نتیجه این مسابقه با آن چیزی که تصورش را میکنید متفاوت است.
برند ایتالیایی دوکاتی در تولید سوپربایکهای سریع مهارت بسیار زیادی دارد. یکی از مشهورترین محصولات این برند مشهور موتورسیکلتساز، مدل پانیگال V4S به شار میرود که با بهرهمندی از قدرت و عملکرد بسیار خیرهکننده، بسیاری از سوپراسپرتهای مدرن جهان را شکست میکشد. به همین دلیل است که برخی از مالکان خودروهای اسپرت، به خروجی پیشرانههای استاندارد خود بسنده نمیکنند.
هیمن مسئله یک رقابت سطح بالا را میان مالکان این دستگاههای سریع راه میاندازد که با استفاده از آن میتوانند مخارج بالای خود را به رخ یکدیگر بکشند. مشخصا همه ما مانند بسیاری دیگر بر این باور هستیم که موتورسیکلتها به دلیل وزن کمتر و نسبت قدرتبهوزن خیرهکننده، سوپراسپرتها را به فراموشی میسپارند. اما خودروها مزایای خود را هم دارند؛ برای مثال میتوان به بهرهمندی آنها از قدرت بیشتر اشاره کرد. ناگفته نماند که این قدرت در خودروهایی مانند پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R ازطریق یک جعبهدنده سریع و توانمند به هر چهار چرخ منتقل میشود و شتابی خیرهکننده را در اختیار راننده این خودروها قرار میدهد. خودرو با بهرهمندی از سیستم الکترونیکی پیشرفتهتر میتواند نواقص انسانی را هم برطرف کند.
یک کانال یوتیوبی برای پاسخدادن به این سوال دو خودروی یادشده را در برابر سوپربایک دوکاتی قرار داده است. نیسان GT-R حاضر در این رقابت تقویتشده و حال از ۱,۱۵۷ اسب بخار قدرت سود میبرد که میتواند هر ابرخودرویی را بهراحتی به چالش بکشد. پس ممکن است بتواند با دوکاتی هم رقابت کند. اما رقیب چهار چرخ دیگر این خودرو، پورشه ۹۹۲ ۹۱۱ توربو S تقویتشده هم از ۱,۰۸۲ اسب بخار قدرت سود میبرد.
سوپربایک دوکاتی پانیگل V4S با ثبت زمان ۱۰.۰۸ ثانیه به مقام آخر دست پیدا کرد درحالیکه پورشه ۹۱۱ موفق شد همان مسیر را در عرض ۹.۴۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت طی کند. هرچند GT-R برای رسیدن به خط پایان از مرز سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور کرد اما برای پیمایش همان مسافت به ۹.۹۵ ثانیه زمان نیاز داشت.
به این ترتیب دیدیم که برخلاف تصوراتی که داشتیم، در این رقابت سوپربایک دوکاتی که حکم بوگاتی موتورسیکلتها را دارد، به مقام آخر دست پیدا کرد و بازی را به رقبای قدرتمند دیگرش، نیسات GT-R و پورشه ۹۱۱ توربو S، واگذار کرد. نظر شما درباره این رقابت جذاب چیست؟
Ali.B
۲۶ دی ۱۴۰۳رقابت خوب و نزدیکی بود به نظرم واقعا جی تی ار خیلی عالی بود مخصوصا تو بخش اولیه که پورشه و v4 محو شدن
انتخابم GTR
Nr
۲۶ دی ۱۴۰۳اتفاقا درگ استانداردی نبود… جی تی ار تو ریس اول جامپ استارت زد… پورشه تو چند تا ریس بعدی به خاطر ضرایب دنده بهترش سر خط استارت برد
NAVID@@98
۲۶ دی ۱۴۰۳فقط خوب نگاه کن که چطور پورشه تو هر همه قسمتا جلو برنده شد اول۱ شد و اونا رو محو کرد
انتخابم پورشه 911 TURBO خوب اول۱
Eldorado1974
۲۷ دی ۱۴۰۳میشه بگی بخش اولیه ک میگی دقیفا کجاس؟!!!
همونجا ک ۹۱۱دیر تر حرکت کرد؟
واقعا کجا رو میبینید؟
NAVID@@98
۲۷ دی ۱۴۰۳اشتباه گفت بیخود خواست قضیه رو بپیچونه
Mosafer
۲۶ دی ۱۴۰۳دوکاتی بوگاتی موتورسیکلتها….به نظر زیادی اغراق فرمودین
Alireza.Gil
۲۶ دی ۱۴۰۳نویسنده با h2r آشنا نشده هنوز
NAVID@@98
۲۶ دی ۱۴۰۳با اینکه وقت بحث ندارم
ولی اونقدر بیراه گفتی که این رو باید بگم تا بدونی این حرفت بیربطه
چون اتفاقا h2r جدای اینکه مجوز تردد جاده ای نداره
اصلا برای ریس و تایم پیست مناسب نیست
جدای اینکه تقویت موتور هم برای تاپ اسپید بدرد نمیخوره
وقتی ملاک مقایسه رو تایم پیست ریس بزاریم
تو پیستِ ریس، دوکاتی پانیگاله و بی ام و اون رو میخورن
گرچه تو کاوازاکی ها سری zx مخصوص ریس ساخته شده ولی اونم بعد از بی ام و و دوکاتی قرار میگیره طبق آمار تایم پیست و نتایج سوپربایک ها گفتم یعنی جوابی برای نظر تعصبی نگفتم بلکه این منطقی و درستش همین بود که گفتم
رکورد تایم لپ ها دانینگتون پارک سوپربایک سوپر پل :
1. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WSBK Team) 1m:24.629s
1+1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) +0.573s
دیگه ۲ دوم به بعد نمیزارم چون لازم نی
فريد
۲۶ دی ۱۴۰۳اصلا درگ تمیز و حرفه ای نبود
محمدرضا
۲۶ دی ۱۴۰۳نمیدونم چرا از ویدیو های درگ این پسره خوشم نمیاد زیاد !!!
MP
۲۶ دی ۱۴۰۳راکب دوکاتی فک کنم باید بره به شغل آشپزی مشغول بشه اینجوری خیلی براش بهتره!
احسان
۲۶ دی ۱۴۰۳قطعا دوکاتی با یه راننده درست حسابی اول میشد
تازه دوکاتی اونقدرام خفن نیست
h2r یا هایابوسا اونم استاندارد و تیون نشده اینارو قورت میدن
NAVID@@98
۲۶ دی ۱۴۰۳هرچیزاول۱ تو همین کانال یوتیوب رکورد دارش یک پورشه ۹۱۱ ۱۶۱۱ اسبی یه همونجا هم همونی که گفتی ۳۳۰ اسبی ش
رو هم تست کردن ولی به گرد پای پورشه
نرِ چی؟ سید !!!!!!!!!!!
تازه لامبو های ۳۰۰۰ و ۲۰۱۱ اسبی که نگو اوفففففففف 🔥
به این اروپایی آمریکایی های وحشی V8 ۴۵۱۱ اسب به بالا هم اضافه کنیم اوفففففففف 🔥 چی میشه هرچیز اول۱ اوفففففففف 🔥
اینم از این جهت گفتیم چیزی که میگید فکر کتید اول وقتی میگیم مقایسه باید اول۱ نسبت قدرت وزن رو درنظر بگیریم
که برای ماشین باید از ۱۷۰۰ اسب به بالا باشه مثلا برای ۹۱۱ که تازه بشه مقایسه کرد که در این صورت راحت برتری رو دیدیم تایم ها مشخصه که برتری با ماشین شده 🔥
حسین دهمرد
۲۶ دی ۱۴۰۳نیسان لعنتی چی ساخته اصلا با عقل جور درنمیاد .
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۳پاراگراف آخر نیسان نوشته شده نیسات
Mm
۲۶ دی ۱۴۰۳دوکاتی v4چجوری چرخ به چرخ نیسان GT ومد والی اول نشد فیلم مشکل دارد. چون تنها موتوری هست که بالای ۴۲۰ میر
عبدالحسین نوروزی
۲۶ دی ۱۴۰۳بنظر من اصلا درگ در شرایط استاندارد و برابری نبود فیلم برداریش هم که جالب نبود
nima.jdm
۲۶ دی ۱۴۰۳قطعا جی تی ار
ولی بنظرم بجای دوکاتی باید h2r میاوردن
NAVID@@98
۲۶ دی ۱۴۰۳قطعا پورشه ۹۱۱ که اینجا هم برتریش رو دیدیم
بعد درمورد موتور هم که گفتی
اگه قرار بر h2r باشه
باید یه ماشین مثل استون مارتین والکایری میاوردن که تقریبا نسبت قدرت به وزن مناسب داره یا همین پورشه ۹۱۱ از ۱۷۰۰ اسب به بالا باشه تازه تا خرخره با تجهیزات مسابقه ای ( مثلا لاستیک اسلیک و…) جوری که مجوز تردد خیابانی بهشون ندن اونموقه تازه میبینی چطوره چیه دیگه کت تن کیه مثل موشک های بالستیک تاکتیکی هرچی موتوره میزارن جیبشون کلا ماشین برتری عظیمی داره نسبت به موتور سیکلت 😂😝
آرین
۲۷ دی ۱۴۰۳این رباته …
nima.jdm
۲۷ دی ۱۴۰۳صد در صد رباته
NAVID@@98
۲۷ دی ۱۴۰۳آره مثل ربات یه سره کار میکنم ورزش هم در کنارش هست
برای همین شاکیم زمان بیشتر از کجا بیارم که به کارای دیگه ازجمله همین برسم اگه بشه خیلی خوب میشه
Ground Zero
۲۷ دی ۱۴۰۳لاستیک اسلیک؟؟؟اصلا اسلیک هارد یا سافت بزاره تو مسیر مستقیم چ تفاوتی ایجاد میکنه؟؟؟؟؟
بعدش دکتر این همه ادعات میشه بلدی هی پورش پورش میکنی وزن خالص نیسان بدون تیون تقریبا ۳۰۰تا بیشتره حالا با افزایش قدرت بعدش چ چیزایی طرف گذاشته بماند با این اوصاف پورشه با اون طراحی فقط تونسته چند دهم ثانیه جلوتر باشه.مورد بعدی دوستمون گفتن h2rاز همشون ایراد گرفتی گفتی ک این موتور بدرد پیست نمیخوره مگه تودرگ بحث ایرودینامیک هستش ک اینجا داری پروفسور بازی در میاری
NAVID@@98
۲۷ دی ۱۴۰۳من که ادعا نمیکنم
ولی تو که با این هایی که گفتی نشون میده کلا پرتی از موضوع و میخوای یه لفظی اومده باشی تیری در تاریکی اگه غیر این بود این حرفا رو نمیزدید
در ادامه خرفات هم نشون دادی بدون اطلاع نظر میدی الان میگم چرا نظرت بیخود اشتباهه
از وزن چرا اشتباه حرف زدی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
که بیخود بهش استناد اشتباه هم میکنی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
۳۰۰ کیلو تفاوت وزنو از کجات اوردی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
اول برو بشمر سه توبه کن بعد تقوا پیشه کن بعد بیا نظر درست و با اطلاعات بده تا حرفات دروغ از آب در نیاد بدو /
تفاوت وزن یک دهم اینی که گفتی هم نی
وزنشون تقریبا یکسانه با تفاوت اسب بخاری که دارن نسبت قدرت به وزنشون هم یکسان در میاد
پس اتفاقاً مقایسه کاملا برابره اونجا هم
همسنگرت مثال زد از یه موتور غیر جاده ای که مجوز تردد خیابانی نداره و محدودیت هاش رو برداشتن
ما هم گفتیم اگه بنا به این باشه ما اینکارو برای ماشین و همین پورشه کنیم که موتور و h2r رو میخوره میزاره جیبش
پس پرت حرف نزن فک نکن دستتو نمیخونم
اتفاقاً دست متعصبان رو رومیکنم تا نظر بیخود اشتباه و بیرا نگید
وزن دو ماشین : بخون و بنویس براخودت یه جا یادداشت کن تا خودتو زیر سوال نبری :
Porsche 911 Coupe (992.1 Series) Turbo
Curb weight : 1733 kg
جی تی از چنده
Nissan GT-R 2022 curb weight : 1762 kg
از کی تا حالا ۳۰ شد ۳۰۰ ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
پس پرفسور پرفسور ، دکتر دکتر نکن واسه ما
من اگه ته چیزیو در نیارم ول نمیکنمش
از این جالب تز تایم نسل قبل پورشه که در بعضی موارد به ۹۹۱ به دلیل سبک تر بودن تو رولینگ بهتر هم بوده تو مقایسه ها اینم دیدم
ولی این نسلش که سنگین تره تفات وزنی خاصی ندارند با جی تی ار
تو این مقایسه دقیقا قدرت به وزن یکسان درومده و پورشه خیلی بهتره و بهتره
و برتر اول۱ پورشه ۹۱۱ اول۱ بوده و هست و عمل کرد و نشون داد و کار کرد و به همین دلیل مثالشو زدیم بدو /
NAVID@@98
۲۷ دی ۱۴۰۳و در خوشبینانه ترین حالت یعنی در بیشترین حالت تفاوت وزنی ۹۰ تاست وزن درست پورشه در پایه ترین حالت ۱۶۵۰ تا ۱۷۳۳ ما ۱۶۵۰ هم که بگیریم حتی
بازم با توجه به تفاوت اسب بخار ها دقیقا مشابه محسوب میشن نسبت قدرت به وزن یکسان براشون
جالب تر اینکه برای تیونینگ جی تی ار تو همه هر جاش دست بردن دیگه …. شده گیربکس و شفت و دیفرانسل لغزش محدود LSD برای محور جلو و … که باعث شده از حالت استوک خارج بشه !!!!!!
با این وجود برتری با پورشه شد !!!!!!🔥
جالبتر اینکه تغییرات پورشه طبق چیزی که در ویدیو نشون دادن فقط تغییرات خارجی مثل هدرز اینتک توربو و بهبود کلاچ ها و برنامه ریزی ئی سی یو و تغییراتی که اون رو کاملا در حالت استوک باقی نگه داشته !!!!!!!!!!!
دیگه برتری اول۱ پورشه ۹۱۱ اول۱ از این واضح تر چیه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
بدو بشمر سه میتونی بری وایت لایت 😝
علی
۲۷ دی ۱۴۰۳وای وای امان از دست پورشه.
عاشقانه میخوامت
لامصب چقدر دقیق مهندسی شده نهایت مهندسی جهان. توی عملکرد تا ابد بی رقیب خواهد رفت
اروین
۲۷ دی ۱۴۰۳در مرحله اول پیست اصلا استاندارد نبود تو ریس اول موتور به زور جم کرد.رول اول پورشه یه ماشین جلوتر استارت کرد.بعدشم این راننده ها صاحب خود ماشینن.بیفته دست دو تا حرفه ای بعد معلوم میشه چه خبره