مرسدس بنز

تنها مرسدس G63 شش چرخ منصوری، فروخته می شود

می‌خواهیم یک وانت غول‌آسا را معرفی کنیم که مرسدس  سال ۲۰۱۳ آدر گراز اتریش ساخته است. اینجا همان‌جایی است که G کلاس استاندارد متولد می‌شود. تعداد دقیق مدل‌های تولیدی فعلاً مشخص نیست اما می‌دانیم که بخش اعظم این خودروها روانه خاورمیانه و صحراهای دوبی و اطراف آن می‌شوند. ما البته یکی از آن‌ها را به دور از شن و ماسه و در اروپا پیدا کرده‌ایم. فروشنده نیز قیمت ۷۷۵ هزار یورویی برای فروش آن در نظر گرفته است. این مرسدس-ای ام جی G63 قطعاً در نظر هر فردی جلب‌توجه خواهد کرد.

فروشنده که نمایندگی خودرویی در هلند است این خودرو را به عنوان G65 عرضه کرده است و ما نیز دلیل آن را بازگو خواهیم کرد. منصوری دست روی این هیولا گذاشته است و آن را به موجودی کاملاً متفاوت تبدیل کرده است. این تیونر مشهور پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری استوک را با نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تعویض کرده است. به این ترتیب قدرت ۵۳۶ اسبی مدل استاندارد به ۶۰۴ اسب بخار رسیده است. قطعاً هیچ‌کسی یک غول سه محوره با اکسل‌های پرتال شبیه یونیماگ و ارتفاع ۴۶۰ میلی‌متری از سطح زمین را برای مسابقات خودرویی نمی‌خرد اما شاید خریدار نیاز داشته باشد جزئیات زیر کاپوت را بداند. همچنین باید گفت این خودرو از گیربکس ۷ سرعته جی ترونیک مرسدس استفاده می‌کند.

روی این خودروی شش چرخ تریم فیبر کربن زیاد، چراغ‌های اضافی روی سقف و لاستیک‌های آفرود جدید بکار رفته است. لوگوی منصوری نیز جای ستاره سه پر مرسدس روی جلوپنجره را گرفته است. مرسدس-ای ام جی G63 یا همان G65 کنونی طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۸۷۵/۲۱۱۰/۲۲۱۰ میلی‌متری دارد و از نظر ابعادی یک هیولای واقعی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    همیشه دلم میخواست یک گاراژ تیونینگ داشته باشم و معروف

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3541 ديدگاه)

      داداش حمید خواستن توانستن است

      کافیه اون گره کرواتتو یکم شل کنی بری تو دل کار

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    غول مرحله آخر که میگن همینه

    این‌حضرت بی نظیره

    فقط یک کشکلی که دیدم قدیمی شدن طراحی داخل ماشینه که اگر تو سری های جدید که معرفی خواهد شد تغییر اساسی کنه عالی میشه

    خوش به حال اونی که اینو داره

    یعنی از رو سگ و گربه رد بشی که اصلا چیزی متوجه نمیشی

    از روی آدمیزاد یک تکون کوچولو اونم شاید 😂

    موافقم 10
    مخالفم 3
  3. HR3

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    بین تمام تیونرهای دنیا منصوری کلا جدا شده و تبدیل به یه برند ورای تیونر شده
    شما گالری های قطر و امارات رو تو اینستاگرام دنبال کنید یه لامبورگینی یا بوگاتی ساخت منصوری اولین و بهترین ماشین اون نمایشگاهه در حالی که کلی بوگاتی و لامبورگینی دیگه هم دارن
    بعضی های نظر غیر کارشناسی و مزحک میدن که کارای منصوری خیلی شلوغه اون شلوغی محاسبات آیرودینامیکی داره و برای خاص تر کردن خودرو ایجاد شده طرف ماشین خلوت و عادی تر بخواد خودش میره یه لامبورگینی می خره یه رینگ جدید میندازه زیرش و یه تودوزی میده براش انجام بدن تمام

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    چند سال پیش تو یه مجله خوندم از این ماشین کلاً ١٠٠٠ تا تولید شد.نمیدونم چقدر دقیق باشه.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  5. مسعود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من بیش از هر چیز عاشق طراحی و جایگیری دیفرانسل این خودرو هستم که دانش و مهندسی فوق العاده کمپانی بنز رو نشون میده
    فکر میکنم هنوز هیچ کمپانی دیگه ای موفق نشده دیفرانسیل اینچنینی طراحی کنه واس خودروهای ۶ چرخ…
    https://xn--51-6kcaj2chwb1b5d.xn--p1ai/wp-content/uploads/img_3719.jpg

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. ARMAN

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همیشه با خودم می گفنم چرا رو این موتور 12 سیلندر ننداختن؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. elman

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      «این تیونر مشهور پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری استوک را با نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تعویض کرده است » .

      موافقم 12
      مخالفم 1
  7. Sami

    ۲۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو خیابون بوسنی هرزگوین بعد از کوچه سیمرغ کنار خیابون میتونید همچین غولی رو که همیشه اونجا پارکه ببینید با رنگ نقره ای.تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۲

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا