ام جی

تجربه رانندگی با ام جی 5 الکتریکی جدید

هفته پیش ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد در آینده خودرویی الکتریکی با قیمت ۲۵ هزار پوند را تولید خواهد کرد؛ اما شرکت ام جی که تحت تملک چینی‌ها قرار دارد همین الان خودرویی الکتریکی یعنی ام جی ۵ را با قیمتی مشابه عرضه می‌کند.

ام جی 5 الکتریکی

این دومین خودروی الکتریکی ام جی پس از ZS بوده اما قیمت پایین‌تری دارد. با بهای پایه ۲۴۴۹۵ پوندی که البته در نسخه پرچم‌دار Exclusive حاضر در تست به ۲۶۹۹۵ پوند می‌رسد، ام جی ۵ برادر اروپایی رووی Ei5 می باشد. این خودرو یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای دست‌یابی به یک وسیله حمل‌ونقل بدون آلایندگی بوده و ارزان‌تر از اکثر خودروهای الکتریکی بازار همچون رنو Zoe و نیسان لیف می باشد.

ام جی 5 الکتریکی

اگرچه قیمت ام جی ۵ کمتر از خودروهای یاد شده بوده اما یکی از نقاط قوت آن فضای کابین و بار است. همان‌گونه که می‌بینید ام جی ۵ الکتریکی یک هاچبک کوچک نیست بلکه یک خودروی استیشن با ابعادی قابل‌توجه می‌باشد. استفاده از باتری ۵۲.۵ کیلووات ساعتی باعث می‌شود این خودرو با تست‌های WLTP شعاع حرکتی ادعایی ۳۴۴ کیلومتری داشته باشد و ۸۰ درصد باتری را بتوان در ۵۰ دقیقه شارژ کرد. این ارقام برای پولی که می‌پردازید امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

ام جی 5 الکتریکی

برد ام جی ۵ الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از ZS الکتریکی می باشد؛ اما خب از نظر جذابیت نمی‌توان ام جی ۵ را همپای ZS دانست. ولی خب افرادی که اولویت خود را شعاع حرکتی و قیمت پایین قرار داده‌اند این محصول ام جی می‌تواند کاملاً موفق عمل کند.

ام جی 5 الکتریکی

ما با شارژ کامل توانستیم به شعاع حرکتی ۳۰۷ کیلومتری دست یابیم هرچند وجود حالت‌های مختلف رانندگی به این معنی است که می‌توان در حالت‌های اقتصادی به برد ادعایی ام جی دست یافت. البته این امر باعث می‌شود پرفورمنس خودرو محدود شود اما بسیاری از خریداران همین حالت اقتصادی را به‌صورت پیش‌فرض انتخاب می‌کنند.

ام جی 5 الکتریکی

خودروهای الکتریکی طراحی شده برای عموم مردم کاراکتر رانندگی خاصی ندارند و از این نظر ام جی ۵ الکتریکی مستثنا نیست. ۵ الکتریکی خودرویی کاملاً عادی بوده و خبری از ویژگی‌های جالب یا جدید در آن نیست.

یک گیربکس تک سرعته نیروی ۱۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری را به چرخ های جلو می‌فرستد و سه سطح از حالت احیای نیروی ترمز وجود دارد که با استفاده از دکمه کوچک می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد. در حالت اکو قدرت کافی برای رانندگی بی‌دغدغه در شهر وجود دارد و اگر حالت نرمال را انتخاب کنید قدرت برتر پیشرانه‌های الکتریکی نسبت به نمونه‌های معادل درون‌سوز پدیدار خواهد شد که این حالت بیشتر مناسب بزرگراه‌ها و جاده‌های پرپیچ‌وخم است.

ام جی 5 الکتریکی

حالت اسپورت باعث می‌شود باتری سریع‌تر خالی شود اما خب دلیل خوبی برای آن وجود دارد. در این حالت ام جی ۵ الکتریکی به‌طور سورپرایز کننده‌ای سرعت می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۷.۷ ثانیه ثبت شده و واقعیت این است که خودرو سریع‌تر از انتظارات ظاهر می‌شود.

ام جی 5 الکتریکی

البته هیجان زیادی را در حالت اسپورت رانندگی نخواهید یافت زیرا ام جی ۵ جزو دینامیک‌ترین خودروهای بازار نیست. فرمان هم کاملاً کرخت و سست بوده و تکان های زیادی در بدنه وجود دارد. سیستم تعلیق نرم هم ضرورتاً باعث ایجاد سواری نرمی نشده است. این سیستم تعلیق در بزرگراه‌ها خوب عمل می‌کند اما در سرعت‌های پایین و در زمان روبرو شدن با دست‌اندازها و سرعت‌گیرها تکان های زیادی را به بدنه و کابین می‌فرستد.

اما باید گفت سواری ام جی ۵ احتمالاً اهمیت کمتری برای خریداران خواهد داشت. اولویت اصلی خریداران چنین خودرویی می‌تواند هزینه‌های پایین و برد بیشتر باشد و ام جی ۵ هم با موارد اضافه‌ای همچون فضای کابین و بار و تجهیزات می‌تواند آن‌ها را راضی کند.

ام جی 5 الکتریکی

در بخش جلو و عقب کابین فضای زیادی وجود داشته و فضای بار ۴۶۴ لیتری نیز احساس‌برانگیز است.

ام جی 5 الکتریکی

کیفیت کابین همان‌گونه که انتظار دارید عالی نیست و در اولویت نبوده است. پلاستیک‌های بکار رفته همگی سخت و ارزان‌قیمت بوده اما خب مدل‌های فول دارای تریم چرم مصنوعی هستند. هر دو مدل Excite و Exclusive دارای صفحه‌نمایش ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی هستند و به این مورد باید صفحه‌نمایش ۷ اینچی پیش چشمان راننده را نیز اضافه کرد.

ام جی 5 الکتریکی

نسخه پایه این خودرو تجهیزات خوبی داشته و از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین دنده‌عقب، حسگرهای پارک عقب، چراغ‌های جلوی خودکار با دیلایت های LED، کروز کنترل و فرمان چرمی اشاره کرد. در نسخه‌های فول کابین با پوشش چرم در برخی جاها، ناوبری، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، صندلی برقی راننده و… دیده می‌شود.

شاید یکی از بهترین ویژگی‌های ام جی ۵ الکتریکی گارانتی ۷ ساله/۱۳۰ هزار کیلومتری آن باشد که شامل باتری نیز هست.

اگر خواهان یک خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت هستید ام جی ۵ الکتریکی قطعاً ارزش نگاه کردن را دارد. این خودرو حتی در مقایسه با ZS الکتریکی دل‌چسب نیست اما استفاده از روش سنتی به معنی تولید خودرویی با برد مناسب و فضای بار و کابین زیاد و تجهیزات خوب است. اگر به دنبال به دست آوردن حداکثر شعاع حرکتی ممکن با کمترین قیمت هستید ام جی ۵ الکتریکی گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌آید.

ام جی 5 الکتریکی

مشخصات ام جی ۵ الکتریکی Exclusive

  • قیمت: ۲۶۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی، باتری ۵۲.۲ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۵۴ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۳۴۴ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این یه حرفی
    فقط یکم کیفیت موتورش خوب باشه دیگه عالی میشه

    موافقم 16
    مخالفم 7
  2. حمید

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی زیادی محافظه کارانه داره
    مشخصات فنی هم برا یک خودرو برقی در حد معمولی
    کلا من ترجیح میدم طراحی جسورانه شتاب بیشتر

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. فری

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    لطفا نگید احساس برانگیز یه جوریه فوق العاده هیجان انگیز جذاب قابل توجه یا این جور کلمات بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  4. مهدی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اگر 4 نفر سرنشین داشته باشه و 150 کیلو بار باید ببینیم چند کیلو متر را میتواند با سرعت 120 برود این مهمه
    ماشین سدان برقی آرمانی من اینه که با یک بار شارژ 15 دقیقه ایی 3000 کیلو متر را با سرعت 160 برود . آرزو بر جوانان عیب نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. AMG_73///

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    یک کلام
    (((آشغال)))

    موافقم 2
    مخالفم 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا