هفته نامه

لکسوس GX، بهترین شاسی‌بلند سال 2024

لکسوس GX جدید محصولی قدرتمند، راحت و همه‌کاره است و به راحتی عنوان بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ را مال خود می‌کند.


وب‌سایت Motor1 لکسوس GX را بهترین شاسی‌بلند ۲۰۲۴ می‌داند.  نسل جدید با انتظارات بسیار بالایی راهی بازار شد. این خودرو به عنوان نسخه‌ای سطح بالاتر از لندکروزر می‌بایست در هر زمینه‌ای به ویژه آفرود، راحتی سواری و توانمندی‌ها می‌درخشید. GX جدید نیاز داشت در جاده هم عملکرد مطلوبی داشته و خوشبختانه در اکثر این موارد خوش درخشیده است. لکسوس GX550 فقط بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ نیست بلکه شاید بتوان آن را بهترین شاسی‌بلند تاریخ دانست.

این شاسی‌بلند آفرود محور فقط با تکیه بر چهره زیبا و عضلانی خود هم می‌توانست پیروز بسیاری از رقابت‌ها باشد. لکسوس در اکثر محصولات خود از جلوپنجره دوکی‌شکل بزرگ استفاده می‌کند اما داستان GX جدید متفاوت است. اگرچه همچنان شاهد جلوپنجره مشهور لکسوس هستیم اما این قطعه هم‌اکنون مدرن‌تر و جذاب‌تر شده و بدون اینکه اغراقی داشته باشد زیبایی خود را به نمایش می‌گذارد. طراحی عضلانی و جعبه‌ای بدنه نیز بر حس قدرت و ابهت خودرو افزوده است.

همین ویژگی‌ها در کابین نیز دیده می‌شوند. بجای قرار دادن تمامی کنترل‌ها در نمایشگر لمسی، لکسوس از دکمه‌های واقعی استفاده کرده و یافتن و به‌کارگیری آن‌ها نیز راحت است. درعین‌حال باید به نمایشگری اشاره کنیم که عملکرد سریعی دارد و تأثیری منفی روی سایر ویژگی‌های کابین نمی‌گذارد. نیروبخش بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۴ یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو با ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتون متر گشتاور است و به خوبی از عهده وزن ۲۵۷۴ کیلوگرمی خودرو برمی‌آید.

بهترین نکته اینکه لکسوس GX جدید قیمت معقولی دارد. با بهای آغازین حدود ۶۵ هزار دلار، شاسی‌بلند موردبحث ارزان‌تر از رقبای هم کلاس خود بوده و درعین‌حال خودروهایی با دو برابر قیمت خود را نیز پشت سر می‌گذارد. بسته به سلیقه خریدار، امکان انتخاب تریم لوکس GX با تجهیزاتی همچون صندلی‌های مجهز به ماساژور و رینگ‌های ۲۲ اینچی وجود دارد. طرفداران آفرود هم می‌توانند تریم مخصوص این خودرو با تکنولوژی کرال و لاستیک‌های کاراتر را انتخاب کنند. در هر دو حالت شاهد یک شاسی‌بلند عالی و بی‌نقص خواهید بود که توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

سایر گزینه‌های قابل‌احترام

  • کیا EV9

EV9 جزو اولین شاسی بلندهای سه ردیفه برقی بازار است و البته توانایی‌های خود را به رخ می‌کشد. توان پیمایش، قیمت، سرعت شارژ و طراحی EV9 تقریباً از همه رقبای خود بهتر است. تریم لایت دیفرانسیل عقب این خودرو قیمت حدود ۵۶ هزار دلاری دارد و با یک‌بار شارژ مسافت ۳۷۰ کیلومتری را می‌پیماید. نسخه برد بلند با توان پیمایش ۴۸۹ کیلومتر نیز ۶۱ هزار دلار قیمت دارد. با این ویژگی‌ها، EV9 بسیار بهتر از فولکس‌واگن ID.Buzz که قیمت ۶۱ هزار دلاری و توان پیمایش ۳۷۶ کیلومتری دارد ظاهر می‌شود. سواری EV9 نیز خوب است هرچند جای کار برای بهتر شدن وجود دارد.

  • مزدا CX-70

آیا CX-70 همان CX-90 با یک ردیف صندلی کمتر است؟ تقریباً بله. آیا عجیب است که این خودرو گران‌تر از CX-90 عرضه می‌شود؟ قطعاً! آیا این موارد حین انتخاب جدیدترین شاسی‌بلند مزدا اهمیت دارد؟ واقعاً نه زیرا CX-70 جدید بی‌شک خودروی جذابی خواهد بود. از آنجایی که مزدا به دنبال حضور در بازار خودروهای لوکس‌تر است بنابراین CX-70 یک قدم رو به جلوی بزرگ محسوب می‌شود. CX-70 به راحتی می‌تواند شانه‌به‌شانه محصولات آئودی و بی ام و حرکت کند چراکه طراحی زیبایی داشته و در تریم فول خود کاملاً لوکس به نظر می‌رسد. پیشرانه ۶ سیلندر نیز قدرت ۳۴۰ اسبی دارد. همانند هر محصول دیگر مزدا، این شاسی‌بلند نیز روی درگیری راننده تأکید کرده و از شاسی بالانس شده و سیستم تعلیق پاسخگو سود می‌برد. CX-70 جزو معدود شاسی بلندهای این کلاس است که ویژگی‌های لوکس و سواری هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند. با قیمت پایه حدود ۴۲ هزار دلار، CX-70 خیلی هم گران نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Sina_carshow

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (343 ديدگاه)

    دقیقا از چه لحاظ بهترین شده؟ نه بهترین افرود رو داره نه قوی ترین موتور یا بیشترین شتاب تو کلاس خودش رو نه نرم ترین سواری رو
    دو گزینه پیشنهادی بهتر از این وجود داره
    فورد برانکو و لندرور دیفندر
    خیلی ساده همه جوره میزننش
    تازه وزن سبک تری هم دارن
    کیا ev9 هم کم میاره در مقایسه با ولوو ex90

    موافقم 50
    مخالفم 161
    1. Kiarash

      ۳۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (708 ديدگاه)

      الان دقیقا چرا باید بی وای دی شه وقتی هنوز وارد بازار آمریکا نشده ؟
      و فورد برانکو ، لندروور دیفندر از لحاظ قیمت بیشتر از GX هستن

      موافقم 62
      مخالفم 16
      1. Sina_carshow

        ۳۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (343 ديدگاه)

        اسمی از بی وای دی بردم؟
        فورد برانکو ارزونتره و دیفندر هم نسخه های ارزونتر از gx داره
        شروع قیمت لکسوس جی ایکس: ۶۴ هزار دلار
        شروع قیمت فورد برانکو: ۵۴۰۰۰ دلار
        شروع قیمت دیفندر: ۵۶۹۰۰ دلار

        موافقم 38
        مخالفم 33
      2. علی از تنگستان

        ۳۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بی وای دی رو از کجا آوردی عامو

        موافقم 23
        مخالفم 6
    2. M.B AMG

      ۳۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      (نه بهترین آفرود رو داره)
      مگه تیتر گفته که این ماشین بهترین شاسی بلند آفرود ۲۰۲۴ شده؟ خیلی واضح اول متن گفته شده «لکسوس GX جدید محصولی قدرتمند، راحت و همه‌کاره است»
      (نه قوی ترین موتور رو داره)
      داره از یک موتور ۶ سیلندر توئین توربو با ۳۵۰ اسب قدرت استفاده میکنه دقیقا چی لازم داره؟ ۸ سیلندر با ۸۰۰ اسب قدرت؟
      (نه بهترین شتاب رو داره)
      لکسوس مدعی بهترین شتاب شده؟ اگه بحث شتابه که ماشینایی که معرفی کردین هم شانسی جلوی المانی ایتالیایی ها ندارن!!
      در مورد فورد برانکو و دیفندر و GX

      فورد برانکو سواری به شدت خشکی داره و صدای داخل کابین قابل مقایسه با یک برند لوکس نیست!!!
      لکسوس داره یک سواری “نسبتا” نرم و یک آفرود “نسبتا” حرفه ای رو ارائه میده تا نیاز همه رو برطرف کنه
      فکر نمیکنم ملت بخوان از صخره برن بالا که gx پاسخگوی نیازگوی نیازشون نباشه و این ماشین تقریبا از پس هر آفرود و نیازی برمیاد

      اما دیفندر بحثش جداس سواری نسبتا نرم تری رو داره تو شرایط آفرود هم تقریبا برابر هستن و جفتشون از برند های لوکس دارن میان (هرچند مدل پایه دیفندر تقریبا اصلا لوکس نیست)

      در مورد (خیلی ساده همه جوره میزننش) هم من حرفی ندارم:))))) احتمال کارشناسای خارجی هیچی نمیفهمن

      موافقم 83
      مخالفم 13
      1. Sina_carshow

        ۳۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (343 ديدگاه)

        خوب تو این محدوده قیمتی قدرتای بیشتری هم وجود داره هم درون سوز هم برقی
        کلا لکسوس یه ذره قیمت گذاری میکنه محصولاتش رو نسبت به خروجی موتور و … زیادی بالا تایین میکنه
        بله تو این محدوده قیمتی فورد موستانگ دارک هورس هم هس ولی خوب تو همین شاسی بلندا هم خیلی نسبت قدرت به وزن خوبی نداره
        تکنولوژی هم که خوب دیگه هممون میدونیم تویوتا هنوز تو یکی دو دهه قبل مونده پس قطعا با هر استانداردی حساب کنیم پیشرفته ترین هم نیس
        درباره نرمی هم بگم همین لکسوس gx هم نمیتونه به خاطر ماهیتی که داره با شاسی بلندای معمولی و شهری رقابت کنه اگه فقط هدفمون مقایسه نرمی هستش کلا باید این سگمنت رو بیخیال بشیم
        این ماشین بالاخره تو یه سگمنتی هس که رقیباش خودرو هایی مث برانکو یا دیفندر یا مشابه اونا هستن
        درباره جمله آخرم بگم
        اونکه بعله کارشناس خارجی واقعی ما اصولا نداریم هرکی نظر شخصیشو میگه و دفاع میکنه یکی ممکنه خوشش بیاد از یه ماشین یکی ممکنه نه همیشه بکوبه اونو با دلایل علمی یا غیر علمی حالا چون سایت خارجی اومده گفته بهترین ساله دلیل نمیشه حرفش آیه باشه

        موافقم 16
        مخالفم 38
        1. M.B AMG

          ۳۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          نیاز نیست هرچی گفت حرفش آیه باشه، ولی نظر اکثر سایت ها و یوتوبر ها و افراد مشهور و «معتبر» همین مدل لکسوس هستش به عنوان بهترین suv سال
          چند نکته وجود داره در مورد حرف شما.

          ۱- (خوب تو این محدوده قیمتی قدرتای بیشتری هم وجود داره هم درون سوز هم برقی)…برای بار چندم، قدرت بالا ملاک انتخاب شاسی بلند سال نیست!!! همه دنیا خوره هشت سیلندر و سایت پدال نیستن ماشالله ۸ سیلندر کایوت و ماشالله ایمپالا ۸ سیلندر و ..اینا داشته باشن، قدرت لکسوس «کاملا کافیه»

          ۲-لکسوس برند لوکسه! چون تویوتا برند مادر هستش دلیل نمیشه هرچی ساخت بگیم این همون تویوتا هستش، بعضی وقتا صرفا پلتفرم رو دارن به اشتراک میذارن وگرنه لکسوس ها کاملا جدا طراحی میشن. اگه بخوایم اینطوری قضاوت کنیم که ۳۰-۴۰ درصد قطعات لامبورگینی اوروس بین تمام خودرو های گروه فولکس واگن مشترکه، پلتفرم اوروس/بنتایگا/کاین/آئودی Q7/Q8 مشترکه!! خودروی ۶۰ هزار دلاری و ۳۰۰ هزار دلاری!

          ۳-تویوتا توی دو دهه قبل نمونده!! هر خودروساز در لیگ و زمین خودش بازی میکنه! نیاز یک مالک خودروی تویوتا قابلیت اطمینان و سواری «نسبتا» با کیفیت و مخارج کم نگهداری و قیمت مقرون به صرفه هستش نه رقابت با مرسدس و بیمر و …
          سیستم اطلاعات و سرگرمی لکسوس و تویوتا زمین تا اسمون فرقشه اگه تحقیق کنید، لکسوس از Lexus enform و تویوتا از Toyota entune استفاده میکنه و گرافیک و انیمیشن و امکانات کاملا جدید تر و بهتری در مدل لکسوس وجود داره!

          ۴- گفتین اگر نرمی ملاک انتخابه باید کلا این سگمنت رو بیخیال شیم، حرفتون متین هستش و اگر یک نفر مشاوره خرید خودرو میخواد در خارج از کشور با بودجه تا ۱۰۰ هزار دلار قطعا پیشنهاد Gle و کاین و X5/6/7 و غیره خواهد بود (اگه صرفا ملاک همین هست) اما باز هم یک نکته دیگه وجود داره!!
          لکسوس به شدت تلاش کرده تا شاسی این ماشین رو بهبود ببخشه و به مفهوم واقعی کلمه تبدیلش کنه به یک شاسی همه کاره!!
          این ماشین داره از یک شاسی مستقل GA-F استفاده میکنه که در لندکروز هم استفاده شده اما چیزی که این مدل رو خاص میکنه اینه که لکسوس داره از سیستم تعلیق پویای الکترونیکی E-KDSS استفاده میکنه که آنتی رول رو بصورت اتوماتیک قطع و وصل میکنه و کیفیت هم رانندگی روی اسفالت و هم افرود رو بهبود میبخشه
          در حال حاضر لکسوس GX بدون شک بهترین بالانس بین یک SUV شهری/خانوادگی/آفرود/همه کاره رو داره

          موافقم 32
          مخالفم 5
        2. Sina_carshow

          ۳۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (343 ديدگاه)

          بسیار عالی و حرفتون کاملا متین فقط
          درباره مورد دوم بگم مشترکه دیگه اوروس قطعاتش بیشتر از حتی ۴۰ درصد دکمه و موتور شیشه بالابر خودرو با فولکس توراگ مشترکه پلت فرم هاشون مشترکه حتی جک صندوق عقب و … هم مشترکه
          موتور زیر کاپوت عملن مال آئودی هستش سیستم کاربری سرگرمی خودرو مال آئودی هستش
          یکی از دلایلی که اینقدر موج منفی روش بود و حتی خیلیا ترولش میکردن میگفتن بهش توراگ با لباس لامبورگینی یا بهش میگفتن q8 تقویتی! همین مسئله بود

          البته اینا مشکلی نیس چیزی از اوروس کم نمیکنه ولی باید بگم اتفاقا قطعات مشترک خیلی زیادی باهم دیگه دارن شرکتای زیر مجموعه
          درباره سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا بگم تو نسلای جدید از همین لکسوس قرض گرفته
          خود من به شخصه دیفندر یا نیسان پاترول رو برتر میدونم چون طراحی مدرن تر و تکنولوژی به روز تری دارن و خود پاترول سواریش هم طبق بررسی ها میشه گفت تو کلاس خودش نرم ترینه حتی از لندکروز نرم تره حالا متاسفانه توی امریکا اونقدر زیاد پیدا نمیشه برخلاف خاورمیانه متاسفانه حقش خیلی خورده شده تو این موارد

          موافقم 7
          مخالفم 10
        3. M.B AMG

          ۳۰ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          Sina_carshow
          بله حرفتون درسته.
          یکی از دلایلی که منم صرفا بر اساس سلیقه شخصی اصلا اوروس رو نمیپسندم همینه، تو رنج قیمتی مشابه ترجیحم بنتایگا و غیره هستش.
          در مورد لکسوس اما این ماشین رو خیلی میپسندم (در حالی که اصلا لکسوس فن نیستم و در کل تاریخ این خودروسازی فقط این مدل و LC سلیقه منه)
          اما پاترول و دیفندر هم گزینه های فوق العاده جذابی هستن به خصوص دیفندر که خیلی وایب خوبی ازش میگیرم

          موافقم 17
          مخالفم 1
      2. NAVID@@98

        ۳۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (951 ديدگاه)

        سینا درست گفتی Sina_carshow کاملا درست گفت
        این مطلب سلیقه نویسنده ست جنبه تبلیغاتی داره و کلا فاصله داره با واقعیت که چیزی دیگست
        واقعیت اینه که این ماشین یه انتخاب میانگینِ
        یعنی نه سواری لندروور دیفندر که مثلا . هندلینگ بالا و موج جاده و ناهمواری های راحت و عالی لندروور دیفندر
        و نه افرود جیپ رانگلر که خوراک صخره نوردی و افرود های حرفه ای سنگین و عالی جیپ رانگلر

        اینهارو همه توافق دارن ادامش دیگه سلیقه نویسندست مطلب رو ببینی جو نگیرید باید بگیری چی به چیه مطلب هفته نامست

        موافقم 12
        مخالفم 15
        1. JaMsHiD-B

          ۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          نه جیپ سواری و هندلینگ دیفندر رو توی جاده داره نه دیفندر آفرود جیپ رو داره بعد چطور این ماشین باید آپشن و کارایی دو تا ماشین رو که کلا برای اهداف متفاوتی ساخته میشن و کلا باهم متفاوتن رو باهم ارائه بده؟
          اصلا همچین ماشینی ساخته شده که سواریش مثل دیفندر و آفرودش مثل جیپ باشه؟
          چه انتظاراتی دارین
          حتما هر ماشینی SUV سال شد آخر هفته هم باید بتونه رکورد انواع پیست های مختلف رو بشکنه🗿

        2. NAVID@@98

          ۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (951 ديدگاه)

          منم همین رو گفتم یعنی اصلا هرکدوم از موارد رو پوشش نمیده چون برای این منظور ها هم استفاده نمیکنند
          گزینه های دیگه هم ساخته هم شده همه هر جوری انواعش بهتر ولی یا در کلاس ها و سگمنت های بالا و بزرگتر هستند و یا چیز های خاص و دسترسی با سوال
          درنتیجه مسلما سلیقه و انتخاب افراد هم چیزی مثل این رو داره تا اینم شاملش بشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. NAVID@@98

          ۳ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (951 ديدگاه)

          یعنی بجای آفرود تخصصی حرفه ای سطح بالا رو به بالا بالاتر اینا به بالا که بهترین همیشه مطلق هستن که اصل کار شروعشونن یعنی جیپ و لندروور به بالا آفرودر های تخصصی حرفه ای سطح بالا به بالای اینا رو به بالا بالاتر که بهترین همیشه مطلق هستن که اصل کار شروعشونن

          آفروتری مثل این آفرود سطح عادی بطور معمولی رو به پایین هم مشتری میخره و همین تویوتا رو میخوان و اونارو نمیخوان همین مشتری ان و میخرن میخوان و عادی بطور معمولی رو به پایین و مشتری هم میخره

    3. amir

      ۳۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3737 ديدگاه)

      وای بر تو چطور یادت رفت اسم بی وای دی یانگ وانگ u8 رو بیاری اون باید برای هزار سال جایزه بهترین رو میبرد…. باید بری معبد شائولین بیشتر یاد بگیری این طوری نمیشه

      موافقم 26
      مخالفم 11
    4. بنگ استار

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بزرگترین دلیلش اینه که هوش مصنوعی سوار بر سیستمش قابل ارتقاست.
      حالا این یعنی چی؟!
      یعنی اینکه هر سال نوری رو حساب کن اصلا سال ولش کن نزدیکترین سیاره ای که درواقع یکی از اقمار سیاره ای که مثل اینکه دانشتنگا میگن احتمال حیات دراون هست.
      حالا میدونی فاصله اش رو بخوام دقیق بهت بگم اگر انسان سوار بر سفینه ای که با سرعت نور حرکت کنه هفتاد سال طول میکشه تا برسیم به اونجا.
      خب زیاد غرقش نشو مخلص کلوم یعنی اینکه راه نداره دیگه آقا جون.
      ولی اما توفکرشم همین ماشین رو ارتقا بدم به صد برابر سرعت نور تا داداشیا یه هفته‌ای برسن اریس به امید
      حمایت روانی شما آرزو بر جوانان عیب نیست.
      “”مطلب فوق تحت تسلط کامل کاکتوس سن پدرو نگاشته شد””

      التوقیع
      بنگ استار

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. سهیل

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    خدا رو شکر طراحی این هنوز مثل سانتافه و لندکرثز لگویی نشده

    موافقم 32
    مخالفم 5
  3. ali_x76

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به نظرم کسی میتونه بهترین شاسی بلند رو انتخاب کنه که بررسی بلند مدت (حداقل 5000 کیلومتر) با همه گزینه های احتمالی داشته باشه.

    موافقم 28
    مخالفم 11
  4. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    مزدا بنظر بنده از این بهتر بود

    موافقم 11
    مخالفم 13
  5. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    جلو داشبوردش پسند نیست.! اخیرا لکسوس طراحی داخلی خودروهاش را خراب کرده.

    موافقم 12
    مخالفم 34
    1. Mwhmdrza

      ۳۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      طراحی ظاهری و بیرونیش هم جذابیت و ابهت قبلش رو از دست داده

      موافقم 11
      مخالفم 19
  6. Faster

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلند تاریخ ❤️

    موافقم 27
    مخالفم 10
  7. JaMsHiD-B

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3117 ديدگاه)

    بسیاری از دوستان ناراحتن که چرا کراس اوور لندروور یا آت و آشغال های چینی انتخاب نشدن
    یکی از دلایل بسیار قانع کننده شاسی این ماشین هست که کاملا قابل اطمینان و انعطاف پذیر برای آفرود هستش
    بر خلاف بسیاری از رقیباش که کلا کراس اوور هستن
    ولی من خودم با این قیمت سال بعد پاترول جدید رو می‌خریدم تا لکسوس GX

    موافقم 27
    مخالفم 6
  8. JaMsHiD-B

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3117 ديدگاه)

    خیلی با فیس این نسل از GX حال نمیکنم🙁
    نسل قبلش تا حدودی قشنگ تر بود
    خیلی مکعبیه تحت عنوان یه ماشین از برند لکسوس نمیشه نگاهش کرد

    موافقم 9
    مخالفم 13
  9. Siyavash

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (957 ديدگاه)

    کاملا به حق انتخاب شده کم استهلاک و قابل اطمینان.

    موافقم 20
    مخالفم 7
  10. یوسف آبادی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه عده میان در مورد لکسوس نظر میدن که فکر کنم بالاترین ماشینی که سوار شدن پراید بوده😂

    موافقم 23
    مخالفم 6
  11. رشیدی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا سکویا از این بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 7
  12. رامتین

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    از این انتخاب خوشحال شدم. طراحی واقعا عالی و دوام و کیفیت هم زبانزد. خیلی به مسائل فنی توجه نکنید. مهم دیدگاه و سلایق مردمه.

    موافقم 4
    مخالفم 6
  13. داریوش

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کسانیکه نظر دادن ایرانی بودن یا خارجی چون جوری نظر میدان انگار بین بنز gکلاس و لکسوس نمیدونم بی ام و موندن چی بخرم عامو نهایتش یه 405 مدل 86 سوار بشین

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. Najibullah Nazari

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم دیگه لکسوس و لندکروز توی ژاپن ساخته نمیشه احتمالاً چین کار خونه شه خریده یا اجاره کرده چون فقط مارک اش مال تویوتا است قیافه شو ببینی همه چینی مطمئن به زودی گندش میزنه بیرون مطمئن باشید

    موافقم 3
    مخالفم 6
  15. حسین

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا یکی از اینا به ما قسمت کن اونم با سلامتی کامل روح و روان و با دست و دل باز و در حال کمک فقیر فقرا

    موافقم 9
    مخالفم 3
  16. سعید

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون الان بحث میکنید باهم حالا کدوم رو میخواید بخرید اصلا مگ میتونید بخرید بحث میکنید😏

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. محمدرضا

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی این مملکت خریدن این ماشین‌ها با قیمتی نجومی ارزش نداره نه جاده داریم نه امنیت ….قیمتش لکسوس با دلار ۷۵ تومنی حدود ۴ میلیارد هست اما توی ایران از ۱۰ میلیارد هم بیشتر خواهد شد .الباقی کجا رود الله و اعلم

    1. دیه‌گو آرماندو مارادونا زاپاتا

      ۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      گل‌گفتی‌آی 💐 گفتی//حیف‌که‌دیرشدشل‌گفتی
      امنیت‌کشککی,عوارض‌گمرکی‌زورکی,جاده‌های۲زاری
      مالیات‌های‌اجباری
      باصدهزارجور”ظلم‌وجور”همه‌جور وناجور
      الباقی‌بماندکنارهزاران درددیگروزخم ناسور
      {کلبه‌احزان‌شودروزی‌گلستان؟!} عمراً
      تاپراید۳۵۰میلیونی هست‌چرا زحمت‌عزرائیل‌و زیادکنیم؟! {غم‌مخور}

  18. Ahmad

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چی هست از ماشین داخلی ایران بهتره.ما الان باید حتی بهتر از ماشین لکسوس سوار بشیم.ماشین داخلی نه قدرت شتاب داره نه بدنه داره نه رخ.ما ماشین بی کیفیت می‌خریم با قیمت 1000برابر! ولی کشورهای دیگه همینطور ماشین باشن جلو کارخانش آتیش میزنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا