ام جی

ام جی 5 الکتریکی استیت با ظاهر جدیدتر و تکنولوژی بهتر معرفی شد

ام جی از نسخه فیس لیفت شده ام جی ۵ الکتریکی استیت رونمایی کرد. این خودرو دارای همان تغییرات طراحی موجود در رووی Ei5 به‌روز شده در چین است. این استیشن کاملاً الکتریکی در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۲ حضور خواهد یافت تا چهره جدید و تجهیزات بیشترش را به مشتریان بالقوه نشان دهد. ام جی ۵ الکتریکی استیت در سال ۲۰۲۰ راهی بازار بریتانیا شد و در واقع نسخه ریبج شده از رووی Ei5 چین به شمار می‌رود. محصول رووی در سال پیش به‌روزرسانی جامعی را تجربه کرد و حالا همین تغییرات در برادر خود یعنی ام جی نیز دیده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت ام جی ۵ الکتریکی استیت فیس لیفت هم از نظر طراحی بدنه و هم طراحی کابین به محصولی مدرن‌تر بدل شده است.

دراماتیک‌ترین تغییر این خودرو در نمای جلو رخ داده یعنی جایی که دیگر خبری از جلوپنجره کرومی نیست و بجای آن یک جفت چراغ‌های نازک‌تر LED با تریم پلاستیکی نازکی به کار رفته‌اند. درگاه شارژ هنوز در میانه بخش جلو دیده می‌شود و نشان ام جی هم به کاپوت نقل‌مکان کرده است. سپر هم عضلانی‌تر از قبل شده و ورودی‌های سه‌گوش و خطوط آئرودینامیک در آن وجود دارند. پروفایل جانبی خودرو تغییری ندارد اما رینگ‌های جدید از جمله موارد قابل‌ذکر هستند. نهایتاً به بخش پشتی می‌رسیم که بهبودهای محدودی را در بخش گرافیک چراغ‌های LED، تریم کروم ساده‌تر بین چراغ‌ها و سپر متفاوت نشان می‌دهد.

وقتی وارد کابین شوید داشبوردی بازنگری شده وجود خواهد داشت هرچند فعلاً فقط تصاویر صندلی‌ها منتشر شده‌اند. مورد برجسته کابین ام جی ۵ الکتریکی استیت نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی جدید خواهد بود که نسبت به نمایشگر ۸ اینچی قبلی ارتقا یافته و از نرم‌افزاری به‌روزتر سود می‌برد. این استیشن الکتریکی همچنین دارای تکنولوژی V2L بوده و کاربران می‌توانند از خودرو برای شارژ دوچرخه الکتریکی، هیتر پرتابل و تجهیزات کمپ استفاده کنند.

فعلاً جزئیات فنی نسخه فیس لیفت ام جی ۵ الکتریکی استیت منتشر نشده‌اند اما نسخه قبل از فیس لیفت دارای پیشرانه الکتریکی ۱۵۴ اسبی و باتری لیتیوم-یون ۵۲.۲ کیلووات ساعتی است که شعاع حرکتی ۳۴۴ کیلومتری را تأمین می‌کند. البته نسخه فیس لیفت رووی Ei5 از پیشرانه قوی‌تر ۱۸۱ اسبی استفاده می‌کند و احتمالاً همین پیشرانه در ام جی نیز دیده خواهد شد. قیمت خودروی موردبحث در آینده منتشر خواهد شد اما انتظار افزایش قیمت چندانی را نسبت به مدل قبلی با بهای پایه ۲۹۶۹۵ پوندی معادل ۳۶۳۵۹ دلاری نداریم. این خودرو از زمان حضور در بازار بریتانیا تاکنون بیش از ۸ هزار دستگاه فروش داشته و تنها استیشن الکتریکی بازار بریتانیا محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. F

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    رقیب m3 Turing. خیخ.

    ولی جدا از شوخی خیلی دلم میخواد این چینی های تراز اول رو که در کشور ما نیست سوار شم. آقا اصلا وسوسه شدم، اون هونگچی و تانک و اونا خیلی دلمو بردن، حتما باید سوارشون بشم.و شاید بخرم چند تا چینی. تعصب خوب نیست، مثل یک پادشاه بشین و تماشا کن و از رقابت خودرو ساز ها لذت ببر و فقط حال کن، جدا از همه تعصبات و نام ها.

    ارزش هر برندی در حد خودش هست، و حتی نباید BMW رو با MB مقایسه کرد. باز هم میگم. فقط از این رود جاری لذت ببرید.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  2. Narrator

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    زبان طراحی ام جی داشت به جاهای خوبی می رسید. اینم عالیه ولی رد پای طرحای آلمانی توش دیده میشه. از جلو منو یاد سری I.D فولکس واگن میندازه. از عقب هم که میشه گفت شباهت زیادی به آئودی پیدا کرده. نتیجه کار البته طرح هماهنگی شده (برخلاف اکثر چینی ها) ولی خب خود ام جی هم پتانسیل زبان طراحی منحصر به فرد رو داره.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. شهر نشین

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ام جی بریتانیاییه

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا