دوئل پژو 408 و ام‌جی GT

همچنان در دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به سراغ گروه سدان‌های کامپکت رفته‌ایم. در چهارمین دوئل این گروه شاهد رقابت میان سئات تولدو و فیات تیپو بودیم که طی آن مجموعاً تعداد 1260 رأی به ثبت رسیده است. از این تعداد آراء، تیپو توانست با کسب 931 رأی معادل 74 درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که تولدو تنها 329 رأی دریافت کرده است. حال امروز در دوئل پنجم گروه سدان‌های کامپکت نیز رقابتی میان پژو 408 و ام‌جی GT را به نظاره خواهیم نشست.

مزدا 3

هیوندای الانترا

میتسوبیشی لنسر

کیا سراتو

مزدا 3

میتسوبیشی لنسر

رنو مگان

تویوتا کرولا

سوبارو ایمپرزا

فولکس‌واگن جتا

؟

؟

شورلت کروز

نیسان سنترا

پژو 408

ام‌جی GT

شورلت کروز

؟

سئات تولدو

فیات تیپو

اشکودا اکتاویا

هوندا سیویک

فیات تیپو

؟

پژو 408

سری چهار پژو یکی از مشهورترین ساخته‌های این شرکت فرانسوی است که پیشینهٔ آن به سال 1934 و مدل 401 بازمی‌گردد. البته مطمئناً برای ما ایرانیان، مدل 405 شناخته‌شده‌ترین نسل سری 4 پژو است. درهرحال تولید این سری در نسل‌های مختلف ادامه یافت تا اینکه در سال 2004 به مدل 407 رسید؛ اما بعدازاین مدل، پژو در سال 2011 سدان جدید 508 را به‌عنوان جایگزین هردو سدان 407 و 607 معرفی کرده و بدین ترتیب پس از 77 سال سری 4 پژو به پایان کار خود رسید؛ اما از طرف دیگر این شرکت فرانسوی در ژانویهٔ سال 2010 در نمایشگاه پکن سدان کامپکتی را با نام 408 معرفی نمود. ولی این خودرو هیچ ارتباطی با سری 4 اصلی پژو ندارد بلکه صرفاً سدانی در سگمنت C است که برای بازارهای خاصی مانند چین، روسیه و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است. حتی 408 از لحاظ کلاس‌بندی هم در یک سگمنت پایین‌تر از 407 قرار می‌گیرد و در اصل به‌عنوان جایگزین نسخهٔ سدان 307 در نظر گرفته شده است. در نمایشگاه پکن 2014 نیز پژو نسل دوم 408 را رونمایی و چندی بعد راهی بازار چین نمود. سپس نسخهٔ بین‌المللی همین نسل در کشورهایی چون مالزی هم عرضه گردید اما در برخی کشورها مانند روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی همچنان نسل اول 408 با تغییراتی عرضه می‌گردد. بااین‌حال در رقابت ما نسل دوم این سدان فرانسوی شرکت کرده که بر روی پلت‌فرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده است. این خودرو در بازار چین با یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری تنفس طبیعی و یک واحد 1.6 لیتری توربو عرضه می‌گردد که برای این دوئل موتور دوم انتخاب شده است. این موتور 165 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد.

ام‌جی GT

پس از خریداری ام‌جی توسط شرکت چینی سایک موتور در سال 2007، این برند باسابقهٔ بریتانیایی مجدداً احیا شده و با خون تازه‌ای که توسط مالک چینی آن در رگ‌هایش جریان یافت، محصولات جدیدی را معرفی نمود. اولین محصول دوران جدید ام‌جی، سدان 550 بود و پس‌ازآن نیز ام‌جی 6 معرفی شد که اولین ساختهٔ دوران جدید ام‌جی بود که در بریتانیا عرضه گردید؛ اما در این دوئل ما شاهد حضور جدیدترین سدان این شرکت بریتانیایی/چینی هستیم که GT نام دارد. این خودرو در نمایشگاه چنگدو 2014 رونمایی شده و از اواخر همان سال به بازار عرضه گردید. GT بر اساس هاچ‌بک ام‌جی 5 ساخته شده و در نمای جلو شباهت زیادی به آن دارد به‌گونه‌ای که در اصل نسخهٔ سدان ام‌جی 5 محسوب می‌شود. این سدان کامپکت به همراه برادر هاچ‌بکش بر روی پلت‌فرم مشترکی با سدان ام‌جی 350 ساخته شده است. ام‌جی GT با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد. موتور اول یک واحد 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 127 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. موتور دوم اما از نوع 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو بوده و نکتهٔ جالب اینکه با وجود حجم کمتر نسبت به موتور قبلی، قدرت و گشتاور بیشتری معادل 150 اسب بخار و 235 نیوتن متر تولید می‌کند. انتقال قدرت در این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که برای موتور 1.5 لیتری بجای این گیربکس دوکلاچه یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود. ام‌جی GT چند وقتی است که توسط مدیا موتورز با پیشرانهٔ ضعیف‌تر 1.5 لیتری، گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و قیمت 115 میلیون تومان به بازار کشورمان هم عرضه می‌گردد.

مشخصات فنی

پژو 408

ام‌جی GT

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 1.4 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 165 اسب بخار 150 اسب بخار
گشتاور 245 نیوتن متر 235 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 9.3 ثانیه 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6 لیتر (ترکیبی) 5.9 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 60 لیتر 55 لیتر
وزن 1415 کیلوگرم 1490 کیلوگرم
طول 4.75 متر 4.61 متر
فاصلهٔ محوری 2.73 متر 2.65 متر
حجم صندوق بار 560 لیتر 485 لیتر
قیمت 69900 درهم 62500 درهم

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    واقعا برای پژو حیفه با این ام جی مقایسه بشه

    پاسخ
    1. مرصاد
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      البته خیلی هم مهم نیست
      در هر صورت در مقابل شورلت کروز حذف میشه?

      پاسخ
      1. aston martin
        سوابق: (1348 دیدگاه) ,

        آقا قیمتارو به درهم نذارین ما از کجا بدونیم الان به دلار چقدر میشه

        پاسخ
    2. محمد حسین
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      ام جی خیلی پیشرفته تر از پژو هست چینی بودن مالکش دلیل بر بد بودنش نیست وگرنه مالکه شرکت جگوار و لندروور هم شرکت تاتا موتورز هنده پس باید بگیم جگوار و رنج روور یه ماشینه بدرد نخور هندیه ؟یا مالک شرکت ولوو هم چینیه مالک شرکت هامر هم چینیه !پژو فقط بخاطر قیمت پایین محصولاتش تو اروپا پر فروشه وگرنه فولکس واگن بمراتب بهتر از پژو هست

      پاسخ
      1. آریا
        سوابق: (263 دیدگاه) ,

        موافقم
        پژو تو اروپا به دو دلیل پرفروشه، مصرف کم و قیمت پایین همین اگه کیفیت بالا لذت سواری یا هر چیز دیگه ای بخوای باید به غیر از پژو فکر کنی

        پاسخ
  2. مسعود
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    پژو ارزش پرداخت پول بیشتر رو داره

    پاسخ
  3. حامد
    سوابق: (645 دیدگاه) ,

    تنها چیزی که من از پژوها دوس دارم فضای نسبتا زیاد صندق بارشون هست

    پاسخ
  4. حسين
    سوابق: (1322 دیدگاه) ,

    درود.

    کاش قدرت و گشتاور رو مینوشتین که در چه دور موتوری به دست میان.

    پاسخ
  5. شایان
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    درسته بیشتر ماها از پژو دل خوشی نداریم ولی دیگه این بلارو هم سرش نیارید. بابا این برند جزو سه تای اول تو فروش تو اروپاست حقش نیست با یه چینی ( انگلیسی?? به قول بعضی ها) مقایسه بشه

    پاسخ
    1. hussein
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      پژو ؟ تا جایی که میدونم پژو طبق استاندارهای خود اروپا یه ماشین با کیفیت خوبه
      اون دیگه مشکل خودمونه که لیاقت یه پژوی معمولی رو هم نداریم و یه اشغال ایران خودرویی فقط با ارم پژو سوار میشیم
      پژو 208 تو سوئد با عوارض ده درصد گمرک و 25 درصد مالیات فروش چهل و پنج میلیون تومنه
      حالا ما تو ایران 206 ساخت ایران خودرو رو با قیمت 35 میلیون میخرن تازه صف هم میبندن. تازه سه سال گارانتی و اینها هم داره که مستقیما پنج میلیون حدودا طی سه سال به جیب خریدار برمیگرده
      الانم کم کم برف و زمستون شروع میشه خیلی از فروشنده ها چهارتا تایر زمستانی هم مجانی میدن که فقط لاستیکهای زمستانی سه چهار میلیونی قیمتش میشه
      این قیمتها برای اتومبیل اماده هست که تو نمایشگاه خوابیده
      برای پیش سفارش قیمتش خیلی کمتر هم میشه . تو پیش سفارش شما مدل و سطح امکانات رو معلوم میکنی بعد به فروشنده ها ایمیل میکنی و بعدم منتظر قیمتشون میشی، معمولا پنج تا ده درصد اینطوری ارزونتر میتونی بخری
      حیف نام ایران که روی چنین کارخونه هایی هست

      پاسخ
      1. محمدامین
        سوابق: (48 دیدگاه) ,

        همون موقع سال ۸۵ هم پژو ۲۰۶ مونتاژی با وارداتیش فرق میکرد!…فقط ۴۰۷ رو واقعا دیدیم توی ایران که پژوی واقعی بود!

        پاسخ
  6. سعید
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    چرا ام جی 6 رو مقایسه نکردید
    6 توی این سگمنت هست

    پاسخ
  7. Mehrbod
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    نویسنده گرامی
    به این نکته توجه نمایید که دلیل برتری پیشرانه 1.4 توربو ام جی جی تی به پیشرانه 1.5 لیتری پرخوران ، فن آوری پیشرانه 1.4 لیتری است که از گونه GDi است ولی پیشرانه 1.5 لیتری MPFi است و جای شگفتی ندارد..!
    در ادامه شاید بد نیست که بدانید ، ام جی جی تی در نمونه 1.4 ، دارای فناوری بازیابی انرژی است که از نیروی ترمزها تامین می شود و این سیستم بسیار پیشرفته است که در این سطح قیمت ، بی نظیر است..

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (423 دیدگاه) ,

      دوست محترم
      ما هم از قوی‌تر بودن پیشرانۀ 1.4 لیتری ام‌جی نسبت به موتور 1.5 لیتری ابراز شگفتی نکرده‌ایم! بلکه صرفاً از آن بعنوان نکته‌ای جالب یاد شده که مطمئناً به فناوری پیشرفته‌تر موتور 1.4 لیتری بازمیگردد.

      پاسخ
  8. علی
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    خعلی دوس دارم فاز اوناییکه به ام جی رای دادن رو بدونم ولی نمیشه!!!!

    پاسخ
    1. power actice
      سوابق: (167 دیدگاه) ,

      ام جی ۶ تو ایران خیلی خوب در اومده. پس نگو ام جی فلان

      پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    از طراحی پژو بیشتر خوشم اومد از نظر فنی خیلی متفاوت نبودن ولی مصرف ام جی به نظر بیشتر میرسه اخر سر هم هردو فقط اقتصادی هستن پس شتاب خیلی مهم نیست ولی ام جی با اسمش اینو خیلی نشون نمیده میخاد بگه من اسپرتم برا همین چون از این کار خوشم نیومد به پژو رای دادم

    پاسخ
  10. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2903 دیدگاه) ,

    هیچ‌کدومشون انتخاب اولم نیستن، اما اگر مجبور شم، به دلیل طراحی بهتر، برند معتبرتر و مجموعه فنی ایده‌آل‌تر، به ۴۰۸ رای میدم.

    پاسخ
  11. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (848 دیدگاه) ,

    408 قطعا طراحی بهتری از ام جی داره از نظر فنی هم که بهتره
    در ضمن برند پژو هم واقعا معروف تر از ام جی هست
    چرا باید ام جی رو انتخاب کرد؟!

    پاسخ
  12. SAEED
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    ام جیو هم قبول دارم ولی فی الواقع تو این تست برتری فنی با پژو بود ولی سلیقه هم شرطه
    انتخاب من پژو

    پاسخ
  13. کیوان
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    محمد حسین خان رنجروور جگوار ولوو گرچه مالک خارجی دارند اما کامل از هر نظر زیر نظر سوئد و انگلیس تولید میشند اما ام جی در کشور چین کامل با مهندسین و کارگران چینی اداره میشوند قبول کنید ام جی چینی است نه انگلیسی چرا تعصب دارید مهم اینه که ماشین خوبی است حالا توسط هر کشوری درست میشه

    پاسخ
    1. Mehrbod
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      دوست گرامی ، ام جی با مهندسین چینی اداره نمی شود و دقیقا مانند خودروسازی هایی که نام بردید ، در چین تولید می شود و مهندسین این برند در بریتانیا و دفتر طراحی و مهندسی آن در محل صد ساله این برند در بیرمنگام انگلستان است ، گرچه چینی ها با سرعتی شگفت از این برند برای انتقال تکنولوژی به چین استفاده می کنند و از آن فن آوری ها در برند دیگرشان به نام “رووی” استفاده می کنند..
      لینک های زیر مربوط به مرکز طراحی و مهندسی ام جی در بریتانیاست..
      http://www.mgmotor.me/en/about-saic
      https://www.formtrends.com/saics-design-directors-on-the-uk-design-center-and-the-mg-and-roewe-brands/
      استودیو سایک دیزاین :
      http://www.saicmotor.co.uk/WhatWeDo-Sub.aspx?page=7
      کارهایی که دفتر سایک در انگلستان و توسط مهندسان بریتانیایی ام جی انجام می شود :
      http://www.saicmotor.co.uk/WhatWeDo.aspx

      پاسخ
  14. Mohamad
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    انصافا پژو قشنگ تره؛قدرتشم بیشتره.

    پاسخ
  15. آریا
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    به نظر من 408 بهتره ولی به خاطر تجربه سواری پژو های ایرانخودرو از اسم پژو بدم میاد دست خودم نیست
    به ام جی رای دادم

    پاسخ
  16. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عرض ادب

    من خودم ام جی سوارم،mg6 2017 دارم.به نظرم تا ام جی نداشته باشی یا حداقل 20 دقیقه با یه ام جی test drive نرفته باشی نمیتونی درک درستی از محصولات ام جی داشته باشی،قطعا پژو در حدی نیست که با یه ام جی مقایسه بشه.هم از نظر طراحی ظاهری هم سیستم تعلیق و هم موتوری.تکنولوژی ام جی هم بالاتر هست.

    پاسخ
  17. maral
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در سال 2017 یک مدل ام جی جی تی 2016 خریدم و عاشقش شدم. کلا مقایسه رو دوست ندارم. اما واقعا از ام جی خوشم امد. انتظار این قدر کلاس بالا رو از این ماشین نداشتم. البته ماشینهای دیگرهم بسیار شاید بهتر و خوب باشند. این دلیلی بر بد بودن ماشینهای دیگر نیست. اما این که چشم و گوش بسته هم میشنوم که میگید ام جی خوب نیست متوجه میشوم که سوار نشده اید و خبر ندارید. من تویوتا هم دارم. جالب اینه که در کلاس های مشابه فکر میکنم هیچ تفاوتی با ماشینهای کلاس خودش نداره و اینکه کلا مقایسه خیلی مشکله.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.