ام جی

مشخصات ام جی سایبرستر برقی؛ قدرت 536 اسب بخار و صفر تا صد 4 ثانیه

ام جی که در سال ۲۰۲۱ نسخه مفهومی سایبرستر را رونمایی کرده بود هم‌اکنون مشخصات نهایی مدل تولیدی را اعلام کرده است. این رودستر برقی ۵۳۶ اسب بخار قدرت خواهد داشت و در زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

سایبرستر که تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی چنگدو حضور خواهد یافت از کابین دونفره سود می‌برد. در دل این خودرو دو پیشرانه برقی قرار دارد که در مجموع ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند تا سایبرستر را در کسب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت  ۴ ثانیه‌ای یاری نمایند. مجموعه باتری ۷۷ کیلووات ساعتی رودستر یاد شده نیز با یک‌بار شارژ پیمایش مسافت ۵۸۰ کیلومتری را تضمین می‌کند هرچند باید توجه داشت این رقم با تست‌های خوش‌بینانه چین به دست آمده است. قطعاً شعاع حرکتی خودرو با استانداردهای اروپایی و آمریکایی کمتر خواهد بود.

فعلاً جزئیات بیشتری از مشخصات ام جی سایبرستر برقی منتشر نشده است اما همان‌طور که انتظار می‌رفت وزن این خودرو بسیار بالاست و به ۱۹۸۵ کیلوگرم می‌رسد. طول/عرض/ارتفاع سایبرستر جدید به ترتیب برابر با ۴۵۳۳/۱۹۱۲/۱۳۲۸ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۶۹۰ میلی‌متر می‌رسد. خودروی اسپرت و روباز ام جی از درب‌های قیچی شکل سود می‌برد و وجه تمایز زیادی نسبت به رقیبی همچون مزدا MX-5 میاتا دارد. این برند انگلیسی همچنین نسخه دیفرانسیل عقب و سبک‌تر سایبرستر با قدرت فراتر از ۳۰۰ اسب بخار را نیز تولید خواهد کرد. باتری کوچک‌تر ۶۴ کیلووات ساعتی این مدل شعاع حرکتی حدود ۵۲۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

در وب‌سایت ام جی چین به استفاده از ترمزهای برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه، رول بار مستحکم و تنظیمات خودرو توسط مارکو فینلو مهندس ایتالیایی فرمول یک اشاره شده است. در داخل کابین نیز ویژگی‌هایی همچون بلندگوهای Bose، سیستم اطلاعات سرگرمی با چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ و… وجود دارند. هنوز قیمت محصول جدید ام جی اعلام نشده است اما قرار است در چین و انگلستان عرضه شود. احتمالاً قیمت سایبرستر در چین معادل ۵۰ هزار دلار باشد و هنگام صادرات به ۶۰ هزار دلار نیز برسد که البته قیمتی بسیار خوب برای یک خودروی اسپرت و برقی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. آلمان 🇩🇪🇩🇪

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه ولی وزن بالایی داره

    موافقم 23
    مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ماشین های بی کیفیت و بی روح

    موافقم 11
    مخالفم 44
    1. phonix

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      بی کیفیت که نه
      ولی منو یاد mgb میندازه احتمالا با یه نیمه چشمی به ام جی سابق ساخته شده حرکت قشنگیه

      موافقم 19
      مخالفم 2
  3. blackwing

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (861 ديدگاه)

    مهم نیست 🏖🥃☀️

    موافقم 12
    مخالفم 8
  4. lelewed933

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کلا این چینیها در مورد برد الکتریکیهاشون هر عددی گفتن حدود 25% کم کنید
    در مورد قدرت موتورهای بنزینیشون میتونید حتی 35% و حتی تا 40% کم کنید
    الان ماشینای چینی که در بازار ایران وجود داره عملکرد هیچ کدومشون به اعداد اعلامی قدرت و گشتاورشون نمیخوره
    میگه ماشین 150 اسب ولی عملکردش نهایت اندازه یه ماشین 120 اسبی بیشتر نیست
    حالا یا ایراد انجینه یا مجموعه انتقال قدرت

    موافقم 18
    مخالفم 14
    1. Mad.z.Max

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      توی درپیت بودن ماشینای چینی که تو بازار ما هست که شکی نیست، اما معمولا قدرت سر فلایویل با سر چرخ اختلاف داره، بین 15 تا حتی 30 درصد اتلاف قدرت هست تا به چرخ برسه.

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. lelewed933

        ۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        حرف شما کاملا درسته
        ولی من مقایشه یه ماشین 150 اسبی چینی رو با یه 110 اسبی ژاپنی یا کره ای مقایسه میکنم. پرفورمنس اون 150 اسبی چینی با 110 اسبی برند معتبر برابری میکنه. معنیش اینه که گول اعداد اعلامی برندهای چینی رو نخورید و حتما باید تست کنید

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. Mad.z.Max

          ۴ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          آهان بله، از این نظر حق با شماس (من تاحالا تجربه ی روندن ماشین چینی غیر از جیلی ام گرند ندارم)

          موافقم 2
          مخالفم 1
  5. محمد

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    هم طراحیش خوبه هم قدرتش فقط وزنش بالاست

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. shetab-car

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    خودرو برقی فرقی نداره زیاد رودستر باشه یا سدان چون گشتاور آنی سر چرخ هاست تو خودروهای سوخت فسیلی ماشین رودستر به واسطه وزن کمتر و ابعاد موتور قوی روش می ذاشتن شتاب بگیره الان این ماشین رودستر از یه تسلا سدان خانوادگی شتابش کمتره و صرفا یه رودستر داری که ظاهر داره با همون مشخصات فنی یه سدان خانوادگی اونم با وزن خیلی زیاد

    موافقم 1
    مخالفم 5
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    منو یاد مزدا mx5 میندازه
    اما فیک اونه

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. محمد

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      پیرمرد.اگه تاریخچه ام جی را بدونی میفهمی اون مزدا بوده که پنجاه سال پیش از ام جی پلتفرم دزدی کرد..در اصل مزدا ام ایکس یک کپی دزدی شده از ام جی هست. حالا که به فراری هم علاقه داری بدون اولین برند غیر ایتالیایی که فراری را در مسابقات قهرمانی جهان شکست داد همین تیم ام جی بوده دقیقا سال 1933

      موافقم 13
      مخالفم 3
  8. اشکان

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (270 ديدگاه)

    یاد فیات ۱۲۴ اسپایدر افتادم….اون شروع قیمتش فکر کنم ۲۴,۰۰۰ دلار بود !!
    اون چی شد ؟! نسلش منقرض شد ؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      بله دیگه تولید نمیشه. از روی میاتا ساخته شده بود اما محبوبیت جنس اصلی رو نداشت.

      موافقم 7
      مخالفم 0
  9. JDM

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    درای خفاشی چیه رو رودستر؟
    فقط برای خود چینی‌ها خوبه.
    اگه به بازار انگلیس عرضه بشه کسی نمیاد با این قیمت mg بخره تا وقتی MX5 و BRZ با قیمت کمتر هست.
    (البته قیمت زمان عرضه متفاوت هست)
    طرف یه 5 هزارتا دیگه بزاره میتونه یه کامارو یا نیسان z بگیره

    مت واتسون با کراس اوور mg یه دنیا رو تو درگ زد فکر کن این بیاد دست از سر پورش و فراری و مخصوصا gtr برنمیداره

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا