مرسدس بنز

اعلام مشخصات مرسدس EQE، برد ۴۹۰ کیلومتری و قیمت پایه ۷۵ هزار دلاری

مرسدس بنز EQE در همین پاییز راهی نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده می‌شود و سازندۀ آلمانی حالا قیمت و مشخصات کامل سدان الکتریکی خود را اعلام کرده است. قیمت نسخۀ پایۀ این خودرو بنام EQE350 پریمیوم از ۷۴,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود. این تیپ در بیرون از چراغ‌های جلوی LED، سانروف پانوراما و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی بهره می‌برد و در داخل به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۲.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است. این سیستم از ناوبری مخصوص EQ بهره می‌برد که مسیر مناسب را با توجه به سبک رانندگی، میزان شارژ باطری‌ها و جایگاه‌های شارژ در طول مسیر نشان می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این نسخه نیز می‌توان به سیستم صوتی برمستر، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی، پارکابی‌های چراغ‌دار و حسگر اثرانگشت برای احراز هویت اشاره کرد. در بخش ایمنی هم مرسدس بنز مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار نقاط کور، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نوربالا و پکیج پارک با سیستم نمای فراگیر را به‌صورت استاندارد برای سدان الکتریکی خود در نظر گرفته است. تیپ بعدی، EQE350 اکسکلوسیو است که قیمت آن از ۷۷ هزار دلار آغاز می‌شود و از ویژگی‌هایی مثل ناوبری واقعیت افزوده، نورپردازی داخلی فعال، دستیار فعال فرمان، دستیار ترمز، دستیار محدودکنندۀ سرعت با قابلیت تشخیص علائم ترافیکی و… بهره می‌برد.

بالاترین تیپ این نسخه هم پیناکل نام دارد که تمام تجهیزات دو تیپ قبلی را همراه با کنترل تهویۀ چهار منطقه‌ای، هدآپ دیسپلی و USB-C صد واتی ارائه می‌کند. EQE350 به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. وظیفۀ تأمین انرژی موردنیاز این موتور هم بر عهدۀ یک پکیج باطری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی است.

اما خریدارانی که خواهان کشش بهتر در هر شرایط آب‌وهوایی هستند، می‌توانند EQE350 4Matic را انتخاب کنند که به قوای محرکۀ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز است. البته قدرت این مدل مثل نسخۀ محرک عقب ۲۸۸ اسب بخار است اما گشتاور آن به ۷۶۳ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل می‌تواند ظرف حدود ۶ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. در صدر این خانواده هم مدل EQE500 4Matic با قیمت ۸۵,۹۰۰ دلار و تجهیزات بیشتری مثل تودوزی تمام چرمی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب قرار دارد. این نسخه از ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۷ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس بنز برد تخمینی مدل EQE350 محرک عقب پایه را حدود ۴۹۰ کیلومتر اعلام کرده است. این خودرو از قابلیت شارژ سریع ۱۷۰ کیلوواتی هم برخوردار است که می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را در کمتر از ۳۲ دقیقه شارژ کند. در خانه اما با شارژرهای ۲۴۰ ولتی ۳۲ آمپری، شارژ از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد باطری‌ها حدود ۹.۵ ساعت طول خواهد کشید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. amir1400

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    نسخه amg هنوز مشخصاتش اعلام نشده به صورت رسمی ، ولی مجلات ادعا میکنن که مدل amg این خودرو eqe53 نام داره و ۲ موتور الکتریکی و قدرت بالای ۶۰۰ اسب و صقر تا صدش حدود ۳/۲ ثانیه هست ، ولی قیمتش از نظر من خیلی بالاست از حدود ۱۲۰ هزار دلار شروع میشه میره رو به بالا

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  2. reza342

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (127 ديدگاه)

    باز هم زشت ترین خودروهای برقی. یه ذره از کیفیتو توی طراحی به کار میبردن…

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴۴
  3. ❤BMW❤

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    هرچی باشه ، اگه یکی ازین بهم بدن ، میفروشم یه سری ۲ میخرم

    موافقم ۴
    مخالفم ۴۳
    1. Erfan

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      مشکل اینه که اصلا یکی از این به شما نمیدن که بخواهید بفروشید تا بیمر بخرید.

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲
  4. Amir evolution

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (98 ديدگاه)

    از لحاظ شعاع حرکتی ک با ایونیک برابره
    و زیباتر

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۱
  5. Alan.r

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (650 ديدگاه)

    ظاهر زیبا و کابین بسیار لوکس و مدرنی داره
    برد و پرفورمنسش هم خوبه
    به شدت منتظر نسخه‌ی AMG هستم

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  6. محمدرضا

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (721 ديدگاه)

    مرسدس کامل ترین سبد محصولات برقیه جهانو داره
    EQA.EQB.EQC.EQE.EQS.
    EQE.EQSسدان

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  7. meysam

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    نمای جلو اصلا جالب نیست
    داشبوردش خیلی خوبه بنظر من بهتر از EQS شده اون اسکرین EQS اصلا قابل هضم نیست
    بجز نمای جلوش ایراد دیگه ای نداره
    فرم تخم مرغی شو دوست دارم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  8. Habib

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    نقطه قوت بنز بودن.
    نقاط ضعف: گرانی، برد کم.

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
  9. amir1400

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد amg یه خودرو واقعا پرفورمنس بالا تولید کنه که با تسلا پلد رقابت کنه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      اگه منظور رقابت در شتاب باشه – که حتما همینطوره چون زمینه دیگه ای نیست – بنظرم امثال بنز و بی ام و کمتر روی این مورد تمرکز می کنن و حتی میخوام بگم برندهای مطرح موتوراسپرت هم بعیده که شتاب زیر دو ثانیه رو هدف بگیرن
      از ریمک باید گذشت چون در همون ابتدای کار نیاز به توجه داشته اما برای مثلا پورشه و فراری اولویت های مهمتری از شتاب هست
      بنظرم محصولات تمام برقی این برندها بیشتر حول محور کاهش وزن و چالاکی در پیست خواهد گشت

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
  10. پدرام

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    الان این بنزه یا هیوندای؟؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  11. T

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    میشه بگید بنز بودن کجاش نقطه قوته؟
    راستی بنظر من خیلی طراحی شادی داره خیلی خوبه مخصوصا داخلش

    موافقم ۰
    مخالفم ۶
  12. بنده خدا

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    عاشق کابینشم ولی طراحی بیرونش اصالت نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا