نیسان

نیسان لیف 10، گرامیداشت ده‌سالگی یک خودروی الکتریکی موفق

نیسان به منظور گرامیداشت ۱۰ سالگی تولید خودروی الکتریکی لیف از نسخه‌ای سفارشی با نام ساده لیف ۱۰ رونمایی کرده است.

این خودرو از ماه فوریه در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و دارای مشخصات انحصاری به همراه رنگ بدنه جدید و تجهیزات استاندارد بیشتر خواهد بود.

این خودروی سفارشی به تعداد محدودی تولید خواهد شد اما نیسان به تعداد دقیق آن اشاره‌ای نداشته است.

متمایزترین ویژگی لیف ۱۰ شاید الگویی باشد که روی آینه‌ها، خط سقف و لبه صندوق جا خوش کرده است. این الگوی برگرفته از کومیکو همچنین شامل نام خودرو روی ستون C بوده و با رنگ‌های جدید خاکستری و مشکی ترکیب شده است. مشتریان همچنین می‌توانند رنگ استاندارد مشکی را نیز سفارش دهند. علاوه بر این تمامی مدل‌های N کانکتا از رینگ‌های ۱۷ اینچی سود می‌برند تا ظاهر دینامیک‌تری را ایجاد کنند.

نیسان همچنین این خودرو را با پایش نقاط کور و آینه وسط هوشمند جدید عرضه می‌کند. از جمله تجهیزات سفارشی لیف ۱۰ نیز می‌توان به ارتباط ۴G با حداکثر اتصال ۷ دستگاه اشاره کرد که با سرویس‌های ارتباطی نیسان هماهنگ است.

هلن پری مدیر بازاریابی محصولات الکتریکی نیسان در اروپا می‌گوید:

از زمان عرضه لیف در سال ۲۰۱۰ تاکنون نیسان به تکامل تکنولوژی الکتریکی، سرویس‌های ارتباطی و طراحی آن‌ها ادامه داده تا از ارائه بهترین‌ها به مالکان مطمئن شود.

او ادامه می‌دهد:

محصول نمادین ما نظر بیش از ۱۸۰ هزار نفر را در اروپا به خود جلب کرده است. ما امیدواریم این مدل سفارشی با استایل خاص و تکنولوژی‌های مدرن خود بازهم باب میل افرادی باشد که می‌خواهند خودرویی الکتریکی انتخاب کنند.

قیمت نیسان لیف ۱۰ جدید از ۲۸۸۲۰ پوند در بریتانیا شروع می‌شود که شامل مشوق‌های دولتی نیز می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یکم باید اسمشو پیچیده تر میکردن مثلاً نیسان لیف 10th ادیشن.
    ولی من مشکلی ندارم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. S

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      ?

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    دیگه از شنیدن عبارت ((الکتریکی)) یا ((برقی)) دارم دیوانه می شم!!!
    یعنی از هر ده مطلب یکی در مورد یه ماشینه برقیه،یکیش در مورد اینه که یه ماشین برقی تولید نمیشه،یکی در مورد اینه که یه شرکتی اعلام تولید یه ماشینه برقی طیِ 10 سال آینده رو میده ، یکیش هم اینه که یه شرکت تمام الکتریکی میشه!!!
    .
    .
    .
    خدایا توبه!!???
    پدال بذار کامنتم منتشر بشه و لطفا حذفش نکن…ممنون…????

    موافقم 7
    مخالفم 9
  3. Ramin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    نسخه پایه نیسان لیف برد 243 کیلومتری داره ….. (باتری های 40 کیلووات)

    نسخه فول برد 360 کیلومتری داره…. ( باتری های 62 کیلووات )

    قیمتشم از 33 هزار دلار شروع… تا 43 هزار دلار….

    ?????

    بدک نیست… عالی نیست… بد هم نیست…. معمولی هست…

    .

    اینو باید قبول کرد خودرو های چینی برقی ( بازم میگم برقی ) واقعا آینده دستشونه…
    با قیمت فول زیر 30 هزار دلار و برد بالا 400 کیلومتر… حالا ببینید کی گفتم…

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. 2646

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      سلام رامین
      من چند سالی هست که پدال رو می خونم ولی اهل کامنت گذاشتن نبودم و نیستم.
      منتها چون کامنت های شما رو چندین بار دیدم، برام سوال شد که شما واقعا نظراتت
      همین هایی هست که مرتب کپی می کنی یا با استفهام انکاری داری کنایه می زنی؟

      به علاوه دیدم جایی نوشته بودین که چانگان دارین و قبلش چند تا ماشین ایرانی داشتین.
      تا به حال پیشت ماشین های آمریکایی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، کره ای، ژاپنی و …
      نشستی و باهاشون تجربه رانندگی حداقل 200-300 کیلومتری داشته باشی؟

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. Ramin

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای 2646…

        متاسفانه آرزوم هست پشت خودرو های آمریکایی بشینم ولی تو ایران نیستش… ?

        اما خودرو های ژاپنی…. اصلا حرفشو نزنیم بهتر است…
        200 کیلومتر رانندگی نکردم اما همون 10 کیلومتری که تو تهران باهاش چرخیدم فهمید چی هست…

        من پشت پریوس و پرادو نشستم

        در بحث خودرو های اروپایی پشت مازاراتی گیبیلی و پورشه پانامرا 4s
        همچین برخورد خیلی خیلی نزدیک با 718 . ( همین قدر که پشینم روی صندلی هاش و ببینم امکاناتش چیه )

        خودرو های فرانسوی هم فقط دی اس… واقعا خوبن….

        کره ای هم… فقط جنیسیس. ( جنسیس توی ایران نه. )

        من میگم مثلا مبلغ 3 میلیارد پول دادن به پرادو دسته دوم اصل ارزش نداره
        چون اولا دست دومه و دوما خیلی گرونه و بی امکانات…

        یا مثلا 14 میلیارد پول دادن به مازاراتی گیبیلی 2015 اصلا ارزش نداره….

        یا مبلغ 15 میلیارد به بنز کلاس s تازه سال 2016….

        خودرو های ایتالیایی هم که خیر… فقط آلفارومئو رو از نزدیک دیدم و موتورشو دیدم. ( خداوکیلی آلفاروموئو ارزش 1.2 میلیارد تومان داره… ولی بنز و بی ام و نه خیلی تازه قیمت های بنز و بی ام و تو ایران بالای 6 یا 7 میلیارده )

        تا دوبی نرید نمیفهمید من چی میگم… باید برید سوار خودرو های چینی درست و حسابی و جدید بشید اون موقع میفهمید که ماشین فقط ژاپنی و اروپایی نیست….

        مثالش گوشی هست… هواوی و شیائومی….

        شیائومی رو ببینید… 2 سال پیاپی مدل بلک شارک بهترین گوشی بازی شد.
        تو ایران هم هست… 20 میلیونه… از اپل 50 میلیونی خیلی بهتره….

        البته به پای سامسونگ نمیرسه ولی از اپل و کلی برند دیگه بهتره…

        چرا فکر میکنید تو خودرو اینطوری نیست ؟؟؟

        زمان ثابت میکنه…

        پدال کامنتمو منتشر کن?? با سپاس …

        موافقم 3
        مخالفم 11
        1. 2646

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          به عنوان کسی که تجربه طولانی از ماشین های آمریکایی روز، اروپایی، ژاپنی و کره ای داشته، خیلی دوستانه و بدون بحث طولانی بهت میگم کاملا نظراتت در مورد آپشن ها و قیمت های ماشین ها اشتباه هست، برای همین ازت پرسیدم که تجربه رانندگی داری یا نه. چون حدس می زدم که فقط داری ماشین ها را از روی تراکت های تبلیغاتی و لیست آپشن ها قضاوت می کنی.

          کسی که تجربه رانندگی با این ماشین ها رو داره، می دونه حتی در آپشن ساده و پیش پا افتاده ای مثل ESP، نحوه مدیریت ماشین، تنظیم قدرت ترمز و موتور و … در ماشین های اروپایی (مخصوصا آلمانی و ایتالیایی) چقدر هوشمندانه تر از ماشین ژاپنی و در پله بعدی کره ای هست؛ خودروهای چینی که خنده دار عمل می کنند. این تفاوت توی آپشن های پیچیده تر مثل رادارها، TRC، BA و … خیلی محسوس تر هست؛ برای همین کسی که تجربه روندن این ماشین ها رو داره، می دونه که چرا خودروهای چینی این قدر ارزون هستند؛ چون از ضعیف ترین نوع سنسورها، از ضعیف ترین پروسسورها و ضعیف ترین عمل گراها در هر آپشنی استفاده می کنند ولی شما که فقط لیست آپشن رو نگاه می کنید، فقط متوجه حضور آپشن ها هستید و نه کیفیت عملکرد آنها …

          در مورد ژاپنی هایی که مثال زدید، هم پرادو 2008 اس-اسپیشیال داشتم، هم پرادو 2010 آفرود واقعی (تو ایران بهش میگن آفرود صخره ای). لکسوس ال ایکس 570 رو بگذاریم کنار، بفرمایید چه ماشینی از نظر آپشن توانایی رقابت با پرادوها آنرود و آفرود 2010 و 2011 را داره؟ تو توانایی های آفرود و مقاومت قطعات کی می تونه باهاشون رقابت کنه؟
          مشکل اینجاست که شما پرادو که ذات آفرود داره رو 10 کیلومتر تو شهر روندی، بعد باهاش داری در مورد کل صنعت ژاپن نظر میدی، که باز مطمئن هستم اون 10 کیلومتر هم از تمام توانایی های پرادو (البته اگر 6 سیلندر بوده)، استفاده نکردی چون غیر ممکنه که پرادو 120 یا 150 نتونه کسی رو عاشق خودش کنه، حتی توی شهر!

          من تا به حال مازراتی نداشتم، ولی پورشه و بنز و بی ام و، خیلی مدل هاشون رو دراز مدت داشتم؛ نظرتون رو در مورد پانامرا نگفتین، چون هم کاین و هم پانامرا 8 سیلندری که داشتم تو کلاس خودشون بی نظیر بودند، بدون مشکلات توربو، گیربکس فوق العاده، صدای محشر، پایداری عالی … خوب نظرت چی بود؟
          اگر این ماشین ها رو تست کرده باشی، قطعا یه نظراتی باید داشته باشی. اون زمان من خواننده که این ماشین رو داشتم، وقتی نظراتت رو می خونم، متوجه میشم که تو واقعا این ها رو روندی یا نه!
          که بدون رو در وایستی، بهت بگم کاملا برام مشخص هست که هیچ کدوم از این ماشین رو نروندی و یا حتی تجربه راننده هاشون رو نپرسیدی!

          وقتی داری میگی پرادو 3 میلیاردی آپشن نداره، با توجه به قیمت حتما منظورت J150 هست ولی من میگم حتی J120 VX/S-special هم آپشن های خیلی خوبی نسبت به ماشین های بازار ایران داره، حتی با اینکه حدود 15 سال قبل معرفی شده. برخورد خیلی خیلی نزدیک تون هم با 718 که روی صندلی هم نشستی هم جالب بود، ماشین خاموش رو چطوری قضاوت کردی؟
          یه مازراتی پیبلی و اس کلاس بنز هم اون وسط گفتی که شاید برای حرفت سندی محسوب شود، ولی از کی تا به حال ماشین هایی که به تعداد انگشتان دست وارد کشور می شوند، شده اند متر و معیار برای ارزشیابی همه محصولات خودرویی یک قاره؟
          یا یه سوال دیگه، به نظر تمام کسانی که این قدر پول این ماشین ها رو می دهند، بی سواد هستند؟ هیچ کدوم شون مثل شما دوبی نرفتن؟ حتما رفتن، حتما ماشین های دیگر رو تست کردن، حتما یه درصد زیادی شون اطلاعات فنی شون از شما بالاتره! پس مطمئن باش حداقل 50 درصدشون می دونن که چی انتخاب کردند و انتخاب شون چه کاربردهایی داره براشون.

          اونجا هم که گفتی آلفارومئو 1.2 میلیارد می ارزد ولی بنز و بی ام و نه؛ باز مطمئن هستم نه 1 کیلومتر رانندگی کردی باهاش و نه حتی با راننده اش حرف زدی؛ چون کسی که 20 کیلومتر تو شهر با جولیتا رانندگی کنه، از لگ توربو، ضربه گیربکس، مکث پدال گاز و … اعصابش خط خطی میشه، چه برسه به نگهداری طولانی مدت با اون خرج ها عجیب و غریب!

          ببین دوست عزیز، خیلی دوستانه بهت میگم، از پشت کامپیوتر یا با خوندن چند تا ریویو نمی تونی خیلی چیزها یا پدیده ها قضاوت کنی یا نظر بدهی. شما هر پاسخی دوست داری به کامنت من بده اما هدف من این بود که دوستانه بهت بگم داری اشتباه می کنی و دیدت به قضایا درست نیست. من مخالف صنعت خودرویی چین نیستم، قطعا اون هم برای خودش جایگاهی داره اما مقایسه هایی که توی کامنت ها ازت می بینم، خیلی هاشون اشتباه هست.

          در نهایت امیدوارم یک روزی چند تا چند تا بهترین ماشین های دنیا را داشته باشی، باهاشون کیف کنی و خوش بگذرونی.

          موافقم 11
          مخالفم 0
      2. R

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (989 ديدگاه)

        دمت گرم یعنی با خاک یکسانش کردی آقای ۲۶۴۶

        موافقم 7
        مخالفم 0
  4. پرهام و رهام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خیلی زشت بود

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا