نیسان

تأیید تولید نیسان تایتان ۶ سیلندر

خانواده نیسان تایتان هم‌اکنون بزرگ‌تر از هر زمان دیگری بوده و شامل فرم‌های بدنه Crew Cab، Single Cab و King Cab و چندین نسخه سفارشی و همچنین طیف وسیعی از آپشن های اصلی می‌باشد؛ اما تایتان هنوز هم فاقد یک پیشرانه ۶ سیلندر است.


البته این موضوع تغییر خواهد کرد زیرا سخنگوی نیسان تأیید کرده آپشن ۶ سیلندر تایتان در راه است. این پیشرانه به تنها قلب تپنده موجود یعنی ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۹۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۴ نیوتون متر ملحق خواهد شد. پیشرانه ۸ سیلندر تایتان منحصراً به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. همچنین تایتان XD هوی دیوتی با یک پیشرانه ۸ سیلندر دیزلی هم در دسترس است.


سخنگوی نیسان گفته است:

ما تأیید کرده‌ایم که پیشرانه ۶ سیلندر را برای تایتان در نظر خواهیم گرفت. البته هر چیزی که می‌گوییم برای لحظه کنونی بوده و هنوز چارچوب زمانی رسمی نداریم.


عرضه تایتان ۶ سیلندر یک قدم مهم برای گسترش بازار این پیکاپ خواهد بود زیرا بسیاری از مشتریان خواهان فضای کابین تایتان هستند اما نمی‌خواهند بهای اضافی برای پیشرانه ۸ سیلندر بپردازند. برای مثال سه خودروساز بزرگ دیترویت دارای نسخه‌های ۶ سیلندر پایه برای پیکاپ های نیم تنی خود هستند.


ارزان‌ترین نسخه تایتان را هم‌اکنون می‌توان با بهای پایه ۳۰۰۳۰ دلاری خرید. این مدل تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب بوده درحالی‌که فورد F-150 به لطف پیشرانه ۶ سیلندر خود حدود ۲ هزار دلار ارزان‌تر است. از طرف دیگر حتی رم ۱۵۰۰ نیز با پیشرانه ۶ سیلندر و دیفرانسیل عقب ارزان‌تر از تایتان بوده و بهای ۲۷۰۹۵ دلاری دارد.


تا این لحظه نمی‌توان گفت کدام پیشرانه ۶ سیلندر در قلب تایتان خواهد تپید اما حدس می‌زنیم این پیشرانه همان نسخه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری موجود در مدل پث فایندر باشد. این پیشرانه قدرت ۲۸۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۱ نیوتون متری دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. DELL

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    حقیقتا یک نسل از رقبای فورد و رم و شورلتش عقبه.مقایسش با نسل قبلی رم رو هم که همه دیدیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. (Ali (Chevy nova

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (5761 ديدگاه)

    وانت خىلى خوبى هستش و اون دسته دنده پشت فرمونش رو خىلى دوست دارم عىن وانتهاى امرىکاى هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. reza

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برووو برای رقابت با usa اما شکستتو ازالان بپذیر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2322 ديدگاه)

    درسته یک موتور ۶ سیلندر برای نسخه های ارزانتر نیازه اما نباید خیلی ضعیف تر از نسخه ۸ سیلندر باشه!
    بنظر بهتره با ارتقا غیر مکانیکی ، موتور ۶ سیلندرش را در دسته ۳۰۰ اسب بخار قرار دهند!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. net

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1904 ديدگاه)

    به نظر من ماشین سدان و وانت بای ۶ و ۸ سیلندر باشه ،بالاتر از این سیلندر الکی مصرف سوخت میره بالا و استهلاک میاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7188 ديدگاه)

    هر دفعه که از پیکاپهای جدید بازار آمریکا نمونه ای میبینم حالا چه آمریکایی و چه ژاپنی یه حس عجیبی از امید به زندگی بهم دست میده .
    عجیب خوش اندام و خوش عکسن
    ربطی نداره ولی نمیدونم چرا حال میکنم باحاشون.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حمید ع

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    رفیق همه با پیکاپهای بازار آمریکا حال می کنیم.باورم نمیشد ی روزی خودروهای کویکی مث پریوس و پیکانتو و سراتو و … تو بازار آمریکا خواهان داشته باشن.هنوزم مطمئنم آمریکایی ها باید ماشین غول پیکر برونه!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا