پورشه

دوست‌داشتنی‌ترین سوپرکارهای پورشه در طول تاریخ

پورشه در مقایسه با رقیبی همچون فراری سوپرکارهای الهام‌بخش زیادی را تولید نکرده است. به‌طور کل این خودروساز خوش‌نام هر ۱۰ سال یک‌بار سوپرکاری خاطره‌انگیز را تولید می‌کند. همین نادر بودن باعث شده سوپرکارهای پورشه محصولاتی خاص باشند. پورشه در ویدئوی جدید خود برخی از این محصولات را دوباره به یادها آورده است.

کلیپ با کررا GTS 1963 شروع می‌شود که با کد داخلی ۹۰۴ هم شناخته می‌شود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بوده و بسته به سلیقه خریدار هم به‌صورت خودروی جاده‌ای و هم به‌صورت نسخه مسابقه‌ای تولید شده است. این خودرو موفقیت‌های زیادی را در دهه ۶۰ میلادی کسب کرد.

البته شروع بحث سوپرکارهای پورشه با کررا GTS به نوعی عجیب می‌باشد. مدل قدیمی‌تر ۵۵۰ اسپایدر نیز همین نقش را داشته و مالک می‌توانسته از آن به عنوان محصولی جاده‌ای استفاده کرده یا در مسابقات شرکت کند.

خودروی بعدی پورشه ۹۳۰ تولید شده بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ می‌باشد. اگرچه این خودرو اهمیت زیادی برای پورشه داشته اما جایگاه خاصی در تعریف واژه سوپرکار دارد. ۹۳۰ بجای استفاده از شاسی ویژه یا سقف تولید محدود نسخه‌ای کاملاً اصلاح شده از ۹۱۱ بوده است. مدل‌های اولیه از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده کرده بودند درحالی‌که بعدا حجم پیشرانه به ۳.۳ لیتر رسید.

خودروی بعدی ۹۵۹ است که بی‌شک یک سوپرکار محسوب می‌شود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸۵ لیتری توئین توربوی تخت این خودرو از نظر تکنولوژیکی پیشروی زمان خود بوده است. پورشه هرگز این خودرو را به‌صورت رسمی در آمریکا عرضه نکرد اما قوانین صادرات ۲۵ ساله پورشه به این کشور باعث شد ۹۵۹ به تعداد بسیار محدود در آمریکا رؤیت شود.

نسخه جاده‌ای ۹۱۱ GT1 کمیاب‌ترین سوپرکار این ویدئو است. در واقع این یک خودروی مسابقه‌ای بوده که در جاده‌ها جولان داده است.

سوپرکار بعدی هم کررا GT مشهور است که یکی از شاخص‌ترین محصولات تاریخ پورشه می‌باشد. این خودرو همچنین یکی از آخرین سوپرکارهای آنالوگ تاریخ بوده و پس از آن سیستم‌های الکترونیکی زیادی وارد دنیای خودرو شدند.

دیگر سوپرکار دوست‌داشتنی پورشه ۹۱۸ اسپایدر با قوای محرکه هیبریدی بوده که درست نقطه مقابل کررا GT محسوب می‌شود. توانایی‌های این خودرو حتی امروز نیز فوق‌العاده است.

نهایتاً این کلیپ با ۹۱۱ GT2 RS پایان می‌یابد که آن‌هم یک ۹۱۱ کاملاً ارتقا یافته و سوپرکاری از صفر توسعه یافته نیست.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (183 ديدگاه)

    نکن، با روح و روانمون بازی نکن

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۲
    1. امین

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      یه سوال دارم از عزیزان چرا ۹۱۸ رو ۱۰ سیلندر نکردن مگه چی میشد؟! یا لافراری چرا توربو نداره مگه چی میشد؟! غیر اینکه یه هیولا میشد شیرون با ۴ تا توربو اندازه هندونه مگه عمر موتورش کمه؟! واقعا نمیدونم چرا ؟! ؟! (دلایلی که میارن مثلا ماشین باوقارتر میشه و.. منو متقاعد نمیکنه واقعا)

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۳
  2. SF90 STRADALE

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3638 ديدگاه)

    همه محصولات پورشه دوست داشتنی هستن
    ولی اگه قلبی بخوام انتخاب کنم ….
    کررا GT ❤❤
    ۹۱۸ اسپایدر ❤❤
    ۹۱۱GT2 RS ❤❤

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۱
    1. M.A.S

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (726 ديدگاه)

      منم دقیقا همینجوریم

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۳
  3. Reza

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3911 ديدگاه)

    من که عاشق همشونم ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  4. بی ریا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    فقط و فقط کررا جی تی با اون صدای فوق العاده اش

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۶
  5. Mahdi911Turbos

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    تموم دنیا یک طرف تو یک طرف عزیزم عزیزم
    بین تمامی سوپرکارهای تاریخ انتخابم تا ابد کارراجی تی هست .♥️♥️♥️

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۴
    1. Amir

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (732 ديدگاه)

      کاملا موافقم باهاتون، کررا جی تی و دیگر هیچ❤

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۴
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (7501 ديدگاه)

    ببینید دوستان
    برخی خودروها هستند که تاریخ مصرف ندارند که هرگاه نگاهشون میکنی از دیدنشون سیر نمیشی .
    مطمئناً کررا GT یکی از همین خودروهاست که هیچگاه گرد پیری در چهره‌اَش نمیبینید و در این حدودای ۲۰ سال ، انگار تازه رونمایی شده و دل آدم براش قَش میره لامصب بدمصب .

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۲۱۴
    1. امین

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      چرا سیستم دیسلایک واسه تو دومیلوین منفی میده؟! سیستم اشکال داره ها

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
      1. کورش کبیر

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        با ربات رای میدن

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (7501 ديدگاه)

      یا خدا
      به من حمله شده ? .
      دیسلایکه که از دیسلایک سبقت میگیره .
      مطمئناً رئیس هیوندا کیا داره با موشک دنبالم میگرده? .

      موافقم ۹
      مخالفم ۷
    3. mahdi

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (40 ديدگاه)

      حرف آقا نوید که کاملا درسته . نمیفهمم چرا اینقدر این کامت دیسلایک گرفته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. دانیال_Surrey،England

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    من اومدم بگم فقط ۹۱۸.?

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
  8. ارش

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1532 ديدگاه)

    من عاشق ۹۰۴ هستم یه مجله ماشین سال ۱۳۶۵ رو ده سال پیش خریدم با این اعجوبه آشنا شدم ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ کیلومتر سرعت برای دهه ۶۰ عالی بوده ۹۵۹ هم که پیشرفته ترین سوپر اسپرت زمان خودش بوده.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  9. ehsan

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (108 ديدگاه)

    آنالوگ دوست داشتنی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. رامین

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (920 ديدگاه)

      از دلم کاش نری

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
  10. رامین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (920 ديدگاه)

    همشون عشقن عشق

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  11. AMG///

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    پورشه همه‌ی محصولاتش دوست داشتنی اند
    ولی کررا gt واقعا عالی بود فوق العاده بود
    خوش صدای دوست داشتنی
    ❤❤CARRERA GT❤❤
    فقط فک کنم جای توربو s خالی بود
    عاشقتم پورشه
    ❤❤PORSCHE❤❤

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  12. OMID

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2177 ديدگاه)

    همشون عشقن اما بعضیاشون بیشتر
    ۹۱۸
    Carrera get
    ۹۱۱ strabenversion gt1 ( لامصب این ماشین فریاد میزنه من ماشین مسابقم که جاده ای شدم)
    به زودی به این لیست ۹۱۷k هم اضافه میشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  13. زیزیگولو

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ توئین توربو ۲۰۲۱

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  14. علی-کیوج

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اصلا احساسات بچه ها فوران شده?
    دم پورشه گرم

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  15. Hemichan

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    ۹۶۲ ؛ ۹۱۷ ؛ ۹۵۹ افسانه ای ؛۹۳۰ ؛ ۹۳۵ موبیدیک ؛ ۹۱۱ جی تی ۱ ؛ کررا جی تی ؛ ۹۴۴ : ۹۲۴ ؛ ۹۲۸ ؛ ۹۶۸ و حتی خود ۹۱۱
    انتخاب سخته
    همیشه اینها بهترینها بودند

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  16. Khosrow

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2112 ديدگاه)

    عکس اول و حرف اخر / حناق سیاه امریکایی ها ..

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  17. net

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    مدل پورشه تارگا شیشه عقب ثابتش بد هست که سقف کامل باز نمیشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  18. Mf1

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    همشون زمان خودشون بهترینهای پورشه وجهان بودن و خیلی سخته کسی میان این همه اعجبوبه یکی رو انتخاب بکنه ولی انتخاب من پورشه ۹۰۴ و کررا جی تی و جی تی ۱ هستش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  19. ارشیاsvj

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1668 ديدگاه)

    ۹۱۸
    کاررا GT
    ۹۱۱ GT1

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. Ali Keyhani

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ۹۱۸ اسپایدر
    کاررا GT
    ۹۱۱ gt2rs

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  21. Hadi

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    همشون معرکن…
    یکی از یکی بهتر…
    ولی سلطان همشون کررا GT بعدش۹۱۸ و GT2RS
    هایپر کار بعدی پورشه هم که سال ۲۰۲۴ قراره معرفی ۹۱۷ خواهد بود…
    خوشبختانه الکتریکی نشده و هنوز موتور بنزینی رو حفظ می‌کنه…
    و احتمالا بیش از ۱۰۰۰ اسب قدرت خواهد داشت…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. Saeed

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کرراGT و ۹۱۸ جفتشون واسه من بهترین پورشه ها هستن
    یادش بخیر Need For Speed Hot Pursuit

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  23. میلاد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط پورشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا