موتورسیکلت

سوپربایک جدید دوکاتی پانیگاله V4 R با قدرت 240 اسب بخار معرفی شد

جدیدترین نسخه از پانیگاله V4، مهم‌ترین رقیب بی‌ام‌و M1000 RR و کاوازاکی نینجا H2 خواهد بود. این موتورسیکلت ساخت ایتالیا، به عنوان پرچمدار کلاس سوپراسپرت (سوپربایک) دوکاتی شناخته می‌شود.
دوکاتی، یک شرکت اصیل سازنده موتورسیکلت در ایتالیا است که حدود ۱۰۰ سال پیش بنیان نهاده شد، اما از سال ۲۰۱۲ تحت مالکیت فولکس‌واگن آلمان و زیرمجموعه لامبورگینی درآمد. جایگاه دوکاتی در دنیای موتورسیکلت‌ها، مشابه فراری در صنعت خودروسازی است. امروزه محصولات متنوع دوکاتی در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ اما سوپربایک‌ها و مدل‌های اسپرت مناسب پیست‌های سرعت، مشهورترین تولیدات این برند ایتالیایی هستند.

دوکاتی پانیگاله
طی سال‌های اخیر، باوجود پیشرانه‌های قدرتمند ساخت آپریلیا، آگوستا و بی‌ام‌و، دوکاتی پانیگاله V4 سوپرلجرا ۲۳۴ اسب بخار توانسته است عنوان قوی‌ترین موتورسیلکت اسپرت ساخت اروپا را کسب کند. روی کاغذ، فقط کاوازاکی نینجا H2R با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و قیمت ۵۷ هزار دلار، قوی‌تر از پانیگاله V4 است. البته باید توجه داشت که نسخه‌ی استاندارد جاده‌ از نینجا H2، قدرت ۲۲۸ اسب بخار دارد.
دوکاتی پانیگاله V4 در شهر یا پیست، قابل استفاده است. این مدل مشابه نسخه‌ی قبلی، موتور ۹۹۸ سی‌سی از سری Desmosedici Stradale R دارد؛ اما نهایت دور این موتور به ۱۶,۵۰۰ دور بردقیقه می‌رسد.

دوکاتی پانیگاله
نسخه‌ی استاندارد پانیگاله V4 با گیربکس ۶ سرعته در حالت رانندگی عادی و دور موتور ۱۳۵۰۰، قدرت ۲۰۷ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما همراه با تجهیزات سفارشی و اگزوزهای آکراپوویچ، ۲۳۷ اسب بخار خواهد داشت. این شرایط، رویایی به نظر می‌رسد اما امکان سفارش نسخه‌ی ویژه با نام پانیگاله V4R نیز وجود دارد. این مدل، چنانچه روغن موتور جدید دوکاتی کورس (تولید شل) را استفاده کند، ۲۴۰/۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
دوکاتی ادعا می‌کند با روغن موتور جدید، حدود ۱۰ درصد به قدرت تولیدی در مدل‌های سوپراسپرت این شرکت، اضافه می‌شود. این نوع روغن موتور با انتقال حرارت بالا و لغزندگی متفاوت از نمونه‌های معمولی، تا امروز مخصوص مسابقات بوده است و حالا خریدار می‌تواند به صورت آنلاین سفارش دهد.

دوکاتی پانیگاله
دو تغییر مهم در پیشرانه‌ی ۹۹۸ سی‌سی دوکاتی، آنرا نسبت به مدل قبلی متمایز می‌کند. موضوع نخست، بازطراحی شاتون (دسته پیستون‌) تیتانیوم را شامل می‌شود که برای نسل جدید در سال ۲۰۲۳، عملکرد بهتری در دورهای بالا و شرایط سخت دارد.
فناوری دوم، مربوط به سطح داخلی پیستون‌ها است که با لایه‌ای از فیبرکربن الماس (Diamond-Like Carbon: DLC) ساخته شده. این شرایط علاوه‌بر کاهش وزن پیستون و بهبود سرعت حرکت داخل سیلندر، انتقال حرارت را بهبود می‌دهد.

دوکاتی پانیگاله
بسیاری از ابتکارات فنی دوکاتی برای پانیگاله V4R تولید ۲۰۲۳، تاکنون برای موتورسیکلت‌های استاندارد جاده استفاده نشده و مخصوص مدل‌های مسابقه، مثل Moto GP و خودروهای فرمول یک بوده است. فناوری گیربکس و تعویض دنده، سیستم‌های الکترونیکی مدیریت لغزش و هرزگردی، کنترل ترمز موتور (Engine Brake Control) و توسعه‌ی نرم‌افزارهای مربوطه سیستم‌هایی هستند که مخصوص پانیگاله V4R تولید شده‌اند.

 

.

دوکاتی پانیگاله V4R با آستانه قیمت ۴۵ هزار دلار فروخته می‌شود. سال گذشته، سوپرلجرا V4 با پیشرانه‌ی ۲۳۴ اسب بخار و قیمت ۱۰۰ هزار دلار، گران‌ترین محصول دوکاتی بود. نسخه‌ی استاندارد پانیگاله V4R با قدرت ۲۱۰ اسب بخار، هم‌اکنون ۲۴ هزار دلار قیمت دارد و نسخه‌ی دو سیلندر ۱۵۵ اسب بخار (Panigale V2) نیز ۱۸ هزار دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    معرکس ولی کاوازاکی H2R انتخابمه

    موافقم 37
    مخالفم 28
    1. datsun

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      این اصلا در حد h2r نیست رقیب h2

      موافقم 29
      مخالفم 23
      1. Carbonado Aventador

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        H2r فقط تو خط مستقیم سریعه و تو شرایط مسابقه ای اصلا درحد پانیگاله نیست..
        اون قدرتشم به لطف سیستم سوپرشارژ بدست اورده…
        .
        دوکاتی تو یه سطح دیگه ای از پرفومنس و تکنولوژی قرار داره و چه در خیابون و چه پیست هیچکسی حریفش نیست…
        .
        تو موتو جی پی موتورای دوکاتی به قدری سریع هستن که انگار موتورای دیگه وایستادن تا دوکاتی ازشون رد بشه…
        .
        تو wsbk هم نتایج درخشان برد های زیادی کسب کردن

        موافقم 67
        مخالفم 28
        1. Hamid...Audi

          ۲۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (712 ديدگاه)

          از کاربری با این سابقه انتظار این حجم از اطلاعات غلط و تعصبی رو نداشتم.
          والا تا جایی که اطلاعات من یاری میکنه دوکاتی توی موتو جی پی بعد از سال 2010 قهرمان نشده و همیشه مغلوب هوندا و یاماها بوده و توی وورلد سوپربایک هم قهرمانی سال های اخیر رو کاوازاکی قبضه کرده. اتفاقا اون موتوری که فقط توی مستقیم خوبه دوکاتیه نه کاوازاکی. فقط کافیه یک مسابقه موتو جی پی رو ببینید تا متوجه بشید که راننده های دوکاتی تمام تایمی که بدست میارن توی مسیرهای مستقیمیه و توی پیچ ها هیچ حرفی واسه گفتن ندارن.

          موافقم 36
          مخالفم 10
        2. Carbonado Aventador

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          دوکاتی قهرمان نشده؟!
          ۲۰۲۱
          ۲۰۲۲ ؟
          قهرمان سازندگان شد..
          .
          قهرمانی رانندگان به حساب تیم نوشته نمیشه..
          .
          مثلا پارسال ورستپن قهرمان رانندگان شد و مرسدس قهرمان سازنده ها..!!
          .
          رکور دار پول پوریشن امسال و پارسال دوکاتی ها بودن..
          ۷ ۸ تا رکورد لپ تایم پیست تو همین ۲ سال توسط دوکاتی ها شکسته شد!!!
          .
          این یعنی یه پکیج عالی و بی نقص
          که هم تو کفی سریعه هم تو پیچ..
          .
          منم موتور سریعتری تو کفی داشته باشم احمق نیستم تو پیچ ریسک زمین خوردن و dnf شدن رو به جون بخرم…
          .
          ولی یکی مثل کوارتارارو هیچی برای از دست دادن نداره ، سر همین دیرتر ترمز میگیره و با ریسک بیشتری رانندگی میکنه

          موافقم 10
          مخالفم 7
        3. 1807_Sina

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          پُر پُرش چنتا میره ؟؟؟ 🏍️
          .
          .
          پس

          هم ایتالیا 🇮🇹اوشاخلاری ؟
          هم ژاپن 🇯🇵 اوشاخلاری؟
          .
          .
          .
          البته بعد از 125 ایرانی !
          بی نظیرترین موتور دنیاست خداوکیلی / صفرشو از کارخونه گرفتم،بعد یه هفته رفتم آچارکشی گفت باید سیم کشی به کل عوض بشه 😂
          بعد معلوم نیست چه فناوری پیچیده ای توش به کار بردن که راهنماهاش نهایتاً یه ماه بدون دردسر روش سواره ، بعد یه ماه لرزش پیدا میکنه و میوفته 😂 آینه هاشو که اصلا نگم برات
          انقد لرزش داره ، هیچ تصویری توش نمیبینی

          موافقم 10
          مخالفم 0
      2. 1807_Sina

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ژاپن اوشاخلاری 🇯🇵
        فقط کاوازاکی H2R

        موافقم 3
        مخالفم 10
      3. کیانوش

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        واقعیت اینه که h2r h2 اصلا قابل قیاس با این موتور نیستن این موتور شاید فقط r1m یاماها رقیبش باشه. کاوازاکی h2 مثل بوگاتی ویرون صرفا روی تاپ اسپید و قدرت موتور تمرکز کرده اما این دوکاتی واسه سریع بودن تو پیست ساخته شده و انجینش هم بدون پرخورانی که کاوازاکی داره تونسته ۲۴۰ اسب بخار قدرت بده یعنی ده تا بیست اسب بخار کمتر از انجین های موتو جی پی این موتور از هر نظر سطح بالاتر از کاوازاکی h2 و حتی h2r هستش

        موافقم 9
        مخالفم 6
    2. علی

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      درود بر دوکاتی ، شاهه موتورسیکلت سازها

      موافقم 21
      مخالفم 15
  2. احمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    آخ آخ
    چه جنگی بشه بین موتورا
    یکی از یکی قشنگتر و بهتر

    موافقم 20
    مخالفم 0
  3. مجتبی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تو قشنگی یاماهاr1 بهتره، ولی تو قدرت موتور تو موتو GP دوکاتی یک فاصله انداخته، وقتی تو سرعت بالای 320 کیلومتر، 20 تا 30 کیلومتر با بقیه موتورها سرعت بیشتری داشته باشی یعنی موتور دوکاتی خیلی قوی تر از بقیس

    موافقم 13
    مخالفم 10
  4. Mahdi911turbos

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    جایگاه دوکاتی در دنیای موتورسیکلت‌ها، مشابه فراری در صنعت خودروسازی است.

    دقیقا همین حرف رو من چند وقت قبل زدم و دوستان بهم خندیدن

    موافقم 41
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      البته آگوستا هم خیلی دوست داره چنین عنوانی داشته باشه
      چون تولیدات آگوستا مثل فراری گران و پرقدرت هستند؛ اما دوکاتی مدل های ارزان و عامه پسند هم داره
      نکته دیگه اینکه موسس آگوستا و فراری از نظر شخصیت‌های کارآفرین، شباهت‌هایی به هم دارند

      آگوستا توسط جیووانی آگوستا در سال 1945 شکل گرفت و بعد با مدیریت فرزندان و نوه‌ها پیشرفت کرد
      از این نظر داستان آگوستا شبیه فراری هست
      ضمن اینکه مالکیت شرکت آگوستا، همچنان در اختیار دو نفر ایتالیایی هست اما دوکاتی به فولکس واگن فروخته شد
      —————————
      در سمت یگر ماجرا، آگوستا اصلا افتخارات دوکاتی در زمینه مسابقات نداره
      قدمت دوکاتی مشابه فراری، حدود 100 سال هست اما آگوستا جدیدتره

      موافقم 35
      مخالفم 2
      1. M@M@DRZ911

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (357 ديدگاه)

        ولی فکر کنم اگوستا افتخارات بیشتری توی مسابقات داشته باشه .

        موافقم 2
        مخالفم 8
      2. Carbonado Aventador

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        ام وی اگوستا مشابه پاکانی هست اگر بخواییم مقایسه کنیم..
        جفتشون اثر های هنری خیلی خاص و با پرفومنس بالا تولید میکنن..
        .
        ولی بازم از لحاظ پرفومنس دواکاتی و فراری در سطح بالاتری قرار دارن

        موافقم 10
        مخالفم 4
    2. Sobhan

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (416 ديدگاه)

      ولی دوگاتی مال لامبوره🤗

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. Carbonado Aventador

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    دوکاتی ، فراری دنیای موتور هاست..
    و محصولاتش از دل پیست بیرون میاد!!
    شرکت دوکاتی معروفه به پرفومنس و نوآوری های زیاد که همه ی این ها رو مدیون تیم موتو جی پی خودش هست..
    چندتا از نوآوری های دوکاتی در موتو جی پی:
    سیستم افزایش و کاهش ارتفاع مکانیکی
    بدین صورت که در مستقیمی ها ارتفاع موتور رو کاهش میده تا با کاهش درگ سرعت بیشتری بگیره موتور
    و در پیچ ها ارتفاع رو افزایش میده تا دانفورس بیشتری تولید بکنه..
    سیستم لانچ کنترل:
    در زمان استارت مسابقه ارتفاع موتور به پایین ترین حد ممکن میرسه تا با حداکثر چسبندگی موتور شروع به حرکت کنه

    دوکاتی اولین تیمی بود که استفاده از بالچه ها و قطعات آیرو دینامیکی رو به طور موثر تو موتور هاش استفاده کرد
    و درحال حاضر هم بیشترین قطعات و بالچه ها متعلق به موتور های دوکاتیه به طوری که بقیه موتور ها در برابر موتور دوکاتی ساده و پیش پا افتاده به نظر میان(حداقل از لحاظ ظاهری)

    دوکاتی در ۵ سال اخیر همیشه موتور های پرتوان تر و سریعتری(در مستقیمی ها) نسبت به حریفان داشته

    رکورد حداکثر سرعت تمام تاریخ موتو جی پی پارسال توسط موتور دوکاتی شکسته شد ؛ ۳۶۴.۵ کیلومتر در ۹۰۰ متر کفی..
    چیزی که h2r هم با کلی ادعا نمیتونه بهش نزدیک شه

    رکورد تعین خط هم دست دوکاتیه با بیشترین میزان موتور در ۱۰ تا موتور اول..
    امسال عادت‌کردیم که تو ۱۰ تا موتور اول ۷ الی ۸ دوکاتی رو ببینیم

    موافقم 21
    مخالفم 17
    1. datsun

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      رکورد سرعت h2r چهارصد کیلومتر در ساعته

      موافقم 22
      مخالفم 9
      1. Carbonado Aventador

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        ۴۰۸ کیلومتره اگه میخوای مغلطه کنی درست مغلطه کن…
        ۴۰۸ کیلومتر در ۲ کیلومتر کفی
        دوکاتی ۳۶۴ کیلومتر در ۹۰۰ متر کفی…
        .
        همه چی‌ تاپ اسپید نیست چون h2r تو پیست یاس مارینا ، ۴ ثانیه از سوپرلگرا عقب تره..
        خود سوپر لگرا ۵ ثانیه از موتور موتو جیپی دوکاتی کند تره!!!

        موافقم 15
        مخالفم 14
    2. فقط انگلستان

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      عالی بود👍
      دوکاتی . بهترین

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. datsun

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3480 ديدگاه)

        بیشترین قهرمان ها تو موتور gp با موتورهای ژاپنی بدست اومده

        موافقم 23
        مخالفم 4
        1. Carbonado Aventador

          ۲۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          دوکاتی از سال ۲۰۰۵ اگه اشتباه نکنم وارد مسابقات شد..
          درحالی که هوندا و یاماها از ۳۰ ۴۰ سال قبل حضور داشتن..
          خب قطعا تعداد قهرمانی های بیشتری داشتن له خاطره سابقه حضور..
          اروپایی ها خیلی دیرتر از ژاپنی ها به موتو جی پی وارد شدن…
          ولی
          مثل اینه که بگیم تیم ویلیامز بهتر از ردبول و مرسدسه..
          چون بیشتر از اونا قهرمانی داره..
          الان کجاس؟
          ته جدول سازنده ها

          موافقم 6
          مخالفم 16
    3. کیانوش

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      موتور های مو تو جی پی هر کدوم ی مزیتی نسبت به بقیه موتور نا داره دوکاتی تاپ اسپید و شتابش تو مستقیمی ناست و یاماها سرعت وحشتناکش تو پیچ های تند پس اینقدر ساده نیست نظر دادن راجب اینکه کدوم موتور موتو جی پی قوی تره موتو جی. پی بر خلاف فرمول یک رقابت خیلی شدید تر و نزدیک تر هستش و تاثیر راننده ها خیلی بیشتر از تاثیر رانده در فرمول یک هستش. این رو روسی ثابت کرد وقتی هوندا حاضر نشد با درخواست های روسی واسه تمدید موافقت کنه و گفت موتور ماست که قهرمان میسه نه تو اونم رفت تو یکی از تیم های متوسط همون سال و با موتور یاماها همون فصل اول قهرمان شد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. فقط انگلستان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    دوکاتی و کاوازاکی❤❤

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Sobhan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (416 ديدگاه)

    از همه موتورها بیشتر دوسش دارم از نظر من از همه بهتره هم زیبا تر 😂👏

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    بسیار زیبا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. R

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    حداکثر سرعت؟

    موافقم 0
    مخالفم 3
  10. اردلان

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جایگاه دوکاتی در دنیای موتورسیکلت‌ها، مشابه فراری در صنعت خودروسازی است.

    واقعاحق گفتی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. HFball

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    یه بنده خدایی کامنت گذاشته بود که قوی ترین موتور سیکلت تنفس طبیعی(240 اسب بخار) توی اروپا ساخته شده و فلان(اشاره به همین موتور)
    حالا فهمیدم که این مدل برای رسیدن به این قدرت باید تجهیزات سفارشی رو داشته باشی و برای همینطور از روغن مخصوصش استفاده کنی درصورتیکه H2 بدون اما و اگر یه پکیج کامل بهت میده و هم نهایت سرعت بیشتری داره و هم ابحت و جذابیتش بیشتره

    ولی به نظرم دوکاتی صداش خیلی جذاب تره که اونم بیشتر بخاطر انجین V4 هست
    تازه توی جذابیت صدای تولیدی هم من آپریلیا رو ترجیح میدم که واقعا روح آدمو ارضا می‌کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا