پورشه

پورشه 911 توربو S تیون شده در برابر 918 اسپایدر؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

خودروهای مدرن امروزی قوی‌تر از هر زمان دیگری هستند و مسابقه درگ بین پورشه ۹۱۱ توربو S و ۹۱۸ اسپایدر به خوبی چنین چیزی را نشان می‌دهد.

۹۱۱ توربو S جدید یک نیروگاه متحرک به شمار می‌رود و البته تیونرها نیز با اندکی دست‌کاری این خودرو به ارقام اسب بخار قابل‌توجهی دست پیدا می‌کنند. در جدیدترین مسابقه درگ برگزار شده می‌توانیم شاهد رقابت نفس‌گیر این خودرو با پورشه ۹۱۸ اسپایدر استوک باشیم. در این رقابت کاهش فاصله عملکردی دو خودروی دوست‌داشتنی پورشه قابل مشاهده خواهد بود.

نیروبخش ۹۱۸ اسپایدر قوای محرکه هیبریدی است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی و دو پیشرانه برقی تشکیل می‌شود. این مجموعه ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در طرف مقابل ۹۱۱ توربو S را داریم که از دستیار برقی استفاده نمی‌کند اما شرکت ES موتور آن را تیون کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی آن بجای ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور حالت استاندارد ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. برای رسیدن به چنین ارقامی از اینترکولرهای جدید و کیت اگزوز تیتانیومی استفاده شده است.

۹۱۱ همچنین سبک‌تر از برادر خود است و وزن آن به ۱۶۴۰ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که وزن ۹۱۸ اسپایدر ۱۶۷۴ کیلوگرم خواهد بود. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند اما گیربکس ۹۱۸ از نوع ۷ سرعته و گیربکس ۹۱۱ از نوع ۸ سرعته PDK است. ۹۱۸ تنها در مسابقه اول برنده می‌شود و به دلیل لانچ سریع‌تر نسبت به ۹۱۱ می‌تواند زودتر به خط پایان برسد. در مسابقات بعدی این ۹۱۱ است که دست برتر را دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۷ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که رکورد ۹۱۸ برای این مسافت ۹.۹ ثانیه است.

در مسابقه رولینگ نیز هایپرکار دوست‌داشتنی پورشه نمی‌تواند خودی نشان دهد و ۹۱۱ هر ۴ مسابقه را با پیروزی پشت سر می‌گذارد. ۹۱۸ حتی در تست ترمز نیز مغلوب می‌شود هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو وجود ندارد. این هایپرکار حدود ۱۰ سال پیش جزو پیشرفته‌ترین خودروهای دنیا بود و پرفورمنس فوق‌العاده و قیمتی نجومی آن کاملاً جلب‌توجه می‌کرد اما امروز یک ۹۱۱ توربو S تیون شده می‌تواند با قیمت بسیار کمتر آن را شکست دهد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. 제네시스

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    مینوم بگم 911 بهترین سوپر کار در هندلینگ و دریفت هست

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. Iliya

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درست 911 خوبه اما 918 برای رانندگی اسپرت با هندلینگ بالا تر از 911 ساخته شده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Mostafa Kazemzadeh

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ماشین ده سال پیشو با ماشین امروزی تیون شده مقایسه مردن بی انصافیه من پورشه رو زیاد دوس ندارم ولی این۹۱۸از اولین موقعی ک اومده بود عاشقشق بودم خیلی خاصه لامصعب البته اینی ک جایگزین کرراGTافسانه ای هم هس بی تاثیر نیس

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. puriya

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (465 ديدگاه)

    چیزی از ارزش های ۹۱۸ کم نمیشه

    موافقم 28
    مخالفم 2
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    انتخاب سخت شد ..!
    دو هیولا کدوم
    پورشه 911s👍
    پورشه 918 اسپایدر 👎
    کدوم انتخاب شماست؟

    موافقم 13
    مخالفم 77
    1. amir-z

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      درسته ۹۱۱ جز بهترین سوپر کار هاست
      اما در هر صورت با ۹۱۸ قابل قیاس نیست چون ۹۱۸ کلا تو یه لیگ دیگست از همه نظر جلوتره حالا مهم نیست حتی اگه توی درگ بازنده هم باشه

      موافقم 17
      مخالفم 1
  5. amir-z

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    اون 1 اسب بخار اضافه کار خودشو میکنه😅😅

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. M.83

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (197 ديدگاه)

      اسب بخار نیست
      ۹۱۱ توربو اس همینطوری برقیا و هایپرکارارو به چالش میکشونه
      حالا چه برسه به تیون کردن

      موافقم 17
      مخالفم 2
  6. Shahab

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ای کاش ۹۱۱ توربو s به صورت استاندارد شرکتی ۸۰۰ اسب داشت اونوقت تقریبا هیچ ماشین شرکتی ای توی درگ حریفش نمیشد .

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. محمدهادی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2159 ديدگاه)

    قطعا خودروی کم یاب تر و خاص تریه
    انتخاب من ۹۱۸ خواهد بود

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. مهردادکمال

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1851 ديدگاه)

    918 بعد از 911gt1 بهترین پورشه تاریخ که امکان تردد در خیابان رو داره، هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. kristensen

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شاه و شاهزاده

    موافقم 13
    مخالفم 0
  10. الف.ی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    آقا فقط منم که تماشای درگ خودرو های تیون شده اصلا برام جذاب نیست؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. رضا

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اعداد اعلامی قدرت برای خودرو های تیون شده مربوط به سر چرخ میشه که اینجا ۹۱۱ کمی بیشتر از ۱۰۰۰اسب بخار در فلایویل قدرتشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تصحیح میکنم،جستجو کردم این قدرت مال موتور هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا