پورشهدوج

درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه ۹۱۱ توربو S، جدال سنت و مدرنیته

دوج به‌طور رسمی در بریتانیا محصولات خود را عرضه نمی‌کند زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۰ به دلیل فروش پایین مجبور شد از این کشور خارج شود اما این بدان معنا نیست که علاقه‌مندان در آن سوی اقیانوس اطلس نمی‌توانند ساخته‌های جذاب دوج را خریداری کنند چراکه به لطف واردکنندگان، حتی اگر در آن قسمت از جهان باشید بازهم می‌توانید این خودروهای عضلانی آمریکایی را تحویل بگیرید. بااین‌حال ما تاکنون ندیده‌ایم که کارواو یک دوج چلنجر را در مسابقات درگ خود شرکت دهد اما حالا سرانجام آن روز فرارسیده و برای اولین بار یک چلنجر در رقابت‌های کارواو بریتانیا حاضر شده است.

اما این فقط یک چلنجر معمولی نیست بلکه نسخهٔ تولید محدود دیمن است که با قدرت سرسام‌آور خود زیر پای مت واتسون قرار گرفته است. در این مسابقه اما در برابر دیمن یکی از بهترین‌های اروپا یعنی پورشه ۹۱۱ توربو S قرار گرفته است. این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود. مهم‌تر از همه این است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد درحالی‌که کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبک‌تر است که این می‌تواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند.

به همین دلایل، دیمن علیرغم برخورداری از نیروی فراوان V8 سوپرشارژ، در مسابقهٔ درگ با مشکلات شدید کشش درگیر بود و بنابراین احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که نتیجهٔ درگ چه خواهد شد. پس از برگزاری سه درگ نیز مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز انجام شده که می‌توانید آن‌ها را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو Sدوج چلنجر دیمن
پیشرانه۳.۸ لیتری H6 توئین توربو۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۶۵۰ اسب بخار۸۰۸ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۹۷۲ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۱۶۵۰ کیلوگرم۱۹۴۱ کیلوگرم
قیمت۱۵۶ هزار پوند۱۳۷ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Mf1

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خودروی که اینقدر دنگ فنگ داره تا رکورد خوبی بخواد بزنه تو درگ بنظرم نزنه بهتره بجاش شلبی gt500 بیاوردن بدون هیچ دنگ فنگی با پورشه رقابت میکرد

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
    1. امیرمحمد

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      همه میدونن موستانگ تو درگ افتضاحه
      از راننده چلنجر معلومه که ناشیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Javadwest

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقتی فقط یه چیزی ساختی که بگی منم هستن?

    مهندسی آلمانی?

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  3. Porsche

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (262 ديدگاه)

    بابا بس کنید کشتین ما رو با این دیمن
    دوست عزیز شما گفتی ایرودینامیک نداره یطور میگی انگار پورشه به دوج گفته اینطوری بزن من ببرم
    دوج هر کاری بکنه دیمن پیره و دیگه اصلا بدرد نمیخوره بهترین درایور هم پشتش بشینه میبازه

    فقط لانچ ۹۱۱ رو نگاه کنین داغونتون کرد شما برین با رنو کلیو مسابقه بدین تا بلکه ببرین ????
    پورشه اوج مهندسی ناب ????????

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. امیرمحمد

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      والا تا اونجا که همه میدونن رکورد ۴۰۰ متر دست دیمونه
      پس الکی غر غر نکن
      و در ضمن، دیمون از ۹۱۸ هم برده‌
      پورشه براش مثل سوسک میمونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. سرزمین آفتاب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زنده باد پورشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  5. A

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من نه طرفدار پورشه ام نه دیمون ولی ‌پورشه با کم کردن وزن و بهره وری از سیستم چهار چرخ متحرک حتی با اینکه قدرتش از دیمون کمتره می تونه ببردش درسته که دیمون قدرتش بیشتره ولی همین که فقط چرخ های عقب متحرک کارو خراب میکنه و حدود ۸۰۰ اسب فقط به چرخ عقب منتقل میشه و به همین دلیل با مشکل کشش در گیره زمین چسبنده چیزی نیست که توی هر درگ وجود داشته باشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا