نیسان

معرفی فیس‌لیفت نیسان آلتیما با تغییرات ظاهری جزئی و تکنولوژی‌های بیشتر

نیسان از فیس‌لیفت سدان آلتیما با تغییرات ظاهری جزئی و تکنولوژی‌های بیشتر پرده‌برداری کرده است تا بتواند آن را همچنان در دنیایی که تحت سلطهٔ شاسی‌بلندها است حفظ کند. فیس‌لیفت آلتیما با جلوپنجرهٔ V شکل جدیدی که در تیپ SR با کروم مشکی‌رنگ احاطه شده از نسخهٔ قبلی متمایز شده است. این جلوپنجرهٔ جدید نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده است و با رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی جدید تکمیل می‌شود. نیسان همچنین دو رنگ بیرونی جدید خاکستری آسمانی و قرمز متالیک را هم برای آلتیما مدل ۲۰۲۳ ارائه کرده است.

مهم‌ترین به‌روزرسانی داخلی این سدان ژاپنی تجهیز به نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی است که از آرمادا گرفته شده و جایگزین نمونهٔ ۸ اینچی قبلی می‌شود. این نمایشگر از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، ناوبری کامل و خدمات نیسان کانکت بهره می‌برد. آلتیما بسته به تیپ با تجهیزاتی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، صندلی‌های جاذبه صفر با روکش چرمی سفارشی، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، وای فای داخلی، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۹ بلندگو و سیستم مقابله با سروصدا ارائه می‌شود. همچنین تمام تیپ‌های خودرو به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان هم مجهز هستند.

آلتیما در تیپ‌های مختلفی شامل S، SV، SR، SL و SR VC-Turbo به بازار عرضه می‌شود که همگی به‌صورت استاندارد محرک جلو هستند اما برای تیپ‌های SV، SR و SL سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند نیسان هم قابل سفارش خواهد بود. ای ماشین همچنان با همان پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی ضریب تراکم متغیر قابل خریداری خواهد بود. موتور اول در نسخهٔ محرک جلو ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانهٔ توربوشارژ قوی‌تر اما که فقط در تیپ SR VC-Turbo و به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود، ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد که از تیپ SR به بالا به پدال‌های تعویض دندهٔ دستی هم مجهز است. تیپ SR همچنین از تنظیمات تعلیق اسپرت‌تری هم بهره می‌برد. فروش نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۳ از پاییز امسال در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    صندلی جاذبه صفر یعنی چی ؟
    لطفا توضیح بفرمایید . ممنون

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. نوید AJ

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3306 ديدگاه)

      نمیدونم چه موادی استفاده میکنن. ولی بهترین صندلی های این کلاس رو داره. حس خیلی خوبی میده.

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۳
    2. Erfan

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (164 ديدگاه)

      این صندلی هارو فکر کنم برای اولین بار ناسا درست کرد چون هنگامی که فضا پیما شروع به حرکت می‌کنه سه برابر وزن مسافر ها به بدنشون نیرو وارد بشه با تولید صندلی های جاذبه صفر و طراحی خاصی که داشتند باعث شد فشار بر تمام بدن افراد تقسیم بشه و قسمت عظیمی از فشار از روی ستون فقرات گردن و لگن برداشته بشه.سال ۲۰۱۳هم فکر کنم نیسان این فناوری رو با نیسان آلتیما رو نمایی کرد و نیسان ایکس تریل هایی هم که وارد ایران شدند در نسل آخر این ویژگی رو داشتند.این صندلی ها با طراحی خاصی که دارن باعث میشن خستگی بدن کمتر بشه در نتیجه اسید لاکتیک کمتری ترشح میشه و اکسیژن رسانی بهتر انجام میشه و در طولانی مدت نسبت به صندلی های عادی و ماشین های دیگه درد گردن و کمر و لگن کمتر هست به خاطر همون ارگونومی (شرایطی که بدن در اون کمترین فشار به اعضای بدن وارد میشه و همه اعضا فشار یکسانی رو تحمل میکنن)

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱
  2. احمدرضا

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (706 ديدگاه)

    یکی از مورد علاقه ترین سدان ها از نظر من هستش
    فوق العاده زیبا و جذابه
    قیمت بسیار خوبی هم داره البته اگه گرون نشده باشه که بعید میدونم نیسان همچین کاری بکنه

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۱
  3. جناب ایکس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1383 ديدگاه)

    طراحی واقعا زیبایی داره

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
  4. JDM lover

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    هیکاش قیمتش هم مینوشتید

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  5. Nima

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    نیسان با CVT پیوند خونى داره انگار!
    بیخیال بابا.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  6. TML BN

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نیسان هم الحق سدان های خوبی می‌سازه

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱
  7. قاطر فروش

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    شیک
    کاش نیسان و مخصوصا مزدا یه فکری برا گیربکسشون میکردن

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۲
    1. حسن

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (162 ديدگاه)

      مزدا ها گیربکس شش سرعته اوتوماتیک دارن، که قراره با نمونه هشت سرعته در نسل جدید عوض بشه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  8. جنوب

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کی میای ایران ای نیسان !

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. دکتر استاپ

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (228 ديدگاه)

      نیسان نمیاد ایران
      ما باید از ایران بریم

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۳
    2. شهاب

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      از این نیسان آبیها که داخل ایران فراوانه😂😂

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  9. محسن

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صندلی با جاذبه صفر،طرحیست که شرکت نیسان با همکاری سازمان ناسا برای خنثی کردن هر نوع تکانهای طولی و عرضی صندلیهای خودرو اجرا کرده است.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  10. پدرام

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    جان هر کی دوست داری رو هر ماشینی که می سازید cvt نندازید! می خواهید بهینه بشه سیستم هیبرید اضافه کنید

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  11. datsun

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    همین موتور کمپرس متغیر رو با سامانه چهارچرخ و گیربکس ۹ سرعته جدیدش مچ میکرد یه سدان اسپورت خفن ازش در میاد.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  12. javadhy

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    چقدر طراحی جذابی داره ولی شخصا تویوتا آوالون trd رو به این ترجیح میدم

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
    1. datsun

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2457 ديدگاه)

      آوالون رقیب ماکسیماست

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
      1. javadhy

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (306 ديدگاه)

        آره درسته آلتیما سدان میدسایزه و آوالون فول سایزه تفاوت قیمتیه بالایی هم دارن
        از اینکه ذکر کردین ممنون

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
  13. رامتین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    جالبه اکثر برندها مثل کیا نیز وقتی نسخه توربو هم میزارن که توان بالایی ایجاد میکنه اما به شکل محرک جلو فقط عرضه میشه! این برام جای سئوال هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    قشنگ میشه انجین ۴ سیلندر توربو رو که قدرت نزدیک ۲۸۰ هم داره با سیستم ۴چرخ متحرک و گیربکس جدیدش کهذرو پثفایندر. گذاشته مچ کنه و نسخه نیسمو رو عرض کنه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (505 ديدگاه)

    عجب babe ژاپنی خوشگلی این babe توی ایران بودن ………… ایران گلستان می شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا