در سال ۲۰۰۵ گروه تجاری فستوس با هدف مدرن کردن تجارت شرکت سنتی و دیرپای سامان موتور تشکیل شد و تجربه ۵۰ ساله این شرکت بزرگ و نامآشنا در صنعت موتورسیکلت را به ارث برد. میراث ۵۰ ساله شرکت معتبری چون سامان موتور که فعالیت در کنار شرکت معظم یاماها در ایران را تجربه کرده بود، به گروه تجاری فستوس این جسارت را داد تا از این تجارب برای ورود به بازار بینالمللی استفاده کند.
گروه تجاری فستوس، کمی بعد فعالیتهای خود در دوبی و شانگهای را با محوریت موتورسیکلت و دوچرخه آغاز کرد و موفق شد تا در بازار بینالملل برای خود اسمورسم و شهرت مناسبی به دست بیاورد. پیشینه نیم قرن تجربه پرافتخار در صنعت موتورسیکلت و بهصورت تخصصیتر درزمینهٔ تجهیزات و لوازمیدکی کمک کرد تا این شرکت در برهه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، موفقیتهای بزرگی کسب کند.
در طول این برهه زمانی، گروه تجاری فستوس با تأسیس فروشگاههای زنجیرهای رپیدو ریس در ایران دریچهای نوین را پیش روی علاقهمندان به موتورسیکلت گشود. تا پیش از افتتاح این فروشگاه، وسایل از کشورهای همجوار و با قیمتهای هنگفت و بدون ضمانت وارد میشدند و پیدا کردن قطعات یدکی و همچنین تجهیزات ایمنی برای موتورسیکلتهای مسابقهای و همچنین دوچرخههای کلاس حرفهای کار آسانی نبود اما گروه تجاری فستوس با تأسیس این فروشگاهها در سال ۲۰۱۱ میلادی کمک کرد تا ورزشکاران حرفهای و علاقهمندان غیرحرفهای از آخرین تجهیزات، لوازمیدکی و وسایل ایمنی برخوردار شوند.
* گروه تجاری فستوس، از طریق شرکت نیکران موتور پاسارگاد اقدام به اخذ نمایندگی برندهای بسیار معتبری در دو صنعت دوچرخه و موتورسیکلت نموده است.
برندهایی چون نولان (کلاه ایمنی مورداستفاده در پیستهای مسابقات جهانی جی پی) لاستیک پیرلّی ایتالیا (یکی از معتبرترین برندهای جهانی صنعت لاستیکسازی) آلپاین استار ایتالیا (لباسهای ورزشی مخصوص برای موتورسواران و دوچرخهسواران حرفهای و همچنین پوتینهای مخصوص) اس پی دی (لباسهای ورزشی مخصوص موتورسواران حرفهای)، اگزوز آکروپوویچ (اگزوز فوقالعاده سبک و از جنس کربن مخصوص موتورسواران حرفهای) اکربیس و برندهای بیشمار دیگر، با عقد قرارداد با گروه تجاری فستوس نمایندگی انحصاری خود را به این شرکت تجاری خوشنام واگذار نمودند.
گروه تجاری فستوس، سرانجام در سال ۲۰۱۳ بهصورت رسمی و با تأسیس شرکت نیکران موتور پاسارگاد، گام موفق و بلند دیگری را برداشت و بلافاصله هم با عقد قرارداد با شرکت قدیمی، پیشگام و خوشسابقه بنللی، نمایندگی رسمی و انحصاری این شرکت یکصد ساله را در اختیار گرفت. این نمایندگی، نه برای واردات این موتورسیکلت که برای افتتاح خط مونتاژ در کارخانهای به وسعت ۲۴ هزار مترمربع بود که باعث اشتغالزایی مضاعف و بیسابقهای در تاریخ گروه تجاری فستوس گردید.
اولین نمایشگاه شرکت بنللی در ایران نیز در خیابان هلالاحمر افتتاح گردید.
شرکت نیکران موتور پاسارگاد برای نخستین بار در صنعت موتورسیکلت کشور، با هدف واقعی ارائه خدمات سهگانه، فروش، خدمات پس از فروش و همچنین تأمین قطعات یدکی و ایمنی به بازار آماده گردید تا با افتخار، تمامی نیازهای خانواده بزرگ مصرفکنندگان خود را برطرف نماید.
* شرکت نیکران موتور در بدو آغاز به کار با مونتاژ ۳ محصول اصلی کار خود را آغاز نمود.
۳ محصول اصلی عبارت است از:
۱. تی ان تی ۱۵ موتور تک سیلندر با حجم ۱۵۰ سیسی
۲. تی ان تی ۲۵ موتور تک سیلندر با حجم ۲۵۰ سیسی
۳. تی ان تی ۲۵۰ موتور با ۲ سیلندر با حجم ۲۵۰ سیسی
لازم به ذکر است این محصولات با طراحی منحصربهفرد ایتالیایی جهت استفاده علاقهمندان به موتورسیکلت در خیابانهای تهران و سایر نقاط ایران، تولید میشوند.
همچنین نیکران موتور پاسارگاد توانایی تولید موتورسیکلتهایی با حجم ۶۰۰ سیسی و ۱۱۳۰ سیسی را نیز دارد و میتواند سفارشهای مشتریان تا این حجم کیفیتی را تولید کند.
* شرکت نیکران موتور در راستای تنوع بخشیدن به طیف محصولات خود با شرکت اتریشی و معروف هوسکوارنا (Husqvarna) درزمینهٔ موتورسیکلتهای کراس و اندورو در سال ۲۰۱۳ قرارداد همکاری امضا کرد.
* گروه فستوس، اسپانسر رسمی فدراسیون دوچرخهسواری است و با حمایتهای مالی و تجهیزاتی خود، نقش بزرگی را در پیشرفتهای این رشته ورزشی جوانپسند ایفا میکند.
حمایتهای مالی بی چشمداشت شرکت از تیم ملی از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. این شرکت دارای سه تیم دوچرخهسواری در دو ردهٔ آقایان و بانوان به نامهای تیم یو سی آی فستوس (کیتیام و کیوب)، تیم ترینکس و تیم فلش (بهمنظور حمایت از جوانان) است که در مسابقات لیگ کوهستان ایران شرکت میکنند.
هدف از تشکیل تیم فستوس یوسیای، شرکت در مسابقات بینالمللی دوچرخهسواری و همچنین قهرمانی جهان در رشته کوهستان است.
گروه فستوس در راستای حمایت خود از ورزشکاران جوان مستعد و افزایش ظرفیتها در رشتههای موتورسواری و دوچرخهسواری، در سال ۱۳۹۳ اقدام به تشکیل تیمهای مختلف دوچرخهسواری کوهستان در ردههای مختلف سنی آقایان و بانوان نموده است.
در همین راستا، برای اولین بار در تاریخ دوچرخهسواری ایران عدهٔ بسیاری از دوچرخهسواران مستعد و آینده دار کشورمان تحت پوشش و حمایت مادی و معنوی این شرکت درآمدند.
از آنجایی که ورزشهایی از قبیل دوچرخهسواری و موتورسواری نیازمند تجهیزات و امکانات پیشرفته و بهروز در سطح حرفهای میباشد، نبود این امکانات تیمهای ملی را دچار مشکلات زیادی کرده بود.
گروه فستوس از همان ابتدا با عنایت به این موضوع همهٔ تلاش خود را جهت برطرف کردن این مشکلات به کار گرفت و با ارتباطات بینالمللی خود و حمایت از فدراسیون و ورزشکاران تیم ملی دوچرخهسواری کوهستان، هماکنون بهعنوان تنها حامی رسمی تیم ملی و فدراسیون دوچرخهسواری ایران شناخته شده و افتخار حمایت از ورزشکاران مستعد کشورمان را دارد.
مدیران شرکت فستوس با هدف حمایت از جوانان ایرانی با بستن قراردادهای سالیانه و در اختیار گذاشتن دوچرخههای بهروز و تجهیزات حرفهای و مطرح دنیا که هماکنون به همت این شرکت برای استفاده کلیه علاقهمندان به رشته دوچرخهسواری فراهم است، هیچ دغدغهای برای تمرینات و رسیدن به قلههای قهرمانی ندارد و با تلاش و جدیت هر چه تمام برای پرورش قهرمانان این مرز و بوم تلاش میکند.
به همین منظور نیز با رایزنیهای انجام شده بین اتحادیه بینالمللی دوچرخهسواری و فدراسیون ایران و حمایتهای مالی گروه فستوس یکی از مربیان طراز اول دنیا در این رشته هماکنون در اختیار تیم ملی قرار دارد.
همه این عوامل و فعالیتها موجب پرورش و رشد استعدادهای بسیاری در سراسر کشور گردیده و با گسترش این رشته ظرفیتهای بسیاری ازلحاظ ورزشی و همچنین اقتصادی جهت رشد و اعتلای کشور عزیزمان ایران ایجاد شده است.
* گروه تجاری فستوس در طول مدت فعالیت خود در سالهای اخیر حامی بزرگی برای ورزش و ورزشکاران لقب گرفته است. این شرکت برای نخستین بار اسپانسر مسابقات موتور ریس در کشور شد تا مسابقاتی که تا قبل از ورود این گروه تجاری، در نهایت با اهدای یک جام ساده اتمام مییافت، به مسابقاتی نیمهحرفهای تبدیل شود و در پایان از ورزشکاران برتر، با اهدای تجهیزات گرانقیمت خارجی و همچنین جوایز نقدی تجلیل شود.
گروه تجاری فستوس همچنین از ۸ موتورسوار برتر و برگزیده حمایتهای مالی و تجهیزاتی انجام میدهد و همچنین ۲۶ دوچرخهسوار حرفهای را نیز مورد حمایت خود قرار میدهد.
moein
۱۸ بهمن ۱۳۹۴انگار هرکی که چرخ داره و حرکت می کنه باید رشد نکنه
خدا کنه صنعت موتور سیکلت م به درجه معقولی از خوبی برسه
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۴این این حرکت اگه تو صنعت خودرو شکل بگیره عالی میشه
احمد باقری
۱۸ بهمن ۱۳۹۴امتیاز برندهای معتبر و مونتاژ بعضی محصولات معتبر، کار خیلی خوبیه، ولی اگر در بین این کارها، هیچ فناوری ای منتقل نشه که اگه صد سال هم بگذره، باز هم مونتاژ کارند.
محمد
۸ اسفند ۱۳۹۴ما که حمایت خاصی ندیدم از موتور سواران و جوایزی هم که میدن به اندازه مبلغ لاستیکهایی که در تمرینات و مسابقه آب میشه هم نیست .مهمترین حمایت دادن موتور و تجهیزات به موتور سواران هست که متاسفانه در ایران انجام نمیشه .
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بنلی ۲۵ معروف به tnt25 اصلا کیفیت خوبی نداره . سواریش خوبه اما لوازمش بسیا ر ضعیفه زیر ۲۰۰۰ کیلومتر روغن ریزی پیدا میکنه و واتر پمپ مرخص میشه تا ۴۰۰۰ پمپ بنزین پر حالا جلوتر بره ببینیم چیش میمونه
البته شرکت گارانتی میده اما بعد گارانتی چی؟