در بازار شاسیبلندهای دو دیفرانسیل، تیگو ۸ پرو مکس آی ای به عنوان پرفروشترین و محبوبترین خودرو شناخته میشود و در دسته لوکسترین خودروهای تولید داخل کشورمان قرار دارد که برای سفرهای VIP و لوکس استفاده میشود.
تیگو ۸ پرو مکس آی ای، پرچمدار محصولات برند فونیکس است که نیازها و علایق دوستداران سفرهای ماجراجویانه و رفت و آمدهای شهری با کیفیت و استانداردهای جهانی و لوکس را تامین میکند و به یکی از محبوبترین شاسیبلندها تبدیل شده است.
این محصول که عنوان پرفروشترین دو دیفرانسیل مونتاژی کشورمان را در مدت زمان کوتاهی به دست آورده، با برخورداری از طراحی مدرن، امکانات رفاهی پیشرفته، سیستم تمام چرخ محرک، موتور قدرتمند، ایمنی ۵ ستاره جهانی، مصرف سوخت بهینه و قیمت رقابتی، نیازهای مشتریان را به خوبی برآورده میسازد.
در این مطلب، به بررسی یکی از قدرتمندترین شاسیبلندهای بازار خودرو با ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور و سیستم دو دیفرانسیل می بپردازیم.
طراحی مدرن
تیگو ۸ پرو مکس آی ای با طراحی مدرن و جذاب خود، نه تنها در بازار شاسیبلندها بلکه در صنعت خودرو کشورمان از نگاه مشتریان دارای جایگاه ویژهای است. این خودرو با خطوط نرم و خوشفرم بدنه و جلوپنجره الماسی منحصر به فرد، حس لوکس و پیشرفتهای را به نمایش میگذارد. چراغهای الایدی جلو و عقب با طراحی کریستالی و آبشاری، نه تنها زیبایی بصری را افزایش میدهند بلکه با کارایی بالا و مصرف انرژی پایین، تجربه رانندگی را بهبود میبخشند. همچنین رینگهای ۱۸ اینچی اسپورت و طراحی اگزوز چهارگانه، حس اسپرت بودن را نیز تقویت میکنند.
فضای داخلی جادار
با سه ردیف صندلی و گنجایش ۷ نفر، این شاسی بلند به راحتی پاسخگوی نیازهای خانوادهها و گروههای بزرگ است. صندلی راننده با تنظیم برقی ۶ جهته، امکان تنظیم ارتفاع، فاصله از فرمان، زاویه پشتی و همچنین امکان تنظیم گودی کمر را فراهم کرده و به راننده این امکان را میدهد که بهترین حالت را برای خود انتخاب کند. فضای بار نیز در حالت ۵ نفره، با ظرفیت ۱۱۷۹ لیتر، فضای کافی برای حمل بارهای مورد نیاز سفرهای طولانی را فراهم میکند. بهعلاوه، فاصله محوری ۲۷۱۰ سانتیمتری و طول ۴۷۲۲ سانتیمتری این خودرو، فضای داخلی جادار و راحتی را برای تمامی سرنشینان ایجاد میکند.
کابین راحت
کابین راحت تیگو ۸ پرو مکس آی ای با طراحی هوشمندانه و امکانات رفاهی پیشرفته، تجربهای بینظیر از آسایش و راحتی را برای سرنشینان فراهم می سازد. این شاسیبلند به سیستم تنظیم صندلی سرشنین ردیف جلو (Boss Key) مجهز است که به سرنشینان ردیف دوم این امکان را میدهد تا با استفاده از دکمهای که در کنار صندلی سرنشین جلو قرار دارد، صندلی را به راحتی تنظیم کنند. صندلیها با روکش چرمی سوراخدار و اسفنج کامپوزیت منحصر به فرد طراحی شدهاند که راحتی بیشتری را در طول سفرها تامین میکنند. همچنین، سیستم گرمایش و سرمایش صندلیها، تجربهای دلپذیر را در هر شرایط آب و هوایی به ارمغان میآورد. با سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و خروجی هوای مستقل برای ردیف سوم، تمامی سرنشینان میتوانند دمای دلخواه خود را تنظیم کنند. فیلتر CN95 با راندمان فیلتراسیون بالا، هوای داخل کابین را پاک و سالم نگه میدارد.
همچنین، سانروف پانوراما با مساحت ۱.۱۷ متر مربع، نور طبیعی و فضای باز را به داخل کابین میآورد و امکان لذت بردن از آسمان را فراهم میکند. با این ویژگیها، کابین تیگو ۸ پرو مکس آی ای به مکانی ایدهآل برای سفرهای لوکس و راحت تبدیل شده است.
سیستم تمام چرخ محرک
تیگو ۸ پرو مکس آی ای با بهرهگیری از سیستم تمام چرخ محرک (AWD) و ارائه ۶ حالت رانندگی مختلف، تجربهای بینظیر از کنترل و پایداری را فراهم میآورد. این سیستم پیشرفته به خودرو اجازه میدهد تا به طور خودکار و بهینه، قدرت را بین چرخها توزیع کند و در شرایط جادهای مختلف عملکرد بهتری داشته باشد. با انتخاب حالتهای رانندگی اقتصادی، نرمال، اسپرت، گلآلود، برفی و آفرود، راننده میتواند به راحتی خودرو را با شرایط محیطی سازگار کند و از تجربه رانندگی ایمن و لذتبخشتری بهرهمند شود. به این ترتیب، تیگو ۸ پرو مکس آی ای نه تنها در جادههای هموار، بلکه در مسیرهای چالشبرانگیز نیز احساس پایداری و اطمینان را به سرنشینان منتقل میکند.
موتور قدرتمند و عملکرد دینامیکی پایدار
موتور قدرتمند ۲ لیتری توربو GDI تیگو ۸ پرو مکس آی ای، یکی از ویژگیهای کلیدی این شاسیبلند لوکس و پرطرفدار است که به آن قدرت و کارایی بینظیری میبخشد. این موتور با حداکثر قدرت ۲۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر، شتاب اولیهای معادل ۸.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را ثبت میکند، که نشاندهنده عملکرد دینامیکی فوقالعاده این خودرو است. با بهرهگیری از گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته تَر و سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، تیگو ۸ پرو مکس آی ای نه تنها فرمانپذیری دقیق و قابلیت اطمینان بالا را ارائه میدهد، بلکه تجربهای لذتبخش و راحت را در سفرهای ماجراجویانه و شهری فراهم میآورد. علاوه بر این، مصرف سوخت بهینه ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، این خودرو را به گزینهای اقتصادی و کارآمد تبدیل کرده است؛ بهطوریکه در مقایسه با رقبا، تیگو ۸ پرو مکس آی ای با قدرت بالای خود، سفری راحت و مطمئن را برای سرنشینان به ارمغان میآورد.
قیمت رقابتی نسبت به گزینههای موجود
تیگو ۸ پرو مکس آی ای با توجه به ویژگیها و امکانات بینظیری که ارائه میدهد، از نظر قیمت بهطور قابل توجهی رقابتیتر از خودروهای نو و کارکرده موجود در بازار است. این شاسیبلند لوکس با طراحی مدرن، فضای داخلی جادار، موتور قدرتمند و سیستم تمام چرخ محرک، تجربهای بینظیر از رانندگی را به مشتریان ارائه میدهد که در نمونههای کارکرده معمولاً با استهلاک بیشتر و عدم گارانتی مواجه میشوند. در واقع، کمتر خودرویی با چنین قابلیتهایی در بازار یافت میشود که بتواند به این سطح از فروش دست یابد. بنابراین، مقایسه قیمت تیگو ۸ پرو مکس آی ای با خودروهای کارکرده و حتی برخی از خودروهای نو نشان میدهد که این خودرو با ارائه امکانات و کیفیتی فراتر از قیمتش، گزینهای جذاب برای خریداران است. با توجه به گارانتی و تکنولوژیهای روز، انتخاب تیگو ۸ پرو مکس آی ای نه تنها به صرفهجویی در هزینهها کمک میکند، بلکه تجربهای مطمئن و لذتبخش برای سفرهای لوکس و ماجراجویانه است.
سیستم های رانندگی نیمه خودران
تیگو ۸ پرو مکس آی ای، به عنوان یکی از پیشروهای بازار شاسیبلندها، با بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین و سیستمهای کمکی رانندگی، تجربهای بینظیر و ایمن را برای رانندگان و سرنشینان فراهم میآورد. این خودرو با سیستم ADAS جامع و هوشمند خود، شامل ویژگیهایی مانند هشدار عدم برخورد با مانع هنگام باز شدن درب (DOW)، رادار نقطه کور (BSD) و سیستم هشدار ترافیکی جانبی (RCTA)، به بهبود ایمنی و راحتی در هنگام رانندگی کمک میکند. همچنین، سیستمهای هشدار خروج از لاین (LDW) و نگهداشتن خودرو در لاین (LKA) در کنار سیستم کمک در شرایط تراکم ترافیک (TJA) و کروز کنترل تطبیقی (ACC) به راننده این امکان را میدهند که در جادههای شلوغ و پر ترافیک به راحتی کنترل خودرو را در دست گیرد. از دیگر ویژگیهای مهم این خودرو میتوان به سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) و ترمز خودکار (AEB) اشاره کرد که امنیت بیشتری در سفرها فراهم میآورد. تیگو ۸ پرو مکس آی ای با ترکیب این تکنولوژیهای پیشرفته، نه تنها به راحتی و لذت در رانندگی میافزاید، بلکه احساس اطمینان و امنیت را در سفرهای ماجراجویانه و روزمره برای سرنشینان به ارمغان میآورد.
گارانتی و خدمات پس از فروش ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری
بخش گارانتی و خدمات پس از فروش تیگو ۸ پرو مکس آی ای، به عنوان یکی از نقاط قوت این شاسیبلند لوکس، با ارائه یک گارانتی ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتر، آرامش خاطر قابل توجهی را برای مشتریان به ارمغان میآورد. این خدمات شامل ۱۵ سرویس دورهای، که از این تعداد ۱۰ سرویس رایگان است، نشاندهنده تعهد برند به کیفیت و رضایت مشتریان است و در بازار خودرو کشورمان کمنظیر محسوب میشود. این خدمات پس از فروش نه تنها از نظر اقتصادی برای مشتریان به صرفه است، بلکه به آنها اطمینان میدهد که در طول مدت مالکیت خودرو، از پشتیبانی کامل و حرفهای برخوردار خواهند بود.
این ویژگیها، همراه با عملکرد قدرتمند و طراحی مدرن تیگو ۸ پرو مکس آی ای، از دلایل اصلی محبوبیت و فروش بالای این خودرو در بازار ایران به شمار میرود و تجربهای لذتبخش و مطمئن از رانندگی را برای کاربران فراهم میآورد.
۱۹ بهمن ۱۴۰۳دوستان فهمیدید لوکسه یا بیشتر بگه
سهیل
۱۹ بهمن ۱۴۰۳چه خوشت بیاد چه نیاد این یک کالای لوکسه. واژه لوکس در هر صنعت تعریف مشخصی داره. بالاتر از این خودرو دسته سوپرلوکس قرار داره. بالاتر از اون سوپرلوکس گران قیمت.
Ali
۱۹ بهمن ۱۴۰۳چه خوشت بیاد چه نیاد این توی بازاره ایران مثلا لوکسه.
و توی بازار جهانی خودروی اقتصادیه.
لوکس بنز سری s و بی ام و سری ۷و سوپر لوکس گرانی که جنابالی میگی رولزرویس و بنتلی بحساب میان.
Ali
۲۰ بهمن ۱۴۰۳خودت میفهمی توچه رنج قیمتی حرف میزنی….لوکسه داداش بااین قیمت حتی سوپرلوکسه اول سوارشو بعدنظربده…چرابیخودی قضاوت چشم بسته میکنی….من کره ای زیادسوارشدم نسبت به قیمت این ازهمه لوکستروجذاب تره…اول هم که ماشینهای کره ای اومد ایران ی سریا همینجور مقاومت میکردن…..استفاده کنیداقاجون اگه پولشوداریدنداریدهم خدابهتون بده بنزبخریدنداشتیدتیگو۸بخریدنداشتیدقضاوت الکی نکنید
میثم
۲۱ بهمن ۱۴۰۳برادر من ، طرف کل زندیگشو داده این ماشین رو خریده چرا دلشو میشکنی ، بهش بگو باشه ماشین لوکسیه خخخخ
علی جردن
۱۹ بهمن ۱۴۰۳تو ایران ما به اینا میگیم لوکس شمام بگین لوکس
Mr wrong
۱۹ بهمن ۱۴۰۳یه کلاس جدید خلق شد:
“سوپرلوکس گران قیمت”
رامین صفایی
۲۰ بهمن ۱۴۰۳برای ما این گاری های چینی نه تنها لوکس نیستند ، بلکه فقط و فقط لگن پاره و آشغال هستند و آنهایی که عاشق چین
و تولیدات چینی هستند و قبله ی آنها هم
چین می باشد ، خوب ، می توانند تشریف
ببرند چین و ما هرگز از مهاجرت این
حضرات به چین متاسف نخواهیم شد .
مزدا
۲۰ بهمن ۱۴۰۳پرفروشترین و محبوب ترین در ایران!!!
حاجی برو به تست الکل بده
علیرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۳بازی کمک فنر توی کراس اور ها بعضا از سدان های تولید داخلم کمتره با این وجود علت این همه مدح و ثنا رو نمیفهمم
محمدرضا ژاژیانی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳دریافت پول و تبلیغ
Ali
۱۹ بهمن ۱۴۰۳داستان حمله به کالایی که توان خرید وجود نداره یه داستان قدیمی در بین ایرانیان بوده و هست ،،، حالا هی بگید تو دبی اینقدر پولشه تو ایران اینقدر ،،انگار بقیه کالاها تو خارج گرونتر از ایرانه ،،یا بگید جنس چینی و.. انگار کشورما از چین پیشرفته تره ،،اگه سهام داران کمپانی تویوتا تو ایران ناراحت نشن ،البته تویوتاهای 10 سال به بالا
محمد پور سعدی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳پرومکس با ie فرق داره.
ایمی که شما نوشتی پرومکسه.
IE پلاگین هیبریدی.
چهار چرخ متحرک همنیست.
افشین
۱۹ بهمن ۱۴۰۳سلام.دست انداز را به هیچ وجه نمیگیره و اگر کمی با سرعت وارد دست انداز بشی مثل یه بشکه ۲۰۰ لیتری از روش میپره.هیچ نوع سیستم تعلیقی در چرخ هاش به کار نرفته.خییییلی میکوبه
مسعود
۱۹ بهمن ۱۴۰۳چه خوشتون بیاد چه نیاد
آینده خودرو و خیلی چیزای دیگه با چینه
رضا م ب
۱۹ بهمن ۱۴۰۳سلام،
مهمتراز همه این موارد عدم توجه به تامین قطعات فنی و مصرفی این خودرو هست،
شرکت انگار اصلا تعهدی برای تامین قطعه نداره، الان دوستان ما لنگ مواردی از قبیل چراغ وفیلتر هوا و تیغه برف پاککن و …تا قطعات فنی دیگه هستند،
mehr
۱۹ بهمن ۱۴۰۳همچین نوشته پرفروش ترین در بازار ایران انگار ما از مریخ اومدیم نمیدونیم انحصار در بازار ایران چیه
علیرضا سلطانمحمدی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳روسیاهی ایران باچین به زغال مانده…قرارداد ننگین ۲۵ ساله باچین موجب شده که ما موش آزمایشگاهی چین دهقانی.نوکیسه.کومونیست برده دارنده ایم.این ناکثین دردفاع مقدس باسلاحهاشان پدرمان رادرآوردند.پاکستان.ایران.آفریقا خریداربنجلهای مهندسان کپی سازوکارگران خرکارشان هستند.ازبیست به زیرصفریاهیچ رسیده ایم.ومافیای قدرت سیاسیون هممزیدبرعلت گردیده است….
علی سلیمانی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳فعلا که بهترین خودروی مونتاژی در ایران هست. البته نسبت به قیمتش در مقابل دست دوم های خارجی ،واقعا حرف برای گفتن داره . ماشین خوبیه
احمدایزانلو
۱۹ بهمن ۱۴۰۳باید کسی نظر بدهد که واقعا شناخت داشته باشد و الان مصرف کننده اون کالا باشه .پس خواهشن همه کارشناس و منتقد و ….نشن. واقعا ماشین خوبی بهترین امکانات رو داره از نظر گنجایش و ظرفیت هم که حرف نداره .یکی ازبهترین محصولات چینی موجود در بازار ایران .رانندگی در برف و گل لایی هم بدک نیست خوبه .فقط افرودی نیست اصلا .در کل تو قیمت ۳تومن حرفی برای گفتن داره و بهترین گزینه است
مهدی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳با سلام خدمت همه خوانندگان متن بررسی خودرو محبوب
شما هرچی دوست دارید اسمش بزارید
لوکس . نیمه لوکس . آفرودی و…
من بهش میگم آرزووووووو
محمد رسولی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳الان که میتسوبیشی اوتلندر دو دیفرانسیل هم وارد کردن و اومده و قطعا از این چینی بالاتره و میخورتش، نظر شما دوستان چیه؟
میتسوبیشی اوتلندر دو دیفرانسیل 2024 +
فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE دو دیفرانسیل –
نرگس
۱۹ بهمن ۱۴۰۳سلام
به نظر منم کسی میتونه نظر بده که استفاده کرده سوار شده و میتونه در موردش صحبت کنه ، ماشین بسیار نرم ، راحت با آپشن های خوبی هست ،
اینقدر آروم و بی صداست که گاهی متوجه ی سرعت بالای خودرو در جاده نمیشم مگر اینکه به کیلومتر نگاه کنم ، شتاب بسیار خوبی هم داره .شما بگین چینی اما قطعا سوار بشید متوجه کیفیت خواهیدشد .
ناصر
۲۰ بهمن ۱۴۰۳متاسفانه یک عده بدون تست و نشستن پشت یک ماشین نظر میدن .
انگار این پیرمردهایی که از نظرشون فقط پارچه انگلیسی چهار خونه جنسش خوبه.
با همین فرمون پیش بره چین بازار خودرو قشنگ دست میگیره .
به آمار فروش در دنیا نگاه بندازید و مقام چین رو ببینید.
Arshavir
۲۰ بهمن ۱۴۰۳آلان بنویسی (سلام و عرض ادب و احترام خالصانه به همه ی دوستان) بازم یه تعدادی نظرشون خلافه اینه. 😁
علیرضا
۲۰ بهمن ۱۴۰۳سلام مدل پریمیوم تیگو 8 که کم اصطحلاک وبی نظیره و برای تولید کننده صرفه اقتصادی تولید نداشت از پرومکس بهتره به واسطه هزینه کمتر و اصطحلاک کمترش و همون آپشن ها و فیس
محمد
۲۰ بهمن ۱۴۰۳,سلام
بنده چهارده ماه این خودرو دارم واقعا عالیه ازهرلحاظ
سواری راحت امکانات بی نظیر شتاب عالی جادار وکم مصرف
David
۲۱ بهمن ۱۴۰۳پول داشته باشم می خرم سوار میشم کیف می کنم حتما بهتر از ال نوده