مرسدس بنز

فناوری مرسدس بنز ویژن EQXX در محصولات تولیدی این شرکت استفاده می‌شود

مرسدس بنز تائید کرد تکنولوژی به نمایش درآمده در کانسپت ویژن EQXX پیش از سال ۲۰۲۴ در خودروهای تولیدی این برند نصب خواهد شد. سخنگوی مرسدس بنز در مصاحبه با اتوکار گفته است:

خودروی EQXX ما یک محصول تحقیقاتی است که برای جابجا کردن مرزها و بررسی گزینه‌های موجود برای خودروهای تولیدی آتی طراحی شده است. EQXX یک بستر برای تولید سری است. بسیاری از نوآوری‌های این خودرو به زودی در سایر محصولات مرسدس بنز دیده خواهند شد

 

به این ترتیب نه تنها ویژگی‌های پیشرفته و قطعات واقعی EQXX بلکه فرایندهای بکار رفته در ۱۸ ماه توسعه این کانسپت وارد محصولات تولیدی مرسدس بنز خواهند شد. از جمله این فرایندها می‌توان به روش توسعه بسیار چابک و چندوجهی و همچنین ابزار نرم‌افزاری دیجیتال بکار رفته اشاره کرد. علیرغم راندمان زیر ۱۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، ویژن EQXX در مقایسه با کانسپت های قبلی این خودروساز نزدیک‌ترین محصول به خط تولید محسوب می‌شود. خودروی نمایشی EQXX از نوع کاملاً عملکردی بود و از تمامی قطعات فنی شامل پیشرانه ۲۰۱ اسب بخاری و باتری ۹۰۰ ولتی لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت سود می‌برد. این خودرو همچنین از همان سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX موجود در محصولات کنونی مرسدس استفاده می‌کند. به این موارد باید نمایشگر ۴۷.۵ اینچی را اضافه کرد که داشبورد را تحت تسلط دارد.

مارکوس شافر مدیر تکنولوژی مرسدس بنز می‌گوید:

عناصر بسیار بسیار زیادی از این خودرو وجود دارند که آن را به تولید سری نزدیک می‌کنند. ما می‌توانیم به شکل و فرم خودرو نگاه کنیم و بگوییم که به تولید سری خودرو در سال ۲۰۲۴ بسیار نزدیک هستیم

اولین خودروی تولیدی با تکنولوژی‌های EQXX در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد و شاید سدان جدید EQC باشد که معادل الکتریکی C کلاس است و در جایگاهی پایین‌تر از EQE و EQS قرار می‌گیرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس گفته است EQXX حداقل یک کلاس خودرویی کوچک‌تر از EQE خواهد بود. البته اگر EQC سدان با مشخصاتی بهتر از EQS پرچم‌دار عرضه شود بسیار تعجب‌برانگیز خواهد بود. اگرچه نسخه تولیدی سدان EQC احتمالاً همان ضریب درگ ۰.۱۷ کانسپت EQXX را نخواهد داشت اما شاید به این رقم نزدیک شود. EQC بر اساس معماری ماژولار مرسدس بنز شکل گرفته است. این پلتفرم در محصولات کامپکت و میان سایز آتی این خودروساز بکار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Humer

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خدایی باحاله
    هرچند این کانسپت مثل اکثر محصولات مرسدس نیست
    هرچند زیبا هم تک و توک نیست
    ولی یک مرسدس هست و بهتر وبهتر میشه
    راستی بزرگترین رقیب این خودرو لوسید هست که هم قوی تره هم خوشگل تره
    نظرتون درباره یک مقایسه باحال چیه
    لوسید = لایک👍❤
    مرسدس ویژن EQXX= دیس لایک👎💔

    موافقم 15
    مخالفم 36
    1. GMA

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      چه ربطی به لوسید داره عزیز؟! نسخه تولیدی این هم اندازه C کلاس خواهد بود، خیلی کوچک تر از لوسید، رقیب لوسید EQS هست

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. پویان

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (754 ديدگاه)

        نه تنها از تسلاو لوسید بلکه از بی وای دی و برخی از چینی های دیگه هم ضعیف تره

        موافقم 6
        مخالفم 29
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
          توصیه من به اصکی رونده فنا اینه
          همگی بیاید پایین

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. AMANTE

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      چرا فکر میکنی این رقیب لوسید ایر هست؟ ( با کمال احترام به مرسدس بنز )

      موافقم 5
      مخالفم 5
    3. Jdm باز

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      این دوتا اصلا تو یه کلاس نیستن همونطور که مقاله هم گفته یه محصول کوچکتر از eqe هست در حالی که لوسید ایر رقیب eqs هست

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. 2311

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    نمردیم و معنی “تکنولوژی” هم فهمیدیم (((((((=

    موافقم 3
    مخالفم 10
  3. Amoo HamiD

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    فضای پای سرنشینان عقب پراید > فضای پای سرنشینان عقب ویژن EQXX
    راستش اصلا از این کانسپت خوشم نیومد …
    در ضمن یه سری هر چیزی که شرکت میگه باور میکنن … واقعا چرا؟!
    نمونش مثلا بی ام و میگه اره این جلوپنجره های جدید باعث شده فروش ما بیشتر شه و …
    خب انتظار دارین شرکت بیاد بگه چیزی که ما میسازیم زشته و باعث شده فروشمون کم شه؟! واقعا حرفشون رو باور میکنید به همین سادگی؟!
    هیچ فروشنده ای نمیگه مال من بده!!! اگه بگه که فاتحه اش خوندس! مجبور به دفاع هست …
    مرسدس هم اینی که ساخته واقعا فقط بدرد خودش میخوره و هیچ چیز خاصی درش دیده نمیشه و آنچنان هم انقلابی نیست … الکی میگه آره اینقدر خفنه که نگو شما کورید متوجه نمیشین!!!
    راستش نمیگم این هیچی به همراه خودش نداشت اما به عنوان یه کانسپت آنچنان هم برتری آشکاری نداشت نسبت به خودرو های تولیدی!!!! رقبا حتی …
    در ضمن طراحی ناموزون تر از برقی های مرسدس توی جهان نداریم …
    چینی ها بنظرم طراحی زیباتر و موزون تری دارند در این زمینه …
    حالا میگن چون بنزه اوکیه!
    سید یه موتور پرزور تر بنداز که مجبور نشی بخاطرش خودت رو سرویس کنی تا ی ماشین آیرودینامیک بسازی … بعد تهش بگی شاهکار مهندسی!!! که چی شاهکار مهندسی مگه نمیخواد یه ماشین نسبتا ارزون باشه؟! واسه زدن رکورد سرعت ساخته نمیشه که!!!
    چیه آخه 200 اسب … بعد میگن میخوایم با تسلا رقابت کنیم …
    یه چیزی …
    اگه تسلا یا یه شرکت چینی مثلا (البته من از هیچکدوم خوشم نمیاد اما فقط مثاله) این کانسپت رو ساخته بودن مضحکه عام و خاص نمیشدن؟!
    خداییش چقدر مسخرشون میکردین یکم انصاف داشته باشین دیگه …

    موافقم 7
    مخالفم 12
  4. پیام

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1580 ديدگاه)

    اولا اینکه لوسید نه به اندازه بنز لوکس هست، دوم اینکه شعاع حرکتی بنز بیشتره. قطعا کیفیت بنز هم بیستره.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  5. aminbikar

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    Eqxx = افتضاح طراحی ۳

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا