مرسدس بنز

تولید دومین کامیون الکتریکی بنز با نام eEconic شروع شد

دایملر تراک تولید دومین محصول الکتریکی خود را شروع کرد. کامیون eEconic برای جمع‌آوری زباله انجام‌وظیفه می‌کند و به دنبال کسب سهم از بازار کوچک اما رو به رشد کامیون‌های الکتریکی است. این مدل بر اساس محصول کنونی Econic شکل گرفته و در همان تأسیساتی که اولین کامیون الکتریکی دایملر تراک مونتاژ می‌شود روی خط تولید خواهد رفت. اولین کامیون هوی دیوتی الکتریکی دایملر یعنی eActros در ورث رینلند پالاتینیت تولید می‌شود. چند روز پیش بود که دایملر اظهار داشت از نسخه جدید eActros در نمایشگاه هانوفر امسال رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که قوای محرکه الکتریکی این کامیون با eActros مشترک است بنابراین به احتمال زیاد شاهد دو پیشرانه با قدرت ۴۴۳ اسب بخاری خواهیم بود که در بالاترین پیکربندی به ۵۳۶ اسب بخار می‌رسد. نیرو نیز از طریق گیربکس دو سرعته منتقل می‌شود. این کامیون‌های الکتریکی را می‌توان با مجموعه باتری‌های سه یا چهارتایی که هریک ظرفیت ۱۱۲ کیلووات ساعتی دارند سفارش داد.

کامیون‌های الکتریکی دایملر از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و درصورتی‌که از سه مجموعه باتری استفاده شود می‌توان ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را در حدود ۱ ساعت شارژ کرد. در صورت استفاده از چهار مجموعه باتری زمان بیشتری نیاز خواهد بود اما این مدل‌های شعاع حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری خواهند داشت. اولین نمونه‌های کامیون الکتریکی eEconic به شرکت جمع‌آوری زباله دانمارکی فروخته خواهند شد و قرار است نمونه‌های بیشتری از آن در سال جاری به دست مشتریان برسند. اولین نمونه‌های eActros هم از فوریه سال جاری میلادی روانه بازار شده‌اند.

رالف فورشر مدیر کامیون‌های ویژه مرسدس بنز می‌گوید:

تغییر ذائقه مشتریان ما تشخیص داده شده است. شهرها و شهرداری‌ها خواهان خودروهای کربن خنثی برای ناوگان خود هستند و این موضوع در شهرهای بزرگ نمود بیشتری دارد. شهرهای بزرگ نیازمند کامیون‌های آرام، تمیز و ایمن هستند

یکی از مدیران تأسیسات ورث می‌گوید:

در پاییز سال ۲۰۲۱ ما تولید انبوه کامیون‌های الکتریکی را با eActros شروع کردیم و حالا نوبت به eEconic رسیده است. تولید این محصولات با خطوط تولید منعطف و کارکنان ماهر میسر خواهد بود. ما eEconic را در زمان بسیار کوتاهی وارد خط تولید می‌کنیم و به دنبال پاسخگویی به نیازهای باکیفیت مشتریان هستیم

eEconic همانند برادر خود تقریباً سه برابر نسخه دیزلی قیمت دارد. مارتین دام مدیر اجرایی دایملر می‌گوید محصولات الکتریکی از نظر هزینه‌های مالکیت برای راننده در حد نمونه‌های مرسوم خواهند بود زیرا هزینه‌های سوخت و نگهداری کمتری خواهند داشت. در آینده اخبار بیشتری از محصولات الکتریکی دایملر و دیگر سازندگان خودروهای سنگین را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. دکتر

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    واقعا موندم چرا شرکتا نمونه های برقی و از نظر طراحی گند میزنن تو خودرو؟بابا همون بنزینی رو برقی کنین خیلی شیک و مجلسی تره!نمونش eqs یا مثلا همین کامیون!مثل اکتروسای یک دهه پیش هست

    موافقم 11
    مخالفم 6
  2. Alan.r

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    در کل دلیلی واسه خرید کامیون برقی نمی‌بینم باید چند برابر نمونه دیزلی واسش هزینه کنی ولی همون قدرت رو با برد کمتر تحویل بگیری اصلا ارزش خرید نداره واسه مصارف درون شهری بد نیست ولی برون شهری بردشون نسبت به دیزلی ها واقعا کمه و باید وقت زیادی صرف شارژ کردن باطری ها بشه

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. Humer

      ۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      با نظرتون کاملا مخالف نیستم
      خب چرا؟؟؟؟
      ۱_چون هزینه کامیون های الکتریکی بسیار کمتر از کامیون های دیزلی است چرا ؟؟؟؟؟ مثلا در کامیون تسلا سمی یا نیورن در هر یک میلیون کیلومتر کارکرد ۲۰۰ هزار دلار صرفه جویی می‌شود
      ۲_ گشتاور آنی که برای بالا رفتن از سر بالایی بسیار مفید هست
      ۳ _ البته یکی از مشکلات کامیون های الکتریکی برد کم و درصورت نیاز به تعمیر باید حتما به نمایندگی مراجعه شود

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. وحید اسماعیل نسب

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    مدل های دیزلی بهترن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  4. Hamid

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    همه چیز به سوی تکامل هست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. محمد

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    تسلا سمی قبل همه معرفی شد هنوز خبری ازش نیست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. AMD

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    باید تکامل برقی ها کامل بشه تا واقعا کربن خنثی شود.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. meysam

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    هیدروژن برای بخش سنگین خیلی بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. Porsche 911

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    تولید کامیون الکتریکی نیازمند پیشرفت بیشتر الکتروموتور ها و باتری ها هست تا برد بیشتری رو به کامیون بدن
    اون هم کامیونی که چندین برابر سنگین تر از یک خودروی عادی هست و قراره باربری هم بکنه که فشار زیادی بهش میاد که باعث میشه بردش کمتر بشه
    البته گشتاور آنی خیلی خوبه و جواب میده ولی تا تکامل کامل و بی نقص برای حمل و نقل پاک فاصله زیادی مونده
    چون حتی الان هم خودرو های برقی پابه پای یک درون‌سوز برای طبیعت ضرر دارن
    ساخت باتری خودش دارای زباله های خطرناکی هست
    و پیشرفت آنچنان هم دور نیست و قطعا محقق میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا