موتورسیکلت

بنلی از موتورسیکلت‌های جدید سری تورنادو رونمایی کرد

شرکت بنلی از فرصت برگزاری نمایشگاه EICMA 2023 برای معرفی موتورسیکلت‌های جدید سری تورنادو با حجم موتور ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ سی‌سی استفاده کرده است.

موتورسیکلت‌های اسپرت با حجم موتور پایین و متوسط در آسیا و اروپا محبوبیت بسیار زیادی دارند چراکه به موتورسواران تازه‌کار اجازه راندن یک محصول اسپرت را فارغ از نگرانی‌های موجود درباره پرفورمنس خطرناک و همچنین قیمت بالا می‌دهند. معمولاً موتورسیکلت‌هایی با حجم موتور کمتر از ۵۰۰ سی‌سی نیازمند گواهینامه موسوم به A2 هستند و برخی مدل‌های بزرگ‌تر حتی با کیت‌های محدودکننده به منظور پاس کردن قوانین مربوط به گواهینامه عرضه می‌شوند.

اگرچه محصولات اسپرتی همچون کاوازاکی نینجا ۴۰۰، کی تی ام RC390 و هوندا CBR500R در بازار حضور داشته و موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند اما این موتورسیکلت‌ها با رقبایی از کشور چین تهدید می‌شوند. تاکنون محصولاتی همچون CF موتو ۴۵۰SR در این کلاس عرضه شده‌اند و حالا نوبت به موتورسیکلت‌های جدید بنلی تورنادو رسیده است. محصولات بنلی تورنادو در سه نسخه ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ سی‌سی عرضه خواهند شد و ما می‌خواهیم آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. تورنادو ۳۰۰ موتورسیکلتی است که دیر به رقابت رسیده زیرا این روزها شاهد تولید موتورسیکلت‌های اسپرت ۳۰۰ سی‌سی زیادی نیستیم. این موتورسیکلت باید به مصاف یکی از رقبای این کلاس یعنی یاماها YZF-R3 برود، موتورسیکلتی که بنا به عقیده کارشناسان شدیداً نیازمند به‌روزرسانی است. رقیب دیگر نیز کاوازاکی نینجا ۳۰۰ خواهد بود که در بازارهای جهانی حضور ندارد و تنها در برخی کشورهای آسیایی عرضه می‌شود.

با این‌ وجود باید گفت بنلی تورنادو ۳۰۰ به پیشرانه دو سیلندر ۳۰۰ سی‌سی با ۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۷ نیوتون متر گشتاور مجهز است و نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی راهی چرخ عقب می‌شود. تورنادو ۳۰۰ همانند تمامی موتورسیکلت‌های اسپرت بازار به رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز شده و سیستم ترمز ضد قفل دو کاناله نیز در آن وجود دارد. یک پله بالاتر بنلی تورنادو ۴۰۰ قرار می‌گیرد که رقبای زیادی را پیش روی خود دارد. پیشرانه آب‌خنک و انژکتوری بنلی در این مدل ۴۷.۶ اسب بخار قدرت و ۳۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و از این نظر تقریباً مشابه نینجا ۴۰۰ است. البته بنلی با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر رنگی ۵ اینچی و ارتباط بلوتوث و پایش فشار باد لاستیک خود را از سایرین جدا می‌کند.

نهایتاً به تورنادو ۵۰۰ می‌رسیم که بزرگ‌ترین و قوی‌ترین عضو خانواده به شمار می‌رود. شاید با خود فکر کنید تورنادو ۵۰۰ با وجود مدل ۴۰۰ گزینه‌ای زائد خواهد بود و باید گفت کاملاً درست فکر می‌کنید. اساساً بنلی با قطعات طراحی شده برای پرفورمنس بهتر سبب تمایز مدل ۵۰۰ می‌شود. برای مثال در بخش جلو دوشاخ مارزوچی وجود دارد و ترمزها نیز دست‌پرورده برمبو هستند. نمایشگر رنگی ۵ اینچی و ارتباط بلوتوث نیز جزو دیگر ویژگی‌های شاخص تورنادو ۵۰۰ خواهند بود. از نظر پرفورمنس باید دانست پیشرانه دو سیلندر آب‌خنک و انژکتوری بنلی تورنادو ۵۰۰ حدود ۴۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مشابه مدل ۴۰۰ است. البته گشتاور ۴۶ نیوتون متری این موتورسیکلت بیشتر از برادر خود است و باک سوخت بزرگ‌تر ۱۶.۵ لیتری دارد. ارتفاع صندلی نیز بسته به جثه و وزن موتورسوار قابل تنظیم خواهد بود. در نهایت باید گفت این سه موتورسیکلت بازارهای هدف متفاوتی خواهند داشت هرچند باید منتظر اطلاعات بیشتر درباره خانواده محصولات تورنادو ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    خبر جالبی بود..چه فایده تک تک اینا برایه ما جوان ها قفله……

    موافقم 103
    مخالفم 7
    1. محسن

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      زندگی من با جملات منفی از بین رفت خواهشا این قدر جملات منفی نگید اصلا جهنم با این حرفا درست نمیشه هزارتا فرصتمو به خاطر همچین جملاتی سوزوندم

      موافقم 41
      مخالفم 6
  2. 18:45

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ممنون آقا شاهین عالی بود🙏❤️❤️
    بنلی حییف که سالیان سال در پس رقبا موند و ورشکست شد و دوباره جون گرفت…
    سیکلت سازی با اون تاریخچه غنی که تو قرن بیستم یکه تازی می‌کرد.
    مدل های تورنادو دماغه جالبی دارن، چون چراغهای جلو بسیار شبیه به محصولات قدیمی آپریلیا و دوکاتی شده😎

    موافقم 19
    مخالفم 2
  3. صمد

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم تا کی باید حسرت موتور سیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی رو بخوریم اخه جناب مسئول جناب راهور با ممنوع کردن فقط باعث شدین جون مردم بیشتر تو خطر باشه و هر نوجوونی بخاطر داشتن پول سوار موتور سنگین بشه ولی اگه ازاد کنید و برای سوار شدنش قوانین و گواهینامه خاص قرار بدین هم هر کسی نمی تونه سوار این موتورا بشه و بیوفته به جون مردم و خیابونا هم منبع درامدی برای شماست با دریافت گمرکی و گرفتن گواهینامه گواهی سلامت موتور سنگین سوار وغیره کمی هم به فکر جوونای عشق این نوع موتورا باشید لطفا

    موافقم 36
    مخالفم 2
  4. طاها

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه جالب
    ولی هیچوقت موتورایی ک مونتاژش دست چینه به موتورای ژاپنی نمیرسه
    (خیلی وقته بنلی رو ایتالیا مونتاژ نمیکنه)

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. جواد مقدم

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از مقالتون، فکر کنم طرح جلوی موتورو از هایابوسا الهام گرفتن، به نظرم توی عکس خیلی شبیهشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شبیه هیوسانگِ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا بنلی رو چین میزنه اینو همه میدونه همه.حالا هی بگین .اما خدایی من ۳تا جفت مدل ۹۶ داشتم یکی هم ۱۴۰۰ از هر چهارتاش لذت بردم بدون اینکه خرج اضافی روی دستم بزاره.
    مدلای ۹۶ که مادر نزاید… کاشکی نمیفروختم حیف شدن

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا