ام جی

ام جی 4 مولان؛ هاچبک برقی با صفرتاصد 4 ثانیه رونمایی شد

 ام جی ۴ مدل ۲۰۲۳  قرار است از سال آینده روانه بازار استرالیا شود. این خودرو در چین “مولان” نام دارد اما احتمالاً در بازارهای صادراتی از نام ام‌جی ۴ استفاده خواهد کرد. هاچبک الکتریکی این شرکت طول ۴۳۰۰ میلی‌متری خواهد داشت و از این نظر می‌توان ام‌جی ۴ را با نیسان لیف یا گریت وال اورا گود کت مقایسه کرد.

استایل و طراحی ظاهری ام‌جی ۴ از کانسپت سایبستر رودستر الهام گرفته است. از جمله ویژگی‌های شاخص این خودرو می‌توان به سانروف پانورامیک، چراغ‌های جلو و عقب LED، اسپویلر عقب اسپرت و تریم مشکی متضاد سایر بخش‌های بدنه اشاره کرد. فعلاً جزئیات رسمی زیادی از این خودرو در دست نیست اما رسانه‌های چینی می‌گویند ام‌جی ۴/مولان از پلتفرم جدید نبولا استفاده می‌کند. این پلتفرم فقط برای خودروهای الکتریکی طراحی‌ شده است و مجموعه باتری LBS نازک آن در زیر کف خودرو جای می‌گیرد.

این پلتفرم جدید طراحی دیفرانسیل عقب دارد و ظاهراً باعث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه خواهد شد. اگر این عملکرد درست باشد ام‌جی ۴ را می‌توان جزو سریع‌ترین خودروهای بازار و رقیب محصولات درون‌سوزی همچون مرسدس AMG و آئودی دانست. این خودرو همچنین تنها چند دهم ثانیه کندتر از محصولات سریع و الکتریکی تسلا و پولستار خواهد بود.

اگرچه رسانه‌های چینی به طراحی دیفرانسیل عقب این خودرو اشاره می‌کنند اما مشخص نیست که پیشرانه الکتریکی دومی هم در اکسل جلو نصب خواهد شد یا خیر چراکه رسیدن به چنین شتابی با یک پیشرانه در عقب بعید به نظر می‌رسد. سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی در بخش عقب که شبیه فولکس‌واگن گلف یا فورد فوکوس است جزو دیگری ویژگی‌های ام جی ۴ محسوب می‌شود. به این موارد باید رینگ‌های ۱۸ اینچی و کالیپرهای ترمز نارنجی را اضافه کرد.

هنوز تصاویری از کابین این خودروی الکتریکی منتشر نشده است اما تصاویر جاسوسی منتشر شده به نمایشگر تبلت مانند، پشت آمپرهای دیجیتالی و صندلی‌های اسپرت و چرمی اشاره دارند. انتظار می‌رود در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری از ام جی ۴ مولان منتشر شود. اگرچه قبلاً گفته شده بود این خودرو از اوایل سال ۲۰۲۳ روانه بازار استرالیا خواهد شد اما مجله درایو می‌گوید تاریخ عرضه این خودرو فعلاً تائید نشده است. قیمت ام جی ۴ نیز مشخص نیست ولی باید دانست ام جی ZS الکتریکی در استرالیا قیمت ۳۳۸۱۰ دلار آمریکا دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    بابا چرا این چینی همشون عین همن دوباره من اولش فکرکردم لاماری ایماست

    موافقم 21
    مخالفم 20
  2. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    واقعاً آسیایی ها مدیران قابلی هستن برند ام جی مرده بود که چینی ها زندش کردن ، البته دیگه ربط چندانی به انگلیس نداره حتی سایت تولید انگلیس هم تعطیل کردن چند سال پیش هم که وارد شدن مدل های باکیفیت و قوی بودن اگه به خاطر تحریم ها نمی‌رفتن هنوزم میتونستن فروش خوبی رو تجربه کنن

    موافقم 26
    مخالفم 3
  3. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واقعا عالی و در سطح اول بین المللی

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. هیچکس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ای مه من ای بت چین ای صنم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. ارسلان

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (426 ديدگاه)

    مولان !! افسانه ی مولان که میدونید چیه ؟؟ یه افسانه معروف چینی که بخش انیمیشن سازی هالیوود هم ازش سینمایی انیمیشن ساخته یکی دو نسخه /
    یاده کامنتایی افتادم که میگفتن ام-جی چینی نیست انگلیسیه !!
    خب انگلیسیا با اون خویِ تمامیت خواه شون بیان روی محصول انگلیسی اسم چینی بزارن ؟؟ اونم وقتی زبان مزخرف شون رو توی پاچه ی کل دنیا کردن به عنوان زبان بین المللی !!
    همین نام گذاری آب پاکی رو روی دست همه ریخت هرچند که نیازی هم نبود

    موافقم 9
    مخالفم 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا