نیسان

معرفی نیسان مگنیت کانسپت، پیش‌نمایش کراس‌اوور ارزان‌قیمتی برای هند

نیسان از کوچک‌ترین کراس‌اوور خود در قالب یک کانسپت نزدیک به تولید در هند پرده‌برداری کرده است. این خودرو مگنیت (Magnite) نام گرفته که از ترکیب کلمات مغناطیس (Magnetic) و اشتعال (Ignite) ایجاد شده است. به گفتهٔ نیسان، کلمهٔ مغناطیس نشانگر طراحی و ویژگی‌هایی است که خریداران را به خودرو جذب می‌کند درحالی‌که کلمهٔ اشتعال آغاز دورهٔ جدید نیسان در هند را نشان می‌دهد. قرار است نسخهٔ تولیدی مگنیت با تغییرات بسیار اندکی در سال مالی ۲۰۲۰ در هند معرفی شود.

مگنیت که برای رقابت در سگمنت B کراس‌اوورهای بازار هند ساخته شده است، در ابتدا برای برند داتسون طراحی شده بود اما ازآنجایی‌که نیسان در برنامهٔ بازسازی خود به دلیل کاهش هزینه‌ها قصد تعطیل کردن برند داتسون را دارد، پروژهٔ مگنیت به برند اصلی نیسان منتقل شده است. مدیرعامل نیسان موتور هند «راکش سریواستاوا» در مورد این کراس‌اوور جدید می‌گوید:

مگنیت یک جهش تکاملی در DNA جهانی شاسی‌بلندهای نیسان است و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، یک تغییردهندهٔ بازی در کلاس خود خواهد بود. ما اطمینان داریم که مگنیت به‌عنوان یک پیشنهاد جسورانه در بخش خودروهای زیر چهار متر، سگمنت B کراس‌اوورها را بازتعریف خواهد کرد. نیسان مگنیت که بر اساس فلسفهٔ «ساختن در هند، ساختن برای جهان» شکل گرفته، با توجه به الزامات و خواسته‌های خریداران هندی، در ژاپن طراحی شده است

مگنیت به لطف ویژگی‌های طراحی مثل چراغ‌های جلو با طرح کشیده شده به سمت عقب که مدل بزرگ‌تر کیکس را به یاد می‌آورند، در ظاهر آشنا به نظر می‌رسد. جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی و دی‌لایت‌های L شکل اما بیشتر محصولات داتسون را به یاد می‌آورند. نیسان فعلاً داخل مگنیت را نشان نداده است اما می‌گوید این خودرو می‌تواند یکی از جادارترین‌ها در کلاس خود باشد. این شرکت همچنین ارائهٔ تجهیزاتی مثل صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی، تکنولوژی‌های اتصالی، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، کنترل تهویهٔ اتوماتیک و غربیلک فرمان چندمنظوره را برای مگنیت تأیید کرده است.

به گزارش اتوکار هند، نیسان مگنیت در ژانویهٔ ۲۰۲۱ با دو پیشرانهٔ مختلف در این کشور پرجمعیت آسیایی عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی مشترک با رنو تریبر خواهد بود که ۷۲ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما به‌احتمال‌زیاد یک گیربکس AMT هم به‌عنوان یک آپشن برای آن ارائه خواهد شد. موتور دوم هم یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۹۵ اسب بخار قدرت خواهد بود که با گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا CVT ارائه می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    خوشا به حال هندیا باز،یعنی هندیم نشدیم،نیسان ماشین مشخص برای بازارش میزنه،ای کاش ایران از دست استعمارگرای داخلی درمیومد برای بازار ایرانم میزدند.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. AMIR-REZA

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      بله متاسفانه ما از هندی ها هم بدبخت تریم ???????

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. Parisa

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کپی از روی ام وی ام لیکس ۵۵ هست

    موافقم 1
    مخالفم 8
  3. AMIR-REZA

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    نیسان خسیس بازی در نیار دیگه 75 اسب ؟؟
    اما احتمالا قیمت خیلی خوبی داشته باشه…..

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (984 ديدگاه)

    رقیب سایپا کوئیک میشه ?

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    هند , چین ! یه روزی این کشورا رو نماد فقر وبدبختی و تضاد طبقاتی میدونستیم و خودمون رو بالاتر از اونا ! حالا ببین اونا کجان و ما کجا

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا