موتورسیکلت

آپریلیا RS457 در برابر کاوازاکی نینجا 400؛ کدام‌یک بهتر است؟

امروز مقایسه‌ای جذاب بین دو نمونه از بهترین موتورسیکلت‌های بازار یعنی آپریلیا RS457 و کاوازاکی نینجا ۴۰۰ خواهیم داشت. به نظر شما کدام‌یک از این موتورسیکلت‌ها دست برتر را دارد؟

پس از اندکی تأخیر سرانجام آپریلیا با موتورسیکلت کاملاً جدید RS457 مدل ۲۰۲۴ وارد کلاس بایک های اسپرت با حجم موتور زیر ۵۰۰ سی‌سی شده است. این محصول دو چرخ قبلاً کاملاً خبرساز ظاهر شده و دلایل خوبی نیز برای آن وجود دارد. البته کلاسی که آپریلیا در آن حضور یافته کاملاً رقابتی است و RS باید به مصاف رقبای صاحب نامی برود. یکی از بزرگ‌ترین رقبای RS457 به ویژه در آمریکا کاوازاکی نینجا ۴۰۰ است که به لطف ماهیت ساده و هیجان‌انگیز خود سال‌های سال است که حرف اول را می‌زند. آیا نینجا می‌تواند RS را شکست دهد؟ اگرچه فقط زمان چنین چیزی را نشان خواهد داد اما می‌خواهیم مقایسه هیجان‌انگیزی بین این دو محصول اسپرت داشته باشیم.

بین دو موتورسیکلت موردبحث وجوه اشتراک زیادی وجود دارد چراکه پیشرانه هر دو آن‌ها از نوع ۲ سیلندر آب‌خنک است و گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته قلب تپنده آپریلیا کاملاً جدید است درحالی‌که از تولید پیشرانه کاوازاکی چند سالی می‌گذرد. همین موضوع خودش را در برگه مشخصات فنی نشان می‌دهد. آپریلیا RS457 با حجم موتور بیشتر ۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲ واحد بیشتر از خروجی پیشرانه ۳۹۹ سی‌سی کاوازاکی نینجا ۴۰۰ خواهد بود. ما انتظار گشتاور بیشتر آپریلیا را نیز داریم هرچند فعلاً این برند گشتاور محصول خود را اعلام نکرده است. نینجا از نظر وزن کمی سبک‌تر است و بنابراین در فاکتور قدرت به وزن می‌تواند پا به ‌پای RS457 حرکت کند. درهرحال ما معتقدیم محصول جدید آپریلیا در خط مستقیم سریع‌تر خواهد بود.

مشخصات آپریلیا RS457 کاوازاکی نینجا ۴۰۰
پیشرانه ۲ سیلندر ۴۵۷ سی‌سی ۲ سیلندر ۳۹۹ سی‌سی
قدرت (اسب بخار) ۴۷ ۴۵
گشتاور (نیوتون متر) اعلام نشده ۳۷
وزن (کیلوگرم) ۱۷۵ ۱۶۶
نسبت قدرت به وزن ۰.۱۲۲ ۰.۱۲۲

آپریلیا هنوز مشخصات ابعاد موتورسیکلت خود را منتشر نکرده اما از نظر ساختاری نیز شباهت‌هایی وجود دارد. دو موتورسیکلت از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، ترمزهای دیسکی تکی و لاستیک‌هایی با مشخصات مشابه سود می‌برند. البته نینجا ۴۰۰ به دلیل عدم وجود برخی ویژگی‌ها سن بالای خودش را نشان می‌دهد. آپریلیا RS457 بر اساس شاسی آلومینیومی ساخته شده است و دوشاخ قابل تنظیم ۴۱ میلی‌متری و مونوشوک جزو ویژگی‌های شاخص آن هستند. در مقابل باید به نینجا ۴۰۰ با شاسی فولادی و دوشاخ تلسکوپی ساده و مونوشوک قابل تنظیم اشاره کنیم. آپریلیا از دیسک ترمز جلوی بزرگ‌تری نیز سود می‌برد و لاستیک‌های چسبنده‌تر آن نیز باعث می‌شوند در مسیرهای پر پیچ و خم توانایی بیشتری داشته باشد.

در بخش طراحی و ویژگی‌ها آپریلیا RS457 ضربه اساسی را به حریف وارد می‌کند چراکه اکثر تجهیزات آن در کاوازاکی نینجا ۴۰۰ وجود ندارند. البته این موارد به عدم به‌روزرسانی نینجا مربوط می‌شود. برخی موارد نیز به طراحی مربوط هستند که اگرچه امری سلیقه‌ای به شمار می‌رود اما احساس می‌کنیم آپریلیا محصول سطح بالاتری به نظر می‌رسد. RS457 خون تازه‌ای به رگ‌های کلاس محصولات اسپرت ارزان‌قیمت تزریق کرده است و پوشش بدنه جذاب نیز زیبایی‌های آن را دو چندان می‌کند. منظور ما این نیست که نینجا ۴۰۰ طراحی بدی دارد اما بی‌شک یک فیس لیفت ملایم می‌توانست آن را جذاب‌تر نشان دهد.

ویژگی آپریلیا RS457 کاوازاکی نینجا ۴۰۰
پشت آمپر ۵ اینچی TFT نیمه دیجیتال
کنترل کشش سه حالت به همراه گزینه خاموش ندارد
حالت‌های سواری سه حالت ندارد
کلاچ لغزشی دارد دارد
سواری با سیم دارد ندارد
ABS دو کاناله دارد سفارشی
چراغ‌های LED دارد دارد

با توجه به موارد مطرح شده به جرات می‌توان گفت آپریلیا RS457 محصول بهتری نسبت به نینجا ۴۰۰ است. این موتورسیکلت اسپرت قدرت بیشتر، تجهیزات بهتر و زیرساخت تواناتری دارد. موضوع دیگر به بحث قیمت مربوط می‌شود که اگرچه آپریلیا هنوز قیمت محصول جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار داریم RS با بهای حدود ۶ هزار دلار عرضه شود. اگر این‌گونه باشد با یکی از گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت‌های کلاس روبرو خواهیم شد هرچند اختلاف قیمت آن با نینجا ۴۰۰ مجهز به ترمز ABS حدود ۳۰۰ دلار خواهد بود که با توجه به برتری‌های موجود کاملاً قابل توجیه است. البته باید دقت کرد که مقایسه صورت گرفته فقط بر روی کاغذ بوده است و برای مقایسه‌ای واقعی و تمام‌عیار باید منتظر عرضه RS457 به بازار در اوایل سال ۲۰۲۴ بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای
منبع
topspeed

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کاوازاکی نینجا عالیه

    موافقم 38
    مخالفم 10
  2. 18:45

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (475 ديدگاه)

    فقط کاوازاکی
    البته آقا شاهین همونطور که میدونی انتخاب اولم برند ب ام و هست و بعد کاوازاکی😁😁👍
    خیییییلی دوست دارم یبار، تاریخچه نوآوری های بخش سیکلت سازی ب ام و رو بنویسم و تو چند قسمت بفرستم تو سایت پدال، ولی این نبود وقت کافی خییییلی داره عذابم میده و فعلا نمیذاره دستی بر آتش داشته باشم.

    موافقم 18
    مخالفم 12
  3. M@M@DRZ911

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    هیچ وقت حس خاصی به اپریلیا نداشتم
    هرچند ریس های زیبایی می‌سازه و از نظر فنی هم بین رقبا حرفای خوبی برای گفتن داره .

    موافقم 13
    مخالفم 5
  4. *ALI*

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    من خودم بین این دوتا اپریلیا رو انتخاب می‌کنم که بخشیش برمیگرده به داشتن یک تیم توی موتو جی پی که این انتخابم رو بهتر ثابت میکنه اپریلیا الان توی موتو جی پی خیلی موتور خوبی ساخته

    موافقم 55
    مخالفم 27
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10233 ديدگاه)

      داشتن موتور باس ما ایرانی‌ها حرومِ ! اما اگه یه روزی حلال میشد مطمئناً با هایابوسا حلالش میکردم اونم رنگ زرد قناری !

      موافقم 29
      مخالفم 52
        1. zm

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          اوووف عجب قناری خوشکلی ، فقط یه گوشه بشینی و تماشاش کنی

          موافقم 1
          مخالفم 3
    2. HFball

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      صرفا رقابت توی موتو جی‌پی ملاک انتخاب بهتر نیست و این مقایسه هم اشتباه بود چون رقیب این آپریلیا نینجا 400r هست که موتور ریس تر و جدید تریه

      موافقم 10
      مخالفم 30
      1. HFball

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (187 ديدگاه)

        ببخشید تایپ ناقص شد منظور من zx4r بود

        موافقم 15
        مخالفم 10
      2. *ALI*

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (308 ديدگاه)

        بله این هم هست ولی خوب من موقعی ای که میبینم موتوری که میخرم توی موتو جی پی هم تیم داره این منو دلگرم تر میکنه شاید برای بقیه اینجوری نباشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. HFball

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دیگه RS457 شورشو دراورده خیلی مسخرس که یه انجین 457 سی‌سی داشته باشی ولی قدرت موتور انقد تو ذوق بزنه و این نکته نشون از تکنولوژی ضعیف و عقب مونده آپریلیا میده چون دیگه کاوازاکی نینجا zx25r که 250 سی‌سی هست هم قدرتی معادل 51 اسب بخار داره و اگرم بهونه اروپایی فن هایی که اومدن فقط تعصبی لایک و دیسلایک کنن، دو سیلندر بودن RS457 باشه باید درنظر گرفت که هوندا CBR250rr هم دو سیلندر با حجم 250 سی‌سی داره و قدرتش به 41 اسب بخار میرسه!!! حالا تصور کن اگه همین دو سیلندر 450 سی‌سی حجم داشتن حداقل میتونست 60 اسب بخار به چرخ عقب منتقل کنه ؛)

      موافقم 5
      مخالفم 6
  5. ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3330 ديدگاه)

    هیچی هوندا ۱۲۵ نمیشه 😐😂

    موافقم 19
    مخالفم 14
  6. sina

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    جایی اسم نینجا باشه انتخاب سخت نیست

    موافقم 30
    مخالفم 24
  7. HFball

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    این آپریلیا واقعا موتور جذابیه و توی عملکرد هم شک ندارم که توی این کلاس بهترین عملکرد ها رو داره ولی این مقایسه درست نبود و بنظر من باید با کاوازاکی نینجا zx4rr مدل 2023 مقایسه میشد که کاوازاکی می‌تونه عملکردی به مراتب بهتر داشته باشه چه از نظر مانور چه از نظر امکانات

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. مهرداد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      zx4rr چهار سیلندر هست آپریلیا دو سیلندر نمیشه باهم مقایسه بشه. کاوازاکی zx4rrهفتاد اسب بخار قدرت داره که واقعا شگفت انگیزه. بااحترام به نظر دوستان خودم ktm دارم واقعا موتور کم اصطحلاکیه و نرم ولی هر موقعه موتور ژاپنی سوار میشم تازه لذت موتورسواریو میفهمم.

      موافقم 17
      مخالفم 16
      1. HFball

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (187 ديدگاه)

        نظر شمام درسته ولی خب کاوازاکی حتی 250 سی‌سی چهار سیلندر هم میزنه و این عجیب نیست که zx4rr هم چهار سیلندر باشه و خوبیشم اینه که بازده خیلی بهتری نسبت به RS457 داره اونم با حجم کمتر و از نظر من ضعیف بودن آپریلیا با این تکنولوژی نوین خیلی عجیبه درکل باید قیمت هاشونم مقایسه بشه که متاسفانه اطلاعی از قیمتشون ندارم
        کی تی ام هم واقعا موتور های با کیفیت و جذابی میزنه امیدوارم به خوبی ازش استفاده کنی

        موافقم 12
        مخالفم 0
  8. همایون

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    آیا کشور دیگه ای مپل ایران وجود داره که توش مردم اجازه تردد با موتورهای بالای ۲۵۰ سی‌سی نداشته باشند؟واقعا این قانون از کجا اومده من شنیدم که احتمال دادن از موتور حجم بالای سریع میشه برای دزدی یا ترور استفاده بشه که اگه فلسفه این قانون همین باشه الان موتور ۲۵۰ تو کشور هست که خیلی از موتورهای هزار سی سی قدیمی سریعتره اصلا مگه همه موتورهای حجم بالا قابلیت ویراژ دادن و فرار کردن دارن؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. ❤️dodge_Ram

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فک کنم چون بیشتر وسیله تفریح واسه جوانان هست ممنوع کردند که خدایی نکرده جوان بتونه از زندگیش لذت ببره

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. علی قاسم پور

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام بله در جنوب شرق آسیا کشور های دیگه ای هم هستن با چنین قانونی
      دلیل تولید کاوازاکی ۲۵۰ چهار سیلندر هم همین بوده
      و الا میشد با ۵۰ سی سی بالاتر قدرت و تورک معقول و استهلاک کمتر گرفت مثل r3 های داخل کشور

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. zm

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      میترسن موتورای خودشون فروششون کم بشه ، تمام دنیا دارن از موتور با هرحجمی استفاده میکنن هیچ اتفاق و مشکل خاصی هم نیفتاده اما متاسفانه تو ایران چون همچی زوریه همه چیو‌ رو از مردم محروم میکنن این از وضع موتورا اونم از وضع اینترنت و اینستاگرام و …اب رو قطع میکنن برق رو قطع میکنن ببین ما کجا داریم زندگی میکنیم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. Lamberto

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ایتالیا سلطان انواع کلاس موتورسیکلت و سوپر بایکه . ژاپن و ایتالیا دو راس تولید کنندگان حرفه ای موتورسیکلت هستن.
    ولی برندای ایتالیایی آگوستا.پیاجو.موتوگوتسی.موندیال.دوکاتی.اپریلیا.موتو مورینی
    افرود های بتا از ژاپنیا برتر هستند هم تو پرفورمنس.هم طراحی که اثر هنری هستند و هم نو آوری های مهندسی که سابقه طولانی تاریخی نسبت به ژاپن داره .تازه برندای افسانه ای گیلرا.گارلی .کاگیوا.لاورداو..هم بودن که مدل های افسانه ای زیادی در تاریخ ساختن

    موافقم 12
    مخالفم 5
  10. MP

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    صد البته آپریلیا 🤤😍

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. zm

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اَه ۶ هزار دلار خب این چکاریه موتور دست دوم تمیز ۱۰۰۰ سی سی اونجا هست که قیمتشون ۴۰۰۰ هزار و ۶۰۰۰ هزارتاست خود همین مدلش ۱۰۰۰ سی سیش دست و دوم‌ یه جا دیدم قیمتشو زده بود ۶۰۰۰ هزار دلار

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا