دوجمرسدس بنز

درگ دوج چارجر هلکت ردآی و مرسدس E63 S AMG

بله قبول داریم که این درگ اصلاً عادلانه نیست. دوج چارجر هلکت یک ماسل کار چهاردر وحشی است درحالی‌که در سمت دیگر میدان یک مرسدس E63 AMG استیشن قرار دارد. این یعنی دو خودروی مذکور هیچ وجه اشتراکی باهم ندارد اما در مسافت ۴۰۰ متر این موضوع اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهیم بدانیم کدام خودرو زودتر از خط پایان عبور می‌کند. در ابتدا باید گفت هلکت در قدرت برتری قابل‌توجهی نسبت به رقیب آلمانی دارد زیرا پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال، مرسدس هم زیر کاپوت خود یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت پنهان کرده که در دنیای استیشن‌ها رقبای بسیار کمی دارد.

درگ دوج چارجر هلکت ردآی و مرسدس E63 S AMG

همچنین هرچند این مرسدس با ۲۱۲۴ کیلوگرم وزن اصلاً خودروی سبکی نیست اما از سوی دیگر، چارجر هم با ۲۰۹۱ کیلوگرم وزن خیلی سبک‌تر نیست و دو خودرو هم‌وزن هستند. نکتهٔ مهم‌تر اینکه چارجر تمام نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد درحالی‌که E63 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و این می‌تواند در آغاز حرکت بسیار به استیشن آلمانی کمک کند. به همین دلیل، روی کاغذ E63 می‌تواند چارجر هلکت را مغلوب کند اما این مسابقه نه روی کاغذ برگزار می‌شود و نه روی پیست مخصوص درگ؛ بنابراین، شاید نتیجهٔ رقابت طبق انتظارات پیش نرود.

درگ دوج چارجر هلکت ردآی و مرسدس E63 S AMG

این رویارویی با مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود که تقریباً در همهٔ آن‌ها چارجر با اختلافی به‌اندازهٔ چند طول یک خودرو پیروز می‌شود. در این مسابقه‌ها، تنها زمانی که چارجر کشش خود را از دست داد اختلاف بین خودروها کم شد اما بازهم رقیب آلمانی با اختلاف کمی شکست خورد. این ویدئو اما برای اینکه نشان دهد E63 در کشش چقدر نسبت به چارجر برتری دارد، با یک مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده به پایان می‌رسد. این درگ نشان می‌دهد که هرگز نباید یک استیشن با نشان AMG را از حالت ایستاده به چالش کشید مگر اینکه در استیشن AMG دیگری نشسته باشید.

مقایسه مشخصات فنی

 

چارجر هلکت ردآی

مرسدس E63 S AMG

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۹۷ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۲۱۲۴ کیلوگرم ۲۰۹۱ کیلوگرم
قیمت ۸۳ هزار دلار ۱۱۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. viper

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    ماشالا دوج
    با قیمت کمتر مرسدس رو به فنا داد
    فقط صدای بنز چقدر زشت بود اه اه اه 🤢🤢🤢🤮🤮🤮

    موافقم 29
    مخالفم 64
    1. GT

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اگه قراره حاشیه سازی کنیم منم آماده ام به دوج توهین کنم🙂 با کمی ادب فضای سایت آرومتره

      موافقم 46
      مخالفم 14
    2. Erfan

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      دوست عزیز شما فرق ماشین استیشن واگن با ماسل کار رو نمیدونید نه؟

      موافقم 39
      مخالفم 11
    3. ارش

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      دوج فاجعه مرسدس شاهکاره .

      موافقم 25
      مخالفم 41
    4. من⁦^_^⁩

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      باید خیلی فن بوی بودن کورت کرده باشه که به خاطر یه درگ تفریحی با یه استیشن بخوای افتخار کنی و به بقیه توهین کنی
      کلا فن بوی بودن بده چه آمریکایی چه کره ای چه ژاپنی چه آلمانی چه برقی چه هشت سیلندر چه شونزده سیلندر چه…

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. hssn

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    خب آمریکایی فنای عزیز اینم یه مطلب دیگه به نفع شماها
    بازم ببینیم پدالو محکوم میکنید یا نه…

    موافقم 36
    مخالفم 15
  3. Philipp

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    این چه مسابقه سمیه دیگه

    استیشن و ماسلکار آخه

    کم مونده یکی بیاد هاچبکو با RV بذاره کنار هم درگ بره

    موافقم 38
    مخالفم 9
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      پودر شد دیگه بنز.گنده ماشینهای بنز هم تو رولینگ و درگ تو پیست مخصوص عددی نیستن جلو آمریکایی مخصوصا داج

      موافقم 15
      مخالفم 49
      1. 1123

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        درسته ولی خب ازونجا که قوی ترین سدان داج حضور داره بهتر نیست که بهترین سدان مرسدس رو باهاش مقایسه کنیم؟
        GT63s

        موافقم 31
        مخالفم 8
      2. GT

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        یانکی ناراحت نشی ولی منم میخوام مثل خودت حرف بزنم🙂
        با نام و یاد خدا شروع میکنم
        داج اگه وجودش را داره بیاد جلو AMG GT63 حرفی داره بزنه، البته از ترس اینکه زیر چرخ های مرسدس له نشه نمیتونه بیاد اطرافش. چارجر کنار GT63 سوسکی بیش نیست، یه تیکه آهن پاره🙃
        کلا داج خیلی چرت و پرته مخصوصا مدل چارجر
        پایان.
        امیدوارم لذت کافی را برده باشی🙂

        کنش همیشه با واکنش همراهه😄

        موافقم 27
        مخالفم 12
        1. M.Kkarimi

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (862 ديدگاه)

          تازه این حجم توهیین و پتانسیل به جون هم انداختن کاربراش خیلی کمتر بود …. تازه آخرش یه طعنه و کنایه ای هم به پدال نزده بود😂

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. viper

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اون بنزی هم که میگی باشه دوج رو تقویت میکنن تا قیمت مساوی بنز شه البته اپشناش هم افزایش میدن اونموقع ببینم کت تنه کیه
          *** قیمتا رو نگا نمیکنی؟؟؟؟
          اون بنزی که تو میگی بالای ۱۰۰ هزار دلار باید باشه
          کاش حداقل اینقدر بی احترامی نمیکردی به شرکتی که خودش نمیخواد پرفورمنس بیشتر بزنه تا یکی مثل بنز و بی ام و بتونن فروش داشته باشن
          دوج فقط و فقط اگر که پتانسیل بالای ۱۰۰۰ اسب نمیزنه به خاطر اینه که دلش به حال بنز میسوزه

          موافقم 6
          مخالفم 22
        3. سامورایی | 武士

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          اولن : از سایت پدال خیلی ناراحتم چون همش داره نظراتمو سانسور میکنه و اونا رو پاک میکنه

          دومن:

          اقای GT من زیاد امریکایی فن نیسم فن اصلیم ژاپنه

          ول حرفت خیلی نا عادلانه بود

          من شخصا جی تی 63 رو پرستش میکنم

          ولی دوج رو دست کم نگیر خیلی خفنه و قدرتمند

          داج اصلا ماشین چرت و پرتی نیست و اتفاقا از یکسری خودرو های ژاپنی هم بهتر و سریع تره

          بعدم خیلی تند حرف زدی زشت بود

          داج اگه وجودش را داره بیاد جلو AMG GT63 حرفی داره بزنه، البته از ترس اینکه زیر چرخ های مرسدس له نشه نمیتونه بیاد اطرافش. چارجر کنار GT63 سوسکی بیش نیست، یه تیکه آهن پاره🙃

          و در باره این حرفت باید بهت بگم مرسدس amg gt 63 سه رو بیارن با r35 ببینیم چیکار میکنن کی میزنه

          خب پس اگه بنز هم وجودشو داشت با این ماشین در میفتاد

          بله دست بالای دست بسیار است ما ژاپنی ها مکلارن و لامبورگینی بردیم و سخت نیست برامون که تک تک آلمانیا و آمریکایی هارو ببریم!
          پس اینطوری هم میشه به مسئله نیگاه کرد ….

          این حرفت هم با واکنش همراه بود!

          یادت نره که من آمریکایی فن نیستم و نگو تعصبی هستی چون واقعا ناراحت میشم!

          موفق باشی

          پدال خواهش میکنم سانسور نکن زشته

          پس دیگه به ماشینی جز تسلا توهین نکن

          فقط به تسلا

          منم مثل تو حرف زدم

          پددددددددددااااااااااااااال عاشقتم ولی سانسور نکن!

          موافقم 6
          مخالفم 7
        4. GT

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          دوستان عزیز کلا سوء تفاهم پیش اومده.
          هدف من توهین به هیچ برند خودرویی نبود! هدفم این بود که با افرادی مثل یانکی دقیقا شبیه خودشون رفتار کنم، ببینم اونام دوست دارن یکی به برند مورد علاقه شون توهین شدید بکنه یا نه🙂
          یکبار دیگه کامنت منا بخونید
          «یانکی ناراحت نشی ولی منم میخوام مثل خودت حرف بزنم🙂»
          بازم میگم هدف من به هیچ وجه (به هیچ وجه) توهین و تحقیر داج نبود و در آخر هم گفتم:
          «کنش همیشه با واکنش همراهه😄»
          یعنی با توجه به اینکه یانکی حسابی بر مرسدس تاخت (یه کامنت بشدت توهین آمیز دیگه هم داد که پدال حذفش کرد) منم همون رفتار را تکرار کردم.
          بهر حال برای پیش آمدن سوء تفاهم از همه شما پوزش میخوام و قصد بی ادبی و بی احترامی به علایق شما را نداشتم🙏🌹
          در ضمن جناب وایپر امیدوارم درک کرده باشید وقتی یه نفر با تندی درباره برند مورد علاقه تون صحبت میکنه چه حس بدی داره 😅

          موافقم 7
          مخالفم 2
        5. AMIN (M.A.S)

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          اول اینکه اقایGT شرکت DME Tuning نسخه تیون شده Stage 2 وداون پایپ خودش از GT63S رو در مقابل دوج چلنجر سوپر استوک گذاشت و اختلافشون کمی بیشتر از یه ماشین بود ج(نمیدونم قدرتش چقدره ولیE63S AMG سطح Stage2 همین DME حدود 790HP قدرت داره!!)
          پس میشه گفت نسخه استوکش به احتمال خیلی زیاد نه در درگ(بهترین لانچ هردو ماشین) نه رولینگ حریف ردای نیست
          اما من عرض دیگه ای داشتم
          دوستان عزیز چه موپارفن ها و سایر امریکایی فن ها
          چه المانی فن ها(مثل اقای GT) چه ژاپنی فن هاو…
          لطفا هیچوقت جواب این طور کامنت های اعصاب خرد کن رو که میبینید ندید
          چون جواب هیت رو با هیت دادن فقط باعث ناراحتی سایر دوستانی از طرف مقابل میشه که منطقی هستن

          چند دهم ثانیه یا اصلا چند ثانیه کندتر یا سریعتر بودن ماشین مورد علاقتون به قیمت ناراحت شدن یا تخریب احساسات و علایق خودتون و بقیه؟ واقعا میارزه؟!!
          باور کنید ارزش نداره

        6. امیرمحمد

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (9 ديدگاه)

          دوج از هر لحاظ از بنز بهتره
          هیچی لذت رانندگی با یه دوج رو بهت نمیده
          من بودم دوج رو بر می‌داشتم چون مرسدس بنز راستش حس و حال پر هیجانی نداره البته با اینکه ماشین خوبیه
          به نظر من دوج بهتر بود

          موافقم 3
          مخالفم 1
      3. MR.JD

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (329 ديدگاه)

        در جواب شمایی که میگی به بنز میگی مقابل داج عددی نیست صرفا جهت اطلاع :
        همین دوج که از آن بت ساختید در سالهای 80-90 لگنی مثل چارجر هاچبک . با موتور 1.6 چهار سیلندر که تازه آنهم مال پژو بود با دیفرانسیل جلو ساخته بود ( عکس در تصویر زیر )
        https://cdn.row52.com/images/405d2d7d-b24d-4456-8259-c8d5c5671ea9.JPG
        و از دوج هم بگذریم بعد از دوران طلایی خودروسازی آمریکا شاهد چنان افت و عقب گردی در تمامی برند ها از جمله فورد و جنرال موتورز و کرایسلر و … بودیم که هنوز کمتر فن آمریکایی جرعت میکند مثلا به چارجر و موستانگ و کامارو سالهای 70/80/90 نگاه بکند

        اما مرسدس بنز هیچ وقت در طول تاریخ چیزی نساخته که مایه ننگ کمپانی باشد و در هر زمان بهترین هارو کرده
        شما برو یک نگاهی به مرسدس های دهه 80 و 90 بیانداز همگی بدون هیچ عیب و نقصی ساخته شده اند
        طوری که حتی اگر فن مرسدس هم نباشی با دیدن کیفیت و اصالت و دقت که در طراحی آنها بکار رفته لذت می بری
        -نمونه اش همین 560SEC با موتور 6.0 لیتری AMG :
        https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2021%2F03%2Fbonhams-mercedes-benz-560-sec-amg-6-0-wide-body-auction-tw.jpg?w=960&cbr=1&q=90&fit=max
        حتی همه اینها یک طرف آن سال ها آنقدر V8 در بین انواع مدل های بنز جا افتاده شده بود که دیگر پیش پا افتاده محسوب میشد و کفایت نمیکرد . بنابراین در آن زمان آمدند برای قدرت بیشتر از انجین V12 استفاده کردن
        -SL 73 با موتور ارتقا یافته 12 سیلندر M120 که دقیقا همان موتوری است که با حجم 7.3 روی هایپر کار پاگانی زوندا استفاده شد :
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/09/Mercedes-SL73-AMG-1999-1.jpg
        (همین موتور 7.3 لیتری V12 روی طیف وسیعی از مدل های S / S-COUPE / SL / E کلاس استفاده شده بود)
        حالا این دو فقط مثال ساده ای بود که حساب کار دستت بیاد که زمانی که چارجر با موتور 1.6 پژو آمد مرسدس تازه به V8 قانع نمیشد و V12 می ساخت و حتی تا V18 ( بله موتور 18 سیلندر) نیز جا داشت برود ولی مانع شدند

        موافقم 20
        مخالفم 5
      4. Lamborghini

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (164 ديدگاه)

        چارجر 800 اسبی رو بیار پیست ببینیم جلوی GT 63 چهار در چکار می کنه شاید بتونه a45 هاچبک رو تو پیست بزنه عه یادم نبود فقط خط مستقیم براش تعریف شده

        موافقم 16
        مخالفم 3
      5. ارین صاحب جمعی

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        میخوای برم برات m5cs را بیارم پوست داج را بکنه تو فرق ماسل کار و استیشن واگن را نمیدونی اصلن میدونی فلسفه تولید ماشین های مرسدس چیه ؟ داج چیه؟

        موافقم 7
        مخالفم 1
      6. Philipp

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        من حرف از برند زدم؟
        ماهیت مسابقه اشتباهه

  4. سامورایی | 武士

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    و این است عظمت موتور سوپرشارژ

    بنازم دوج با این ماشین خفنش

    موافقم 21
    مخالفم 16
  5. OMID

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    درگ مرسدس قدیم و جدید

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. Silent

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (630 ديدگاه)

      Dodge Durango Hellcat vs Mercedes GLE 63 AMG S

      از همین چنل جدید با جدیدش بود ولی خب دیگه نمی شد که برا یکسری ناخوشایند می شد.
      مطالب رندوم هسسست :))

      موافقم 3
      مخالفم 28
      1. hssn

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (491 ديدگاه)

        ببین یه لنت ترمز چیکار کرده باهاتون که هنوز بیخیال ماجرا نشدید😂
        خودتون واسه خودتون بدترش میکنید حتی وقتی بحثی باهاتون نیست…

        موافقم 25
        مخالفم 6
        1. Silent

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (630 ديدگاه)

          لنت ترمز کاری با ما نکرده ولی TESLA ببین با شماها چی کار کرده که دیگه بدون دلیل و مدرک براش خبر کار می شه
          یارو ماشین صفر خریده بعد برده تکسنین سرکوچه براش درست کرده نمایندگی نه ها!!! :)))

          اینجا گارانتی یعنی گارانتی نمی شه سرخود ببری بدی آپاراتی

          موافقم 8
          مخالفم 22
        2. GT

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          سایلنت میگم مگه تو کدوم کشور زندگی میکنی؟ از حرفات معلومه ایران نیستی🙂

          موافقم 16
          مخالفم 3
      2. M.Kkarimi

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (862 ديدگاه)

        سایلنت جان جا داره اشاره کنم در تایم رسمی دورانگو هلکت بطور میانگین یک ثانیه از مرسدس GLE 63 AMG S سریعتر هست …..:))))))
        دست آویزتون شدن چه کانال ها و چه ویدیو هایی…

        همیشه گفتم در بحث درگ بدلیل لانچ ها و شرایط مختلف بهتره قبل از هر قضاوتی یه نگاه هم به تایم های رسمی بکنیم ، اما از قرار معلوم یه عده زیر اینجور مطالب ، حال میکنن با یه پیش فرض غلط یه درگیریی راه بندازن ….

        موافقم 11
        مخالفم 4
        1. Silent

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (630 ديدگاه)

          بلی! Durango توو همون کلیپ ببین چه لانچی می زنه تو race mode جلو amg

          موافقم 3
          مخالفم 14
      3. 1123

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        خب مشخص شد دوستدار تسلا نیستید، صرفا یک آمریکن فن که فکر میکنه هرچیزی و آمریکا ساخته بشه بهترینه و برند هایی مستقر در سایر کشورهارو هیت میکنه البته زیر نقاب تسلا قایم شده و دم میزنه از تکنولوژی و ….

        موافقم 14
        مخالفم 3
  6. M.Kkarimi

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    ببین چقدر بدبخت شدیم که برای اینکه نشون بدیم ماسل ها تو درگ عقب نمیوفتن باید یه ویدیو ضبط کنی از دم رولینگ ، با یه استیشن ، شاید که چاجر پیروز بشه و به خودمون بنازیم !!!!! درگ آخری هم که رولینگ نبود دیدیم چه افتضاحی پیش اومد !!

    بلد نیستید با دوج و… درست لانچ کنید لازم نیست اینقدر همه چی رو مثل دومینو بچینید تا شاید دوج هم یه افتخاری کسب کنه !!!! جناب امثال این ماشین هایی که شما ها به پسرخاله پسرعموتون می‌سپرید لانچ کنن ، مت واتسون که خودش مویی سفید کرده تو این کار نتونست درست باهاش لانچ کنه و ۴۰۰ متر رو درست بره !!!!

    حالا خیلی تند حرف زدم ، ولی ببینید چقدر این ماشین چقدر ظرفیت داره که با وجود همچین راننده هایی و چندین و چند فاکتور که پیروزی مرسدس رو تضمین میکرد باز هم تو رولینگ حرف اول رو میزد .
    بله درسته درگ ، رولینگ نیست و داریم سر خودمون رو شیره میمالیم ….🤦🏻‍♂️

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. سامورایی | 武士

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      هی چی بگم

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. Philipp

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      اصلا فکر نکنم کسی بتونه نهایت پتانسیل چلنجر دیمن رو توی خط مستقیم پیاده کنه از بس کنترلش سخته و زمان بندی دقیقی می خواد

      موافقم 12
      1. Aboalfazl demon

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        چرا نهایت پتانسیل دیمن رو خود داج استخراج کرد

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. M.Kkarimi

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (862 ديدگاه)

          بعد از خود داج هم بار ها تایم های پایین تر زده شده

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. من⁦^_^⁩

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (200 ديدگاه)

          خود داج*

    3. Porsche 911

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      خب معلومه تو رولینگ یه خودرو دیفرانسیل عقب با ۸۰۰ اسب بخار قدرت سریعتر از یه خودرو چهارچرخ با ۶۲۰ اسبه

      موافقم 17
      مخالفم 1
    4. M.Kkarimi

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      یکم جمله آخر رو تصحیح کنم بنظرم مفهومش بد منتقل میشه.

      (( بله درسته معیار درگ اصلا رولینگ نیست و عملا داریم سر خودمون رو شیره میمالیم … اما اینکه رولینگ بخشی از یک درگ کامله ، قابل انکار نیست .))

      موافقم 8
      مخالفم 1
    5. AMIN (M.A.S)

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اقای کریمی
      درگ رولینگ درواقع برای سنجش شتاب گیری ثانویه بدون اثر شتاب اولیه و لانچ هست و در واقع اگر بخوایم توی مسابقه درگ از نقطه سکون چنین چیزیو تصور کنیم میشه شبیه درگ 1/2 مایل
      مثلا اگه داج دیمن و بوگاتی ویرون بخوان در یک چهارم مایل رقابت کنن برنده درگ ریس در بهترین لانچ داج چلنجر دیمن هست
      اما اگر بخوان مثلا از 40 مایل در ساعت مسابقه بدن احتمالا بوگاتی از چلنجر دیمن در نزدیکی خط پایان سبقت میگیره
      منظور من اینه که ارزش رول ریس کمتر از درگ ریس نیست اما خب هیجان درگ ریس و مهارتی که میطلبه خیلی بیشتره خصوصا توی داج ها
      اینجا هم همه چی مثل دومینو چیده نشده و حتی توی رول ریس راننده داج عملکرد خوبی نداره (ولی هنوزم از اون توماس مجری بی نمک تراتل هاوس بهتر کار کرد به نظرم)
      در ضمن
      مگه تفاوت پرفورمنس نسخه استیشن و سدان اشراف زاده چقدره که این نکته استیشن بودنش اینقدر به چشم میاد؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. M.Kkarimi

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (862 ديدگاه)

        دقیقا جمله آخرتون رو چند بار اومدم کامنت کنم و تذکر بدم ( خودم هم تصور اشتباهی داشتم ) ولی منصرف شدم ، خودم هم که مطلب موتور ترند و چند جای دیگه رو به اضافه تایم ها مطالعه کردم عملا باید گفت فرق خاصی بین تایم نسخه استیشن و سدان وجود نداشت …
        بنظرم بقیه حرف هاتون هم مغایرت خاصی با منظور من نداشت ، منظورم از یک درگ کامل در حقیقت همون بررسی همه جانبه و کامل شتاب دو ماشین هست که باید رول ریس و درگ ریس رو با هم در نظر داشت .

        موافقم 1
        مخالفم 1
    6. امیرمحمد

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      والا تا اونجایی که ما دیدیم (و واقعیته) دوج افتخاراتش خیلی بیشتر از بنزه برا مثال دیمون، با قیمت 80000 دلار شتابش از لامبورگینی اونتادور هم سریع تره یا حتی بوگاتی ویرون

  7. امیرحسین

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چه تصویر برداری بدی
    خیلی بد بود
    قیمت بیشتر ناعادلانه بود
    بابت چه چیزی باید سی تا بیشتر داد
    چون بنز
    داج له کردش
    اگه استیشن آئودی rs6 بود اوضاع فرق میکرد
    این داج بود که عقب می افتاد

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. •Mohamad•

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (177 ديدگاه)

      والا تو درگ ها که همیشه RS6 از E63 باخته متاسفانه

  8. ایلمان

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من به جز تسلا ( البته تسلا فنا بیشتر ) بقیه شرکت های آمریکایی و آلمانی رو خیلی دوست دارم
    اصلا کسی نیستم که فن شرکت خاصی باشم
    درسته دوج رو دوست دارم اما مرسدس رو هم دوست دارم ( و صد البته بی ام و ) اما اصلا درگ عادلانه ای نبود با این حال دوتاشونم در نوع خودشون غول اول آخرن و دوتاشونم قابل احترامن

    موافقم 12
    1. ایلمان

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ببخشید اشتباه تایپی بود تصحیح میکنم :

      غول لول آخر

  9. AMIN (M.A.S)

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (849 ديدگاه)

    دستتون درد نکنه پوشش دادید
    در رول ریس سوپرکار ها هستن که توسط اسلحه مخوف داج خورده میشن!
    اینجا هم عملکرد راننده افتضاح بود وگرنه اختلاف بیشتر از این حرفاس
    برای درگ ریس هم همین راننده باعث شکست شد وگرنه دوج چلنجر هلکت ردای تایم 10.44 رو ثبت کرده
    چارجر هلکت ردای هم تایم 10.5 زده وبا تایر درگ رادیال ( معمولاً میکی تامپسون Street R) حتی ردای وارد قلمرو 9 ثانیه شده
    البته خب تعویض تایر حساب نیست چون دیمن با تعویض تایر بعضا زیر9.5 دیدم زده!
    داج مدل هلکت ردای رو(البته الان جیل بریک رو) با دو نوع اکسل 2.62 و 3.09 عرضه میکرد با دو نوع تایر چهارفصل و تابستونی
    برای لانچ خوب بهتره از اکسل 3.09 و تایر تابستونی استفاده شه البته گفتم انتخاب اکسل الان فقط رو مدل جیل بریک ممکن هست
    کسی که مرسدس میخره بهتره در مسیر مستقیم با هلکت سرشاخ نشه
    البته کسی هم که هلکت میخره بهتره اشراف زاده المانی رو عصبانی نکنه
    بالاخره همیشه که مسیر ، مستقیم باقی نمیمونه 😉
    یه نکته ای هم هست بگم
    این کانال از مالکان دوج در پشت فرمون استفاده میکنه و ظاهراً این مالک ردای هنوز نتونسته کنترل ماشینو به دست بگیره
    یه هلکت قرمز(نسخه 707 اسبی) هر از چندی میارن رانندش خیلی لانچ های خوبی میزنه و بعضا حتی وقتی لانچ خوب میزنه میگه لانچم خوب نبود!!

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. Porsche 911

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    در ضمن معیار دو ماشین نباید فقط سریع بودن و شتاب و قدرت باشه(حمله نکنین اگه دوج میباخت تو رولینگ هم هنینو میگفتم)
    هزاران معیار هست مثل زیبایی سلیقه امکانات نوع خودرو و هزار تا دیگه
    اینجا خب من انتخابم دوجه با اینکه فن آلمانیا هستم چون زیبا هست هر چند من نسخه های کلاسیکش رو کاملا به این‌ ترجیح میدم هم اینکه همیشه یه سدان چهلرچرخ جذاب تر از استیشن بوده و هست
    صدای جذابی داره و موتور عالی ای داره
    البته مرسدس هم همه اینا رو داره ولی یکم ترازو به سمت دوج سنگینی میکنه

    خواهش میکنم جو ندید سر هر پست فقط این برند و اون برند رو هیت کنی
    ببین اگه خوشت اومد کامنت بده خوشت هم نیومد بی احترامی نکن
    اینو برای کسایی گفتم که هی میگن پدال دژمن آمریکاست 😂
    خواهشا ببینین اینارو هم

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. ایلمان

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (86 ديدگاه)

      به این میگن یه تحلیل و بررسی درست و با ادبانه
      خیلی خوبه که چنین افرادی مثله شما در سایت وجود دارند
      و امیدوارم «« بعضی »» افراد این نگرش بد که میگن فقد تسلا خوبه و این حرفا رو تغییر بدن و به واقعیت نگاه کنن

      موافقم 9
      مخالفم 2
  11. p1a3r8s8a

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    استیشن رو با ماسل کار انداختن تازه قدرتشون هم برابر نیست

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    نکته مهم همینه ، من قبلا هم گفتم که پلتفرم ماشینای دوج تحمل این گشتاور رو نداره و اینو توی درگ ساکن میشد دید که دوج به خاطر موتورش با کمبود کشش مواجه بود و با وجود برتری بر روی کاغذ نتونست برنده بشه و فقط توی درگ رولینگ که کشش کمتر موثره تونست برنده شه ، امیدوارم استلانتیس یه برنامه ای هم برای این عشق داشته باشه چون دیگه واقعا فشاری که بهش میاد توی تحمل این قدرت غیر قابل انکاره

    1. R@m!n

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      همکاری با استلانتیس بنظرم یه رابطه مبهمی رو محصولاته داج خواهد داشت.

      از لحاظ تکنولوژی بهتر میشن و به احتمال زیاد خبری از موتورها و پلتفرم های قدیمی نخواهد بود و محصولاتی با تکنولوژی فنی روز می بینیم اما طرفه دیگه ماجرا دیگه چیزی به اسم فلسفه موپار وجود نخواهد داشت و با محصولاتی مایل به سمت فلسفه اروپا میشه. بنظرم بهتر بود تیم مهندسی داج و زیر مجموعش حداقل 5 سال زودتر پلتفرم ها و موتورهای پرفورمنس مدرن توسعه می دادن. شاید انتظار زیادی باشه چون مشخصا توان مالی مهندسی فورد و جی ام رو ندارن اما این تنها راهه حفظ اصالت آمریکایی داج بود.

      1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        بله موافقم ، کاملا درسته

    2. امیرمحمد

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بله بابای من (دیمون) از لامبورگینی تو تخت گاز شتابش سریع تر بوده یا حتی بوگاتی

  13. ARMAN

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من خودم آمریکایی فنم ولی اصلا این دو تا با هم قابل مقایسه نیستن.
    پس بحث در این مورد فقط اتلاف وقته

  14. Mahdi

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با رونمایی از چارجر ۲۰۲۱ هلکت ردای مسیر زندگی من عوض شد

  15. کافر مقدس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    الان دقیقا چی به کاربر ایرانی پدال اهدا میشه که کی زودتر از خط پایان رد میشه؟

    درگ های الکی یوتیوبری فقط به درد تینیجر های پدال میخوره اینجوری قدرت نمایی کنن

    چیزی به نام ماشین آلمانی یا آمریکایی یا ملیت دیگه هم نداریم.همه شون به تکنولوژی و همکاری خوده همین کشورها ساخته میشه . بعد سال 2021 نشستی تو ایران ملیت یه کشور دیگه رو به رخ یک کشور دیگه میکشی دقیقا که چهه؟

    درگ رسمی همراه با شرایط خاص خودش اون شرطه و تو دنیای امروز اختلاف اعداد در حد میلی ثانیه ست

    ولی خوب خوده خارجی ها از این فازا ندارن دنبال چیز دیگری میگردن که اسم ش تو سعه ست

    موافقم 10
    مخالفم 3
  16. امیر

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    این درگ یکم بی انصافی بود
    ۴چرخ محرک بنز در برابر دیف عقب بودن دوج و کنترل سختش در لانچ
    از طرفی هم در رولینگ کمتر خودرویی میتونه با همی رقابت کنه ، حتی اگه دو دیف باشه و….
    ازینا که بگذریم، چقد جای دوج مگنوم خالی بود و ای کاش تولیدشو با ۶.۲ همی ادامه میدادن
    قطعا جذاب ترین استیشن میشد

  17. mm-yarlou

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اگر چارجر خوب عمل نمیکرد که محال بود بازم بین این دو تا چارجر رو انتخاب میکردم

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. امیرمحمد

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      منم

  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ″این یعنی دو خودروی مذکور هیچ وجه اشتراکی باهم ندارد اما در مسافت ۴۰۰ متر این موضوع اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهیم بدانیم کدام خودرو زودتر از خط پایان عبور می‌کند.″
    با احترام این یعنی کسالت خالص! دو ماشینی که به هم ربط ندارن چه لزومی داره یه درگ بزار کنن…

  19. پارسا

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    بگذاریدش جلوی RS6 بخندیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا