پژو

بازتولید پژو ۲۰۵GTI با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و تکنولوژی‌های مدرن

پژو ۲۰۵GTI کلاسیک جدیدترین خودرویی است که فرایند بازتولید خود و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن‌تر را پشت سر می‌گذارد. شرکت مهندسی تولمان بریتانیا این هاچبک داغ فرانسوی را ارتقا داده و در بحث قوای محرکه شاهد بهبودهای محسوسی هستیم. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید اولین خودرویی است که به مشتری تحویل داده می‌شود.

هدف تولمان در این پروژه تولید خودرویی بوده که احساس خوب ۲۰۵GTI تیون شده متعلق به دوران خود را به مالک منتقل کند. این شرکت از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۹ لیتری نسخه اصلی استفاده کرده اما تغییرات در آن اعمال نموده که از جمله آن‌ها می‌توان به میل بادامک‌های جدید، سرسیلندر متفاوت، ECU موتک و اگزوز ارتقا یافته اشاره کرد. نتیجه این بهبودها کسب قدرت ۲۰۰ اسب بخار بوده و ۲۰۵GTI برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

این کمپانی همچنین گیربکس ۵ سرعته دستی پژو را نیز از نو بازسازی کرده است. تولمان می‌گوید نتیجه این تغییرات تعویض دنده‌های بهتر و سریع‌تر خواهد بود. خریداران همچنین می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه‌تر دیفرانسیل جدید با تکنولوژی هدایت گشتاوری را سفارش دهند که باعث بهبود کشش خواهد شد. شرکت تولمان دامپرهای بیلشتین را برای استفاده در هاچبک پژو اصلاح کرده است. این شرکت همچنین بازوهای پایینی قابل تنظیم و آنتی رول بار عقب سفارشی را روی ۲۰۵GTI ارائه می‌کند. ترمزهای سفارشی AP ریسینگ نیز قدرت توقف هاچبک تیز پژو را تأمین خواهند کرد.

از نظر طراحی ظاهری می‌توان گفت پژو ۲۰۵GTI تغییر زیادی نداشته و به نمونه استوک وفادار مانده است. البته چراغ‌های جلوی LED جزو شاخص‌ترین بهبودهای بیرونی خودرو خواهند بود. در داخل کابین ویژگی‌های مدرنی همچون بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر لمسی آپشنال نیز وجود دارند. تولمان برای آماده‌سازی خودروها اقدام به جداسازی تمامی پانل‌های نسخه استوک کرده و آن‌ها را با مواد ضد خوردگی و پوشش سرامیکی می‌پوشاند. تولید هر نمونه از این خودروهای بازسازی شده حدود ۷۰۰ ساعت زمان می‌برد. شایان‌ ذکر است پژو ۲۰۵GTI در سال ۱۹۸۴ و با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری که قدرت ۱۰۴ اسب بخار داشت عرضه شد. در سال ۱۹۸۶ نسخه مجهز به پیشرانه ۱.۹ لیتری با خروجی ۱۲۸ اسب بخار تولید شد. این مدل علاوه بر پیشرانه قوی‌تر دارای ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بود. قیمت هاچبک ساخت تولمان از ۶۴۹۵۲ دلار شروع می‌شود. تولمان اظهار داشته به دنبال بازتولید هاچبک های داغ و جذاب دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. DoctoR

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (641 ديدگاه)

    اگر اون ۲۰۰۰ GTI معروف که روی ۲۰۶ نصب میشد رو میذاشتن روش نزدیک به ۶۵۰۰۰دلار ارزشش رو داشت تازه میشد ۳۰۰اسب ازش قدرت گرفت!
    مثل همون ۲۰۶یی که توی RAC بود

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (8000 ديدگاه)

      داشتم به این فکر میکردم که اگر ترامپ جوگیر نمیشد و برجام را پاره نمیکرد ، امروز به جرئت میگم که ایران‌خودرو هیچ کدام از قدیمی‌هاش را دیگر تولید نمیکرد به جر ۲۰۷ و خط منتاژش به سمت نسل جدید پژو‌ها ارتقاء داده میشد !

      پژوهای جدید در بحث طراحی حقیقتاً مدرن و جذاب شده‌اند که اگر در ایران منتاژ میشدند حتی شاید جایگاه وارداتی‌های ژاپنی کره‌ای هم میگرفتند چون حقیقتاً در بحث هندلینگ و فرمانپذیری نسبت به ژاپن و کره معرکه هستند و کسانی که پژو ۲۰۰۸ دارند یا سوار شده‌اند میتوانند متوجه‌ی تفاوت یه خودروی اروپایی با بقیه خودروها شوند و حقیقتاً اروپایی‌ها حتی همین فرانسه هم کلاس سواری و رانندگی خاص و باکلاس‌تری نسبت به کره ژاپن آمریکا دارند !
      البته که بزرگترین مشکل خودروهای فرانسوی و بخصوص اروپایی در بحث گرانی قطعات و تعمیرات و پیچیدگی در مشخصات فنی و برقی هستند که تکنسین خاص خودشان را میخواد و هر کسی توان درست کردنشان را نداره و برای همین هست که اکثر مردم دنیا دنیا راحتی و ارزانی هستند که ژاپنی و کره‌ای میخرند !

      هنوز که هنوزِ پس از این همه سال پژو ۴۰۵ ایرانیزه چینی شده‌ی لگن هم هندلینگ و کلاس سواری بدی ندارد و این کیفیت بد متریال هست که این خودروها را به گند کشیده در حالی که مهندسی ۳۰ سال پیش پژو هنوز هم در مواردی قدرتمند عمل میکنه و شما حساب کنید خودروی مثل پژو ۲۰۸ نسل جدید چقدر میتونه ارزشمند باشه و اگر در ایران بود حتماً ارزش خرید بالایی داشت !

      متاسفانه هم ایران‌خودرو و هم پژو‌ی فرانسه با کارها و اعمالشون ارزش این برند را در کشور ما لکه‌دار کردند در حالی که پژو میتوانست مثل شرکت کیا و نیسان به جای تولید با کیفیت مضخرف در اوج خداحافظی کنه و هر ۱۰ سال محصولاتش را به روز کنه اما نکرد چون نون در همین آشغال‌هایی بوده و هست که میدهد به ایرانی‌ها و همین حالاش هم که تحریم هستیم ، پژو در قبال هر خودرویی که برندش به فروش میرسه چند یورو سهم داره که چند سال پیش یکی از خبرنگاران معروف خودرویی آشکارش کرد اما صداش را خوابوندند و خودش هم پیگیرش نشد !

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۲۳
  2. Taha Malek

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    بنظرم پزو خیلی خوب داره پیش میره مسیرش خوبه واقعا چه از نظر طراحی چه قیمت گذاری همچی
    فقط یه نکته وجود داره باید نگاه به گذشتش بندازه و نسخه های اسپرت ماشین هاش رو برگردونه به میدون
    همونطور که به مسابقات موتور اسپرت برگشت

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۸
  3. ehsan.fa

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1746 ديدگاه)

    چرا کسی بخواد چنین سطل زباله ناایمنی رو بخره اونم خیلی گرون ، حتی ارزش کلکسیون شدن نداره. از چینی ها و فرانسوی ها متنفرم(منظور سیاست مدارهای دروغگوشون) بقیه ش رو بخاطر سایت پدال نتونستم بگم

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۷۰
    1. خشایار

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (115 ديدگاه)

      پسر گل همه میدونن تو دنیا سیاستمدارهای انگلیس از همه کثیفتر و حیله گر تر هستن حتی اگه سیاستهای انگلیس نسبت به فرانسه در رابطه با کشور خودمونم بخوای حساب کنی بازم فرانسه به گرد انگلیس نمیرسه حالا شما چه مشکلی با فرانسوی داری نمیدونم شاید مشکل شخصی داری در رابطه با خود ماشینم باید بگم کیه که ندونه ۲۰۵ چه خودروی اسطوره و محبوبی بود در دهه ۸۰ و سند گواهشم میزان فروشش تو کل دنیا بود حتی از سوی یک مجله معتبر انگلیسی به عنوان بهترین هاچ بک دنیا برای بیش از یه دهه انتخاب شد

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۴
    2. Taha Malek

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      یه سیاستمدار راستگو بگو سیاست یعنی دروغ دنبال چیی؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. MILADZM

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        حتما تو هم از اون بیطرف ها هستی دیگه آره ؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۵
      2. phonix

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (975 ديدگاه)

        نیوزلند و سوئد و فلاند و نروژ
        سیاست مدار های خوبی دارن
        دونبال سیاست مدار خوب در کشور های ثروتمند ویا خاورمیانه ای نگردید چون همشون درگیر فساد و اینجور چیزان البته همون سه تا کشور هم فساد دارن
        ولی حداقل تو صورت ملت دروغ نمیگن

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
  4. KF

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    داشتم حال میکردم ک به قیمت رسیدم

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۴
    1. shayan1renault

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (84 ديدگاه)

      دقیقا اون شرکت بریتانیایی چه فکری کرده با خودش؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
  5. محمد

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (850 ديدگاه)

    از معدود پژو هایی که شانسی خوب در اومد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۹
  6. Arshia m3csl

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (143 ديدگاه)

    این پژو ۲۰۵ ها واقعا ماشین های خوب و با کیفیتی بود و جزو بهترین ماشین های تاریخ پژو بود پژو باید دوباره باز تولید کنه نسل جدید ۲۰۵ رو با یک طراحی رترو این ماشین رو اگه پژو دوباره باز تولید کنه نسل جدیدش رو فروش جهانی خوبی میتونه کسب کنه و خوراک تیونر ها بشه پژو ۲۰۵ نسل جدید

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴
    1. shayan1renault

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (84 ديدگاه)

      نسل جدیدش پژو۲۰۶بود

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
  7. ممد

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من سری قدیم داشتم رنگش آبی حوش رنگ بود.سگ بود پدر سگ.یادش بخیر جدیدش چقدر قیمتش زیاده.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  8. حسین

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بد نیست اگر
    یه نسخه t16
    هم اورحال اینچنینی کنن

    کسی از موتور T16 اطلاعات دقیقی داره؟

    پژو ۴۰۵ Mi16 بنظرم خودروی خوبی بود واقعا
    با اینکه تنفس طبیعی بود
    همین الانشم تو ایران باشه هر ماشینی
    حریفش نیست تو اون رده

    ولی نسخه T16 توربو خیلی کمیاب بوده انگار
    یکسری فیلم و اطلاعات هست
    انگار شتابش زیر ۶ ثانیه بوده

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. حمیدرضا

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      سلام
      ۲۰۵ t16 یا ۴۰۵ t16؟

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        جفتشون عالین مخصوصا هر دو دو دف بودن اون هیولای ۴۰۵ t16 نسخه رالی زمانی اومد شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومترش زیر ۱۰ ثانیه بود سال ۱۹۸۹ و قهرمان رالی شد باوزن ۹۰۰ کیلوگرم. و فقط ۱۰۰۰ عدد نسخه محدود شهری ۴۰۵t16 ساخته شد پژو سه تا ماشین خوب داشت تو کلاس خودش یک پژو ۵۰۴ که همه جا میرفت تا افریقا .۲۰۵ t16 . , و ۲۰۵gti و ۴۰۵t16 , 405,mi16 همین ۴۰۵ خودروی سال اروپا شد بقول جرمی کلارسون ۴۰۵ موتورش صداس مسلسل میداد و ۲۰۵ که از تو اتیش رد میشد . بعدش چی شد گفتن ماشینی بسازیم که فقط ۴ عدد چرخ داشته باشه. تنها ماشین فرانسوی که دوست دارم همین ۴۰۵t16 هست و ۵۰۴ بقیه هیچی

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    2. بی خیال اسم

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (671 ديدگاه)

      پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۹۳ اومد بزار اگه اشتباه نکنم تقریبا ازش ۱۰۰۰ تا درست شد

      چهار چرخ متحرک
      ۱۹۳ اسب در صورت تکمیل بوست ۲۲۰ اسب

      شتاب ۷ ثانیه
      نهایت سرعت هم تقریبا ۲۳۵ ۲۴۰ کیلومتر

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. بی خیال اسم

        ۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (671 ديدگاه)

        پژو ۴۰۵ t16*

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    3. بی خیال اسم

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (671 ديدگاه)

      اگه منظورت ۲۰۵ تی ۱۶ هست

      که این ماشین چهاچرخ متحرک
      موتور عقب فکر کنم

      ۱۹۷ اسب(نسخه pts clubman قدرت این ماشین می شد ۳۰۰ اسب و قیمت این ماشین تقریبا دو برابر می شه)

      شتاب ۶ ثانیه داشت

      جعبه دنده ۵ سرعته که از سیتروئن sm گرفته شده بود

      خودروی فوق العاده ای هست

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  9. پدرام

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (767 ديدگاه)

    حتی ایران خودرو تو همون سال های رونمایی پارس به خودش زحمت ساخت یک قالپاق جدید هم نداده فقط اومدن رینگ آلومینیومی ۲۰۵ رو تبدیل کردن به یک تیکه پلاستیک!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. رضا

    ۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پژو ۴۰۵ توربو ۱۶ (به انگلیسی:PEUGEOT 405 TURBO 16) یک خودروی خودروی چهارچرخ محرک کوپه است که پژو اسپورت برپایه پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۵ در ۱۹۸۳ برای مسابقات رالی آفریقا ساخته شده‌است. این خودرو در رالی داکار توسط آری واتانن رانده می‌شد و در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ برنده جایزه این مسابقات شد.[۱]

    این خودرو مجهز به سیستم فرمان چهار چرخ بود،[۲] ویژگی ای که تا به حال در اتومبیل‌های رالی یا کوهنوردی دیده نشده بود.[۳] موتور در جلوی چرخ عقب قرار داشت و توربو شارژر در طرف مقابل قرار داشت.[۱] نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی با بیش از ۶۰۰ اسب بخار برای خودرویی به وزن ۹۰۰ کیلوگرم داشت و می‌توانست در کمتر از ۱۰ ثانیه از ۰ به ۲۰۰ برسد.[۴]

    این خودرو با بودجه ای معادل ۱ میلیون دلار از سوی پژو پشتیبانی می‌شد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا