میتسوبیشی

معرفی میتسوبیشی دلیکا مینی؛ کی کار مدرن با توانایی آفرود

وقتی نام دلیکا می‌آید، احتمالاً به یاد ون‌های چینی می‌افتید که به‌وفور در کشورمان دیده می‌شوند اما این درواقع نامی قدیمی است که میتسوبیشی سال‌ها است از آن برای ون‌های مختلفی استفاده می‌کند. حال در پنجاه و پنجمین سالگرد نام دلیکا در سال ۲۰۲۳، میتسوبیشی تصمیم گرفته با افزودن مدلی جدیدی بنام دلیکا مینی، خانوادهٔ این خودرو را گسترش دهد. این مدل جدید یک کی کار کوچک با ظاهری آفرودی برای بازار ژاپن است.

دلیکا مینی در ظاهر شبیه دلیکای اصلی نیست ولی نوشته‌های بزرگ DELICA در جلو و عقب باعث می‌شود آن را به‌عنوان عضوی از این خانواده بشناسید. در جلوی خودرو شاهد تفسیر جدیدی از طراحی موسوم به سپر پویای میتسوبیشی هستیم. در اینجا همچنین چراغ‌هایی با گرافیک داخلی LED نیم‌دایره دیده می‌شود که تا حدودی یادآور لندروور دیفندر است. در این خودرو، قسمت پایین سپرها، رکاب‌های جانبی و دهانهٔ گلگیرها مشکی‌رنگ هستند تا همراه با ستون‌ها و سقف مشکی، طرح دورنگ را ایجاد کنند. صفحات محافظ آلومینیومی مانند و ریل‌های روی سقف هم حال و هوای آفرودی این ون کوچک را تکمیل می‌کنند. درب صندوق کاملاً عمودی با چراغ‌های عمودی باریک در طرفین و یک اسپویلر کوچک هم از ویژگی‌های بخش عقبی دلیکا مینی هستند.

میتسوبیشی هنوز مشخصات فنی این ون جدید را اعلام نکرده اما خبر از ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن داده است. به نظر می‌رسد دلیکا مینی اشتراکات زیادی با یکی دیگر از ون‌های کوچک میتسوبیشی بنام eK X Space داشته باشد. این ون کی کار که ۳,۳۹۵ میلی‌متر طول دارد، با یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی هیبریدی در کنار گیربکس CVT در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

دلیکا مینی اواسط سال ۲۰۲۳ روی خط تولید خواهد رفت و صرفاً در ژاپن عرضه خواهد شد. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو دایهاتسو Tanto FunCross است که به‌تازگی معرفی شده و شخصیت مشابهی با ون جدید میتسوبیشی دارد. محبوبیت کی کارهایی با ظاهر آفرودی و کراس‌اوور مانند در ژاپن رو به افزایش است و بنابراین احتمالاً در آینده مدل‌های بیشتری ازاین‌دست خواهیم دید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Amard

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (539 ديدگاه)

    ماشین های بازار ژاپن و بازار هند واقعا مسخره هستند این قوطی کبریت هیچ ایمنی نداره حتی با مهندسی ژاپنی هر چند خودم خیلی ماشین سایز بزرگ دوست ندارم ولی دیگه کی کار خیلی ستم اونم تو ژاپن باشی بجای لندکروز هایلوکس از کی کار برای افرود استفاده کنی

    موافقم ۸
    مخالفم ۵۷
    1. D:

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (81 ديدگاه)

      بزرگوار این ماشین ها اگر اشتباه نکنم همه ستاره ۴یا ۵ ستاره یورو انکپ دارند مگه جاده مخصوصه ماشین بعد از اولین تولید بره توی قرعه کشی

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۲
      1. Amard

        ۱۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (539 ديدگاه)

        شما یه نگاه به فاصله کاپوت تا سر نشین بکنی متوجه میشی داستان از چه قرار اصلا جایی واس جذب انرژی نیست ماشین های عادی حداقل یه متر از جلو عقب فاصله دارن تا سر نشین ضمنا این ماشینا چون تراکم جمعیت تو ژاپن بالاست ساخته میشه ۱۲۶ میلیون نفر تو یه کشور کوچیک هستن انوقت امریکا با اون وسعت ۲۵۰ میلیون از لحاظ منطقی کارشون درست ولی از لحاظ دلی واقعا ستم تو ژاپن باشی قوطی کبریت سوار شی

        موافقم ۱
        مخالفم ۲۶
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7919 ديدگاه)

      آفرود گفتن و بستن به این مدل خودروها فقط مثل نگاه انسان به زندگی و زندگی کردن در محیط‌های مختلف داره !
      از نگاهی یکی ، آفرود یعنی رفتن به کنار ساحل و گیر نکردن در ماسه !
      از نگاه دیگری آفرود یعنی رفتن به دل کویر‌ها و رمل‌‌ها ، جنگل و کوه !
      از نگاه حرفه‌ای‌ها ، آفرود یعنی مجهز‌کردن یه SUV توانمند برای رفتن به قطب جنوب یا شمال برای مدت‌های طولانی !
      نگاه به زندگی هم چنین هست که یکی تو کپر نون خشکه با زن و بچش میخوره و شکر خدا را به جا میاره و یکی دیگه هم تو بنز S میشینه ولی ناراحته چرا پورشه پانامرا نداره !

      والا من یکی که دیگه از هیچی تو این دنیا تعجب نمیکنم که اگر فرغون هم با نام کراس پلاس آفرود بدن بیاد تو بازار و مردم براش صف نبندند به امید گرانی در بازار آزاد 😂🤦‍♂️!

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۳
  2. قاطر فروش

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (873 ديدگاه)

    عاشق مینی ون هستم
    ردیف وسطتشو بکنی توش رخت خواب پهن کنی

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  3. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من که خیلی این سبک ماشینا رو دوست دارم و خیلی بامزن

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  4. علی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (471 ديدگاه)

    کلا این سبک ماشین ها کپی فیات پاندا هستن . ولی میتسوبیشی را دوست دارم .

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  5. Just toyota

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    قابل توجه اونهایی که میگن این سبک خودرو ها ایمنی کافی ندارن ، باید گفت یه سر به سایت یوروانکپ بزنید و اسم مدل هاشون تو قسمت جستجو وارد کنید ، کلیپ هاش میاد که همشون بدون استثنا ۵ ستاره ایمنی رو بدست آوردن و از لحاظ سیستم های پیشگیری از تصادف هم خیلی پیشرفته هستن ، کاش میشد تو ایران هم به این سبک دسترسی داشتیم

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  6. meysam

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    واسه تردد شهری خیلی خوبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا