مرسدس بنز

فروش مرسدس ۳۰۰ SL کمیاب با بدنه آلومینیومی و قیمتی قابل‌توجه

در حراجی امسال ساتبیز که ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ در آریزونا برگزار می‌شود سه دستگاه مرسدس ۳۰۰ SL ارائه خواهند شد که یک نمونه از نوع رودستر و دو نمونه از نوع گالوینگ هستند. یکی از این سه خودرو وضعیت خاص‌تری داشته و قیمتی بین ۷ تا ۹ میلیون دلار دارد. یک مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ بازسازی شده و نرمال در بازار امروز قیمتی بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون دلار دارد. اگر چنین خودروهایی تحت مالکیت افراد مشهور باشند قیمت بالاتری خواهند داشت. برای مثال یک ۳۰۰ SL متعلق به کلارک گیبل در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار فروخته شده است. اما ساتبیز تخمین می‌زند ارزش این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ که مشاهده می‌کنید بین ۷ تا ۹ میلیون دلار باشد. دلیل این قیمت بالا چیست؟

از میان ۱۴۰۰ مدل کوپه تولیدی بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ تنها ۲۹ دستگاه دارای بدنه آلومینیومی هستند و این مدل که حراج می‌شود یکی از آن‌ها ۲۹ خودرو است. مشتریان ۳۰۰ SL در آن زمان می‌توانستند خودروی خود را با بدنه آلومینیومی سفارش دهند. به همین خاطر مرسدس فریم لوله‌ای را به بخش مسابقه‌ای فرستاد تا بدنه فولادی جای خود را به نسخه آلومینیومی بدهد. به همین خاطر وزن خالص خودرو از ۱۳۱۰ به ۱۲۰۳ کیلوگرم کاهش یافته است.

این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ نه تنها به خاطر بدنه بلکه به خاطر پیشرانه هم خاص است. مالک اول در آن زمان پیشرانه قوی‌تر NSL با میل‌لنگ ارتقا یافته و نسبت تراکم بالاتر را سفارش داده بود. این تغییرات باعث شد قدرت پیشرانه از ۲۱۵ به ۲۴۰ اسب بخار برسد. تنها حدود ۲۸۰ دستگاه از این خودروها دارای پیشرانه یاد شده بوده‌اند و تنها بخش کمتری از آن‌ها از بدنه آلومینیومی و پیشرانه قوی‌تر استفاده کرده‌اند. به همین خاطر این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ خودرویی بسیار انحصاری است و قیمت بالای خود را توجیه می‌کند.

شماره شاسی نسخه‌های کوپه با عدد ۱۹۸۰۴۰ شروع می‌شود. شماره شاسی مدل‌های دارای بدنه آلومینیومی از ۱۹۸۰۴۳ شروع شده است. خودرویی که در حراجی حضور خواهد داشت شماره شاسی ۱۹۸۰۴۳۵۵۰۰۳۳۲ دارد. مدلی که حراج می‌شود سیزدهمین خودرو از ۲۴ مدل دارای بدنه آلومینیومی تولیدی در سال ۱۹۵۵ است و توسط جوزف اف وکرل، راننده مسابقات و نماینده مرسدس در مراکش سفارش داده شده است. این خودرو ۲۷ می ۱۹۵۵ تولید و دو هفته بعد به مالک تحویل داده شده است. ساتبیز می‌گوید این خودرو تنها ۳۰۰ SL تحویلی در آفریقاست.

خودروی موردبحث از رنگ بدنه خاکستری نقره‌ای متالیک و کابین با پوشش آبی سود برده است. از جمله ویژگی‌های خاص آن می‌توان به اکسل عقب ۳.۴۲، سرعت شمار با حداکثر رقم ۲۷۰ کیلومتر در ساعت و رادیو بِکِر اشاره کرد. این ۳۰۰ SL گالوینگ در سال ۱۹۶۲ توسط مرسر دی هلمز خریداری و وارد آمریکا شده است. مالک دوم در سال ۱۹۷۵ آن را به جک جونیور فروخته است و او هم خودرو را به یکی از کمپانی‌های معتبر در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک سپرده است.

هزینه بازسازی این خودرو در آن زمان ۴۵ هزار دلار بوده است. پس از بازسازی خودرو در سال ۱۹۸۲ به یات چیک فروخته شده است. او خودرو را در مراسم‌های مختلفی به نمایش گذاشته است و در سال ۲۰۱۴ برای چهارمین بار خودرو فروخته شده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. سامورایی | 武士

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (720 ديدگاه)

    می ارزه به مولا

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6910 ديدگاه)

      اولین بازسازی SL را آقای فرهاد کاشانی در ایران انجام دادند و با فروشش به قیمت ۲ میلیون دلار در ایران خرج سفر خود به تمام کشورهای نرفته کردند و ایشان جزو معدود ایرانیانی هستند که به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سفر کردند ( فکر کنم ۲۰۳ تا که برخی‌ از این کشورها اصلاً کشور نیستند و جزو مناطق خودمختار و تحت تسلط بزرگان هستند و قبایلی کنترل میگردند که اکثراً جزایر هستند ) !

      فکر میکنم در ایران سه عدد SL موجود باشه که یکی در موزه و برای شاه بوده و دیگری دست مالک شخصی و آخری هم اصلاً معلوم نیست کجاست و سال‌هاست دیگر تردد نداشته !

      یه بنده خدایی هست در ایران که از آمریکا آمده و اسم ایشون الان در خاطرم نیست و جوان حدود ۳۰ ساله هستند ، ایشون دارند مثل کاراگاه‌ها خودروهای عتیقه را پیدا میکنند و تا حالا نتایج جالبی هم داشته ، پیج ایشون را پیدا کردم حتماً میگذارم اما خیلی جالبه خونه به خونه و مالک به مالک میگردد برای پیدا کردن خودروهایی که سال‌هاست دیگر دیده نشده و ارزش بسیار بالایی دارند و نتایج جالبی هم گرفته و گذشته‌ی خودروها را بیان میکند !
      فکر میکنم ارزشمندترین بنز دنیا در اختیار موزه‌ی خودروهای سلطلنتی باشد که K500 هستش که اهدایی هیتلر به رضا شاه بوده و تنها نمونه‌ی سالم در دنیاست از سه نمونه باقی مانده !

      مطمئناً اطلاعات من کامل نیست اما اگر کسی اطلاعات جامعی دارد در اینجا به اشتراک بگذارد چون فکر میکنم جالب باشه برای همه و تاریخ کشور ما .

      موافقم ۴۸
      مخالفم ۴
      1. سامورایی | 武士

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (720 ديدگاه)

        خیلی زیبا بود ممنون از شما

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6910 ديدگاه)

          بزرگوارید شما

          توجه کردید انتقادها از خودروی تیگو۸ جواب داد و جلوی فروش و به نظر من دزدی آن را گرفتند !

          دوستان توجه کنید که اگر همه با هم در مقابل ظالمان بایستیم ، هیچ نیروی نمیتواند ظلم کند چون حق همیشه گرفتنیست !

          البته نه اینکه بیایند مثلاً یک میلیاردو هفتصدو پنجاه را کم بکنند با کاهش پنجاه میلیونی و دوباره بفروشند به قیمت یک میلیاردو هفتصد میلیون !

          سلطان تیگو۸ باید زیر یک میلیاردو دویست فروخته شود و هر رقمی بالاتر یعنی … فرض کردن مردم !

          به خدا قسم که اگر ایران را با عدل علی نگهداری میکردند ، خارج از هر مسئله‌ای کسی جرئت کلاهبرداری به خودش نمیداد و این وضع نبود اما میبینیم که فقط از علی گفتن‌ها نمایشی اجرا میکنند و در عمل همه مخالف گفته‌ها کار انجام میدهند که این شده وضع امروز ایران !

          موافقم ۲۶
          مخالفم ۲
        2. جناب ایکس

          ۲۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1343 ديدگاه)

          دقیقا نوید. فروش نداشتن قسطیش کردن.

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4612 ديدگاه)

        ″چون فکر میکنم جالب باشه برای همه و تاریخ کشور ما .″
        هه! جالب؟ الان درمورد تاریخ این مرزوبوم(فقط اینجا)با کسی حرف میزنی میگه به **** چیش به من میرسه! یه نفر دیگه چند هفته پیش قضیه تاریخ که شد تاریخ انگلستان شد دقیق و درست ولی مال ما شد غلط و تحریف شده! با مردم باید درحد لیاقتشون حرف زد، مردمی که لیاقت ندارن و خیلیا تاریخ خودشونو افسانه میخونن همین وضع بدترش هم لیاقتشونه! کادیلاک و بنز آتیش میزدن الان صف میبندن برای خرید امثال چیزایی مثل رانا و…!

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6910 ديدگاه)

          تاریخ چه ربطی به لیاقت امروز مردم ما دارد !
          تاریخ یعنی سرگذشت گذشتگان !

          اما توجه کردید همیشه تاریخ تکرار میگردد و نه فقط در ایران ، بلکه در همه جایِ جهان !

          اما فکرش را بکنید در آینده چه تصوری از امروز ما دارند که چطور ایرانی‌ها در مقابل ظلم دوام آوردند و فشار داخلی بیش از خارجی را تحمل کردند و این در حالی بوده که در ثروتمندترین کشور زیبای دنیا روزگار سِپَری میکردند !

          امروزِ ایران نیاز به یک بازنگری فرهنگی داره تا بلکه بشه به آینده اُمید داشت !

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۰
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        ″چون فکر میکنم جالب باشه برای همه و تاریخ کشور ما .″
        هه! جالب؟ الان درمورد تاریخ این مرزوبوم(فقط اینجا)با کسی حرف میزنی میگه به **** چیش به من میرسه! یه نفر دیگه چند هفته پیش قضیه تاریخ که شد تاریخ انگلستان شد دقیق و درست ولی مال ما شد غلط و تحریف شده! با مردم باید درحد لیاقتشون حرف زد، مردمی که لیاقت ندارن و خیلیا تاریخ خودشونو افسانه میخونن همین وضع بدترش هم لیاقتشونه! کادیلاک و بنز آتیش میزدن الان صف میبندن برای خرید امثال چیزایی مثل رانا و…!

        موافقم ۲
        مخالفم ۹
      4. Mercedes-benz

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (79 ديدگاه)

        منظورت کلاسیکو پدیا نیست اگه منظورت کلاسیکو پدیا نیست به ما هم بگو فیض ببریم 🙂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. GT

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1454 ديدگاه)

    از هر نظر شاهکاره
    در زمان خودش مثل استون مارتین والکری در زمان حال بوده، مخصوصا فرم بدنه (چون هر دو در زمان خودشون از بدنه ای خاص و عجیب بهره میبرن، SL در اون زمان بدنه ای عجیب و غریب داشته درست مثل والکری که الان غیر طبیعی بنظر میرسه)

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  3. Aboalfazl demon

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (401 ديدگاه)

    واقعا زیباس
    من تو فورزا هورایزن یدونه کله غازیشو دارم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. جناب ایکس

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      👌👌😂

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  4. [email protected]@DRZ

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (244 ديدگاه)

    ای جانم به این اثر هنری …
    درهای گالوینگ و طراحی دلرباش به کنار ؛ کابینش هوش از سر ادم می پرونه ….

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  5. Dna

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ۱۹۵۴ این همه زیبایی!!! 😳
    کسی اطلاع داره داخل کشور چند تا هست ازینا؟

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
    1. ارش

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (34 ديدگاه)

      تو اینستا یه پیجی هست به اسم classic_ cars- oldpic .اطلاعات خیلی خوبی در مورد ماشینهای کلاسیک داخل ایران داره اتفاقا از این مدل هم هست .classic_ cars _ oldpic

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      نسخه رودسترش به نام ۱۹۰SL سه تاش بود

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  6. من⁦^_^⁩

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (161 ديدگاه)

    ای خدای من
    وای قلبم
    حالا این هیچی
    یکی از اون دو میلیون دلاریا میخواااام
    با یه اس ال اس بخری بری یوتیوب سر سال خرج جفت ماشینا در میاد

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  7. کافر مقدس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    ۹ میلیون دلار میخره . میذاره یک گوشه ۲سال دیگه میفروشه ۲۰ میلیون دلار

    همه کسایی م که رولزرویس میخرن استفاده نمیکنن با وجود ثروتمند بودن هی میخوابه ماشین هی گرون میشه چون لیمیتد فلسفه ش همینه

    البته با۵مییلیون دلار میشه لامبورگینی وننوو هم خریدم و کلی استفاده کرد و قطعا به خاطر لیمیتدبودن چه کار کرده باشه چه نه در آینده گران میشه

    الا که رولزرویس Boat Tail بیشتر از ۲۸ میلیون یورو هست ببین در آینده چقدر میشه تا ۱۰۰تا هم میره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (161 ديدگاه)

      دقیقا
      یه مشت سرمایه دار حتی نمی‌خوان برونن ماشینو

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    2. 1123

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (446 ديدگاه)

      البته رولزرویس ها بعضا دچار افت قیمت میشن ولی خب در مورد نمونه های تولید محدود، قضیه برعکسه

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  8. کیانوش

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (320 ديدگاه)

    سمفونی نهم صنعت خودرو سازی

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  9. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    حقیقتا من واقعا از طراحی این ماشین بدم میاد خیلی زشته به نظرم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۴۴
    1. Philipp

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      لازم شد بگم:
      بین علما اختلافه
      ولی همه یکی از این سه خودرو رو زیباترین خودروی تاریخ! میدونن:
      Jaguar E-Type
      Ferrari 250 GTO
      Mercedes 300SL

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۰
      1. جناب ایکس

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        آفرین! دقیقا. مثلث زیبایی خودرو های تاریخ. بین این سه تا من ۲۵۰

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
      2. ح. ع

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (235 ديدگاه)

        سیتروئن دی اس زیباترین خودروی تاریخه

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
    2. سامورایی | 武士

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (720 ديدگاه)

      همیشه حق گفتی

      ولی این بار نه

      پس بیا پایین

      پروفایلتم قشنگه خیلی

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        قربونت ‌ممد هلکت سوار😎

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4612 ديدگاه)

      محمد رو چه حساب زشته؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        سلیقه هست دیگه آبتین جان دوست ندارم کلا خیلی از ماشین های کلاسیک خوشم نمیاد مگر آمریکایی ها کلاسیک شون رو دوست دارم .

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
        1. Porsche 911

          ۲۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (664 ديدگاه)

          😐😐😐🤦‍♂️

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  10. GT

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1454 ديدگاه)

    چه نغزست و چه خوبست و چه زیباست خدایا

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  11. ممد ژانگولر

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2436 ديدگاه)

    این ماشین وقتی ساخته شد میگفتن متعلق به ۱۰۰ سال آیندست
    فوق العادست

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. GT

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1454 ديدگاه)

      ژانگولر عزیز مگه شما اون موقع به دنیا اومده بودین که بدونین چی میگفتن؟! 😂😄

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  12. ارش

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    شاهکار خلقت اصلا خدا انسان را به خاطر این مدل بنز آفرید .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  13. بهنام

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (151 ديدگاه)

    این ماشین تنها و تنها نه سال پس از ویرانی و غارت صنعت آلمان در جنگ جهانی دوم معرفی شد و اگه فقط دوسال صرف تحقیق و توسعه اش شده باشه یعنی اینکه یک شاهکار باورنکردنی از یک ملت منظم و مسمم .

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6910 ديدگاه)

      بهنام جان
      به چه نکته‌ی جالبی اشاره کردید !
      دقیقاً داشتم به این فکر میکردم که کشورهایی که در جنگ شکست خردند و پس از آن خودشان را در صنعت پیدا کردند و خودروهایشان را میشه شخصیت شناسی از مردمانش کرد که بر اساس شخصیت و اخلاق و اصالت خودشان خودرو طراحی و مهندسی میکنند !
      اینجاست که تفاوت انسان‌ها و ساخته‌هایشان با دیگر نقاط جهان مشخص میگردد !
      خودروهای ژاپنی با کیفیت و قابل اعتماد !
      خودروهای آلمانی با‌کیفیت و بسیار دقیق مهندسی شده‌اند !

      میدانید ، یه جورایی خودشان را با این دستاوردها تخلیه میکنند و آرامش میگیرند و اگر نه دوباره فکر کشورگشایی و جنگ راه انداختن میوفتن چون بسیار متفکر و عمل‌گِرا هستند و فعال‌تر از دیگر کشورها که با سخت‌کوشی به این جایگاه رسیده‌اند !

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲
      1. جناب ایکس

        ۲۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1343 ديدگاه)

        ایتالیا، آلمان، ژاپن، هر سه از متحدین و غول خودرو سازی! واقعا چه رابطه بین متحدین بودن و خودروسازی هست🤔 عجیب و جالبه واقعا

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      یک حرف جالبی یک ژنرال آمریکایی بعد پیروزی در جنگ جهانی دوم میزنه

      میرن اشتوتگارت و میبینن که از کارخونه بنز تنها یک دیوار باقی مونده
      میگه حالا اگه می تونید اینجا یک پیچ تولید کنید!
      دوسال بعد…
      مرسدس ماشین جدید معرفی میکنه
      و ده سال بعد
      قهرمان لمانز میشه!

      و اون ضرب المثل معروف اینجا شکل میگیره که میگه
      آلمان ها همیشه بر می گردند

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4612 ديدگاه)

        به پشتکار مردم بستگی داره، اینجام بعد اون اتفاق که اعلاحضرت رفت بعد این همه سال نتونستن یه خودروسازی درست و حسابی بزنن!! همون زمان ایران ناسیونال اتاق برای اتوبوس های بنز میزد از نمونه اصلی هم با کیفیت تر جالب اینجاست یه دستشویی کوچیک هم توی پشت اتوبوس داشت! چیزی که مشابهش رو اون زمان نداشتیم، روحت شاد اعلاحضرت،چه چیزی رو از دست دادیم….

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
  14. BENZ

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (83 ديدگاه)

    عالیه از بی ام و ۵۰۷ خیلی قویتر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  15. Philipp

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    اوه اوه اوه
    دیروزم ذکر خیرشون بود اومدن خودی نشون بدن

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  16. Philipp

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    دیگه من به اندازه کافی مدحامو برا این ماشین کردم

    ولی خواستین بازم میرم بالا منبر حال میده

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. جناب ایکس

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      منبر رفتن بهت چسبیده ها!!! مث بعضیا😏😏😏

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  17. mm-yarlou

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ارزشمند به نظرم میتونه نماد مرسدس باشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4612 ديدگاه)

    بنظرم این درکنار بنز گروسر ۷۷۰ زیباترین و ارزشمند ترین بنز های موجود هستن…

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  19. یوسف

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (509 ديدگاه)

    وقتی اینو میبینم و محصولات جدید بنز رو می بینم… دلم میخواد همشون رو ببندم و رگبار…. خصوصا طراح ML رو

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. پارسا

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      Sl جدیدی زشته؟؟؟؟
      Amg one زشته؟؟؟
      Amg gt black series زشته؟؟
      تو داری ماشین ۶۰/ ۷۰ سال پیش مرسدس رو که ۳۰ تا ازش تولید شده میای با ماشین کلاس پایین های الان بنز مقایسه می‌کنی؟!؟!
      درسته به نظرت؟
      میشه از طراحی amg one ایراد گرفت؟ هان؟
      بعد اینم داشته باش، همه چی طراحی نیست

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  20. مهدی

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    سلطان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا