نیسان

نیسان 350Z توئین توربو و به شدت تیون شده!

تمامی نسخه‌های نیسان ۳۵۰Z به‌صورت استاندارد از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کنند و اگرچه نیسان این پیشرانه را در طول تولید ۳۵۰Z به‌روز کرده است اما قدرت و گشتاور آن هرگز بیشتر از ۳۰۶ اسب بخار و ۳۶۳ نیوتون متر نبوده است؛ اما برای افرادی که دنبال قدرت بیشتر هستند کیت‌های تیونینگ متنوعی وجود دارد و این خودرو که مشاهده می‌کنید به یکی از وحشیانه‌ترین پیشرانه‌های موجود برای ۳۵۰Z مجهز شده است و پکیج تیونینگ آن شدیداً خودرو را دگرگون کرده است.

این نیسان از یک جفت توربوی بزرگ استفاده می‌کند اما این توربوها زیر کاپوت پنهان نشده‌اند و بجای آن شاهد حضور توربوها در بخش عقب هستند و جایی که معمولاً سپر عقب نصب می‌شود خودنمایی می‌کنند. مالک این ۳۵۰Z می‌گوید به خاطر قیمت ارزان‌تر این ترکیب اقدام به نصب توربوها در بخش پشتی کرده است. برای عملکرد بهینه قوای محرکه تغییرات زیادی در این خودروی اسپرت ژاپنی رخ داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ورودی هوای NACA در شیشه عقب اشاره کرد.

این ورودی هوا باعث خنک شدن توربوها می‌شود. تغییرات این خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا پیشرانه ۳.۵ لیتری نیز به ریل‌های سوخت و انژکتورهای جدید مجهز شده است تا قدرت ۵۶۰ اسب بخاری را روانه چرخ های عقب بکند. این قدرت تولیدی با خروجی یک نیسان GT-R صفرکیلومتر فاصله چندانی ندارد. کار زیادی نیز صرف دگرگونی سیستم تعلیق عقب شده است.

این خودرو دارای فنرهای پیچشی قابل تنظیم QA1 است. در بخش جلو نیز از همین تنظیمات استفاده شده است تا خودرو هندلینگ بهتری داشته باشد. ترمزهای جدید برمبو هم از جیپ گرند چروکی SRT8 گرفته شده‌اند تا قدرت توقف بهتری را ایجاد کنند. به این لیست بلندبالا باید رینگ و لاستیک‌های جدید را نیز اضافه کرد. نهایتاً نیز مالک یک کیت بدنه سفارشی را در نظر گرفته است تا ظاهر خودرو با باطنش هماهنگی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. hummer

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  2. پرهام رهام

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نمای پشت افتضاحه نمای جلو هم خوبه ولی زیادی شلوغ کاری داره

    موافقم 5
    مخالفم 19
  3. net

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طراحی بیرونی سوپر اسپرتهای نیسان بد هست

    موافقم 3
    مخالفم 15
  4. Jdm باز

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    جذاب و وحشی شده

    موافقم 16
    مخالفم 1
  5. بردیا

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    عالیه فقط من نفهمیدم چجوری توربو عقبه ؟؟؟

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. datsun

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    الان خوراک دریفت های خفن شده

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. Alireza

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    یجور گفت به شدت تیون شده گفتم الان با دوهزار اسب پرواز میکنه
    ولی ظاهر خفنی داره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. King Godzilla

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خوراک شبای تاریک ژاپن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    رو این مدل نیسان تعداد خیلی زیادی تیونینگ زدن، اینم یکی رو قبلیا

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Danial

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (466 ديدگاه)

    به شدت تیون بده منظورت تا خشتک تیون شده بوده ولی نوشته به شدت ادب رو رعایت کرده نویسنده :)

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا