مک لارن

مک‌لارن قطعات قوای محرکه هایپرکار زینگر 21C را تأمین می‌کند

شرکت آمریکایی زینگر قصد دارد برای هایپرکار ۲۱C خود از اینورتر خلاقانه و پیشرفتهٔ ساخت مک‌لارن اپلاید استفاده کند.

شرکت مک‌لارن اپلاید (McLaren Applied) اعلام کرده که زینگر را هم به لیست مشتریان رو به رشد خود افزوده است. این شرکت بریتانیایی که یکی از پیشرفته‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات خودرو در جهان محسوب می‌شود، اقدام به تأمین اینورترهای کارایی بالا برای هایپرکار آمریکایی زینگر خواهد کرد. مک‌لارن اپلاید تأمین‌کنندهٔ قطعات الکتریکی، کنترلی، اتصالی و آنالیزی است. این شرکت سابقه‌ای سه دهه‌ای دارد و بخش عمدهٔ تجربهٔ آن از فرمول یک می‌آید اما متعلق به مک‌لارن نیست زیرا این خودروساز بریتانیایی در آگوست سال ۲۰۲۱ بازوی نوآوری خود را به شرکت گری‌بال کاپیتال در لندن فروخت.

البته مک‌لارن اپلاید هنوز هم ارتباط نزدیکی با شرکت مادر خود یعنی مک‌لارن دارد اما می‌تواند قطعات و نوآوری‌های خود را به دیگر شرکت‌ها بفروشد. این شرکت در توسعهٔ باطری‌های هایپرکار مک‌لارن P1 نقش داشت و جدیدترین اثر آن را هم می‌توان در سوپرکار هیبریدی آرتورا دید. حال قرار است مک‌لارن اپلاید نسل بعدی اینورتر سیلیکون کاربید ۸۰۰ ولتی IPG5 خود را در اختیار زینگر قرار دهد. هر دستگاه از هایپرکار ۲۱C به سه اینورتر مک‌لارن مجهز خواهد شد که امکان استفادهٔ حداکثری از دو موتور الکتریکی خودرو را فراهم می‌کند. این موتورها در کنار یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت مجموعاً ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

زینگر که به لطف استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در ساخت خودروی خود به‌عنوان برندی خلاق شناخته می‌شود، قصد دارد با اولین هایپرکار خود شروع قدرتمندی داشته باشد و به همین دلیل برای جانمایی مناسب‌تر اینورترها سراغ مک‌لارن اپلاید رفته است. زینگر از شرکت بریتانیایی خواسته است که اینورتر را در یک جعبهٔ ۳.۷۹ لیتری بسازد و بیش از ۵.۵ کیلوگرم وزن نداشته باشد. با این درخواست، مک‌لارن اپلاید جادو کرد و درنهایت به IPG5 رسید که چگالی قدرت، کارایی و کنترل موتور بی‌نظیری را فراهم می‌کند.

یکی از بنیان‌گذاران زینگر در این باره گفته است:

ما به تکنولوژی خلاقانه اعتقاد داریم و بنابراین مفتخریم که مک‌لارن اپلاید را به‌عنوان تأمین‌کنندهٔ اینورتر انتخاب کرده‌ایم. جای دادن اینورتر راندمان بالای آن‌ها در ۲۱C، قدرت قوای محرکهٔ اختصاصی ما را بهینه می‌کند و موجب بهبود تجربهٔ راننده می‌شود.

اینورتر جدید مک‌لارن اپلاید با وزن و حجمی که در صنعت خودروسازی بی‌سابقه است می‌تواند به موتورهای الکتریکی با اوج قدرت بیش از ۴۷۰ اسب بخار و قدرت مداوم ۳۳۵ اسب بخار نیرو دهد.

رئیس مک‌لارن پلاید در این باره می‌گوید:

اینورتر IPG5 ما نقطهٔ اوج همهٔ دانش و تکنولوژی است که طی ۳۰ سال گذشته در موتوراسپرت و خودروسازی توسعه داده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سبحان

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خیلی از این شرکت زینگر خوشم میاد یه شرکت که فکر کنم توی دره سیلیکون هستش و کارشون در واقع چاپ سه بعدی و هوش مصنوعی هستش
    به نظرم خیلی سریع مطرح میشه و به جمع بزرگان میپیپنده

    موافقم 28
    مخالفم 0
  2. Lamborghini

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    عطار هفت شهر عشق را گشت و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    موافقم 21
    مخالفم 1
  3. KAMI

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    این مک لارن همه چیشو فروخته که بتونه سر پا بمونه دو هفته پیش صد و خورده ای میلیون دلار از موزه ماشیناش رو فروخت تا بتونه آرتورا رو یه جوری بده بیرون که تا دو هفته اول دود ازش بلند نشه
    جالبه دولت انگللیس هم اندازه صد چوب حسابش نمیکنه بهش پول بده مجبوره از اعراب پول قرض بگیره

    موافقم 5
    مخالفم 19
    1. مجتبی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      به جای اعراب بهتره بگید کشورهای عربی

      موافقم 5
      مخالفم 6
  4. GMA

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    زینگر فوق العاده خلاقانه و جذاب خودرو میسازه👌

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. amirboss

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (348 ديدگاه)

    درسته مک لارن جزو خودروهای مورد علاقه من نیست ولی عاشق مهندسی بی حدش هستم.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا