در ۶ دسته از ۸ دسته یاد شده بهبود یافته است. دیو سرجنت معاون جی دی پاور می‌گوید:

شکی وجود ندارد که خودروسازان کار فوق‌العاده‌ای در گوش دادن به نظرات و مشکلات مصرف‌کنندگان انجام داده و در حال تولید خودروهایی با کیفیت بهتر هستند.

خب مستقیم برویم سر اصل مطلب! برندهای کره‌ای امسال بهترین عملکرد را داشته‌اند زیرا جنسیس، کیا و هیوندای هر سه رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. پس از این سه برند نیز پورشه، فورد و شورولت قرار دارند.


در ته لیست هم لندروور قرار دارد که به ازای هر ۱۰۰ خودرو در ۹۰ روز اول خریداری ۱۶۰ مشکل را نشان می‌دهد. در مقام مقایسه باید گفت متوسط مشکلات صنعت خودرو در همان بازه زمانی ۹۳ مشکل است.


لندروور تنها لوکس‌سازی نیست که در ته لیست قرار دارد زیرا درست بالاتر از آن جگوار و ولوو نیز دیده می‌شوند.

البته همه‌ی خودروهای تولید شده حتی از یک برند وضعیت و کیفیت یکسانی ندارند. این مورد را می‌توان در رتبه‌بندی کلاس‌ها دید، جایی که برخی خودروسازان رتبه‌های بالایی کسب کرده‌اند.


کار را با خودروهای کوچک‌تر آغاز می‌کنیم. کیا ریو بهترین خودروی کوچک از نظر جی دی پاور بوده و تویوتا کرولا نیز بهترین خودرو در کلاس کامپکت ها لقب گرفته است. در طرف لوکس سازان خریدارانی که کیفیت را ترجیح می‌دهند می‌توانند آکورا ILX و ب ام و سری ۴ خریداری کنند.


وقتی به سمت خودروهای بزرگ‌تر حرکت کنیم نیسان آلتیما را خواهیم دید که عنوان بهترین سدان میدسایز از نظر جی دی پاور را به خود اختصاص داده و در بحث مدل‌های میدسایز لوکس نیز لینکلن کانتیننتال خوش درخشیده است. دیگر محصول نیسان یعنی ماکسیما که در کشور ما نیز بسیار محبوب است بهترین خودروی بزرگ نام گرفت است. به همین منوال جنسیس G90 نیز در کلاس خودروهای لوکس بزرگ توانسته ب ام و سری ۷ و مرسدس S کلاس را شکست دهد.


کراس اوورها نیز در میان خریداران محبوبیت فراوانی دارند و بهترین خودروها از نظر کیفیت اولیه جی دی پاور بیوک انویژن، کیا سورنتو، هیوندای توسان و فورد اکسپدیشن هستند. در بخش لوکس‌ها نیز مرسدس GLA و لینکلن MKC خوش درخشیده‌اند. همچنین ب ام و نیز با X1 و X6 پیروز کلاس‌های خود بوده است.


برندگان دیگر کلاس‌ها نیز شورولت سیلورادو و سیلورادو HD، فورد موستانگ و سری F سوپر دیوتی و داج گرند کاروان هستند.

porsche-911-carrera-4s-
از جمله شاخص‌ترین تغییرات مطالعه امسال بهبودهای قابل‌توجه فورد با کاهش ۵ مشکل، فیات-کرایسلر با ۷ مشکل کمتر و جنرال موتورز با ۵ مشکل کمتر است. پورشه ۹۱۱ نیز با ۴۸ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو، کمترین تعداد مشکلات در بین تمام خودروها در سال جاری را داشته و رکورددار تاریخی این مطالعات نیز محسوب می‌شود. بعلاوه سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروسازان نیز بهتر شده است. متأسفانه تعداد مشکلات سیستم‌های کمک‌راننده در حال افزایش می‌باشد.


اگرچه هر سه خودروساز آمریکایی در بحث کیفیت ابتدایی محصولات خود بهبود داشته‌اند اما بهترین پرش را برند مزدا داشته و پس از آن میتسوبیشی، کادیلاک و اینفینیتی بیشترین میزان بهبود کیفیت اولیه خودروهای خود را نشان داده‌اند.


شایان ذکر است برخی مدل‌ها به‌صورت مشترک در رتبه اول کلاس‌های خود قرار گرفته‌اند.

منبع: jdpower

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    جدا از رشد فوق العاده کره ای ها و امریکایی ها فوربس یه مقاله تحلیلی خوب راجع به این لیست گذاشته که یه تیکه هایش رو میذارم براتون:
    -این اولین باری است که سه برند خودروساز کره‌ای در بررسی‌ جی‌دی پاور توانستند به بالاترین رتبه‌ها دست یابند و کیا موتورز نیز در چهارمین سال متوالی به عنوان نخستین برند دارای بازار فروش گسترده محصولات انتخاب شد.
    -البته کارشناسان نگرانی‌های خود را در مورد نحوه امتیازدهی و شاخص‌های ارزیابی جی‌دی پاور اعلام کرده‌اند؛ جی‌دی پاور در رتبه‌بندی امسال، سوبارو و ولوو را که به عنوان محبوب‌ترین برندهای خودروساز شناخته می‌شوند، در میان چهار برند پایانی لیست قرار داده است. این مسئله نگرانی‌ها در مورد شاخص‌های ارزیابی را افزایش می‌دهد و برخی افراد نگاه مثبتی به این اتفاق ندارند.
    -در موفقیت دیگری نیز، هر دو خودروی سدان جنسیس G80 مدل ۲۰۱۸ و نسخه چهاردر جنسیس G90، جایزه بالاترین میزان ایمنی را از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها دریافت کردند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا همچنین به خودروی جنسیس G80 در تست تصادف، رتبه‌ پنج ستاره اعطا کرد، هرچند که رتبه جنسیس G90 منتشر نشده است.
    -در حالی که برند جنسیس موفقیت چشمگیری در کیفیت محصولات کسب کرده است، اما چنین موفقیتی در فروش و گسترش بازار محصولات آن دیده نمی‌شود. در ابتدا این شرکت اعلام کرد که شبکه محدود و منحصربفردی از سالن نمایش محصولات خود را در چند بازار انتخابی راه‌اندازی خواهد کرد؛ ولی پس از مدتی در اوایل بهار امسال موضع متضادی گرفت و اعلام کرد که همه نمایندگی‌های مجاز هیوندای می‌توانند محصولات برند لوکس جنسیس را به فروش برسانند. در همین حال فروش خودروهای جنسیس در ایالات متحده طی ماه اردیبهشت، نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۶ دستگاه رسید. در طی ابتدای سال جاری تاکنون، جنسیس حدود ۸۲۸۸ دستگاه خودرو فروخت که ۱۸ درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۷ است.
    -مطالعه کیفیت اولیه (IQS) جی‌دی پاور، شکایات صاحبان خودروها را طی سه ماهه اول مالکیت بررسی و تحلیل می‌کند. جی‌دی پاور طی چند دهه تجربه در بررسی و رتبه‌بندی خودروها، به این نتیجه رسیده است که برندها و مدل‌هایی که رتبه بالایی در IQS دارند، از نظر قابلیت اطمینان خودرو (VDS) نیز در رتبه بالایی قرار می‌گیرند. VDS در حقیقت میزان کیفیت و شکایت مشتری را در طی سه سال اول مالکیت ارزیابی می‌کند. به عنوان مثال، هیوندای اخیرا در بررسی VDS موسسه جی‌دی پاور توانست جایگاه سوم لیست را از آن خود کند.
    -دیو سارگنت معاون بخش خودرو جهانی در جی‌دی پاور گفت:
    هیچ گونه ابهامی وجود ندارد که اکثر خودروسازان در احترام به نظرات مشتریان و افزایش کیفیت محصولات به بالاترین سطح، بسیار تلاش می‌کنند. هنوز هم برخی از خودروسازان با مشکلاتی در محصولات خود روبروهستند. در حالی که وسایل نقلیه هر روز پیچیده‌تر می‌شوند و از فناوری خودکار بیش‌تری بهره می‌برند، ضروری است که مصرف‌کنندگان نیز به توانایی خودروسازان برای تولید خودروهای بدون نقص، اطمینان داشته باشند.
    -یکی از بزرگ‌ترین مزایای بهبود کیفیت خودرو برای مصرف‌کنندگان، علاوه بر مراجعه کمتر به تعمیرگاه و مکانیک، افزایش طول عمر مالکیت است. بیست و پنج سال پیش، خودروسازان خودروهایی تولید می‌کردند که پس از طی حدود ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر نیاز به تعویض قطعات و جایگزینی سیستم‌های اصلی داشتند.اما امروز مجموعه وسیعی از خودروهای دست دوم در وب‌سایت‌هایی نظیر اتوتریدر (Autotrader.com) پیدا می‌شوند که کارکردی بیش از ۲۹۰۰۰۰ و ۳۲۰۰۰۰ کیلومتر دارند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      متاسفانه الان چهل سالی هست ارتباط با دنیای خارج قطع شده و ملت ما جز زباله های ویران خودرو و پراید چهل ساله چیز تجربه ای ندارن و امیدی هم به باز شدپ بازار کسب و کار و خودرویی نیست در نتیجه دانش ما از صنعت خودرو و بحث قابلیت اطمینان در حد شنیده ها و مطالب پدال و مجلات خودرویی و چند تا پوستر و کاغذ بیشتر نیست الان میشه گفت اکثر برند های معتبر جهانی محصولاتی با کارانتی پنج سال به بالا تولید میکنن که نشان از کیفیت محصول داره پس زیاد فرقی بین ژاپنی ها و کرن ای و اروپا امریکا نیست میمونه سلیقه و حس خوب نسبت به خودر‌و

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوستان ی سوال من چشمام درسته میبینه؟
      .
      .
      .
      اینگیلیس ته جدوله ؟☹️
      خیلی بد شد .
      ولی اشکال نداره بجاش کره ایی ها عالی بودن . من همیشه بهشون ایمان داشتم .
      سانتافه واقعا لیاقتشو داشت و جنسیس هم جای خود داره . ابریک به هواداران برندهای کره ایی.?

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بی نام

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جالبه که مشکلات سخت افزاری روز به روز در حال کمتر شدن و تقریبا تمام مشکلات نرم افزاری شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کره چه میکنه?
    واقعیت اینه اینده دنیا در شرق اسیاست. زمان زیادی طول نمیکشه که چین ،ژاپن، کره مرکز اقتصادی و علمی جهان بشن .،که الانش هم از اون دور نیستن. سنگاپور و دیگر کشورهای منطقه هم پشت اونها.ی اروپای آسیایی?
    خدا کنه فقط ماهم ب خودمون بیایم⚡

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    قبل از هر چیزی رشد چشمگیر و کتمان ناپذیر خودروسازهای کره ای واقعا شگفت انگیزه ، احسنت بهشون واقعا به وجد اومدم
    جنسیس سال گذشته هم برترین برند خودروساز جهان از دیدگاه کانسومر شد
    کیا و هیوندای در کلاس خودروهای اقتصادی از بهترینها هستند
    .

    (((( پورشه 911 نیز با 48 مشکل در هر 100 خودرو، کمترین تعداد مشکلات در بین تمام خودروها در سال جاری را داشته و رکورددار تاریخی این مطالعات نیز محسوب می‌شود))))
    .
    اصلا دیگه چی بگم من …..
    پیشرفته ترین و تکنولوژیکترین خوددوی اسپرت دنیا باشی انقدر هم باکیفیت درجه یک باشی
    .
    ۶۰ سال تکامل بی وقفه _ برترین خودروی اسپرت تاریخ خودروسازی
    .
    ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    الان ی بیسواد خشک مغز میاد میگه اینا همش چرته دروغه

    ماشین کره‌ای اسباب بازیه_ کره ای آشغاله

    یعنی اینقدر که تو پدال کارشناس داریم تو ناسا اینقدر کارشناس نیست??

    تبریک به کره ای های سخت کوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fk

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      هیچ کس منکر پیشرفت کره و خودروسازیش نیست
      ولی تمام این امارها فقط عدده
      نحوه نگهداری از خودرو و نحوه درایو تو دوام خودرو چیزی هست که تو هیچکدوم از این امارها گنجونده نشده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ببخشید
    بعد 90 روز 160 مشکل از لند رور گرفتین؟؟؟؟؟
    چیجوری حساب میکنین؟؟؟؟
    چیو مشکل میدونین؟؟؟
    بعد نود روز؟؟؟
    ما بعد سه سال هم نمیتونیم از پراید یه همچین تعدادی مشکلی پیدا کنیم
    احتمالا کثیف شدن شیشه روهم مشکل دونستین اما خداوکیلی افرین شورولت حتی فکرشم نمیکردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      داداش مطلب رو می خونی از هر 100 تا خودرو 160 تا مشکل داره ممکنه مشکل دوخت چرم،رنگ ،شل بودن و صدا دادن یه چیزی یا هزار و یکی مشکل دیگه داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه جی دی پاور و رفقاشو به اندازه ی کافی مشکل دارم این لیست هم منتشر میکنه نفس آدمو میگیره.
    خدا جای حق نشسته((البته امیدوارم باشه تا الان که امید داشتم!!))
    یه روزی گند این نشریه در میاد.
    چند وقت دیگه منتظر فراخوان میلیونی کیا هیوندای باشین تا واقعیت ها مشخص بشه.
    یه لحظه فکر کن مثلا من اف پیس svr رو ول کنم و با نگاهی به این مجله به سانتافه روی بیارم.((حتی فکرشم دیوونم میکنه))
    تو مجلات معتبر نگاه کنید هیچوقت کره ای ها جوایز معتبری ازشون نمیگرن.
    امسال طبق پیش بینی های من((پیش بینی هام 99 درصد درست از آب درمیاد))
    جگوار آی پیس جز سه فینالیست برتر خودرویی دنیا میشه((خودوری سبز))
    نسل جدید اووک هم جز سه فینالیست برتر خودرویی دنیا خواهد بود با بالای 100 جایزه ی بین المللی.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. TSHDN

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (68 ديدگاه)

      چرا نمیتونی واقعیتو قبول کنی؟؟؟چرا این تعصب تو کنار نمیذاری؟؟؟مطمئن باش گندش اون روزی در میاد که لندروور رو به عنوان با کیفیت ترین انتخاب کنه .چند وقت دیگه منتظر فراخوان میلیونی جگوار لندروور میشینیم با همجی مشخص بشه چرا به فراخوان های میلیونی بنز و بی ام و آئودی و شورلتو …..اینا اشاره نمیکنی ؟؟؟واقعیت تلخه ولی تو چاره ای جز قبول کردنش نداری و الان کره تو کیفیت بالاتر از لندروور قرار گرفته و در بعضی ها در صدر هم هست.حالا بعضی ها میان میگن ماحدگاری و دوام طولانی مدت مهمه یکی نیست بگه مگه میشه مثلا یه ماشین تا یه سال اول مشکل نداشته باشه بعد تا یه سال گذشت یهو همچیش بزنه بیرون ؟؟؟بعد ماشینی که از همون اول 100 تا خرابی داشته در طولانی مدت دوام بیشتری داشته باشه ؟کی گفته اف پیس svr با سانتافه باید مقایسه بشه ؟؟؟قیمتاشونو دیدی که اینو میگی؟از مجلات معتبر کره ای ها جایزه نگرفتن؟؟؟?????بشین تا این پیش بینی هایی که کردی هم درست در بیاد البته انتظار بیشتری هم نمیشه ازت داشت از اسمت معلومه طرفدار متعصب ماشینای انگلیسی هستی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        ((از اسمت معلومه طرفدار متعصب ماشینای انگلیسی هستی.))
        افتخار میکنم،منتها تعصبم حد و اندازه ی خودشو داره.
        از طراحی های داخلی استون مارتین تا سر حد مرگ متنفرم.((باور کن))
        ..
        بعدشم مطمئن باش کره ی جنوبی هیچوقت در حد اندازه های لندروور بقیه ی خودروسازهای انگلیسی نیست که من بخوام حرصشو بخورم.
        از تبعیض قائل شدن و نادیده گرفتن اعتبار، امثال این جی دی پاور بدم میاد
        وگرنه که شرکتی مثل لندروور-رنج روور اینقدر جایزه بین المللی گرفته که کره ای ها در خواب هم نمیتونن ببینن((نوآوری هاشم بماند))
        یه شبه نمیشه ره صد ساله رو طی کرد،حالا هرچقدرم پرتلاش باشن.
        مطمئن باش اگه ایران یک بازار واقعی داشت کسی به کره ای ها نگاهم نمیکرد.
        خودروسازی تلویزیون و گوشی و یخچال فریزر نیست.
        تازه بماند که تلویزیون و گوشی هاشونم از پردازنده های غربی استفاده میکنن!!!!
        اصلا از کره ی جنوبی بدم نمیاد حتی ذره ای.ولی واقعیت رو باید گفت.
        جگوار لندروور اگه بد بودن دوسال پیاپی جزء بهترین و فینالیست های خودروی سال دنیا نمیشدن.((امسال هم سال سوم خواهد بود))
        ..
        اف پیس svr رو هم مثال زدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TSHDN

          ۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (68 ديدگاه)

          بله خب جنابعالی تعصبو از حد گذروندی.اگه ایران بازار واقعی داشت بازم کره ای ها بخاطر کیفیت بالا و قیمت معقولشون فروش خوبی رو تجربه میکردن.فعلا که انگلیس در حد کره تو گوشی و یخچال و فریزر نیست.اینکه گفتی از پردازنده های غربی استفاده میکنن برای همشون نیست سامسونگ سالهاست که داره از پردازنده ی اگزینوس خودش استفاده میکنه بجای اسنپ دراگون و خیلیم از اون بهتره و در ضمن همین اپل التماس سامسونگ میکرد برای فروش صفحه ی نمایش و پردازنده!!!بله واقعیت کاملا مشخصه ولی تعصب بین تو و واقعیت فاصله انداخته و نمیتونی واقعیتو درست ببینی.خب مرد حسابی اف پیس svr قیمت پایش 45 تا 50 هزار دلاره سانتافه خودتو بکشی طلا هم بچسبونی به ماشین باز قیمتش بیشتر از 40 هزار دلار نمیشه چطور اینارو باهم مقایسه میکنی تو؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شایان

        ۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (191 ديدگاه)

        از قدیم رنج روور ها مشکلات زیادی داشتن در حدی که به رنج آور معروف بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          من تا اونجایی که شنیدم خلاف حرف شماست.
          بگذریم….
          ..
          ..
          یک نکته که جی دی پاور دروغگویی بزرگ هست:
          در سال 2014 موتورترند مدلی از رنج روور رو مورد تست و بررسی قرار داد و بعد از نزدیک 37 هزار کیلومتر فقط به دو مشکل در ماشین برخورد.((احتمالا جزعی)).
          (( However, one Motor Trend review of a 2014 Range Rover after 22,830 miles (36,741 km) turned up only two things that went wrong with the car.))
          حالا من نمیدونم کدوم مدل بوده گفته مدل 2014 رنج روور ولی ممکنه مدل های دیگه باشه.
          به هر حال این نشریه ی دروغگو جی دی چطوری گفته تو کوتاه مدت این همه مشکل پیدا شده خدا میدونه!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. امیرمحمد

      ۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (238 ديدگاه)

      جی دی پاور نامعتبر و دروغگو شما و رفقات معتبر و راستگو و متخصص خوبه راضی شدی؟?(واقعا فکر نمیکردم یکی پیدا بشه با مقایسه ی یه خودرو از یک برند لوکس با یک خودروی اقتصادی دنبال این باشه که به گفته ی خودش اعتبار ببخشه‌‌‌…)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        بعضیا jdpower رو یه منبع معتبر برای قضاوت راجع به خودرو میدونن چون از نظرات مردم راجع به خودروشون میاد
        ولی من به همین دلیل زیاد به نتایجش اعتقاد ندارم چون نظرات مردمه
        تو همین سایت پدال نگاه کنید میبینید بعضی نظرات راجع به ماشین ها علمی نیست
        مثلا طرف میگه تویوتا مرگ نداره
        یا میگه هزینش فقط اب و روغن
        یا بی ام و رو همه یه ماشین پر استهلاکی میدونن که صاحبش شبا کنار نمایندگی بی ام و میخوابه و……….
        مطمئنا یه چنین نظرات ****تو اون نظرسنجی کم نیست وبه همین دلیل من زیاد اعتقادی به این سایت ندارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    در پیشرفت کره ایها هیچ شکی نیست و واقعاً با جنسیسها حال میکنم ، حِسِ قُلدُری آمریکایی خوبی دارند .

    اما این آمار جی دی پاور منو یاد آمارهای کارشناسی صداسیما ایران میندازه .
    پس چطوریه که کره ایها دارند روز به روز اُفت فروش می کنند ؟
    به قول دوستمون مهدی ، از پراید هم بعد سه سال نمیشه اینقدر مشکل گرفت ، حالا چطوری لندروور تو ۹۰ روز ۱۶۰ مشکل ثبت کرده ؟
    به نظر من هرکی هرچیزی دلش میخواد بره بخره ، کاری هم به این آمار نداشته باشه ، اصل ماشین مسائل فنیشه که شمارو کلافه نکنه و اِلا مشکلات الکترونیکی و نرم افزاری سیستمها همیشه پابرجا هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب وشنیده شدن نام های ازکشور کره سیاسیه.درسته پیشرفت ریادی کردن ولی باقی ماجرا سیاستی پشتشه که اینجاجای گفتنش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmw x1 بهترین درکلاس خودشه.احسنت.پورشه۹۱۱ هم که دیگه جای بحث نداره یه افسانه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نیما

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه چیزی بگم … زیاد درباره این چیزا مطالعه نداشتم ولی این به ذهنم رسید که به نظرم عمده ی مشکلات برندهایی که حتی خودم انتظار نداشتم اینقدر پایین باشن به خاطر مشکلات نرم افزاری و اینجور چیزاس بیشتر و اینجوری نیست که شما تو نود روز ببینی نویز اضافه از جایی از ماشین بشنوی یا قطعه ای خوب فیکس نشده باشه تو ماشین(نمیگم نیست ولی اگه باشه هم خیلی خیلی کمه وگرنه برند ماشین اینقد محبوب نمیشد به خصوص که این کاری که انجام دادن فقط روی یه مدل ماشین نبوده که بگیم حالا این از دستشون در رفته و ماشین خوبی از آب در نیومده )
    مثلا میگم : یه جا خوندم فلان ماشین در هر دقیقه چند n گیگ اطلاعات رو پردازش میکنه از وضعیت خواب الودگی و میزان الکل خون راننده و رطوبت هوا و …(خیلی چیزا نوشته بود) خب معلومه تعداد خطاها به نسبت چیزی که سیستم های نرم افزاری داره بهتون ارائه میکنه بالاتر میره
    تازه خطاهاشون ممکنه خیلی جزئی باشه مثلا نمیدونم حالا اخطار اشتباه یه وضعیت به خاطر محاسبات اشتباه نرم افزاری …
    بازم میگم اعتباری به حرف هایی که میزنم اصلا نیس چون اطلاع دقیقی ندارم و فقط چیزیه که ب ذهنم رسید
    ولی اگه خیلی بیراه میگم دوستانی که بیشتر میدونن منو حداقل آگاه کنن
    دم سه تا برند کره ای هم واقعا گرم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    نظرسنجی درباره نتایج کیفیت جی دی پاور
    قابل اطمینان و با اهمیت هستند : لایک ??
    غیر قابل اطمینان و بی اهمیت هستند : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سام

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    خودروهای کره ای نسبت به سال های پیش در قیاس با رقبا کیفیت بهتری پیدا کردند.الان دیگر می شود تا اندازه ای روی خودروهای کره ای حساب باز کرد.ولی من به شخصه خودروهای ژاپنی و اروپایی را بیشتر ترجیح می دهم.لااقل در دراز مدت مطمئن تر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. میثم

    ۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه بازه زمانی رو بیشتر کنن شک نکنید جدول برعکس میشه و کره ای ها میرن اخر و تویوتا میاد اول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمدرضا

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    اون موقع که تویوتا اول میشد جی دی پاور راست بود الان که کره ای ها اول میشن جی دی کلاه برادار شد***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخه آمار هم میخوان دست کاری کنن یجوری باید باشه که شک نکنه کسی… یجوری بعضیا میگن کره ایی فلانه انگار بقیه دارن تو جنگل زندگی میکنن فقط اینا ماشین دیدن… کره و مخصوصاً صنعت خودرو سازی کره پیشرفت زیادی داشته ما قبول داریم ولی از واقعیت نمیشه فرار کرد هنوز تو صنعت خودروسازی راه زیادی داره تا به ژاپن برسه. من تعصبی رو هیچ برند یا کشوری ندارم ولی فراخوانی های میلیونی کره بی کیفیتی قطعات و قیمت های عجیب غریب خودرو هاش رو نمیشه نادیده گرفت.
    از اینجور مراکز و نشریه ها زیاد هست که با گرفتن پول میتونن صنعت خودروسازی دنیارو زیر کره جنوبی نشون بدن.
    یکم تأمل کنید آخه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بیژن

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    هیچ خبری از مزدا نبود?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پويا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (377 ديدگاه)

    جی دی پاور و موسسه تای امریکایی اکثرش پول و تبلیغاته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کارشناس

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ازروی علم و آگاهی که دارم صحبت میکنم نه تعصب!لطفا به کره وژاپن واروپاسربزنیدیامطالعه کنید…کره کشوری کاملا صنعتی شده در جواب کسانی که میگن کره یک شبه نمیتونن به ژاپن وآلمان وآمریکابرسن(کاملا درسته)کره چندین سال مونتاژکار باکیفیت ترین محصولات ژاپن بود همین الانم باقدرت سرمایه ای ومشاوره ای تخصصی وحمایت همه جانبه آمریکا(به دلایل سیاسی)وتکنولوژی قوی ژاپنی(واردات مواد اولیه ی مرغوب ژاپنی) به این مهم دست یافته تاجایی که آلمان ها احساس خطر کردن.مثلا یه زمانی برند(سونی)ژاپن حرف اول رو میزد که هنوزم قابل احترامه ولی الان(سامسونگ)پادشاهی میکنه و…اگه ماهم مثلا به جای(مواد اولیه ی چینی)ومونتاژکاری پژو و پراید(که تبدیل شدن به تیباوسایناو وسمندایرانی)مونتاژ کار(بنز)بودیم و(مواد اولیه ژاپنی داشتیم) الان وضعم این بود؟؟شمافقط کافیه ببینیداین دوبرندکیا وهیونداچگونه،چطور و به دست چه متخصصانی تولید میشه ولی(به اسم کره)!!در جواب کسانی که میگن چرا ارزانتراست خوب نیروی کار در شرق آسیا (کره ژاپن چین)ارزان است خودنیسان هوندا تویوتا و…(اکثر ژاپنی ها)هم مثل هیوندا وکیا برندهایی بادوام و باقیمتی مناسب به شمار میاند!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا