ام جیپژو

دوئل پژو ۴۰۸ و ام‌جی GT

همچنان در دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به سراغ گروه سدان‌های کامپکت رفته‌ایم. در چهارمین دوئل این گروه شاهد رقابت میان سئات تولدو و فیات تیپو بودیم که طی آن مجموعاً تعداد ۱۲۶۰ رأی به ثبت رسیده است. از این تعداد آراء، تیپو توانست با کسب ۹۳۱ رأی معادل ۷۴ درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که تولدو تنها ۳۲۹ رأی دریافت کرده است. حال امروز در دوئل پنجم گروه سدان‌های کامپکت نیز رقابتی میان پژو ۴۰۸ و ام‌جی GT را به نظاره خواهیم نشست.

مزدا ۳

هیوندای الانترا

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

مزدا ۳

میتسوبیشی لنسر

رنو مگان

تویوتا کرولا

سوبارو ایمپرزا

فولکس‌واگن جتا

؟

؟

شورلت کروز

نیسان سنترا

پژو ۴۰۸

ام‌جی GT

شورلت کروز

؟

سئات تولدو

فیات تیپو

اشکودا اکتاویا

هوندا سیویک

فیات تیپو

؟

پژو ۴۰۸

سری چهار پژو یکی از مشهورترین ساخته‌های این شرکت فرانسوی است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۳۴ و مدل ۴۰۱ بازمی‌گردد. البته مطمئناً برای ما ایرانیان، مدل ۴۰۵ شناخته‌شده‌ترین نسل سری ۴ پژو است. درهرحال تولید این سری در نسل‌های مختلف ادامه یافت تا اینکه در سال ۲۰۰۴ به مدل ۴۰۷ رسید؛ اما بعدازاین مدل، پژو در سال ۲۰۱۱ سدان جدید ۵۰۸ را به‌عنوان جایگزین هردو سدان ۴۰۷ و ۶۰۷ معرفی کرده و بدین ترتیب پس از ۷۷ سال سری ۴ پژو به پایان کار خود رسید؛ اما از طرف دیگر این شرکت فرانسوی در ژانویهٔ سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه پکن سدان کامپکتی را با نام ۴۰۸ معرفی نمود. ولی این خودرو هیچ ارتباطی با سری ۴ اصلی پژو ندارد بلکه صرفاً سدانی در سگمنت C است که برای بازارهای خاصی مانند چین، روسیه و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است. حتی ۴۰۸ از لحاظ کلاس‌بندی هم در یک سگمنت پایین‌تر از ۴۰۷ قرار می‌گیرد و در اصل به‌عنوان جایگزین نسخهٔ سدان ۳۰۷ در نظر گرفته شده است. در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ نیز پژو نسل دوم ۴۰۸ را رونمایی و چندی بعد راهی بازار چین نمود. سپس نسخهٔ بین‌المللی همین نسل در کشورهایی چون مالزی هم عرضه گردید اما در برخی کشورها مانند روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی همچنان نسل اول ۴۰۸ با تغییراتی عرضه می‌گردد. بااین‌حال در رقابت ما نسل دوم این سدان فرانسوی شرکت کرده که بر روی پلت‌فرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده است. این خودرو در بازار چین با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک واحد ۱.۶ لیتری توربو عرضه می‌گردد که برای این دوئل موتور دوم انتخاب شده است. این موتور ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

ام‌جی GT

پس از خریداری ام‌جی توسط شرکت چینی سایک موتور در سال ۲۰۰۷، این برند باسابقهٔ بریتانیایی مجدداً احیا شده و با خون تازه‌ای که توسط مالک چینی آن در رگ‌هایش جریان یافت، محصولات جدیدی را معرفی نمود. اولین محصول دوران جدید ام‌جی، سدان ۵۵۰ بود و پس‌ازآن نیز ام‌جی ۶ معرفی شد که اولین ساختهٔ دوران جدید ام‌جی بود که در بریتانیا عرضه گردید؛ اما در این دوئل ما شاهد حضور جدیدترین سدان این شرکت بریتانیایی/چینی هستیم که GT نام دارد. این خودرو در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۴ رونمایی شده و از اواخر همان سال به بازار عرضه گردید. GT بر اساس هاچ‌بک ام‌جی ۵ ساخته شده و در نمای جلو شباهت زیادی به آن دارد به‌گونه‌ای که در اصل نسخهٔ سدان ام‌جی ۵ محسوب می‌شود. این سدان کامپکت به همراه برادر هاچ‌بکش بر روی پلت‌فرم مشترکی با سدان ام‌جی ۳۵۰ ساخته شده است. ام‌جی GT با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد. موتور اول یک واحد ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. موتور دوم اما از نوع ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو بوده و نکتهٔ جالب اینکه با وجود حجم کمتر نسبت به موتور قبلی، قدرت و گشتاور بیشتری معادل ۱۵۰ اسب بخار و ۲۳۵ نیوتن متر تولید می‌کند. انتقال قدرت در این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که برای موتور ۱.۵ لیتری بجای این گیربکس دوکلاچه یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود. ام‌جی GT چند وقتی است که توسط مدیا موتورز با پیشرانهٔ ضعیف‌تر ۱.۵ لیتری، گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و قیمت ۱۱۵ میلیون تومان به بازار کشورمان هم عرضه می‌گردد.

مشخصات فنی

پژو ۴۰۸

ام‌جی GT

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۶۵ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر ۲۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۳ ثانیه ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶ لیتر (ترکیبی) ۵.۹ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۵۵ لیتر
وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم ۱۴۹۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۵ متر ۴.۶۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۳ متر ۲.۶۵ متر
حجم صندوق بار ۵۶۰ لیتر ۴۸۵ لیتر
قیمت ۶۹۹۰۰ درهم ۶۲۵۰۰ درهم

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    واقعا برای پژو حیفه با این ام جی مقایسه بشه

    1. مرصاد

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (96 ديدگاه)

      البته خیلی هم مهم نیست
      در هر صورت در مقابل شورلت کروز حذف میشه?

      1. aston martin

        ۱۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1349 ديدگاه)

        آقا قیمتارو به درهم نذارین ما از کجا بدونیم الان به دلار چقدر میشه

    2. محمد حسین

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ام جی خیلی پیشرفته تر از پژو هست چینی بودن مالکش دلیل بر بد بودنش نیست وگرنه مالکه شرکت جگوار و لندروور هم شرکت تاتا موتورز هنده پس باید بگیم جگوار و رنج روور یه ماشینه بدرد نخور هندیه ؟یا مالک شرکت ولوو هم چینیه مالک شرکت هامر هم چینیه !پژو فقط بخاطر قیمت پایین محصولاتش تو اروپا پر فروشه وگرنه فولکس واگن بمراتب بهتر از پژو هست

      1. آریا

        ۲۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        موافقم
        پژو تو اروپا به دو دلیل پرفروشه، مصرف کم و قیمت پایین همین اگه کیفیت بالا لذت سواری یا هر چیز دیگه ای بخوای باید به غیر از پژو فکر کنی

  2. مسعود

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پژو ارزش پرداخت پول بیشتر رو داره

  3. جلالى

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    پژو رو انتخاب مىکنم

  4. حامد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (645 ديدگاه)

    پژو و ام جی خخخخ

  5. حامد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (645 ديدگاه)

    تنها چیزی که من از پژوها دوس دارم فضای نسبتا زیاد صندق بارشون هست

  6. حسين

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    درود.

    کاش قدرت و گشتاور رو مینوشتین که در چه دور موتوری به دست میان.

  7. شایان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    درسته بیشتر ماها از پژو دل خوشی نداریم ولی دیگه این بلارو هم سرش نیارید. بابا این برند جزو سه تای اول تو فروش تو اروپاست حقش نیست با یه چینی ( انگلیسی?? به قول بعضی ها) مقایسه بشه

    1. hussein

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      پژو ؟ تا جایی که میدونم پژو طبق استاندارهای خود اروپا یه ماشین با کیفیت خوبه
      اون دیگه مشکل خودمونه که لیاقت یه پژوی معمولی رو هم نداریم و یه اشغال ایران خودرویی فقط با ارم پژو سوار میشیم
      پژو ۲۰۸ تو سوئد با عوارض ده درصد گمرک و ۲۵ درصد مالیات فروش چهل و پنج میلیون تومنه
      حالا ما تو ایران ۲۰۶ ساخت ایران خودرو رو با قیمت ۳۵ میلیون میخرن تازه صف هم میبندن. تازه سه سال گارانتی و اینها هم داره که مستقیما پنج میلیون حدودا طی سه سال به جیب خریدار برمیگرده
      الانم کم کم برف و زمستون شروع میشه خیلی از فروشنده ها چهارتا تایر زمستانی هم مجانی میدن که فقط لاستیکهای زمستانی سه چهار میلیونی قیمتش میشه
      این قیمتها برای اتومبیل اماده هست که تو نمایشگاه خوابیده
      برای پیش سفارش قیمتش خیلی کمتر هم میشه . تو پیش سفارش شما مدل و سطح امکانات رو معلوم میکنی بعد به فروشنده ها ایمیل میکنی و بعدم منتظر قیمتشون میشی، معمولا پنج تا ده درصد اینطوری ارزونتر میتونی بخری
      حیف نام ایران که روی چنین کارخونه هایی هست

      1. محمدامین

        ۲۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (48 ديدگاه)

        همون موقع سال ۸۵ هم پژو ۲۰۶ مونتاژی با وارداتیش فرق میکرد!…فقط ۴۰۷ رو واقعا دیدیم توی ایران که پژوی واقعی بود!

  8. سعید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چرا ام جی ۶ رو مقایسه نکردید
    ۶ توی این سگمنت هست

  9. Mehrbod

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (207 ديدگاه)

    نویسنده گرامی
    به این نکته توجه نمایید که دلیل برتری پیشرانه ۱.۴ توربو ام جی جی تی به پیشرانه ۱.۵ لیتری پرخوران ، فن آوری پیشرانه ۱.۴ لیتری است که از گونه GDi است ولی پیشرانه ۱.۵ لیتری MPFi است و جای شگفتی ندارد..!
    در ادامه شاید بد نیست که بدانید ، ام جی جی تی در نمونه ۱.۴ ، دارای فناوری بازیابی انرژی است که از نیروی ترمزها تامین می شود و این سیستم بسیار پیشرفته است که در این سطح قیمت ، بی نظیر است..

    1. امیر دهقان

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (444 ديدگاه)

      دوست محترم
      ما هم از قوی‌تر بودن پیشرانۀ ۱.۴ لیتری ام‌جی نسبت به موتور ۱.۵ لیتری ابراز شگفتی نکرده‌ایم! بلکه صرفاً از آن بعنوان نکته‌ای جالب یاد شده که مطمئناً به فناوری پیشرفته‌تر موتور ۱.۴ لیتری بازمیگردد.

  10. علی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خعلی دوس دارم فاز اوناییکه به ام جی رای دادن رو بدونم ولی نمیشه!!!!

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2994 ديدگاه)

      هر کسی سلیقه شخصی داره و قابل احترامه.

      1. حامد

        ۱۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (645 ديدگاه)

        نظراتتو دوس دارم فرشاد جان ❤

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۱۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2994 ديدگاه)

          ارادت داریم رفیق ❤⚘

    2. power actice

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (168 ديدگاه)

      ام جی ۶ تو ایران خیلی خوب در اومده. پس نگو ام جی فلان

  11. حمیدرضا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    از طراحی پژو بیشتر خوشم اومد از نظر فنی خیلی متفاوت نبودن ولی مصرف ام جی به نظر بیشتر میرسه اخر سر هم هردو فقط اقتصادی هستن پس شتاب خیلی مهم نیست ولی ام جی با اسمش اینو خیلی نشون نمیده میخاد بگه من اسپرتم برا همین چون از این کار خوشم نیومد به پژو رای دادم

  12. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2994 ديدگاه)

    هیچ‌کدومشون انتخاب اولم نیستن، اما اگر مجبور شم، به دلیل طراحی بهتر، برند معتبرتر و مجموعه فنی ایده‌آل‌تر، به ۴۰۸ رای میدم.

  13. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (877 ديدگاه)

    ۴۰۸ قطعا طراحی بهتری از ام جی داره از نظر فنی هم که بهتره
    در ضمن برند پژو هم واقعا معروف تر از ام جی هست
    چرا باید ام جی رو انتخاب کرد؟!

  14. SAEED

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    ام جیو هم قبول دارم ولی فی الواقع تو این تست برتری فنی با پژو بود ولی سلیقه هم شرطه
    انتخاب من پژو

  15. کیوان

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (150 ديدگاه)

    محمد حسین خان رنجروور جگوار ولوو گرچه مالک خارجی دارند اما کامل از هر نظر زیر نظر سوئد و انگلیس تولید میشند اما ام جی در کشور چین کامل با مهندسین و کارگران چینی اداره میشوند قبول کنید ام جی چینی است نه انگلیسی چرا تعصب دارید مهم اینه که ماشین خوبی است حالا توسط هر کشوری درست میشه

    1. Mehrbod

      ۲۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست گرامی ، ام جی با مهندسین چینی اداره نمی شود و دقیقا مانند خودروسازی هایی که نام بردید ، در چین تولید می شود و مهندسین این برند در بریتانیا و دفتر طراحی و مهندسی آن در محل صد ساله این برند در بیرمنگام انگلستان است ، گرچه چینی ها با سرعتی شگفت از این برند برای انتقال تکنولوژی به چین استفاده می کنند و از آن فن آوری ها در برند دیگرشان به نام “رووی” استفاده می کنند..
      لینک های زیر مربوط به مرکز طراحی و مهندسی ام جی در بریتانیاست..
      http://www.mgmotor.me/en/about-saic
      https://www.formtrends.com/saics-design-directors-on-the-uk-design-center-and-the-mg-and-roewe-brands/
      استودیو سایک دیزاین :
      http://www.saicmotor.co.uk/WhatWeDo-Sub.aspx?page=7
      کارهایی که دفتر سایک در انگلستان و توسط مهندسان بریتانیایی ام جی انجام می شود :
      http://www.saicmotor.co.uk/WhatWeDo.aspx

  16. Mohamad

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    انصافا پژو قشنگ تره؛قدرتشم بیشتره.

  17. آریا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    به نظر من ۴۰۸ بهتره ولی به خاطر تجربه سواری پژو های ایرانخودرو از اسم پژو بدم میاد دست خودم نیست
    به ام جی رای دادم

  18. شندی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    هیچ کدوم مالی نیستن..

  19. علیرضا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عرض ادب

    من خودم ام جی سوارم،mg6 2017 دارم.به نظرم تا ام جی نداشته باشی یا حداقل ۲۰ دقیقه با یه ام جی test drive نرفته باشی نمیتونی درک درستی از محصولات ام جی داشته باشی،قطعا پژو در حدی نیست که با یه ام جی مقایسه بشه.هم از نظر طراحی ظاهری هم سیستم تعلیق و هم موتوری.تکنولوژی ام جی هم بالاتر هست.

  20. maral

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در سال ۲۰۱۷ یک مدل ام جی جی تی ۲۰۱۶ خریدم و عاشقش شدم. کلا مقایسه رو دوست ندارم. اما واقعا از ام جی خوشم امد. انتظار این قدر کلاس بالا رو از این ماشین نداشتم. البته ماشینهای دیگرهم بسیار شاید بهتر و خوب باشند. این دلیلی بر بد بودن ماشینهای دیگر نیست. اما این که چشم و گوش بسته هم میشنوم که میگید ام جی خوب نیست متوجه میشوم که سوار نشده اید و خبر ندارید. من تویوتا هم دارم. جالب اینه که در کلاس های مشابه فکر میکنم هیچ تفاوتی با ماشینهای کلاس خودش نداره و اینکه کلا مقایسه خیلی مشکله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X