مینی

افشای تصاویری از نسل جدید مینی کوپر در چین

تصاویری از نسل بعدی مینی کوپر در شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر شده که پروتوتایپی کاملاً بدون پوشش و آمادهٔ تولید را نشان می‌دهند. این تصاویر طراحی همهٔ قسمت‌های کوپر جدید ازجمله داخل آن‌را آشکار کرده‌اند و حرف S در پشت خودرو نیز نشان می‌دهد که این یک نسخهٔ اسپرت کوپر S است. در نگاه اول، این هاچ‌بک جدید بریتانیایی شبیه فیس‌لیفیتی از نسل کنونی به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تغییرات بزرگی شد. در جلوی خودرو همچنان همان چراغ‌های گرد معمول مینی حفظ شده اما حالا گرافیک داخلی مدرن‌تری پیدا کرده‌اند. بخش بزرگی از جلوپنجره با پانلی همرنگ بدنه پوشیده شده و سپر طراحی ساده‌تری دارد. تغییر دیگر هم اینکه کاپوت برخلاف نسل‌های قبلی دیگر به‌طور کامل چراغ‌های جلو را احاطه نکرده است.

در پروفیل جانبی خودرو تناسباتی آشنا با ستون‌های مشکی‌رنگ دیده می‌شود که تغییر بزرگی نسبت به قبل نداشته است اما اوورهنگ‌ها کوتاه‌تر به نظر می‌رسند. در پشت خودرو اما حجم تغییرات بیشتر است و چراغ‌ها حالا فرمی ذوزنقه‌ای با گرافیکی تارعنکبوتی پیدا کرده که کاملاً با چراغ‌های قبلی مینی متفاوت هستند. این چراغ‌ها توسط نواری مشکی براقی به هم متصل شده‌اند و درب صندوق هم عریض‌تر شده است. با وجودی که اکثر خودروسازان هاچ‌بک‌های سه‌در را کنار گذاشته‌اند اما مینی همچنان به میراث خود وفادار مانده است. درواقع، احتمالاً مینی کوپر جدید در کنار فیات ۵۰۰ تنها هاچ‌بک‌های سه‌در بازار خواهند بود.

در داخل خودرو پیش از همه یک نمایشگر بزرگ دایره‌ای در میانهٔ داشبورد جلب‌توجه می‌کند. همچنین مقابل راننده هم خبری از صفحه آمپر نیست و یک هدآپ دیسپلی بجای آن تعبیه شده است. به همین دلیل، داشبورد مینی جدید بسیار منظم‌تر و خلوت‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

مینی رسماً سال ۲۰۲۳ را به‌عنوان زمان عرضهٔ نسل جدید کوپر اعلام کرده و اظهار داشته است که هردو نوع قوای محرکهٔ الکتریکی و درون‌سوز برای آن ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو روی نسخهٔ کوتاه شده‌ای از نسخهٔ تکامل‌یافتهٔ پلت‌فرم محرک جلوی FAAR ب‌ام‌و ساخته شده باشد که در بسیاری از محصولات محرک جلوی ب‌ام‌و هم استفاده می‌شود. مینی جدید در کارخانهٔ آکسفورد این شرکت در بریتانیا تولید خواهد شد. مینی می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ سهم مدل‌های تمام الکتریکی را به نیمی از کل فروش جهانی خود برساند و تا سال ۲۰۳۰ تمام الکتریکی شود. این یعنی نسل جدید کوپر آخرین نسلی خواهد بود که با پیشرانه‌های درون‌سوز ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیرشایان فرازی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    خوشگل تر از نسل قبله و مثل همه مینی ها گوگولی

    موافقم 18
    مخالفم 2
  2. Nima

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    طراحیش قشنگ و با اصالته . فقط به نظرم جلوش میتونست قشنگتر باشه.
    شایدم توى رنگ سفید یه جوریه.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. مجید

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    تنها ماشین دیفرانسیل جلویی هست که دوست دارم برونم

    موافقم 3
    مخالفم 9
  4. پارسا عشق ماشین (الله اکبر)

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    جلوش اگه سیاه باشه بهتره.
    ولی خیلی خوبه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. - A M I R -

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خطوط نرم همیشه توی طراحی مینی نقش مهمی داشته، حالا نمیدونم چرا یهو تصمیم گرفتن چراغ عقب رو انقدر خشن و بی ربط طراحی کنن! هرچند در طراحی داخلی داشبورد رو خلوت و مینیمال تر کردن که به نظرم چشم نواز شده.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. میثم

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحیش پسرفت داشته

    موافقم 5
    مخالفم 9
  7. محمد

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحیش زیاد فرق نکرده و میشه گفت طراحیه رترو یا کلاسیک داره ولی بازم خیلی خوشگله. 😍😍😍😍فقط دوستان اون ۳تا مینی که استتار شده اند، اینا هم مدل ۲۰۲۳ هستن و اگه مدل ۲۰۲۳ هستن نسخه ی بنزینی هستن یا نه؟؟؟؟!!!!🤔🤔🤔🤔

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا