میتسوبیشی

میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس‌لیفت ۲۰۲۳ با ظاهری جنجالی معرفی شد

میتسوبیشی اکسپندر کراس نتیجه علاقه بی حد و حصر خریداران به کراس اوورها و شاسی بلندهاست اما در نظر داشته باشید که این خودرو در واقع مینی ون قدبلند با ظاهری نسبتاً خشن است. خودروی موردبحث ما حدود ۳ سال پیش روانه بازار شد و حالا نسخه فیس لیفت آن ظاهر شده است. درحالی‌که محصولات قدیمی‌تر میتسوبیشی همچون دلیکا سابقه زیادی داشتند و به خاطر محبوبیت خود تا چند دهه تولید شدند، اکسپندر کراس وضعیت متفاوتی دارد و برخلاف دلیکا چهار چرخ محرک، نیروی تولیدی را فقط به چرخ های جلو می‌فرستد.

میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت دارای برخی تغییرات بوده اما ظاهر ون مانند آن هنوز هم جنجالی به نظر می‌رسد. این خودرو که در نمایشگاه اندونزی ۲۰۲۲ معرفی شده و در بازار نیز حضور دارد از نمای جلوی بازنگری شده با چراغ‌های جدید و طراحی جداگانه T شکل سود می‌برد. چراغ‌های راهنما به بخش بالاتر رفته‌اند تا بیشتر دیده شوند و کاپوت نیز فربه‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

به گزارش motor1، این نیمه مینی ون/نیمه کراس اوور ژاپنی که با رنگ سبز برنزی متالیک دیده می‌شود اورهنگ های تغییر یافته‌ای را ارائه می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید نیز همچون گذشته کوچک به نظر می‌رسند و طراحی دو رنگ را به نمایش می‌گذارند. الگوی T بخش جلو در طراحی پشتی خودرو هم مشهود است. چراغ‌های به‌روز شده نیز باعث می‌شوند میتسوبیشی ایکسپندر فیس لیفت ظاهر مدرن‌تری داشته باشد.

با حداقل ارتفاع ۲۲۰ میلی‌متری از سطح زمین، این خودروی خانوادگی به راحتی می‌تواند در مسیرهای ناهموار حرکت کند اما در نظر داشته باشید که با خودروی آفرودری طرف نیستیم. میتسوبیشی سیستم کنترل حرکت فعال را در اکسپندر کراس قرار داده اما نباید آن را مشابه دیفرانسیل عقب فعال موجود در خودرویی همچون اوو دانست. این سیستم نیروی ترمز را روی چرخ های جلو اعمال می‌کند تا عملکرد اکسپندر در پیچ‌ها بهبود یابد. این تنظیمات بسته به زاویه فرمان، فشار ترمز، نیروی جی، سرعت و… اعمال می‌شوند.

داخل کابین میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت ۲۰۲۳ نیز تغییراتی دیده می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به ترمز پارک الکتریکی، پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی اشاره کرد. دکمه‌های سنتی سیستم تهویه مطبوع جای خود را به نمایشگر لمسی داده‌اند و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز وجود دارد. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود از گیربکس CVT استفاده می‌کند اما گیربکس ۵ سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود. در صورت انتخاب گیربکس دستی ارتفاع خودرو از سطح زمین به ۲۲۵ میلی‌متر می‌رسد. نیروبخش محصول به‌روز شده میتسوبیشی پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون متر است که نباید از آن انتظار پرفورمنس زیادی را داشت. البته این خودرو گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که به دنبال یک خودروی منعطف و ارزان‌قیمت با سه ردیف صندلی هستند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2299 ديدگاه)

    سلام میدونین این واسه چی خوبه؟
    الان میگم واسه تاکسی هایی که مردم رو از شهر ببرن روستا هم جاداره هم قد بلنده و هم ژاپنیه فقط اگه چهار چرخ محرک بود… .

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۴
    1. Humer

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (288 ديدگاه)

      راست میگی
      یبار یه اگهی دیدم ون کاروان سایپا که موفق هم نشده بود رو
      هم موتورش رو تقویت کرده بود
      هم دو دیفرانسیل کرده بود راستی چرخ هاش هم افرود شده بود و تعلیق برای آفرود تعویض شده بود انصافا خوب چیزی در اومده بود اگه سایپا هم این کارو از اول میکرد شاید احتمال موفقیتش بیشتر می شد

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
    2. TML BN

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (772 ديدگاه)

      و برای خانواده هم عالیه مخصوصا این کلاس داخل آسیا شرقی بسیار خاطر خواه داره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    3. بهراد

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (228 ديدگاه)

      با توجه به مشخصات فنیش بعیده بیشتر ۱۸ هزار دلار قیمت بخوره. این فقط خوراک واردات خودمونه. اگه دلار یکم شل کنه و اینا این قوانین مزخرفو تصویب کنن گزینه خیلی خوبیه.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  2. KSH

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    شبیه محصولات سایپاعه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۶
  3. Alan.r

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (493 ديدگاه)

    قشنگه امکانات ایمنی و رفاهی خوبی داره کابینشم عالیه موتورشم با توجه به اینکه یه ماشین اقتصادیه خوبه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
    1. كارevol

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      این چه سمیه🤣اسباب بازیه انگار

      موافقم ۸
      مخالفم ۲۴
  4. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    گیربکس cvvt اینکه بگذرد آخه ۱۰۳ اسب برای نزدیک به دو تن وزن ، این برای رفت آمد شهری و مسافرت های خانوادگی ماشین خوبیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
    1. Enayat

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      موتورش ژاپنی….۱۰۳ اسب اش ، ۱۰۳ اسب!

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  5. Si

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و ارزش داره برای خرید ولی نمیدونم میتسوبیشی با این طراحی چی کار کرده همین طراحی های ۳ ۴ سال پیش چقدر قشنگ هستن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  6. کوشا

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (214 ديدگاه)

    “این خودرو در واقع مینی ون قدبلند با ظاهری نسبتاً خشن است.”
    این نسبتا خشنه؟! این قیافه کم کم دو سال حبس داره!!!

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  7. Kato

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    واقعا ۱۰۳ اسب برای ماشین هفت نفره خیلی کمه …

    ولی در کل میتسوبیشی همیشه میتسوبیشی ه…

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  8. بهزاد

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    این خودرو مخصوص جنوب شرق آسیا به خصوص اندونزی هست و ۷۰ درصد محصولات عرضه شده در این کشور از نوع MPV یا کلاس های نزدیک هستند.
    در اندونزی مالیات خودروها با توجه به میزان مصرف و حجم موتور در نظر گرفته میشه.
    موتورهایی با حجم زیر ۱/۵ لیتر و مصرف ۵ لیتر مالیاتی پرداخت نمیکنند و هرچقدر مصرف بیشتر از این باشه و حجم موتور بالاتر مالیات تصاعدی بالا میره و خودروهای لوکس با موتور بالای ۲/۵ لیتر در این کشور حدود ۱۲۵ درصد قیمتشون مالیات باید پرداخت کنند.
    حتی کلاس خودروها هم مالیات متفاوتی دارند.
    این خودرو برای بازار هدفش ساخته شده.

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۰
  9. هیچکس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    شبیه شتر مرغ شده
    بهش گفتن بار ببر گفت من مرغم
    گفتن تخم بذار گفت من شترم
    دست سانگ یانگ رو تو گند زدن به طراحی، از پشت بسته

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۵
  10. رضا

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خیلی طراحیش شبیه کارخانه های درجه دو چینه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  11. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (284 ديدگاه)

    بدک نیستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. پدرام

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    یه توربو هم می ذاشتین بد نبودا

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا