چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروهایی که بیش از 15 سال توسط مالکان حفظ می‌شوند

وفاداری چیزی است که خودروسازان به شدن دنبال آن هستند مخصوصاً اگر مصرف‌کنندگان محصولاتشان را برای چند سال نگه دارند. وفاداری مشتریان نشان می‌دهد که از دوام و قابلیت اطمینان خودروی خود راضی هستند و البته کیفیت ساخت خودروها نیز روی این موضوع تأثیر زیادی دارد. البته اینکه وفاداری مشتریان به یک خودرو خودش را در آمار فروش بالا نشان دهد یا خیر بحث دیگری است که موضوع این نوشتار نیست.

از این نظر به نظر می‌رسد مالکان محصولات تویوتا وفادارترین افراد به خودروهای این شرکت هستند و بیش از ۱۵ سال خودروی خود را نگه می‌دارند. این را جدیدترین مطالعه وب‌سایت iSeeCars نشان می‌دهد که بیش از ۶۶۰ هزار دستگاه خودروی مدل سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۵ را که در سال ۲۰۲۰ فروخته شده‌اند آنالیز کرده است. این مطالعه به دنبال نشان دادن آن بوده که کدام خودروها حداقل به مدت ۱۵ سال توسط مالک اصلی نگهداری می‌شوند.

بر پایه نتایج این مطالعه، از میان ۱۰ خودرویی که احتمالاً به مدت بیش از ۱۵ سال نگهداری می‌شوند ۷ خودرو به یک خودروساز تعلیق دارد و متوسط کلی این آمار نیز ۶.۱ درصد است. تویوتا پریوس ۲.۲ بار بیشتر از حد متوسط توسط مالکان نگهداری می‌شوند و ۱۳.۷ درصد نمونه‌های ۱۵ ساله این خودرو هنوز هم توسط مالک اصلی حفظ شده‌اند.

نسل دوم تویوتا پریوس

هایلندر نیز با آمار ۱۲.۴ درصد در رتبه دوم بوده و این هم تقریباً دو برابر آمار متوسط است. تاکوما، سینا و توندرا نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشته و حدود ۱۱ درصد نسخه‌های ۱۵ ساله این خودروها توسط مالک اصلی نگهداری می‌شوند.

Toyota Tacoma 2007

موضوع جالب اینکه دیگر خودروهای غیر تویوتایی نیز ژاپنی هستند. هوندا CR-V ششمین خودروی لیست از نظر احتمال نگهداری توسط مالک به مدت حداقل ۱۵ سال می‌باشد. پایلوت خودروی بعدی بوده و پس از آن نیز سوبارو فارستر، تویوتا ۴ رانر و تویوتا سکویا قرار دارند.

خودروهایی که در این لیست دیده می‌شوند باعث تعجب نشده‌اند. محصولات تویوتا و هوندا به خاطر قابلیت اطمینان و دوام بالا شناخته می‌شوند و قطعاً در این مدت باعث اذیت مالکان نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    هزینه قطعات یدکی پایین
    هزینه تعمیرات پایین
    هزینه بیمه کم تر
    استهلاک کمتر به خاطر موتور های کوچک تر
    تعداد اپشن های کمتر که خب اپشن نداشته باشی خرابی اپشن هم نداری
    باعث میشن همه خودرو های این لیست ژاپنی باشن
    غیر اینم انتظار نمیره

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. MR.JD

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      خب معمولا تویوتا ماشینایی میسازه که عمر طولانی داشته باشه و میلیون ها کیلومتر راه بره
      کلا فلسفه تویوتا اینه که طراحی مهم نیست امکانات مهم نیست اصلا از پرفورمنس هم حرفی نزن که دشمن دوامه فقط باید یک تویوتا سالیان سال عمر کنه و میلیون ها کیلومتر راه بره فقط همین حتی قیمت هم به جهنم
      مثلا قیمت لندکروز شد 85000$ مهم نیست چون به عربا یک میلیون دلار هم بگی باز تمام دارایی شونو میفروشن میان میخرن و زیر هر پستی از آن مینویسند تبارک الله
      ولی دیگر خودروساز ها اینطور نیستند مخصوصا آلمانی ها مثلا برای آئودی طبیعیه که از یک موتور دولیتری چهار سیلندر 610 اسب بخار قدرت خارج کنه برای توسعه آن دو و نیم سال زمان صرف کنه و در نهایت بیش از 1000 ساعت در دستگاه دینامومتر تست شود بدون هر گونه مشکلی
      به همین خاطر داستان تویوتا (تقریبا دیگر ژاپنی ها زیاد اینطور نیستند ) و خودروسازان آلمانی مثل داستان عقاب و کلاغه که عقاب عمر کوتاهی داره اما هرگز حاضر نیست برای پر کردن شکم خود مثل کلاغ از بین آشغال ها غذا پیدا کند اما کلاغ حاضر است برای صد سال عمر کردن از لش حیوانات مرده تا صابون بخورد و فقط زنده بماند

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. MR.JD

        ۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        الان یادم افتاد پدال !!!
        از دوئل ها چه خبر ؟ منصرف نشدید که ؟

        موافقم 10
        مخالفم 1
      2. میثم

        ۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        تفسیرت واقعا ……. ??????

        موافقم 12
        مخالفم 0
      3. R@m!n

        ۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        کلا فلسفه تویوتا اینه که طراحی مهم نیست امکانات مهم نیست اصلا از پرفورمنس هم حرفی نزن ?? هی ما میام اینجا رد شیم کامنتارو می بینی چاک می خوری واقعا

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. MR.JD

          ۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          راستشو بخواهید این نظر من بود و شاید اینطور نباشد چون برخی استثناهایی مانند سوپرای افسانه ای داریم
          ولی من کلی گفتم مثلا لندکروز با قیمت 85000$ اصلا ارزش خرید ندارد چون فقط با 86460$ میتوان پسر عموی وی را یعنی لکسس LX570 را خرید (البته این اختلاف قیمت رسمی شان بود وگرنه هنگام معالمه میتوان تا 5000$ هم تخفیف گرفت . تجربه شخصی) و حداقل لکسوس یک برند پریمیوم و بهتر است هر چند که آن هم بی عیب نیست و در آفرود به دلیل زوایای تیز سپرش به پای لندکروز نمیرسد
          این حرف من نبود در خود مجله ماشین بهمن ماه(شماره452) اینرا نوشته بود

          موافقم 2
          مخالفم 7
      4. Sina

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        حرفت MR.JD کلی عیب داره
        یکیش درباره نیسان GT-R هست
        ماشینی که پرفورمنس خیلی خوبی داره اما دوامش عالیه
        پس ژاپنی ها پرفورمنس ضعیفی همشون ندارن
        یکیش درباره آلمانیا هستش
        اگه نگاه کنی توبخش ماشینای اسپرت M5 و Z4 از ب‌ام‌و و S4 از آئودی دیده میشه
        و اینکه تقریبا از ۷ یا ۸ سال پیش ماشینای آلمانی دیگه اون مشکلات انجین و پیشرانه رو نداشتن و خیلی با دوام شدن

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. MR.JD

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          در جواب https://www.pedal.ir/members/sina10/ باید دوباره بگویم که
          اولا که این نظر من فقط و فقط و فقط برای تویوتا بود
          و دوما در اول گفتم که تویوتا استثناهایی مثل سوپرا یا آن 2000GT دارد
          منظور من آن تویوتا های بی خاصیت و به درد نخوری چون :
          تویوتا سکویا و تویوتا 4 رانر و متاسفانه تا حدودی خود لندکروزر و … هست
          که با همین قیمت ها میتوان انتخاب های خیلی بهتری داشت ولی قضاوت با خودتان
          چون سلیقه ها متفاوت اند

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ツSAMURAIツ

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      هر جا بحث تویوتا باشه اولین نفر میپره وسط
      اولا که هیوندای و کرایسلر پایین ترین هزینه تعمیرات رو دارن رجوع شود به پست «در کدام خودروها چراغ چک کمتر روشن می‌شود؟»
      دوما کی گفته تویوتا آپشن نداره ؟ مدل هایی که تو ایرانه رو نگاه نکن اونا مدل پایه یا نیمه فول هستن امکانات مدل فول رو نگاه کن . لکسوس هم تو این لیست بود نکنه اونم آپشن نداره ؟
      حالا اگه هیوندای بر فرض محال اول این لیست بود خودتو اینجا پاره میکردی

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. овsкиكMас

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      دقیقا امیر

      موافقم 1
      مخالفم 6
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      وای چقدر هیوندای میبینم تو جدول ?

      این مقاله‌ها را برخی‌ها چاپ کنن بزنن پشت در اتاقشون بلکه رستگار شوند ، که نمی‌شوند ??? !

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        اونا فقط جایزه کیلویی میگیرن??

        موافقم 1
        مخالفم 1
    5. MOHAMMAD.n.r

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      میشه توضبح بدید حجم موتور کمتر چه ربطی به استهلاک کمتر داره؟؟؟!! اگر بگیم حجم کمتر هزینه نگهداری کمتری داره درسته ولی اگر بگیم چون حجم کمتری داره پس کم استهلاک تر هست کاملا غلطه.
      موتور های حجیم معمولا عمر بیشتری دارن(طبق برسی های انجام شده موتور ۶ سیلندر کمری حدود 1/5 برابر موتور ۴ سیلندر کمری عمر میکنه و دوام خیلی بیشتری داره)
      عمر سانتافه های ۶ سیلندر خیلی بیشتر از نمونه های ۴ سیلندر هست چون موتور گشتاور و قدرت زیادی داره و برای شتاب گیری و راضی کردن راننده نیاز نیست زیاد تحت فشار باشه.
      ماشین هایی مثل توندرا و… که در صدر هستن هم موتور کم حجم دارن؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. AMG///

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    اینه کیفیت ژاپن ??
    ژاپنی ها وفادار ترین خودرو ها و باکیفیت ترینشونن

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      AMG /// جان
      اشتباه نکن
      کره‌ای‌ها وفادارتر و با‌کیفیت‌تر هستند ، چون پول میکنن تو جیب تعمیرکاران و قطعات فروشی‌ها !!!

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. AMG///

        ۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (142 ديدگاه)

        کره خودروسازیش هنوز به کیفیت ژاپن نرسیده و هیچوقت هم به کیفیت ژاپنی نمیرسه
        رستگار شدی؟

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه نکته عجیب تو لیست خودرو های اسپورت دیدم
    اونم اینکه خریداران کوروت ماشین خودشون از پورشه 911 بیشتر نگه میدارن
    انتظار داشتم وفاداران 911 بیشتر باشن که ظاهرا اینجوری نیست و کوروت خریداراش وفای بیشتری داشتن
    دلیلش چی میتونه باشه ؟؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. AMG///

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      چون اونایی که 911 دارن پولدارترن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. Hadi

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ماشاالله به ژاپنی‌ها مخصوصاً تویوتا و هوندا ?
    وقتی میگم برندهای ژاپنی ثابت شده ان یعنی همین…
    هر جا اسمی از کیفیت و اطمینان و وفاداری به برند است نام ژاپنی‌ها مخصوصاً تویوتا می درخشد ??

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. AMG///

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      فقط سوبارو ??

      موافقم 6
      مخالفم 0
  5. ماشین

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من واقعا ماشین های شرکت جنرال موتورز و تویوتا رو دوست دارم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. $ÃЪŦÏЛ$

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ماشین

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    بیاین این بحث تموم کنیم من کلا دوهفته است پدال میشناسم از اون موقع همش جر بس میکشید تموم کنید این بحث هر ماشینی ایرانی نباشه عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      ماشین داداش خودتو خسته نکن
      ما رو هم یه مدت آلوده کرده بودن ولی کشیدیم بیرون داریم با برند مورد علاقمون حال میکنیم با کسی هم کاری نداریم کسی هم با ما کاری نداره
      همش هم از رو تعصبه که این بحثها پیش میاد (خودمو میگم)
      ولی الان دیگه هیچ تعصبی ندارم خیلی راحتترم
      خودم عشق تویوتا و لکسوسم ولی تو دوتا پست قبلی هیوندا گفتم ژاپنیها باید دست بجنبونن چون کره خطری داری میاد بالا
      هرکی هم هرچی بگه توجه نمیکنم
      ولی بهت بگم بهترین سایت ماشینی ایران همینجاست
      گشتم نبود
      نگرد نیست

      موافقم 5
      مخالفم 0
  8. ツSAMURAIツ

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    توی این لیست سوبارو واقعا عالیه خیلی بی سر و صدا کارش رو انجام میده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. Farzad

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    برخی از شعارهای تویوتا در طی این سال‌ها که از زبان مدیران عامل بیان شده است :
    مشتری حرف اول را می‌زند، سپس نوبت فروشنده است و در آخر سازنده قرار دارد.
    راه کسب تجربه، مواجهه با چالشهاست.
    خودت، با تلاش خود، از حرمت خود دفاع کن.
    ما دستاوردهای بزرگ را با زحمات خود به دست آورده‌ایم.
    کیفیت در حین فرایند ساخته می‌شود.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  10. میثم

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    مهدی راهکارهای خوبی دادی ولی به مدیر سایت تهمت زدی
    دلیل اینکه پدال قبلا آگهی شرکت داتیس خودرو را که از مردم کلاهبرداری کرده بود رو منتشر نکرد و از خیر پولش گذشت و حتی تهدید به شکایت هم شد. ولی به مردم خیانت نکرد بخاطر پول. یه سرچ کنی مقالش هست. در حالی که تمام سایتهای خودرویی دیگه منتشر کردن.
    اینکه بعضی بچه ها بحث راه میندازن چیز بدی نیست. معنیش اینه که این سایت آزادی لازم رو به کاربراش داده. اگه بیاد این محدودیتها رو ایجاد کنه بنظر من خیلی بده و اسمش میشه سانسور مگه اینکه بحثهایی پیش بیاد خارج از چهارچوب و قوانینی که واسه سایت درنظر گرفتن که اونوقت حق دارن سانسور کنن. کامنتهای منم چندین بار سانسور شدن ولی اعتراض نکردم فقط بخاطر آزادی و عشق و حالی که تو این سایت هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    سلطان تویوتا…
    بنظرم تویوتا یک نعمت و هدیه برای مردم جهان هست و همه باید قدرشو بدونن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. Mazda3

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    این موضوع قبل از خرید ماشین هم مشخص میشه بیشتر خریداران با همین پیش زمینه سراغ خودروی مورد نظرشون میرن و انتخابش میکنن نمایندگی و خدمات پس از فروش هم تاثیر داره قبلا بجز مزدا3 که انتخاب خودم بود تویوتا کرولا رو هم تست کرده بودم و بارها از جهات مختلف بررسیشون کرده بودم نتیجه گیری من این بود که نسبت به مزدا3 حرفی واسه گفتن نداشت و باهاش حال نکردم و خیلی ساده تر بود با گیربکس سی وی تی ولی همون موقع حدس زدم کسی که این ماشین رو انتخاب میکنه دنبال این نیست که ببینه کدوم ماشین بهتره و بیشتر نیاز داره تا یک خودروی کم دردسرداشته باشه و تا چندین سال از اون استفاده کنه مثل بیشتر خودروهای ژاپنی دیگه و حتی کره ای که تو این آمار هم بود برای کسی که دنبالش هست یه مزیته این موضوع تو موارد دیگه هم صدق میکنه و ربطی به توانایی خودروساز مربوطه نداره و ممکنه طبق این آمار با ساده اندیشی نتیجه گیری یه مقایسه بشه که این بهتره یا اون بهتره که اشتباهه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    بعضی ها با حس تحقیر میگن چون تویوتا موتور هاش بی جون و کم حجمه و یا ابشن نداره ، معلومه خراب نمیشه!
    اولا خیلی برند های دیگه هم ابشن ندارند اما کیفیت تویوتا را ندارند!
    دوما ، با خدا تویوتا را خیر بدهد که یک ماشین ساخته که بعد 10 سال هم بی خرج باشه و بشه با خیال راحت و قیمت مناسب خریدش!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. فرشاد

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    چرا آلمانیا همین کارو نمیکنن
    اینهمه تجهیزات برقی و موتور توربو معلومه دوام رو میاره پایین

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. آریا منش

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      هر کسی تو یه چیزی خوبه ، خب بزرگترین سرمایه گذار معادن جهان هم میتسوبیشی گروپ هست که فلز و مواد خام کمپانی ها ژاپنی رو تامین می کند ، به علاوه پنجاه درصد مواد خام سامسونگ از ژاپن تامین می شود که شرکت سومیتومو تامین می کند . تجارت جهانی خیلی در هم تنیده است ما رو نگاه نکن هیچی نیستیم و واسه هم شاخ میشیم دنیا خیلی رو اصول می‌چرخه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  15. آریا منش

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    هر کسی تو یه چیزی خوبه ، خب بزرگترین سرمایه گذار معادن جهان هم میتسوبیشی گروپ هست که فلز و مواد خام کمپانی ها ژاپنی رو تامین می کند ، به علاوه پنجاه درصد مواد خام سامسونگ از ژاپن تامین می شود که شرکت سومیتومو تامین می کند . تجارت جهانی خیلی در هم تنیده است ما رو نگاه نکن هیچی نیستیم و واسه هم شاخ میشیم دنیا خیلی رو اصول می‌چرخه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. ?Ali Hossein?

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    تولد تولد تولدت مبارک مبارک تولدت مبااااااااااارررررررککککککک
    منظورم تولد 206 خانواده ی ماست ??
    تولد 15 سالگیش مباااااااااارک
    متولد1384
    به نظر من اگه ماشین رو خوب نگه داری و بهش اونم به تو میرسه حتی اگه پیکان باشه????

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    ژاپن واقعا محشره. با وجودی که خودم f150 رو ماشین اول خودم دوست دارم اما ژاپن ژاپنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا