پورشهدوج

درگی جذاب بین پورشه ۹۱۱ GT3 RS و دوج چلنجر هلکت وایدبادی

دوج چلنجر هلکت به لطف قدرت عظیمی که زیر کاپوت دارد، در پیست‌های درگ زیاد دیده می‌شود اما آیا این ماسل کار قدرتمند آمریکایی می‌تواند در ۴۰۰ متر مهندسی موتوراسپرت آلمانی که در پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱ نهفته است را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، یک هلکت وایدبادی در برابر یک GT3 RS با گیربکس فوق‌العاده سریع PDK قرار گرفته است.

چلنجر هلکت وایدبادی به لطف پیشرانهٔ قدرتمند و لاستیک‌های پهن عقب، در مسابقات درگ آماتور خودروی محبوبی است. در سینهٔ این خودرو نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژی قرار گرفته که در این نسخه ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخهٔ وایدبادی گلگیرهای خودرو برای پوشاندن لاستیک‌های عظیم ۳۰۵ عقب که به میزان قابل‌توجهی از لاستیک‌های ۲۷۵ هلکت معمولی عریض‌تر هستند پهن‌تر شده‌اند. چلنجری که در این ویدئو حضور دارد بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک از نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که هرچند به لانچ کنترل مجهز است اما به اندازهٔ گیربکس اتوماتیک سریع نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال، در آزمایش کارانددرایور، هلکت وایدبادی اتوماتیک ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که نسخهٔ دستی برای انجام این کار به ۴ ثانیه زمان نیاز داشت.

در سمت دیگر میدان، ۹۱۱ GT3 RS از نسل ۹۹۱ ایستاده که هرچند رنگ قرمز مشابهی با چلنجر دارد اما شباهت‌های این دو خودرو در همین‌جا به پایان می‌رسد. GT3 RS از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و تا ردلاین ۹ هزار rpm دور می‌گیرد. این موتور به گیربکس دوکلاچهٔ PDK پورشه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب برساند. هرچند این خودرو در حال حاضر کمی قدیمی شده و به‌زودی نسل جدید GT3 RS معرفی خواهد شد اما هنوز هم بسیار توانمند است و ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خب با این شرایط آیا پورشه ۹۱۱ GT3 RS می‌تواند دوج چلنجر هلکت وایدبادی را در زمین خانگی خود شکست دهد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

چلنجر هلکت وایدبادی

۹۱۱ GT3 RS

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۷۱۷ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۲۰۳۸ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
قیمت ۷۲,۸۲۵ دلار ۱۷۷,۹۵۰ دلار

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    خوب بلدین چلنجر رو بازنده جلوه بدین
    گیربکس ۶ سرعتی دستی ؟
    چرا ۸ سرعته زد اف رو نیوردید ؟

    اینا مهم نیست . نسل جدید چلنجر نسخه ۴ چرخ محرک داره . به رقابت با اینا فکر نمیکنه . میره تا تسلا رو شکست بده

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳۵
    1. AMIN (M.A.S)

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (677 ديدگاه)

      من ویدیو های این کانال رو دیدم خیلی قصد بازنده جلوه دادن ماشین خاصی رو ندارن
      خیلی ویدیو های خوبی میگیرن کم حرفن و به جز چند تا ویدیو معمولا نتایجشون منطقیه
      مساله سر اینه که لانچ هلکت خیلی سخته
      در بهترین حالت که هلکت ۱۰ ثانیه ای هست و پورشه GT3RS(البته تا جایی که دیدم) حدود۱۱.۲ یک چهارم مایل میزنه
      لانچ کنترل ماشینای داج (تورک رزرو) یکی از بهترین لانچ کنترل های دنیا هست
      و توی این ویدیو نمیدونم اما سایر جاها وقتی درگیره واقعا جلوی هرزگردی وحشتناک ماشینو توی دنده یک میگیره
      اما مشکلی که وجود داره اینه که فقط توی دنده یک هرزگردیو میگیره
      موقع تعویض یک به دو انگار کلا از مدار خارج میشه و هرزگردی توی دنده دو شتاب رو میگیره و برای جلوگیری از این مساله باید خیلی با پدال گاز بازی کرد که از یوتیوبرا انتظاری نمیره
      البته این راننده نسبتا بلده ولی خب خیلی خوب نیست
      پدال عزیز خسته نباشید
      دوتا نکته
      اول اینکه هلکت داخل ویدیو از نوع۸HP اتوماتیکه و از شیفتر دنده ها و خود دسته دنده ماشین مشخصه
      دوم اینکه لطف کنید سایر ویدیو های ماشینای داج و برنده شدناشون توی همین کانال رو هم پوشش بدید
      ممنون

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  2. Al pachino

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هیچ وقت قدرت بیشتر نمیتونه مهندسی رو شکست بده! اسپم:فرمول یک عربستان نتیجش چه شد؟

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۱
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    رانندا چلنجر چقدر احمق و حرس در بیار بود.آجر رو پدال چلنجر بزاری زیر۱۱ میزنه.به هر حال پدال علاقه عجیبی به درگهای احمقانه داره تا خودش و معدود هم فکرهاش رو گول بزنه.به نظر شما واقعیت عوض میشه تایمهای زیر۱۰ هلکتها ردایها و دمون عوص میشه.پدال چرا درگهایی که استاندارد کوتاه و جذاب و از همه مهمتر واقعی هستند رو نمیزاری.البته درکتون میکنم درد میکشید از واقعیت

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳۴
    1. امین

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احسنت.دقیقا همینه.انگار مشکل دارن با ماسل کارهای آمریکایی.قیمت هارو هم که اصلا مقایسه نمیکنن و…خیلی چیزای دیگه

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
  4. ماکسیمیلیان

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (468 ديدگاه)

    🇩🇪مهندسی برتر آلمان ها🇩🇪
    🇺🇸مقرون به صرفگی آمریکائی ها🇺🇸

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱۸
    1. viper2

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      حالا باشه بذاریم دایرکت کانکشن ۸۸۵ اسبی بیاد اونموقع ببینم کی جرات داره اعلام حضور کنه؟

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳۹
      1. FTB

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (720 ديدگاه)

        چرا اکثر ماشین های آمریکایی باید ۲۸۰ تا سوپرشارژ داشته باشن تا بقیه رو ببرن؟

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۶
        1. viper2

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          داداش از شما انتظار نمیرفت . ماشینایی امریکایی اتفاقا عشقش به تنفس طبیعی بودنشه درسته الان جدیدا به خاطر وم هزینه شدن و کم مصرف شدن اومدن سوپرشارژر گذاشتن و خیلی رو تنفس طبیعی کار نمیکنن . ولی در کل موتور پر حجم همیشه تنفس طبیعی قوی هست . مثلا موتور ۴۲۶ قدیمی که بالای ۶۰۰ اسب بخار داره . حتی یه جا خوندم این درگستر هایی که جلوشون بلند میشه هم موتورای امریکایی تنفس طبیعی هستن خیلیاشون . و حجمشون رو زیاد کردن به وسیله استروکر کردن . هر چی موتور پر حجم تر باشه بهتره . حالا هر کی میخواد هر چی بگه . همه با کمپرسور قوی میشن اونی قویه که تنفس طبیعی قوی باشه

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۲۱
      2. Amirhosein

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اونم بیاد فورد شلبی kr با ۹۰۰ اسب دهنشو میبنده

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
    2. ممد ژانگولر

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2440 ديدگاه)

      یکی سیگار منو روشن کنه 😎

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
  5. محمد امین

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    اختلاف قیمتشون خیلی زیاده ….اختلاف وزنشون هم زیادهد، اختلاف قدرتشون هم
    درکل توی درگ به هم نزدیک هستن و توی رولینگ هم داج بهتره
    درکل ۹۱۱ ماشین خیلی بهتر و به روز تری هست که ارزش خرید خوبی داره ، ولی چلنجر هم با توجه به قیمتش کاملا ارزش خرید داره… البته شاید بعضی ها m3 رو ترجیح بدن 🙄

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۴
  6. حمید

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    چلنجر با وزن دو تن ! قابلیت استفادهتو پیست یا جاده های ماپیچ رو نداره ، فقط خوشگل و خوش صداست

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۷
    1. SadjadArt

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1852 ديدگاه)

      دقیقا فقط برای عشق و حال کردن ساخته شده
      دوتا دنیای متفاوت دارن هرکدوم عشق خودشونو دارن

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
  7. viper2

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    فقط دو روز دیگه مونده تا به بازار اومدن سلطان درگ ، دوج چلنجر دایرکت کانکشن ۸۸۵ اسب بخاری

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲۵
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      ای خدا

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
  8. viper2

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    انصافا ۹۱۱ میباخت باید تعجب میکردیم . اخه مثلا چه هنری کردین که با ۶۰۰ کیلو کمتر و ایرودینامیک بهتر و قیمت بیشتر و گیربکس ۷ سرعته و تکنولوژی روز بردین از ما ؟؟؟؟ . چلنجر با وزن بیشتر و ایرودینامیک افتضاح و قیمت خیلی خیلی کمتر و دوام بیشتر و تکنولوژی چندین سال پیش داره پا به پای شما میاد.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳۵
    1. GMA

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1457 ديدگاه)

      آتیش گرفتی چرررررا؟🤔 چرا یقه جرررر میدی؟ واقعا این درگ ها رو نشانه برتری خودرو ها میبینی؟؟
      یعنی هر چی پیشرانه فسیل تر و کم بازده تر باشه مایه افتخاره؟!

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۶
      1. viper2

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (490 ديدگاه)

        برای من درگ نشانه برتری هست . هر چند ۹۱۱ رو هم دوست دارم اما لذت چلنجر خیلی خیلی بیشتره . حداقل هیجانش بیشتره . یقه جر میدم به خاطر اینکه تعصب و غیرت دارم رو برند مورد علاقم

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۸
        1. GMA

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1457 ديدگاه)

          هر جور راحتی، ولی بیخودی حرص نخوری بهتره

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۴
        2. viper2

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          حرص که نخوردم ولی در کل توی درگ چلنجر بهتره . چرا؟ چونکه چلنجر برای درگ ساخته شده . اما توی پیچ ۹۱۱ صد در صد بهتره چرا؟ چونکه ۹۱۱ برای پیست و پیچ ساخته شده .

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۶
        3. Porsche 911

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (664 ديدگاه)

          اما توی پیچ ۹۱۱ صد در صد بهتره چرا؟ چونکه ۹۱۱ برای پیست و پیچ ساخته شده .“

          بهتره بگیم ۹۱۱ برای رانندگی ساخته شده
          شاید لذت رو توی شتاب توربو اس ببینی ولی راننده محور ترین در حال حاضر ۹۱۱ GT3 هست و تماما واسه لذت رانندگی ساخته شده

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۲
    2. آلمانی باز

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موضوع اینجا جالب میشه که تعداد سیلندر و حجم موتور هاشون رو نگاه می‌کنیم… میدونی شما آمریکایی باز ها موتور۸ لیتری سوپر شارژر میزنین بعد میگین وای وای آمریکا خداس سلطان چلنجر! نه هندلینگ سرتون میشه نه مهندسی فقط بلدید حجم موتور رو زیاد کنید تو بقیه زمینه ها نه به آلمان می‌رسید نه به ژاپن

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  9. [email protected]!n

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2127 ديدگاه)

    ای کاش چلنجر و چارجر و… مستقیم برقی می شدن تا این خفت موتور i6 رو همچین برندی نمی دیدیم.

    ۲۰ سال زمان داشتن موتورای همی رو بندازن دور یه موتور مدرن بسازن. حتی نکردن همون پوشراد فرسوده رو modular کنن. یه مشت مهندس عقب مونده بی عرضه که اوج هنرشون تنظیم گیربکس برای یه درگ ۴۰۰ متر بود نتیجش شد آویزون شدن به تیم مهندسی فیات و آلفارومئو.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۱
    1. viper2

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      نگران نباش . دوج دوباره مثل دهه هشتاد میشه فکر کنم . واقعا باید زود تر فکری میکردن . البته اگه من بودم یه چیزی تو مایه های ۳.۸ جنرال موتورز که پوشراد بود میساختم . واقعا به تمامی طرفداران دوج تسلیت میگم .

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۳
    2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1869 ديدگاه)

      شما برو افتضاه پیشرانه جدید و مثلا با تکنولوژیه فرمول۱ مازراتی رو ببین که با این همه مثلا تکنولوژی ۰تا ۱۰۰ رو در ۳.۲ زده که ۴ دهم بیستر از تایم کوروت c8 با انجین پوشراد ۶.۲ تنفس طبیعی کوروته.مهندسان داج هر وقت مثل سال ۲۰۱۷ که استارت انجین ۶ خطی که به تازگی معرفی شده رو زدن تونستن بهترین انجینها رو بسازن.کمپانی که تونست رو انجین پوسراد وایپر زمان بندی متقیر سوپاپ ورودی و خروجی هم زمان بسازه و باعث تعجب همه بشن پس توان یاخت هر نوع انجینی رو دارن.به نظر تو این موفقیت فروش و داشتن طرفدار و عاشق زیاد داج نتیجه چی هست.این پیروزیها دقیقا از وقتی شروع شد که انجین عظیم هلکت ساخته شد.رو چلنجر و چارجر و حتی دورانگو هلکت هیچ انجینی به جز همی جواب گو نیست مشتری داج همینو میخواد که با خیال راحت بتازه و از قدرت صدا و قابلیت اطمینان انجین همی لذت ببره.خوب بزودی انجین جدید ۶ خطی رو محصولات نصب میشه و خواهیم دید که این دوران جذاب داج از بین میره مگر اینکه همچنان انجینهای همی استفاده بشن.الان پورشه ۹۱۱ توبو اس چه فرقی میکنه که برقی باشه یا این موتورهای بد صدا و بدون هیجان روش باشه.خلاصه که یادمه موقع معرفی بلک وینگهای کدیلاک هم چپ رایت حمله میکردی تا آخر حسابی ضایع شدی

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۸
      1. [email protected]!n

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2127 ديدگاه)

        خب وقتی یه آدم که تو دهه ۶۰ آمریکا گیر کرده انتظار بیشتر از نمیره که کوروت رو با ماشین فرمول ۱ مقایسه کنه.

        یادمه اون موقع که گفتم کدیلاک CT5 بلک وینگ (نه جفتش) تو هم زیر کامنتم تایید می کردی مهندس یادت نیست می گفتی چرا چهارچرخ نیست و موتور LT5 نداره یا رو پلتفرم قدیمی هست. ای بابا این حرفارو من می زدم تو هم زیر کامنتام تایید می کردی که. خب اون نه من و تو بلکه هیچ کس نمی دونست CT5 زیر نظر تیم ریسینگ کادیلاک و کوروت توسعه داده شده بود و اتفاقا نه اینجا بلکه کل دنیا هم فکر می کردن صرفا یه سدانی شبیه شارژره. باز هم دیدی که خودم هم اومدم این ماشینو باز کردم و به اشتباهم هم اعتراف کردم، اینجا چرا اون مواقع که تعریف می کنم کامنت نمی زاری.

        برای اولین بار بعد دوهزارتا کامنت سمی که گذاشتی باهات موافقم که داج و خانواده موپار فقط با هشت سیلندر همی هست که زندن. خب باز هم خودت می دونی حماقت بزرگشون در چسبیدن به موتورای کم هزینه پوشراد بالاخره یقشونو گرفت. یقه فورد هم تو نسل پنج گرفت و یقه جی ام هم تو کوروت نسل ۷. اما فورد و جی ام از خواب غفلت پا شدن و یکی اکوبوست شاهکارشو توسعه داد و در کنارش یه V8 ناب مدرن آمریکایی به اسم وودوو کنار گذاشت و نتیجش شد زنده موندن شلبی های GT حداقل تا سال ۲۰۳۰ شایدم تا اون موقع فرجی شد و موتور بنزینی زنده موند. از اون طرف هم جی ام LT6 و خانواده شش سیلندرهای مدرنش رو ارائه داد تا اونم حداقل تا ده سال دیگه زنده بمونه.

        حالا گروه داج/رم/کرایسلر/جیپ چیکار کردن ؟؟؟ مهم ترین گنجینه ای که داشتنو با یه موتور کپی S58 بی ام و که اونم از بد روزگار فیاته ناقص الخلقه توسعه داد. اون موقعی که بخاطر پوشش ضعف مهندسی رو پیکاپ یا آفرودر موتور همی میزاشتن حالا باید با یه I6 زپرتی و زور موتور الکتریکی برسن به ۷۰۰ ۸۰۰ اسب. اون موقعی که بال بال می زدین و آمریکا آمریکا می کردین و من وقتی انتقاد می کردم می شدم ضد آمریکایی (البته پشیزی برام ارزش نداره) این روزارو می دیدم نه اینکه عددی باشم بلکه آدمایی ۱۰۰۰ برابر بزرگتر از من این پیش بینی رو کرده بودن.

        مطمئن باش اگر تو هزار خط راجب موتور پوشراد خونده باشی من از همین موتور ۷.۴ لیتری ۴۵۴ شوی شول تا همین همی ۴۲۶ و LT طومار می نویسم. آره این موتورا خود ذاته ماشین آمریکایی هستن اما نه تو قرن ۲۱ که هر روز عرصه تنگ تر میشه و خودم خیلیاشونو دوست دارم اما الان دیگه وقت دوست داشتنشون تموم شد و باید باهاشون خاطره بازی کرد.

        الان زمان پسرای مدرنشونه مثله وودو و پردتر یا LT6 و LTA.

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
        1. viper2

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          اوکیه داداش شما خیلی اطلاعات داری . پس لطف میکنید به این سوال جواب بدید لطفا؟ چون من موتور ۴۴۰ موپار معروف به سیکس پک رو خیلی دوست دارم و ۴۲۶ هم که گرونه
          به نظر شما میشه سر سیلندر همی ( نیم کره ای ) ۴۲۶ رو که موتورش ۲۰۰ سی سی کمتر از ۴۴۰ هست رو روی موتور ۴۴۰ بست؟ اینجوری هم بلاک موتور ارزون تری داریم هم بلاکمون بزرگتره هم سر سیلندرمون نیم کره ای هست و هم فکر میکنم به خاطر اینکه سر سیلندرمون کوچکتر شده نسبت تراکممون هم افزایش پیدا میکنه .
          حالا به نظر شما میشه سر سیلندر هلفانت رو روی سیکس پک بست؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۸
        2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1869 ديدگاه)

          کی من با تو هم عقیده بودم.اون موقع من ناراحت بودم که ماری بارا داره سنتها و قشنگیهای جنرال موتورز رو نابود میکنه.در حالی که پلتفرم بی نظیر امگا ساخته شده بود که روش سدان تو ابعاد فول سایز ساخت با وزن میان سایز واز اونور انجین بلک وینگ هم ساخته شده بود کنار گذاشتن.بلتفرم امگا قابلیت دو دف و دف عقب رو با بهترین عملکرد داشت که میشد ct5 رو روش بسازن که به صورت سفارشی دو دف هم عرضه کنن ولی همه چیو خراب کردن و ct5 رفت رو پلتفرم بی نظیر آلفا ولی همین امر موجب شد یه مقدار کوچیکتر باشه از رقبا و دو دف شدنش از عملکردش کم کنه.خلاصه داج و مهندسان srt هیچ وقت بدشون نمیومد انجینهای جدید بسازن مثل همین که ساختن ولی متاسفانه لج بازی ایتالیاییها که میخ ان هر جور شده برندهای بدون مشتری خودشون رو زنده کنن و تمام سرمایه گذاریها رو میبلعن و در عوض یه مشت آشغال تحویل میدن که کسی حاصر به خریدشون نیست.وقتی پلتفرم جورجیا ساخته شد در اختیار داج جیپ کرایسلر قرار میگرفت بدون شک ماشینهایی خلق میکردن که هر کدوم تو کلای خودشون رکورد پشت رکورد بزنن.نمونش جیپ گرند چروکی که نسل جدیدش تو کلاس خودش چه تو نیمه لوکس چه لوکس از همه بالاتره.راستی اصلا چرا انقدر از داج بدت میاد یا بقیه آمریکاییها ولی انقدر اخبارشون رو دنبال میکنی.والا من اخبار آلمانی رو میبینم رد میشم به ندرت پیام میزارم ولی شما هر سری انگار دچار سوزش میشی.خلاصه که فعلا داج چلنجر و چارجر با همی پشت هم رکورد میزنن و مشتریها عاشق این سبک هست.

          موافقم ۳
          مخالفم ۶
        3. [email protected]!n

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2127 ديدگاه)

          تو خیلی از فروم ها و نظرات و تجربیات موتور ۴۴۰ رو بهتر می دونن اما این فاصله خیلی نیست. موتور ۴۲۶ ظرفیت بالاتری تو تیون داشت اما ۴۴۰ تو استوک حس بهتری منتقل می کرد و انتقال قدرت بهتر بود.

          اولا که اصلا این حرکت عقلانی نیست که سرسیلندر یه موتور ضعیف تر رو، رو نمونه قوی تر گذاشت و به طبع اون انتظار پرفورمنس خوبی داشت و خب وقتی تراکم بیاد پایین فشار وارده به بلوک افزایش پیدا می کنه و در عوض اون چیزی دستتو نمی گیره و فقط موتور آسیب پذیر تر میشه. یه لحظه به این قضیه توجه کنی متوجه میشی.

          سر سیلندرهای هل فانت هم رو هر موتور پوشرادی حتی موتورهای فورد و جی ام هم قابل نصب هست اما شرایط خاصه خودشو داره و نیاز به تغییراتی در چینش پیچ ها و تنظیم مجدد موتور و تغییراتی در سوپاپ هاست اما از اون جایی که برای موتورهای همی سازگار شده قابل نصبه مخصوصا رو ورژن های ۷ لیتری اما اونم نیاز به یه مکانیک بسیار ماهر داره و هزینه زیادی هم داره. بیشتر کسانی انجام میدن که دوست دارن یه ماسل کار کلاسیک ۱۰۰۰ اسبی داشته باشن یا ماشین درگستر جمع می کنن.

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        4. viper2

          ۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (490 ديدگاه)

          اقای ramin ممنون از جوابتون بابت این مطلب . یعنی اگر اون سوراخ های مربوط به سر سیلندر و لوله اب رو تنظیم کنیم با بلوک موتور میشه یه جوری ستاپش کرد

          ولی در کل جساراتا موتور سیکس پک علی رغم حجم بالا تر نسبت به هلفانت ۷ لیتری قدرت کمتری میده و همچنین گرون تر هم هست . چرا؟؟؟ مثلا همین موتور ۷.۲ سیکس پک موقعی که تولید میشد ۳۹۰ اسب داشته که حالا بگیم به خاطر مالیت و این حرفا ۴۲۰ اسب . اما موتور ۴۲۶ علی رغم حجم کمتر بالای ۶۰۰ اسب بخار طبق گفته مهندس ارشد پونتیاک داره و توی مسابقات نسکار و سوپر استوک ان اچ ار ای و فانی کار ها و top fuel dragster ها تماما از موتور های هلفانت همی استفاده میشده فقط فقط به خاطر سر سیلندرشون حتی تویوتا به اون بزرگی اولین موتور هشت سیلندرش رو از روی موتور های همی ساخت و سر سیلندرشون همی بود حتی فورد هم مدل هایی داشته که قبلا همی بودن حتی اولدزموبیل هم یه موتور همی داشت . حتی فکر کنم بیوک هم همینطور . یعنی اینقدر سر سیلندر همی خوبه که موتوری با حجم ۲۰۰ سی سی کمتر میتونه حدود ۱۷۰ اسب بخار ، توان بیشتری تولید کنه . البته چیز طبیعی ای هست منم همش تا چن وقت پیش فکر میکردم موتور ۴۲۶ به خاطر حجم کمترش قدرتش کمتره اما اشتباه میکردم و توی موتورای داج کلا سری همی قدرت بیشتر دارن .

          اینم لینک اینکه اولین موتور تویوتا سر سیلند نیم کره ای بود

          http://soratpress.ir/fa/news/11329/%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%85%DB%8C-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
      2. [email protected]!n

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2127 ديدگاه)

        من عاشق ماشین آمریکایی هستم فقط مثله امثال تو توهم یه مشت چرت و پرت مهندسان داج فلان می کنن ندارم. مهندسان داج و… اگر می تونستن آویزون زیر برند استلانتیس نمی شدن اگر می تونستن عین فورد و جی ام مستقل و مردونه ماشین می ساختن.

        اتفاقا عاشق داج هستم اصلا مگه میشه دوسش نداشت اما واقعیتو می بینم که بخاطر عقب موندگی و سودجویی، شدن یه برند آویزون.

        سوزش هم کسی میگیره که تا پست پورشه می بینه خودشو سوژه خنده یه جماعت می کنه. درفشانی هات هست هنوز اون ریپلای های قبلتم هست.

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. AMIN (M.A.S)

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (677 ديدگاه)

          اقا رامین انتظار این جملات از شما دیگه نمیرفت
          سودجویی؟ عقب موندگی مهندسا؟
          هزینه توسعه یه V8 جدید بسیارزیاد بود و برای گروهی که تازه داشتن به رقابت ورود مجدد میکردن اونقدری بود که از پسش برنیان
          حالا اقا یانکی یه کم تعصبی هستن اما یه چیزو کاملا درست میگن که هزینه های نجومی ای که برای الفا و مازراتی شد واخرش هیچی نشد اگه برای داج حتی کمترش میشد خیلی خیلی پربازده تر بود و این وضعو نداشتیم
          مدیریت افتضاح کرایسلر که در طول تاریخ سابقه درخشان ناکی در نابودی برندا داشته قهرمان اصلی این داستان غم باره
          و علت اینکه موپار الان زیردست پژو هست(!!! :(( ) هم همینه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. [email protected]!n

          ۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2127 ديدگاه)

          امین جان از شما عذرخواهی می کنم اما واقعا از این اوضاع داج ناراحتم.

          اما اینکه هزینه توسعه رو بهونه کنیم واقعا غیر قابل قبوله. داج مثله فورد و جی ام از سال ۲۰۱۰ به بعد و به خصوص از زمان ورود ترامپ بشدت اوضاعشون بهتر شد. کیفیت ساخت، تکنولوژی ها، طراحی و…. به طرز اعجاب انگیزی بهبود پیدا کرد.

          حالا موتور اکوبوست کنار بزاریم تمام موتورهای پرفورمنس فورد و جی ام تو همین ۵ ۶ سال اخیر رونمایی شدن و فروش گروه داج و… هم بسیار عالی بود و از لحاظ مالی هم مشکلی نداشتن. تمام شرایط وجود داشت حالا جز تکیه به سود بیشتر و ضعف مهندسی چه دلیلی داره ؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
    3. محمد امین

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      به نظر من مشکل چلنجر از موتورش نیست … از سیستم های الکترونیکی و وزن زیاد و ساسپنشن و دلایلی هست که نمیتونه این قدرت رو به زمین برسونه ..
      این موتور پوشراد درسته خیلی قدیمی هست و مربوط به حدود صد سال پیشه‌‌‌… ولی به نظرم هنوز ارزش ساخت داره در بعضی مواقع ، زمانی که نیاز به قیمت کم و قدرت به نسبت خوب با دوام بالا باشه …البته نیاز به یه سری تغیرات اساسی داره تا بهینه تر بشه…منظور من این نیست که در بین این همه موتور های پیشرفته و به روز پوشراد حرفی برای گفتن داره.. منظور این هست که داج با همین موتور هم‌خیلی میتونه سریع تر باشه .. همین کوروت c8 هم نسخه ی پایه اش موتور پوشراد داشت و از هر نظر فوقالعاده عمل کرد شتاب ۲.۷ و مصرف سوخت پایین خودش نشون میده که هنوز جوابگو خیلی از کیس ها هست ، ولی مشکل داج اینه که دیگه واقعآ عقب هستن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2127 ديدگاه)

        ارزش ساخت رو زمان تعیین می کنه تمام فلسفه موپار به موتورشه که با این I6 نابود شد رفت. اصلا کسی تو چلنجر و شارژر دنبال راحتی و تعلیق و این مسائل نیست بلکه دنبال یه V8 پرسرصداس. داستان کوروت هم اصلا چیزه دیگه ای هست.

        بنظرم این منطق اشتباهی هست که داج چسبید بهش و بجای اینکه با تکنولوژی روز جلو بره چسبید به چند هزار دلار سود بیشتر از این موتورهای ارزون. این اشتباهو ۴۰ ساله پیشم کردن و چلنجر شد یه تفاله ژاپنی سه سیلندر البته اون موقع فورد و جی ام هم این اشتباهو کردن اما خب ماستنگ نسل ۲ و ۳ که ازشون با تمام وجود متنفرم از چلنجر خیلی بهتر بودن.

        فقط امیدوارم این موتور باعث مرگ چلنجر و شارژر بنزینی نشه.

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    4. کامران

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      مهندس های داج هر زمان هر شرایط ثابت کردن میتونن بهترین ها را بسازن وایپر acr با موتوره پوشراد تنفس طبیعی و گیربکس دستی رکورد نوربرگ رینگ زد داج چلنجر دیمون ۴ سال با موتور پوشراد و دف عقب رکورد ۴۰۰ متر دستش بود پیکاپ های رم با موتورای پوشراد ۲۰ تن بار میکشن تو زمانی که همه فکر میکردن رپتور نهایت آفروده رم تیرکس با موتوره پوشراد سوپرچارجر اومد رپتورو له کرد موقعی که همه فکر میکردن برانکو بهترین آفرود داره رانگلر ۳۹۲ اومد زیر چرخش لهش کرد موقعی که همه فکر میکردن ماستنگ بهترینه چلنجر پر فروش ترین ماسل سال شد تا ابد داج تا ابد همی تا ابد پوشراد تا ابد چلنجر و چارجر و تیرکسو دورانگو تا ابد آمریکا توهم حالا به مهندسای داج توهین کن وقتی چلنجر جدید اومد ضایه شدی بهت میگم اون موقع باید بری دیگه کامنت نزاری یا ضد آمریکایی حرف نزنی

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۱
      1. 2311

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (447 ديدگاه)

        وایپر همه جوره از فورد جی تی و کوروت هم عصر خودش عقبتر بود
        چلنجر هم که تو همین پست داریم میبینیم)))))))=
        تو آفرود اطلاعاتی ندارم

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
        1. AMIN (M.A.S)

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (677 ديدگاه)

          وایپر از کوروت هم عصر خودش عقب تر بود؟
          حتیZR1 هم در حد وایپر ACR نبود
          GT وZR1 تا جایی که میدونم فقط توی VIR از وایپر ACR سریعتر بودن
          البته ZR1 در حد کمتر از۰.۱ ثانیه توی رود اتالانتا هم ازACR سریعتر بوده
          توی بقیه پیست ها کورت کاملا بازنده بوده

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
    5. کامران

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      موتوره I6 تماما توسط مهندسای داج و جیپ ساخته شده خیلی خوشت میاد آمریکارو بکوبی ساخته هاشو بزنی به نام آلفارومئو که چارتا مشتری نداره؟؟؟؟؟؟ از نظر تو حتما همی ژاپنیه ls م المانیه

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
  10. Behnam1012

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (659 ديدگاه)

    این درگ بیشتر جنبه سرگرمی داره
    وگرنه هیچ جوره تو یک کلاس نیستن
    بخصوص این نسخه پورشه که مخصوص پیسته و بیش از دو برابر قیمت داره نسبت به چلنجر
    هر دو در کلاس خودشون عالین

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. احمدرضا

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (152 ديدگاه)

    صد تا درگ دیگم ببازه از علاقم بهش کم نمیشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  12. شاهین

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم. صدای gt3 و کلیت هلکت با اون قیمتش
    اما تفاهمی بین این دو تا نمیبینم که بخوان درگ کنن! کلاس و سگمنتشون یه دنیا اختلاف داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. Philipp

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    توی خود متن هم اشاره شد تنها تشابه‌شون رنگشونه

    پس چه دلیلی داره همچین درگی؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  14. محمدتوربو

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام به همه قبلن عشق دوج بودم ولی تافهمیدم فرمان پذیری خوبی نداره دوج تیری زدبه قلبم کلن ازاون موقع یک حسی پیداکردم نسبت بهش پروشه انتخاب منه چون فرمان پذیری بهتری داره اگه هم بخوام برای درگ ماشینی انتخاب کنم ۱۰۰درصدژاپنی برای پیست آلمانی ماشین شهری هم مزدا۳برای دریف هم سلطان دریف نیسان‌zیا تویتا۸۶ ‌حیف این ماشین نیست آخه بایدچهارچرخ می بودمی شدچیزی مثل کروت یادوتامدل داشت یکی برای پیست یکی هم همین مدل ولی جاداره خیلی بهترازالانش بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا