نیسان

معرفی کراس‌اوور کوچک و جدید نیسان مگنیت برای هند و بازارهای خاص

اوایل سال جاری نیسان با معرفی کانسپت مگنیت (Magnite) پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید خود را ارائه کرد و حالا نسخهٔ تولیدی آن رسماً رونمایی شده است. این خودرو که با طول ۴ متر، کوچک‌ترین کراس‌اوور نیسان محسوب می‌شود، برای بازار هند در نظر گرفته شده اما نهایتاً در بازارهای دیگر هم عرضه خواهد شد. نسخهٔ تولیدی مگنیت در طراحی بیرونی تقریباً با نسخهٔ کانسپت خود یکسان است و تغییرات آن صرفاً شامل نوارهای داخلی مشکی‌رنگ جلوپنجره، طراحی متفاوت بخش پایینی سپر جلو با محافظ زیرین یکپارچه، دیفیوزر متفاوت عقب و گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب می‌شود.

در داخل مگنیت، طراحان داشبورد ساده‌ای را طراحی کرده‌اند که یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی در وسط آن جای گرفته است. زیر این نمایشگر هم کنترل‌های سیستم تهویه و بالای آن دریچه‌های لوزی شکل تهویه تعبیه شده‌اند. در اینجا همچنین مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان سه پره و یک نمایشگر ۷ اینچی TFT در صفحه آمپر قرار گرفته است. پنجره‌ها و آینه‌های برقی، استارت دکمه‌ای و یک زیر آرنجی بزرگ بین صندلی‌های جلو هم ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های کابین مگنیت هستند. به گفتهٔ نیسان، این کراس‌اوور کوچک از لحاظ جاداری و فضای داخلی در کلاس خود بهترین است.

مگنیت روی پلت‌فرم CMF-A ساخته شده که با رنو تریبر مشترک است و به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید مجهز شده است. این موتور که ۹۵ اسب بخار قدرت دارد، به یک گیربکس CVT متصل شده است. انتظار می‌رود یک موتور ۱ لیتری تنفس طبیعی با حدود ۷۰ اسب بخار قدرت و یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی هم بعداً برای این کراس‌اوور ژاپنی ارائه شود. مگنیت که ۲۰۵ میلی‌متر از زمین فاصله دارد، به دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، سیستم دید ۳۶۰ درجهٔ اطراف، کروز کنترل و تجهیزات ایمنی دیگری مجهز شده است که جزئیات آن‌ها زمان عرضه در هند یعنی اوایل سال آینده اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره
    ولی قیمت ذکر نشده است

    موافقم 22
    مخالفم 4
  2. AMG_73///

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    واقعا طراحی خوبی داره

    موافقم 10
    مخالفم 6
  3. Hl>i

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    با مارک داتسون بیاد تو بازار بهتره چون هم جلو پنجره اش مثل ساخته های قبلی داتسون هست هم میخواد تو هند تولید بشه و هم گفته شده برای بازارهای خاص که منظورش بازارهای اقتصادی و در حال توسعه است طراحی شده مثل روسیه و اندونزی و افریقا جنوبی و کشورهای اسیای مرکزی و اروپای مرکزی و شرقی و قفقاز جنوبی و حوضه بالتیک
    البته چندسال پیش هم قرار بود داتسون در ایران هم تولید بشه چهارتا محصولشم کاندید شدن برای جایگزین ۴٠۵ و پراید ولی … افتاد مشکلهاااااا

    +|<i

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دقیقاً میخواستم اسم بازار ایران را بیارم که با دیدن این ماشین یادش اُفتادم .

      نمیدونم چی میشه گفت جهت این روزهای بازار ایران ، فقط میدونم خیلی بدبختیم ، اینقدر بدبختیم که دیروز شخصی میگفت با ۳۰ سال کار کردن و خدمت به خلق خدا ، برای تنها پسرش رفته پراید مدل ۸۰ دیده که بخره ، گفته ۴۰ میلیون و فعلاً بیخیال خریدش شده تا ببینه چی میشه و به آینده امیدوار بمونه شاید تونست بخره .

      حالا حرف من اینه که مطمئناً تجربه ثابت کرده ، اُمیدواری در ایران یه چیز مسخرست و وقتی پول خرید کالایی را دارید ، بخرید و صبر نکنید و آینده را وِلِش کنید که بدتر میشه اما بهتر نه .

      این نیسان مگنیت برای کشورهای توسعه یافته نه ، بلکه برای کشورهایی با مردم بدبخته ، یعنی ما حتی از اون‌ها هم بدبختر و از آخر جدول بدبختی ، بدبختریم .

      من در بین جامعه زندگی و بازارش کار و کارآفرینی میکنم ، میتونم بگم به جرئت که ۹۹٪ مردم ایران عقده‌ای شدن در هر زمینه‌ای و بالای ۸۰٪ مردم با سیلی سرخ و نداری سرشون را بالا گرفتن که داخلش خودشون را کُشته و بیرونش بقیه را .

      نمیدونم آینده چی در انتظارمون هست ، فقط میدونم معجزه لازمیم شدید .
      قشر ثروتمند داره تو پول‌های باد آورده حاصل تورم این دو سه ساله شنا میکنه و قشر فقیر که درصد بسیار بالای این مردم هست داره کمرش لِه میشه که همین قشر فقیر شده دست مایه حقوق بگیر ثروتمندانی که دَم از خدا پیغمبر میزنند اما از ریشه حقوق ناچیز کارمند و کارگرشان را میسوزانند و سواستفاده میکنند .

      جوان ایرانی زود پیر شد ، دهه ۶۰ و ۷۰ ایرانی جز زجر کشیدن و فکر کردن‌های بیهوده چیزی از این دنیا ندید و حالا هم هروز آرزوی رفتن یا از این دنیا را داره و یا رفتن از این کشور ثروتمند فقیر .

      موافقم 29
      مخالفم 6
    2. AMG_73///

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      Navid0098
      میشه این حرفا رو تموم کنی؟؟
      اینجا جای این حرفا نیست
      اینجا پداله یک سایت خودرویی نه یک سایت متفرقه
      پس این حرفا رو تموم کن///….

      موافقم 4
      مخالفم 16
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        آخی
        ناراحت شدی ؟
        این واقعیت این روزهای جامعه ماست که بهتره باهاش کنار بیای و گول نزنی خودت را .

        دقیقاً یکی از بدبختی‌های بزرگ کشور ما روی محور همین قضیه خودرو و رانت‌ها میچرخه ، شما خودتو بخواب نزن که انگاری گویی جزئی از همین قضیه‌های خودرویی هستی و بِهِت بَر خورده !

        عجایب شهر !!!

        موافقم 16
        مخالفم 2
      2. AMG_73///

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        ناراحت نشدم
        فقط اینجا تو پدال جاش نیست///….
        (((این حرفا برای تو تاکسیه نه تو پدال)))

        موافقم 5
        مخالفم 12
    3. امید

      ۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (166 ديدگاه)

      نیسان برند داتسون رو جمع کرد و به کارش خاتمه داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    اگر نیسان وارد کشور میشد گزینه جذابی میشد. یه زمانی کویید از شرکت رنو میخواست وارد بشه که این نیسان مشخصا بهتر از اون هست. امیدوارم تحریمها کلا برداشته بشه و به برجام برگردیم و این بار شرکتی مثل نیسان یا حتی هیوندا بتونه وارد کشور بشه.

    موافقم 7
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا