مرسدس بنز

مرور داستان بدترین اشتباه مرسدس بنز در تاریخ S کلاس

در این مطلب داستان جالبی را مرور خواهیم کرد که منجر به ساخت بدترین S کلاس تاریخ شد. در این داستان، لکسوس LS نقش پررنگی دارد.

۲۵ سال پیش، مرسدس بنز نسل W220 سدان S کلاس را در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد. نسل چهارم (یا هفتم بسته به اینکه آغاز S کلاس را از کجا حساب کنیم) زبان طراحی جدیدی را برای مرسدس به همراه تکنولوژی‌های پیشگامانه، پیشرانه‌های جدید و سطح بالایی از تجمل به ارمغان آورد. مثل پیشینیان خود، W220 هم به‌عنوان بهترین خودروی جهان معرفی شد و مطبوعات از ظاهر زیبا، هندلینگ شگفت‌انگیز و سیستم‌های پیچیدههٔ آن مثل کروز کنترل راداری تمجید کردند. حال اما با نگاهی به گذشته، می‌توان دید که W220 بدترین نسل S کلاس است. مرسدس در این نسل فقط برای افزایش سود خود به نام مقدس S کلاس خیانت کرد.

مروری سریع بر تاریخ

قبل از اینکه سراغ W220 برویم، باید به اواخر دههٔ ۸۰ بازگردیم یعنی زمانی که برندهای اروپایی و خصوصاً مرسدس بر بازار خودروهای لوکس ایالات‌متحده حکمرانی می‌کردند. E کلاس نسل W124 مظهر موفقیت در طبقهٔ متوسط رو به بالای جامعه بود و S کلاس نسل W126 نماد ثروت و تجمل به‌حساب می‌آمد اما تهدیدی از شرق آماده می‌شد تا همه‌چیز را برهم بزند. لکسوس سدان بی‌نقص LS400 را در سال ۱۹۸۹ به بازار فرستاد و به‌سرعت سهم بازار مرسدس، ب‌ام‌و جگوار را ربود تا جایی خریداران آمریکایی سدان‌های لوکس اروپایی خود را با لکسوس عوض می‌کردند.

نسل W126

LS کیفیت ساخت فوق‌العاده، راحتی بی‌نظیر و کابینی پر از امکانات داشت و همهٔ این‌ها را با قیمتی نصف رقبای شناخته‌شدهٔ خود ارائه می‌کرد و به همین دلیل، رقبای آمریکایی یعنی لینکلن و کادیلاک هم دچار نگرانی مضاعفی شدند. درنتیجه، مرسدس می‌دانست که برای نسل بعدی W126 باید سنگ تمام بگذارد و این‌گونه بود که S کلاس W140 در سال ۱۹۹۱ معرفی شد. این اعلان‌جنگ مرسدس به رقبا بود. W140 با اندازهٔ بزرگ‌تر و وزن سنگین‌تر، سطح جدیدی از تجمل را معرفی کرد. بااین‌حال، این نسل ۲۵ درصد گران‌تر از W126 بود که آن را از دسترس بخشی از خریداران خارج می‌کرد.

نسل W140

همچنین W140 به دلیل اندازهٔ غول‌آسا، به افراط متهم شد و در دورانی که به تأثیرات زیست‌محیطی خودروها بیشتر توجه می‌شد، موردانتقاد قرار گرفت. علاوه بر این، ازآنجایی‌که مرسدس می‌خواست LS400 را از همه لحاظ در هم بکوبد، مبلغ هنگفتی را در فرایند توسعهٔ W140 سرمایه‌گذاری کرد که حدود یک میلیارد دلار گزارش شده است. پس از این ماجرا، مهندس ارشد «ولفگانگ پیتر» از مرسدس جدا شد و هیئت‌مدیرهٔ شرکت متوجه شد که روش کار باید تغییر کند. این شرکت دیگر نمی‌خواست میلیون‌ها دلار بودجه صرف توسعهٔ محصولات جدید کند.

پس از ادغام دایملر با کرایسلر نیز مهندسی سطح پایین و بودجهٔ محدود منجر به ساخت فجایعی مثل نسل اول ML و مینی‌ون V کلاس شد. نسل جدید S کلاس در سال ۱۹۹۸ در میانهٔ رکود جهانی وارد بازار شد. این سدان لوکسی برای قرن بیست و یکم بود. مرسدس با W220 که کوچک‌تر، کم‌مصرف‌تر و سبک‌تر از قبل بود، به دنیا نشان داد که می‌خواهد اشتباهات گذشت را جبران کند. این پرچم‌دار جدید با پرفورمنسی بهتر از ب‌ام‌و و راحتی بیشتر از لکسوس، از سوی نشریات خودرویی مورد تحسین قرار گرفت. همچنین W220 مثل پیشینیان خود، پر از تکنولوژی‌های جدید بود.

بااین‌حال، پس از مدتی استفاده، مشکلات این S کلاس نمایان شدند. خریداران از زنگ‌زدگی زودرس خودروی ۱۰۰ هزار دلاری خود شوکه شدند و سیستم تعلیق Airmatic هم مملو از ایرادات مختلف مثل خرابی کمپرسورها، نشت هوا، مشکل سنسورها و… بود. حتی برخی مالکین می‌گفتند زمانی که خودروی خود را در بیرون پارک می‌کنند، هنگام وزش بادهای شدید باطری خالی می‌شود زیرا سیستم تنظیم ارتفاع خودکار S کلاس حتی زمانی که خودرو خاموش بود همچنان فعال می‌ماند و هنگام وزش بادهای شدید سعی می‌کرد ارتفاع خودرو را حفظ کند.

وقتی تصویر بهترین خودروی جهان فروریخت

در اواسط دههٔ ۲۰۰۰، کانسومر ریپورتز W220 را یکی از غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای لوکس بازار توصیف کرد و در این لیست هفت خودروی دیگر از محصولات مرسدس هم وجود داشتند. این عملکرد ضعیف برای برندی که زمانی از لحاظ کیفیت و قابلیت اطمینان پیشرو بود، نشان می‌داد که مرسدس به چه سمتی رفته است. در اوایل دههٔ ۹۰، این برند بر صدر لیست‌های قابلیت اطمینان سلطه داشت و فقط ۱۰ سال بعد، در پس برندهایی مثل جگوار قرار گرفت.

بهبودهایی که دیر شدند

در سال ۲۰۰۳، مرسدس فیس‌لیفت W220 را با کیفیتی بسیار بهتر معرفی کرد. حالا پلاستیک‌های داخلی از استانداردهای بالاتری برخوردار بودند و سیستم Airmatic هم بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده بود. این فیس‌لیفت اما چند سال دیر معرفی شد. در آن سال‌ها، شهرت مرسدس به کیفیت و قابلیت اطمینان از بین رفته و نام نیک S کلاس خدشه‌دار شده بود.

بدترین S کلاس تاریخ

W220 با مشکلات مختلف از کیفیت ساخت پایین تا ایرادات برقی، بدترین نسل در تاریخ S کلاس بود و پس از W140 باشکوه، ناامیدی بزرگی محسوب می‌شد. مرسدس هم که به این موضوع پی برده بود، نسل W221 را برای جبران اشتباهات گذشته طراحی کرد. البته دلیل مشکلات W220 وقایع دههٔ ۸۰ بود. مرسدس مجبور شد برای رقابت با ژاپنی‌های تازه‌وارد و حفظ سود خود، ساخت خودروهای با مهندسی بیش‌ازاندازه را متوقف کند. بااین‌حال، بزرگ‌ترین اشتباه مرسدس ارائهٔ تکنولوژی‌ها و تجهیزات جدیدی در W220 بود که هنوز آزمایش نشده و امتحان خود را پس نداده بودند. البته با همهٔ این‌ها، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ مجموعاً ۴۸۴,۶۸۳ دستگاه S کلاس W220 فروخته شد.

W220 تنها نبود

بدون شک W220 دوران سیاهی در تاریخ S کلاس محسوب می‌شد اما چون این خودرو نشان مرسدس داشت انتظارات از آن بالا بود. در آن سال‌ها، به‌جز لکسوس LS430، دیگر سدان‌های لوکس هم به همان اندازهٔ W220 و یا حتی بیشتر مشکل داشتند. ب‌ام‌و سری ۷ نسل E65 کلکسیونی از ایرادات مختلف مثل مشکلات برقی، گیربکس و تعلیق بود و همین انتقادات به آئودی A8 نسل D3 و رنجروور نسل L322 هم وارد می‌شد.

درسی که مرسدس از اشتباهاتش گرفت

W220 یک درس مهم به مرسدس داد که با مدل‌های پرچم‌دار خود بازی نکند. به همین دلیل، نسل‌های بعدی دوباره بازگشتی بزرگ به کیفیت داشتند و هرچند از تکنولوژی‌های فراوانی بهره می‌بردند اما بسیار بادوام‌تر از قبل بودند. S کلاس‌های W221، W222 و W223 از کیفیت ساخت برتری نسبت دیگر مرسدس‌های هم‌دورهٔ خود برخوردار بودند و هستند درحالی‌که هر سه تکنولوژی‌های مهمی را به صنعت خودروسازی معرفی کردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۵ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. خلیل

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    عالی بود 🙏

    موافقم 60
    مخالفم 0
    1. MILADZM

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (345 ديدگاه)

      لکسوس LS400 = اورریت ترین خودروی تاریخ .
      ۹۰ درصد کسانی که از این ماشین تعریف تمجید میکنن حتی دستشون به دستگیره یه لکسوس هم نخورده .

      موافقم 39
      مخالفم 109
      1. TRD

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این مقاله و مقاله های مشابه ( مثل اون با دوام ترین خودروها ) ، که اصولی و کارشناسی شده از LS400 تعریف کردن بسیار معتبر تر و با ارزش تر از اینجور نظراتِ جهت داره .
        نمیشه تاریخ و اتفاقاتش رو عوض کرد ‌و باید واقعیات رو پذیرفت .
        لکسوس با این مدل برای خودش اعتبار خرید و امروز هم از همون اعتبار داره استفاده میکنه .
        مابقی برند ها هم دونستن که بزرگترین تبلیغ برای هر برند ، کیفیت محصولات اون بِرنده . به جز یه عده .

        موافقم 70
        مخالفم 14
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          نمیدونستم حتی LS ساخته ۴۰ سال پیش هم وِل‌وِلِ به جون *** میندازه چه برسه به نسل‌های جدیدش !

          حالا شما که دستت خورده بگو ببینیم چرا تمام دنیا میمیرند براش و آلمانی‌ها را پیچومهره کرده ، بگو دیگه با این همه اِدعا !

          موافقم 6
          مخالفم 39
        2. ALI.S

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (218 ديدگاه)

          واقعاً عالی گفتی!

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. امیر zsd

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (234 ديدگاه)

        اونموقع که المان ماشین میساخت ژاپنی ها هنوز ماشین با چشم ندیده بودن .اونا ماشین میساختن چشم بادومی ها یه مترسک میساختن با موکت بعد شلوار کردی پا میکردن صدا کلاغ در میاوردند بعدش کله ملق میزدن با یه ضربه شمشیر از وسط نصفش میکردن .

        موافقم 29
        مخالفم 75
        1. محمدهادی

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2151 ديدگاه)

          چه ربطی داره؟
          خب بعدش ژاپنی ها اومدن و همه چیز رو از پایه فراگرفتن و لکسوس رو روانه بازار کردن
          طوریکه حالا اون به اروپایی ها درس بده!
          البته این حرفها مقطعیه،و مال اون دورانه(دهه نود میلادی)الان دیگه لکسس با تمام اون مرغوبیتش تا این حد با رقبا اختلاف نداره
          اون پیشرفت چشم گیر ژاپنی ها انفجارش مال اوایل دهه نود میلادی بود
          الان دیگه تقریبا همه اروپایی ها و ژاپنی ها نسبت به همدیگه به ثبات کلی رسیدن

          موافقم 30
          مخالفم 10
        2. مازیار

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          همون شمشیر که اشاره کردی (کاتانا) تا قبل از اختراع فناوری نانو، تیزترین تیغ دنیا بود! و به عنوان یه مصنوع دست از قرون وسطی یه شگفتی مطلق هست

          موافقم 33
          مخالفم 14
        3. mercedes

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (327 ديدگاه)

          آقا امیر اولا که ژاپن کشوری بود که به همراه آلمان توی جنگ جهانی میخواستن دنیا رو فتح کنن و تا حدودی موفق بودند و سرزمین های زیادی رو گرفتن.
          دوم اینکه به شلوار کوردی ، شلوار مردان و ملت باشرافته که سال های طولانی مدافع این کشور و مرز بودن.
          ضمنا لباس کوردی انقد مرتبه که خودش کتو شلوار ملت کورد هست .

          موافقم 37
          مخالفم 4
        4. JDM

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (633 ديدگاه)

          اره داداش تو اینطور فکر کن اگه به تاریخه پژو الان صدر خودروسازی بود ولی الان جایگا تویوتا کجا و پژو کجا پیشرفت واقعی یعنی دوتا بمب اتم بخوری ولی عزا رو بزاری گوشه تو هر صنعتی دنیا رو درهم بکوبی برای همینه اولین بودن مهم نیست بهترین بودن مهمه از تویوتا رو فقط ببین یا تو هر لیستی حداقل نیمی یا چندتایی ژاپنی هست همیشه تو آمریکا اروپا محبوب هستن یا بازیگر هالیوود هستن چرا چون اولین هارو شکست دادن

          موافقم 20
          مخالفم 8
        5. ALI.S

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (218 ديدگاه)

          آقا وقتی عصبی هستید یا غیرتی هستید، نظر ندید.
          ولی منی هم که کلکسیونی از ماکت‌های مختلف ماشین‌های بنز رو داشتم هم این رو نمی‌گم!
          تعصب کافی‌ست، چرا غیرتی میشید؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
      3. فرشید

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (187 ديدگاه)

        یادمه زمانی که این ماشین معرفی شد نوجوون بودم. تنها پنجره ما به دنیای بیرون عکس های سیاه و سفید مجله ماشین بود. شاید الان درک زیبایی این خودرو برای نسل جوون تر غیر قابل درک باشه ولی اون موقع این ماشین به طرز عجیب و مسحور کننده ای زیبا و شیک بود. به نظرم در کنار فراری 360 مودنا زیباترین خودروهای دنیا بودند. هرگز نسل های بعدی اس کلاس اندازه این نسل دلمو نبردند

        موافقم 10
        مخالفم 2
    2. ......

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      علاوه بر اینکه مطلب عالی بود نکات خیلی جالب و مهمی هم داشت.
      ( برندی که زمانی از لحاظ کیفیت و قابلیت اطمینان پیشرو بود،
      علاوه بر این، ازآنجایی‌که مرسدس می‌خواست LS400 را از همه لحاظ در هم بکوبد، مبلغ هنگفتی را در فرایند توسعهٔ W140 سرمایه‌گذاری کرد
      این پرچم‌دار جدید با پرفورمنسی بهتر از ب‌ام‌و و راحتی بیشتر از لکسوس، از سوی نشریات خودرویی مورد تحسین قرار گرفت.)
      مرسدس بنز با W140 ثابت کرده که می شه ماشینی ساخت که از هر نظر پیشرو باشه
      قابلیت اطمینان و دوام افسانه ای که از بادوامترین خودرو های تاریخ دنیا و جهان شد.
      تکنولوژی های پیشرو
      طراحی بی نظیر و رویایی
      راحتی فوق العاده
      سواری عالی
      لوکس و مدرن در عین حال فنا نا پذیر و جان سخت
      مرسدس بنز اون زمان یک ماشین شاهکار جاودانه کامل ساخت. W140 همین الان هم یک ماشین سطح بالا و پیشرفته در مقایسه با خودروهای اکونومی هست.
      ولی الان خودشون هم گفتن دیگه نمیخوان مثل اون دوره ماشین بسازند.
      حیف نیست بخدا که الان نخواسته باشن مثل اینجور جواهری بسازند نه تنها مرسدس بنز بلکه کادیلاک و رولزرویس و… و کلا بقیه رقبا از آلمان و آمریکا و اروپا هم نمیخوان چون سود بیشتری براشون داره. ولی حیف که اگه خواسته باشند میتونن طوی بهترین رو بسازند که از هر لحاظ درجه یک بوده باشه. کاشکی به اینهایی که میخواستیم دسترسی داشتیم یا زمانمون عوض می شد.

      موافقم 18
      مخالفم 4
  2. محمد

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اس کلاسی که پروفایل این مطلب قرار گرفته،اواین اس کلاسی بود که باهاش اشنا شدم
    به عبارتی عامل اشتیاقم به دنیای خودرو
    تمانی تصاویر طراحی و تولید این مدل رو هنوز رو سی دی دارم
    چه تلاشی
    چه ماشینی

    موافقم 49
    مخالفم 4
    1. فقط انگلستان

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      من ۵ ساله این بنز اس کلاس و یه پیکان دارم به نظرم پیکانه بهتره.

      موافقم 5
      مخالفم 38
  3. Arshia m3csl

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    دوران سیاه لوکس سازی بود سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ این ۹ سال لاکچری جالب زیاد وجود نداشت سری ۷ نسل ۵ و s کلاس w221 و ائودی a8 فیس لیفت نسل دومشون خوب در اومد و اون دوران سیاه رو شست و دوران طلایی جدیدی تو لوکس سازی شروع شد و مازراتی کواتروپورته نسل ۵ هم سر و کلش پیدا شد که لوکس سازی رو به سطح جدیدی برد و فلایینگ اسپر هم اومد واقعا سالای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ تکرار نشدنیه تو ماشین های لوکس

    موافقم 28
    مخالفم 4
  4. نشناسی بهتره

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    با اینکه یکی از بدترین هاس
    بازم ل.ع.نتی خوشگله://

    موافقم 43
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      این مقاله درخصوص باگهای متعدد فنی و اکثرا برقی نرم افزاری این ماشین بود،و البته گزینه ی زنگ زدگی بدنه که بهش اشاره شد!
      در کیفیت سواری،زیبای طراحی و داخلی همچنان هیچ حرفی نمیشه علیه ش زد
      این اس کلاس بسیار زیبا طراحی شده
      هنوز هم داخلش زیبا و بوی مدرن بودن میدن انصافا
      هنوزم صندلی هاش خفنن

      موافقم 15
      مخالفم 2
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی خوش رخه کاش ما اشتباه بنز سوار میشدیم

    موافقم 35
    مخالفم 3
  6. علی یوسفی

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم نام بردن از این s کلاس بعنوان مدلی اشتباه چندان درست نیست اولا از اواخر قرن بیستم تا حدودا ۲۰۰۴ میلادی مرسدس دچار مشکلات مدیریتی و مهندسی و کیفی بود که در مدل های مختلف نمود داشت ثانیا لکسوس نیز مدلی بسیار عالی در خط تولید داشت که از نظر تجهیزات و ایمنی رقبا رو تحت فشار گذاشته بود اما در مقایسه لکسوس با مرسدس هنوز طراحی و پرستیژ s کلاس یه سرو گردن بالاتر بود تنوع پیشرانه و قدرت و شتاب عالی مدل s600 هم در این سری حسابی سروصدا کرد.

    موافقم 23
    مخالفم 7
  7. 제네시스

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    درود بر بی ام‌ و سری ۷ نسل E65 💖

    موافقم 27
    مخالفم 15
    1. کرگدن باواریا

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (587 ديدگاه)

      خوبه اهل دلی… :)))

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      اون نسل سری هفت هم اعجوبه یی بود در دوره ی خودش
      بقدری که نشد در این مطلب حرفی ازش به میان نیادش
      من عاشقشم، با اون بدنه ی استخونی و مستحکمش

      موافقم 7
      مخالفم 0
  8. 18:45

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (474 ديدگاه)

    این مطلب شاه بیت و غزلی بی مانند بود. 👍😍😍
    حالا چرا؟!
    خیلیا میگن و میگفتن که مرسدس تو هیچ نسلی از s کلاس گند نزده و همیشه بی مانند و استوار بوده! در صورتی که هیچ خودرویی تو تاریخ تو همه نسل هاش بی نقص نبوده، یا بدتر اینکه گند نزده!
    دوم اینکه بیچاره همیشه نسل E65 اطاق بنگل ب ام و بدنام ترین بود بین رقبا! درصورتی که تو این مقاله دیدیم که رقبا حتی آئودی هم همچین از لحاظ دوام و استهلاک آش دهن سوزی نبودن و همونطور که ذکر شد دلیل اصلیش متاسفانه ناپختگی این امکانات مافوق زمانه بوده…
    با تشکر از آقای دهقان عزیز بابت این مطالب که کمتر رسانه ها بهش پرداختن و کمتر شنیده شده. 👍🙏🙏

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. محمدهادی

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      مشخصه مطلبو با دقت زیاد خوندی

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. 18:45

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (474 ديدگاه)

        آره محمد هادی جان😁🙏🙏

        موافقم 2
        مخالفم 1
  9. JDM سابق

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (379 ديدگاه)

    مرسدس از لحاظ استهلاک خرابی متوسطه
    ولی بی ام و…🤦🤦

    موافقم 7
    مخالفم 22
    1. 18:45

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (474 ديدگاه)

      آقای jdm سابق بهتره این خرج و استهلاک بالای ب ام و ها رو از سرتون بیرون کنین، چون به هر چیزی که تو ذهنتون پرورش میدین همون اتفاق خواد افتاد!
      یجور میگی استهلاک، انگار فاجعه مهندسی هستش تو آلمانی ها!!
      بنا بر استهلاک باشه من به قاطعیت میتونم بگم تمامی نسل های پورشه باکستر و کایمن دوبرابر محصولات سری های 3 ب ام و استهلاک داشتن بخصوص مدلهای 2013
      حتی یه مقاله هم چاپ شده بود باعنوان :باکستر و کایمن سوارشین تا کفش هاتون رو هم بفروشن!!
      جالب اینجاست نویسنده حتی اشاره کرده بود که لذت وصف ناشدنی این خودروها کاملا به استهلاکشون میرزه و به جون باید خرید!!
      ضمنا فقط بعضی از ب ام و های دهه 2000 پراستهلاک بودن مثل همین اطاق E65 سری7 و نسل اول x6 و سری3 اطاق E90
      و مابقی ها خوب وحتی دهه های بعد عالی شدند و حتی مدل های قرن بیستمی هم عالی بودن و اتفاقا موتورهای بادوامی هم داشتن. مدلهای بسیار کلاسیک که بماند…

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. JDM سابق

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (379 ديدگاه)

        عزیز چرا جبهه میگیری!!!
        بذار من شمارو تصحیح کنم علاوه بر باکستر و کیمن شما کاین هم اضافه کن. اتفاقاً این سیستم استهلاک بی ام و ثابت شده است وقتی که واتر پمپ پلاستیکی رو موتور نصب میکنن کاسه نمد های موتور کم کیفیت هستن و موتور از خنک کن روغن و کاسه نمد ها نشتی میده، متأسفانه موتورای قلدر و واقعا مورد علاقه خودمم مثل S85 و N54 که فوق‌العاده اینترنال قوی ای دارن مشکلات حساسیت روغن بالایی دارن. اتفاقاً بحث مهندسی وسطه وقتی برای سبک سازی هوزینگ فیلتر روغن و پلاستیکی میسازن معلومه ترک میخوره و ایجاد مشکل می‌کنه بعضی از این معماری ها اول توسط بی ام و انجام میشد متاسفانه بعدها بین کل ماشین های آلمانی چرخید. مدلای قدیمیش هم که بماند. عموی خودم بی ام و ۵۱۸ داشت بعد از مدت کوتاهی فروختش رفت اتفاقاً موتورای ۵۱۸ و اگر اشتباه نکنم ۵۲۰ معروف به یاتاقان، بودن کافی بود فقط دنده مرده برونیش تا بری مستقیم سمت تعمیرگاه. حالا همه اینا یه طرف مشکلات برقی که دمار از روزگار صاحب ماشین درمیاره یطرف اخطار میس فایرینگ و چراغ چک و کویل و… کلا ماشین های آلمانی استهلاک بالایی دارن ولی بی ام و صدره، هزینه تعمیرات و بینهایت بد دست بودن که خودش دستمزد رو چند برابر میکنه بکنار، شاید اینجور طراحی ها به خاطر کسب سود بیشتر برای بی ام و انجام میشه؟ آیا بازم پای مهندسی آلمانی وسطه؟؟ دستمزد بر اساس ساعت کار، طراحی پیچیده که هیچ مکانیکی جرأت نداره بهش دست بزنه دقیقاً پیش زمینه اینو فراهم میکنه که دیلرشیپ های بی ام و چند برابر مشتری ها رو شارژ کنن

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. 18:45

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (474 ديدگاه)

          آقای jdm سابق یه چیزایی داری میگی که اصلا از مخیله همه خارجه ها!!
          هیچ مکانیک و کارشناسی انقدر نقص از ب ام و نگرفته که شما داری میگیری!
          ضمنا منم از روی تحقیقات فراوون این حرف و زدم، ولی چون دیگه خیلی استهلاک ب ام و رو افسانه ای کردن مجبور شدم اصل مطلب و برای چندین بار بگم!!
          محصولات ب ام و اگه استهلاک عجیبی داشتن هیچوقت این کمپانی نمیتونست برای چندین بار بزرگترین لوکس ساز دنیا بشه!!!!

          موافقم 8
          مخالفم 1
      2. JDM سابق

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (379 ديدگاه)

        رفیق اصلا نیاز به افسانه سرایی نیست منم در حدی نیستم که بخواهم یک برند تخریب کنم یا ببرم بالا جای تحقیقات از موسسات Engine of the year و مشتقاتش، بهتر برید از مکانیکی که بی طرف و یا مالکان بی‌طرف بپرسید برای اینکار میتونید به یوتیوب یا اینستاگرام مراجعه کنید و با مالکان خارجی در ارتباط باشید. کلا ماشین های آلمانی تا چهار پنج سال اول کمترین استهلاک و بهترین لذت رانندگی رو دارن مالک ها معمولا وضع مالی خوبی دارن بعد ردشون میکنن

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. 18:45

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (474 ديدگاه)

          بله درسته منم نگفتم که دوام ژاپنی دارن و عمری هستن آلمانی ها.
          چون این یکی و واقعا از انجامش عاجز هستن…

          موافقم 1
          مخالفم 10
        2. ......

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (43 ديدگاه)

          نه اتفاقا مرسدس بنز با ماشین هایی مثل W140 ثابت کرد که هم دوامش از ژاپنی ها به مراتب بالاتر می تونه باشه و عمری تر باشه و هم در عین حال همه فن حریف و پر از تکنولوژی و لوکس هم باشه طوری که تکنولوژی و امکانات بالا هم از دوامش کم نکنه چیزی که بقیه از انجامش عاجز بودن.

          یعنی نتنها مرسدس بنز بادوامترین رو ساخت و از انجامش عاجز نکرد آلمانی ها رو بلکه حرف اول رو هم زدن و فقط رقیبی مثل امریکایی ها شاید چیزی در حدش میتونستن بسازند.

          ولی نکته این موضوع تفاوتش اینه که آلمانی ها یه زمانی ترجیح دادن بجای ماشین مهندسی محور، ماشین بازاری محور بسازند
          یعنی مشتری پسند و برای فروش مناسب که
          در این خصوص هم نتیجه این میشه که یا بعضی از ماشین ها پر از تکنولوژی و پرفورمنس هستند
          و یا ساده و بادوام
          ولی اون زمان که مرسدس بنز چیزی مثل W140 رو ساخت هم مهندسی محور بود و هم دوام بالا داشت
          ولی در کمال تعجب فروش زیادی دست پیدا نکرد
          که از این مسئله نتیجه میگیریم
          برای فروش بیشتر لزوما ماشینهای همه چیز تمام و کمال مثل مرسدس بنز W140 افسانه ای که اسطوره کاملی بود هم ممکنه فروش نکنن برای همین در نسل های بعدی روی این موضوع تمرکز کاملی نکرد.

          موافقم 9
          مخالفم 1
      3. رهگذر

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        خودروهای با پرفورمنس بالا مساوی هستند با استهلاک بیشتر و زودتر شما نمیتونی قطعات فلزی و مکانیکی که تحت فشار شدید قوانین فیزیک و سایش و فلان هستن رو تا ابد زنده نگه داری چون اسم برند فلانه ! دوما این پر استهلاک هستن هم از اون جملاتی که تو این مملکت بیشتر کاربرد داره چون طرف از کیمن و باکستر برا استفاده روزمره کار میکشه در حالی که در دنیا خودروهای سواری نرمال هم استفاده روزمره و همیشگی ندارن توسط صاحبانشون چ برسه خودروهای با قدرت و توان بالا ! بعدم عمر یک خودرو در دنیای امروز 2 تا 5 سال بیشتر نیست اگر مدام استفاده کنی . تمام خودروهای اسپرت وارداتی از 2013 تا به امروز مثل چی دویدن و پدرشون در اومده معلومه پر استهلاکن ! در اخر هم هرچقدر سواری هندلیگ بالا و سرعت و شتاب بیشتر میخوای در نتیحه استهلاک بالاتری هم گیرت میاد ! خودروی ژاپنی اساسا با فلسفه استفاده طولانی مدت تر ساخته میشه در نتیجه استهلاکی هم نداره ! همون خودروی ژاپنی نسخه های با قدرت و هندلیگ بهترش نصف نسخه های معمولی دوام دارن یه چیز طبیعی دیگه با اهن و حرارت و سایت و اصطکاک سروکار دارن قطعات

        موافقم 2
        مخالفم 0
      4. ......

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (43 ديدگاه)

        دقیقا رهگذر، ما هردو مورد رو مثال زدیم که جای حرفی باقی نمیزاره یعنی هم در استهلاک پایین و دوام بالا و عمری بودن آلمانی بهتر از ژاپنی بوده و اتفاقا طوری که همون ژاپنی هم ازش عاجز بوده و از ساختنش عاجز بوده.

        و هم پرفورمنس بی ام و رو هیچکدوم از رقبا نداره خب طبعا هم ممکنه برای این پرفورمنس بالا بهایی پرداخته شه.

        این یعنی آلمان در دوام بالا هم مثل هر موردی دیگه برتری و پرچمداری اش رو آلمان اثبات کرده قبلا و فقط رقبایی از خود اروپا و یا آمریکا تونستن در حدش باشند با اون اسطوره های همه چیز تمام و بیرقیبی که قبلاً ساختن.
        البته همانطور که گفتم اینها مواردی بود که نشون میده اگه خواسته باشند میتونن برتری مطلقشون رو اثبات کنند. البته در زمان حال حتی خودروساز های اقتصادی هم ماشینهاشون یکبار مصرف شده و مثل سالهای قبل خودشون نمی سازند
        چه برسه به اینکه بخوان با اسطوره و افسانه ای مثل بنز های دهه ۸۰ با ۹۰ مقایسه کنند.

        موافقم 5
        مخالفم 1
      5. ......

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (43 ديدگاه)

        اون زمان مرسدس بنز ماشین هایی مثل w126 و w140 ثابت کرد که فقط خودش میتونست ماشینی بسازه که همه چیز تمام باشه و استهلاکی هم نداشته باشه یعنی هم جاودانه و خراب نشو و جان سخت و هم در عین حال لوکس و با کیفیت ساخت بالا و راحتی سواری بینظیر و تکنولوژی بالا مگر انگشت شمار رقبایی از خود اروپا یا آمریکا میتونستن چیزی در حدش باشند که اون هم فقط به دلیل اینکه توانایی مهندسی و علم فنی لازم رو داشتند.
        البته مرسدس در محصولاتی دیگه هم جان سختی و دوام افسانه ای خودش رو هنوز تا جایی که خواسته در بعضی محصولات مثل کامیون ها و یونیماگ جی کلاس نظامی و… حفظ کرده و نگه داشته و در دوام بالا و بالاترین دوام با خود آمریکایی ها رقابت می کنه.

        دلیل اینکه در زمان حال دیگه خودروسازان اقتصادی هم دیگه نمیخواهند الگویی مثل سابق داشته باشند چه برسه به محصولات افسانه ای دهه های قبل که گفته اینه که
        زمان نشون داد که خودروسازان دیدند که برای فروش بیشتر مردم ماشین همه چیز تمام نمیخوان مثل ماشین هایی که قبلا آلمان و آمریکا میساختن،
        مردم ماشین هایی اندازه مصرفشون میخوان
        برای همین بازار نشون داد
        که یا باید بازاری محور محصول بده بیرون یا پرفورمنس محور و متناسب با کاربرد
        که نتیجه اش شده تولیدات الان که خودرو های اقتصادی هم یکبار مصرف شدند و دیگه مثل اون دوران و دهه های قبل نخواهند بود.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. Engineer

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دوست عزیز امیدوارم یه روز سواری bmw رو تجربه کنی متوجه میشی که تا الان چی سوار شده بودی و الان چی
      درباره استهلاک هم اگه بنز بد بود آرزوی هر کمپانی این نبود که با مرسدس رقابت کنه اینا بودن که یاد دادن
      چطور باید خودرو بزنی که بتونی سهم بازار رو بگیری
      خوشبختانه نیاز به تعریف نیست داستان اثبات شده هست.

      موافقم 21
      مخالفم 3
    3. ......

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      مرسدس بنز با همون W140 شاهکار ثابت کرد که علاوه براینکه بادوامترین خودروهای تاریخ رو می تونه بسازه بلکه طوری بسازه که بینظیر و بیرقیب هم باشه و این ارزش کارش زمانی بیشتر شد که تمام این قابلیتها رو در قالب یک پکیج لوکس و اسپرت وپر از تکنولوژی و پیشرو و جلوتر از زمانش ارائه داد.
      این چیزیه که از هر خودروسازی برنمیاد
      ساختن ماشین بادوام و اقتصادی ساده زیاد سخت نیست.
      ولی اینکه بک چیزی مثل مرسدس W140 که در زمان خودش پیشرو پیشرفته و لوکس هم بود رو کسی بخواد بسازه که همه چیز تمام باشه و در عین حال بالای ۹۰۰ هزار و ۱ میلیون و ۲ میلیون کیلومتر هم کار کنه کار هر کسی نیست این چیزی بود که مرسدس بنز تونست از پسش بربیاد و بساز آلمانی هم بود مگر آمریکا با اون عظمتش باهاش رقابت کنه.
      اینه که بیشتر ارزشمندش می کنه.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  10. TRD

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس اون موقع برند نوپا و تازه واردی بود و با همون سابقه کمش تونست همچین تغییر بزرگی ایجاد کنه
    اونم با تهدید کردن برند های صاحب نامی مثل بنز .
    نسل اول LS در طی ۳ سال ۱۶۵ هزار دستگاه فروخت و
    در سال ۲۰۰۷ هم در لیستی قرار گرفت که Consumer Reports منتشر کرد و جزو خودروهایی بود که ۲۰۰ هزار مایل رو با کیفیت و دوام بالا ، عمر میکنن .
    امروزم مطمئنا لکسوس داره نون اعتبار و کیفیتی که از خودش به جا گذاشت رو میخوره .

    موافقم 14
    مخالفم 7
  11. Siyavash

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (664 ديدگاه)

    خدایش تویه این کلاس.لکسس Ls460 خیلی خوب هست…من خودم لکسس رو ترجیع میدم ..ولی اگه خیلی تجملاتی لوکس بخوام..هیچ چیز رو با بنتلی عوض نمیکنم حتی رولزرویس…

    موافقم 9
    مخالفم 7
  12. Erwin Martin

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان زیاد شناختی از لکسوس lc400 و تاثیرش ندارند lc400 علاوه بر نکات فنی فوق العاده یه شاخصه دیگه هم داشت که این ماشین تبدیل شده به یه icon فرهنگی تو اون دوره.رپرها تو آهنگ هاشون اسمشو میاوردن تو سریال ها و فیلم ها نماد ثروت و باحال بودن شده بودن.مردم عاشق ماشینی می شدن که توپاک و تونی سوپرانو داشتن

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. Royal Driver

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    طبیعی هم هست اکثر ماشین های مرسدس بنز توی اواخر سال ۱۹۹۰ مثل W210 و W220 و همینطور کوپه‌ی کوچیک خوش استایلی مثل C208 (همون نسل اول CLK) مشکلات برقی داشتن ولی بین این ماشین ها، C215 نسبتا بهتر بود. بدترین چیز ممکن توی این ماشین ها زنگ زدن سریع و بیش از حد بود. که پسرفت نسبت به نسل های قبل خودشون میشدن اما اینم فراموش نکنید W220 فیس‌لیفت خیلی از ایرادات رو رفع کرد و خیلی سرتر از قبل فیس لیفت شد. ولی خودم شخصا همه‌ی اینایی رو که نام بردم بسیار دوست دارم حتی بیشتر از الانیا.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  14. ‌ ‌

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3310 ديدگاه)

    سلام من میگم نسل جدید اینو بیارید ایران و اون ۲۰۰۸ ها و ۲۰۱۴ ها هم جایگزین ماشینای کره ای کنید و ماشینای کره ای رو بدید دست مردم با وسع کمتر و من می‌دونم به حرفم گوش نمی‌دید و واسم اندازه 😐تون ارزش قایل نمیشید پس خودمو خسته نمیکنم 😐♥️

    موافقم 1
    مخالفم 4
  15. ^MSP^

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    دوستان تاریخچه بنز اس کلاس تا جایی که میدونم به ترتیب
    W111 112
    W108 109
    W116
    W126
    W140
    W220
    W221
    W222
    W223
    بوده ؛ درسته ؟ یا سری پونتون هم جزوش حساب میشن .
    بعد یه سوال دیگه اولین نسخه C-Class دبلیو ۲۰۱ حساب میشه یا W202 ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Royal Driver

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      نسل اول سی کلاس همون W201 که توی ایران بیشتر به عنوان بنز ۱۹۰ شناخته میشه، البته خب درخارج هم همینه کلا بزنی مرسدس ۱۹۰E یا W201 جفتشون یکی هستن، نسل بعدش میشه W202 که دیگه بعدش W203 که راهش تا الان ادامه پیدا میکنه. پونتون هم اختصاص داشت به W180 که پدربزرگ تمامی اینایی که عنوان کردید محسوب میشه داستان پیچیده‌ای داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. GMA

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    با تمام مشکلاتش باز هم خودرو جذابی بوده و طراحیش یکی از زیباترین سدان هاست
    اما در کل شرایط دست به دست هم داده تا این اتفاق بیوفته. از طرفی رکود اقتصادی ، از طرفی تکنولوژی های نو پا که هنوز آماده عرضه به عموم نبودن و خودروساز ها عجله داشتن! از طرفی هجوم لکسوس به بازار و از طرفی یکی از دلایل اصلیش کمپانی ضرر ده و بی مصرف کرایسلر که در اون سال ها وبال گردن دایملر شده بود. واقعا هم دایملر تباه شد هم جیپ و دوج همیشه به خاطر کرایسلر از رقبا عقب میمونن، در کل به طور محض تقصیر مرسدس نبوده
    کاش کرایسلر در همون دوران طلایی میانه قرن بیستم تموم شده بود و این دوران سیاه رو رقم نمی‌زد… در حال حاضر هم که…

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. (Ali(chevynova

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      کرایسلر هست و چینی شدن بنز رو داره تماشاه میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 8
  17. بهزاد

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    میتونید اسم سایتتونو بذارید تویوتا ….چرا ؟؟!!! زیرا تو هر مطلبی یا هر خبری که اصلا ربطی به تویوتا هم نداشته باشه اسمی ازش یا تعریف یا تمجیدی ازش میکنید یا حتی اگر مقاله خارجی را پوشش میدهید که نامی از تویوتا در آن نباشد خودتان نام برند ژاپنی مورد علاقه خودتان را در آن جا میدهید … به هر حال سایت پدال شده بیانگر تعصب شخصی شما به یک برند نه یک سایت برای اشنایی مردم از جدیدترین خبرهای خودرویی

    موافقم 8
    مخالفم 7
  18. مجید

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینجا فک نکنم کسی w220 داشت و با اینهمه تایید میکنن مطلب رو ، من چندتا داشتم یکی s320 بود مدل ۲۰۰۱ و چهارتای باقی موتور m272 بودن همون s350 ، من هیچ موردی ندیدم تو این اتاق با اینکه دست دوم بودن ، یکی از بهترین سواری ها رو در ماشینهای قبل ۲۰۰۶ بی شک w220 داره

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مجید

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصلاح ، موتور M112 بود s350 مدل 2005
      M272 برای 211 بود با موتور اون اشتباه گرفتم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  19. کیارش

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اولا ممنون از ارائه این مقاله .اما سوال اینجاست توی خود مقاله قید شده ک ماشین w220حدود۴۹۰هزار دستگاه توی اون چند سال فروش رفته.همان زمان خودم اخبارش رو دنبال می کردم ک با حدود سهم بازار۸۵۰۰۰ دستگاه فروش در سال توی کلاس خودش اول بوده.و در همون دوره چند سالی ک مقاله ها و تست هاشو توی مجله های ماشین می خوندم جزو بهترین ها بوده و اتفاقا به این نکته اشاره می کردن که این ماشین بدلیل وزن کمتر .شتاب بیشتر .مصرف کمتر هندلینگ بهتر .طراحی بروز تر خیلی موفق تر از اتاق ۱۴۰ تانک هست .خلاصه اگر این ماشین بدترین اس تاریخه چرا در طول چند سال هر سال تقریبا توی کلاس خودش اول فروش بود؟ به هر روی می خواستم عرض کنم خوب و بد یا موفق یا ناموفق یک محصول اگر نگیم سلیقه ایه میتونیم بگیم به تحلیل و دیدگاه کارشناسان و مصرف کننده مرتبط هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    قطعا مرسدس بنز بهترین ماشین دنیا s کلاس بهترین ماشین افرود دنیا g کلاس و فرمول یک جهانو میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    هر چی هم ایراد داشته باشه اما میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مریم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کاری به هزینه های نگهداری در صورت استفاده مکرر از خودرو و بحث استهلاک و غیره ندارم… برای ما دهه شصتی های عاشق خودرو ، W140 هنوز هم عرش اعلی شکوه یک خودرو محسوب میشه…W140 برای ما یک اثر هنری و یک خودروی موزه ای محسوب میشه… و W140 برای ما عاشقان خودروی دهه شصتی هنوز هم که هنوزه یک آرزو محسوب میشه…

    خدایا یک W140 بلاخره قسمت ما قرار بفرما…

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا