خودروهای سنگینمرسدس بنز

معرفی نسخه برقی کِشنده مرسدس بنز آکتروس با برد ۵۰۰ کیلومتری

مرسدس بنز از پروتوتایپ نسخهٔ الکتریکی کِشندهٔ آکتروس با نام eActros رونمایی کرده است. این یک کشندهٔ سنگین است که برای مسافت‌های طولانی طراحی شده و برای اولین بار در نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر در آلمان به نمایش درآمده است. eActros در ظاهر شباهت زیادی به آکتروس دیزلی دارد اما جلوپنجرهٔ آن به‌طور کامل حذف شده و یک نوار LED باریک هم بین چراغ‌های آن کشیده شده است. البته به گفتهٔ مرسدس، این هنوز یک طراحی اولیه است و ممکن است در نسخهٔ تولیدی تغییراتی را تجربه کند.

بااین‌حال چیزی که در این کشنده اهمیت دارد عملکرد و کارایی است. eActros با باطری‌هایی با حداکثر ظرفیت ۶۰۰ کیلووات ساعت ارائه خواهد شد که با هر بار شارژ کامل، بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند؛ اما حتی با وجود این باطری‌های بزرگ، به گفتهٔ مرسدس، رانندگان می‌توانند به لطف جایگاه‌های شارژ ویژهٔ مگاواتی که در حال آزمایش هستند، از ۲۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌های کامیون خود را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کنند.

علاوه بر این، برخلاف کِشنده‌های معمولی، کل وظیفهٔ تأمین انرژی حرکتی بر عهدهٔ eActros نخواهد بود زیرا به گفتهٔ مرسدس، شرکت‌هایی مثل Trailer Dynamics و Krone، در حال توسعهٔ eTrailer یا همان تریلرهای الکتریکی هستند. این تریلرها با باطری‌ها و محورهای موتوردار خود می‌توانند برد eActros را افزایش دهند. به تخمین مرسدس، با این ترکیب، کامیون می‌تواند با هر بار شارژ تا بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کند.

از سوی دیگر، مرسدس روی یک کامیون یکپارچه هم کار می‌کند که کشنده و تریلر را در یک واحد ادغام می‌کند. از این گذشته، باطری‌های این کامیون‌ها از نوع آهن لیتیوم فسفات هستند تا عمر طولانی‌تر و انرژی قابل‌استفادهٔ بیشتری داشته باشند. به لطف این ویژگی، گفته شده eActros مثل نسخهٔ دیزلی برای ۱۰ سال دوام و پیمایش بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر طراحی شده است.

برای تأمین نیروی محرکه، در این کشنده از نسل جدید اکسل‌های الکتریکی استفاده شده که به‌طور مداوم ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند درحالی‌که این رقم در مقاطع کوتاهی می‌تواند به ۸۰۵ اسب بخار برسد. eActros اولین کامیون تمام الکتریکی مرسدس بنز خواهد بود که روی خط تولید خواهد رفت. قرار است تولید این کشنده در سال ۲۰۲۴ در کنار نسخهٔ معمولی آغاز شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    جذابه اما اکتروس جلو پنجره بنزینی قشنگ تره

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. فرامرز

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1589 ديدگاه)

      دیزلی منظورته

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (455 ديدگاه)

        اره یک لحظه هنگ کرده بودم

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
    2. ایرانی.

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اکتروز بنزینی؟؟؟!!!!!
      من گازوئیلیشو بیشتر میپسندم!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. Alan.r

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (663 ديدگاه)

    قدرت و بردش کاملا قابل قبول و عالیه و ایده تریلر الکتریکی هم خیلی جالب و کاربردیه ولی اگه جلو پنجره رو حذف نمی‌کردند خیلی قشنگ تر می‌شد

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  3. Erfan

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    دوستان عزیز این برد ۵۰۰کیلومتری بدون بار هست یا با بار محاسبه شدن؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. heshmat021

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      با ۶۰۰ کیلوات باطری ، بدون بار باید بردش ۳ هزار کیلومتر بشه

      سدان ها باطری های حدود ۱۰۰ کیلواتی دارن و برد ۵۰۰ کیلومتری میدن

      این با بار بردش ۵۰۰ کیلومتر

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  4. بهراد

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اگه بردش با احتساب بار باشه که خیلی خوبه.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. ایرانی.

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      کجاش خوبه مال کشورهای اروپا خوبه که کوچیک هستن.
      از بندر تا تهران که دوبار باید برای شارژ الاف بشی .
      اگه تازه سر ۵۰۰تا شارژ باشه که معمولا نیست .
      ماشین سنگین برقی برای خارج شهر مثل ایران هیچ وقت جواب نمیده.
      برای کامیونت و کامیونهای داخل شهر ونهایت بین شهرهای کوتاه که نهایت ۳۵۰ کیلومتری جواب میده.
      رانندگی بیابون مشخص نیست که دقیق بشه محاصبه کنی. بدرد معادن هم میخوره که هر شیفت یه شارژ بار ببری. راه زیادی تا برقی کردن خودروهای باری بین کشوری هست. حالا یه بار از بندر عباس تا بندر آستارا چقدر باید زمان برای شارژ الاف بشی؟ تا زمانی که باطری نسل بعد نیاد یا پنل خورشیدی پرقدرت و سبک ساخته نشه ایران با همون سوخت فسیل تو جاده ها میتازن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  5. فرشید

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هدف بنز برای نسخه دیزلی با اون همه کیفیت و کارایی ۱۰ ساله بعد اینجا زیر ۳۰ سال کارکرد اصن شوخیه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  6. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (628 ديدگاه)

    چرا پدال باید همچین خبری بزاره نکنه خودرو بوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Payfast

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    باتری رو تو تریلر کار گذاشتن؟ =|

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. ۹۱۱

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    اکتروس بنزینی خیلی خوشگل تره. قبلا هم گفتم بازم میگم ون ها، کامیون ها باید بنزینی باشن. چون برای کار هستن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۵
    1. شاپور

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (214 ديدگاه)

      منظورت گازوئیلیه؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
      1. ۹۱۱

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (360 ديدگاه)

        اره، یه دقیقه حواسم نبود. ممنون از شما

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
    2. Mohsen

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      بلاخره تا ابد بنزین نیست.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  9. ۹۱۱

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    پدال لطفا به این کاربر ها زیاد اهمیت نده چون چیزایی که هیچ ربطی به ماشین نداره رو وارد سایت میکنن و دعوا درست میکنن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. ۹۱۱

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    حرف حق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ilia2008

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اینجا جای این کار ها نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (628 ديدگاه)

      دقیقاً

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. Porsche 911

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    طراحی اش بشدت زیباست
    اگر برد الکتریکی اش با احتساب حداکثر بار باشه
    عالی خواهد بود
    مرسدس همیشه برندی پیشرو و بی نظیر بوده و هست
    شکی درش نیست

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  13. ابی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ‌ولی خداوکیلی به این ۱۹۲۱ما نمیرسه .یزره روحیه بدین به دوستان ایران فرقون دیزل .ممنون

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  14. ابی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا بی نظیره .بنز افتخار آلمانیا هستش که راحتیشا وتکنولوژیشا به کل جهان اهدا کرده ولی ما ایرانیا به خاطر حمایت از فرقون سازها محروم هستییم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. ایرانی.

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      محروم شدیم!!!!!!
      میدونی قبل انقلاب سهام دار اعظم کارخانه بنز دیزل از آن ایران بود!!!!
      چرا قبل از انقلاب نمایندگی بنز دیزل صاف تو ایران ساخته شد و تولید تو ایران هم صادر میشد و هم تو کشور فروخته میشد.
      اون سهم ایران چی شد!!!!؟
      بله فروخته شد به خود بنز و بقیه سهام داران.!
      پول دادن؟
      نه. بجاش کمپرسی مایلر دادن‌.
      کی این کار کرد؟!!!!!!

      سهام فلیپس. سهام بوئینگ. سهام … الان اگه بودن کارخانجات اونا تو ایران شعبه و سهم و اشتغال داشتن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. ابی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امروز یه ۱۹۲۱ دیدم تو جاده بخدا زهره ترک شدم از هر طرف سواری نزدیکش بشه مثل تمساح میخوردش خیلی خطرناکه نمید‌ونم کی میخوان این اسباب عزراییل را جمع کنن.یکی از دوستان داره میگه چند وقت پیش یه ۴۰۵ منحرف شد رفت زیر ماشین ۴ کشته اگر ارتفاع استاندارد بود شاید این اتفاق نمی افتاد

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  16. امیر

    ۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به به
    ایران خودرو دیزل هم قراره کشنده با اسم
    آتامان بزنه با اتاق فوتون وموتور بنز

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا