مسابقات

گزارش گرندپری فرمول یک برزیل ۲۰۲۲ و اولین قهرمانی راسل

در مسابقه‌ا‌ی پر برخورد، راسل برای اولین بار در فرمول یک پیروز شد

به پایان فصل ۲۰۲۲ فرمول یک نزدیک می‌شویم. تکلیف قهرمانی رانندگان و سازندگان نیز مشخص شده است و فقط دو مسابقه تا پایان این فصل از رقابت‌های فرمول یک باقی مانده است. این آخر هفته به سراغ گرندپری معروف برزیل در پیست اینترلاگوس می‌رویم.

این گرندپری دارای مسابقه‌ی اسپرینت است. در روز تعیین خط در کمال شگفتی کوین مگنوسن موفق به کسی پل پوزیشن می‌شود. اما در روز مسابقه‌ی اسپرینت جرج راسل پیروز می‌شود و جایگاه اول استارت را از آن خود می‌کند.

در استارت جرج راسل راننده‌ی مرسدس به‌خوبی عمل می‌کند و جایگاه خود را حفظ می‌کند. ورستپن و پرز چرخ به چرخ با یکدیگر حرکت می‌کنند. لکلرک در پیچ چهارم تلاش می‌کند از نوریس که کمی قبل‌تر چرخ‌هایش را قفل کرده بود سبقت بگیرد اما نمی‌تواند.

در پایان دور اول مگنوسن و ریکاردو با هم برخورد می‌کنند و سیفتی کار وارد پیست می‌شود. در نتیجه‌ی این برخورد هر دو راننده از مسابقه خارج می‌شوند.

دور ۶ بالاخره سیفتی کار از پیست خارج می‌شود و مسابقه بار دیگر آغاز می‌شود. در استارت دوباره ورستپن تلاش می‌کند از همیلتون بگذرد و این دو راننده در پیچ دوم با یکدیگر برخورد می‌کنند. لکلرک نیز تلاش می‌کند از نوریس سبقت بگیرد اما با نوریس برخورد می‌کند و با دیواره‌ی پیست برخورد می‌کند. ورستپن که باله‌ی خودروی وی شکسته است به پیت می‌آید. لکلرک نیز برای تعویض باله‌ی جلوی خودروی خود به پیت می‌آید. همیلتون نیز به دلیل برخورد تا رده‌ی هشتم سقوط می‌کند. در حال حاضر راسل اول، پرز دوم و ساینز نیز سوم هستند.

مکس ورستپن به دلیل برخورد با همیلتون ۵ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند. نوریس نیز به دلیل برخورد با لکلرک مشمول ۵ ثانیه پنالتی می‌شود.

دور ۱۴ همیلتون که به رده‌ی پنجم رسیده است تلاش می‌کند از نوریس بگذرد اما نمی‌تواند. دور بعد همیلتون از نوریس می‌گذرد و چهارم می‌شود.
دور ۱۷ فتل که در جایگاه ششم قرار داشت از نوریس سبقت می‌گیرد و پشت همیلتون در رده‌ی پنجم به مسابقه ا‌دامه می‌دهد.

دور بعد ساینز برای تعویض تایرهای خود به پیت می‌آید و با تایرهای سافت در جایگاه ۱۲ و پشت البون به پیست باز می‌گردد.

در دور ۲۱ ساینز تا رده‌ی ۹ بالا آماده است. ورستپن و لکلرک نیز که مجبور به پیت‌استاپ اجباری شده بودند در حال حاضر به ترتیب در رده‌ی ۱۲ و ۱۵ قرار دارند.

دور بعد ساینز از مگنوسن نیز سبقت می‌گیرد و هشتم می‌شود. لکلرک بار دیگر به پیت فراخوانده می‌شود و با تایرهای سافت در جایگاه ۱۷ به مسابقه ادامه می‌دهد.

دور ۲۴ پرز نیز به پیت می‌آید و با تایرهای مدیوم در جایگاه ششم پشت بوتاس از پیت خارج می‌شود. پرز از بوتاس می‌گذرد و پنجم می‌شود.

ورستپن نیز به پیت می‌آید، جریمه‌ی ۵ ثانیه‌ای وی نیز اجرا می‌شود و با تایرهای سافت در رده‌ی ۱۷ به مسابقه ادامه می‌دهد. در حال حاضر همیلتون اول، راسل دوم و پرز سوم هستند.

دور ۲۹ بالاخره همیلتون به پیت می‌آید. راننده‌ی مرسدس با لاستیک‌های مدیوم در رده‌ی چهارم و پشت ساینز راننده‌ی فراری به مسابقه بازمی‌گردد. راننده‌ی مرسدس در حال کم کردن فاصله‌ی خود با ساینز است.

دور ۳۷ ساینز به پیت می‌آید. فراری لاستیک‌های مدیوم را برای وی انتخاب می‌کند و این راننده‌ی اسپانیایی در رده‌ی چهارم پشت همیلتون به پیست باز می‌گردد.

دور ۴۱ ورستپن تا جایگاه ۱۱ بالا آمده است و با سبقت از شوماخر و قرار گرفتن در رده‌ی ۱۰ آخرین امتیاز را از آن خود می‌کند. لکلرک نیز نهم است، تلاش می‌کند از نوریس سبقت بگیرد، اما نمی‌تواند. دو دور بعد لکلرک از راننده‌ی مکلارن می‌گذرد و هشتم می‌شود.

همیلتون به پشت پرز رسیده است و در محدوده‌ی دی آر اس وی قرار دارد یک‌بار تلاش می‌کند از وی بگذرد اما نمی‌تواند. دور بعد مرسدس همیلتون به راحتی از ردبول پرز سبقت می‌گیرد و همیلتون جایگاه دوم را از آن خود می‌کند.

لکلرک باز هم به پیت می‌آید لاستیک سافت برای وی انتخاب می‌شود و این راننده‌ی فراری در رده‌ی ۱۴ به مسابقه باز می‌گردد.

دور ۴۸ پرز برای تعویض دوباره‌ی تایرهای خود به پیت‌لین وارد می‌شود. رانند‌ه‌ی مکزیکی ردبول با تایرهای مدیوم پشت ساینز در جایگاه چهارم به رقابت خود ادامه می‌دهد.

بعد از ردبول نوبت مرسدس است تا همیلتون به پیت بیاید. همیلتون بعد از انجام پیت‌استاپ با تایرها سافت پشت ساینز و در جایگاه سوم باز می‌گردد.

ورستپن نیز به پیت آمد و با سافت‌های جدید در رده‌ی ۱۱ به مسابقه ادامه می‌دهد.

راسل نیز به برای تعویض تایرهای خود اقدام می‌کند و در رده‌ی اول باقی می‌ماند.

دور ۵۲ خودروی نوریس در پیچ دهم متوقف می‌شود وی در رادیو اعلام می‌کند خودروی وی قدرت ندارد. اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی می‌شود. در این وضعیت زمان پیت‌استاپ رانندگان حدود ۱۱ ثانیه می‌شود. ساینز تایرهای خود را عوض می‌کند و پشت ساینز چهارم می‌شود. بعد از گذشت ۳ دور اعلام وضعیت سیفتی کار می‌شود.

دور ۵۹ سیفتی کار از پیست خارج می‌شود و جرج راسل مسابقه را آغاز می‌کند. لکلرک از بوتاس سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود و به پشت هم‌تیمی خود می‌رسد. آلونسو نیز از فتل و اکون سبقت می‌گیرد و هفتم می‌شود. ساینز تلاش می‌کند از پرز بگذرد ولی نمی‌تواند. آلونسو از بوتاس هم سبقت می‌گیرد و پشت لکلرک به جایگاه ششم می‌رسد. ورستپن نیز در حال حاضر نهم است.

ده دور به پایان مسابقه مانده است راسل اول، همیلتون دوم و پرز سوم هستند. دور بعد ساینز با توجه به تایرهای نو سافتی که دارد از پرز می‌گذرد و رده‌ی آخر سکو را از آن خود می‌کند. لکلرک نیز در حال کم کردن فاصله‌ی خود با پرز است و در نهایت از وی می‌گذرد و چهارم می‌شود. آلونسو نیز در رده‌ی ششم در حال تعقیب پرز است. پرز در مقابل آلونسو دفاع می‌کند اما در نهایت آلونسو به راحتی از وی می‌گذرد.

دور ۶۷ ورستپن از هم‌تیمی خود پرز نیز سبقت می‌گیرد و ششم می‌شود.

در نهایت جرج راسل راننده‌ی مرسدس موفق به پیروزی در اولین گرندپری فرمول یک خود می‌شود. هم‌تیمی وی، لوئیس همیلتون دوم و ساینز راننده‌ی فراری سوم می‌شوند.

مسابقه‌ی بعدی هفته‌ی آینده در یاس مارینای ابوظبی برگزار می‌شود تا فصل ۲۰۲۲ فرمول یک به پایان رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Infinite

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (452 ديدگاه)

    توی این روزهایی که حال خوبی نداریم ولی امیدواریم، عمیقا از این یک-دو خوشحال شدم. تبریک به طرفداران مرسدس بنز. تلاش های بی وقفه مرسدس بالاخره در حال جواب دادنه. سال آینده درخشانی رو خواهیم داشت :)

    موافقم 37
    مخالفم 9
    1. LH44

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (156 ديدگاه)

      اره واقعن. برد مرسدس تو این روزای تاریک، یه مقدار خوشحالمون کرد.
      اما اینم باید گفت ردبول شاسی سبکشو نیاورده و یه جورایی ماشین امسالشو بیخیال شده و روی سال بعد تمرکز کرده. مثل فراری.
      مهندسین رده بالای مرسدس به گفته مایک الیوت دارن روی ماشین سال بعد کار میکنن و یه جورایی ماشین امسال رو به مهندسین جونیور خودش سپرده. البته که در هر صورت الیسون و الیوت درگیر امسالم هستن.
      به امید یه فصل جذابتر در سال 2023.

      موافقم 23
      مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    اسم کشور برزیل که میاد اشک شوق تو چشام حلقه میزنه و یاد تپه های گرد کشور خودمون میوفتم

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. MILADZM

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      زدی جاده خاکی بدجور 😂😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ممد ژانگولر

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        داداش میلاد انقد منحرف نباش منظورم تپه های گرد برنزی رنگ بود
        هر تپه ایی که تپه نیست

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. LH44

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (156 ديدگاه)

    خیلی برای راسل خوشحالم. کلن تیم مرسدس و راننده هاش خیلی تلاش کردن تا تراکتور w13 رو تبدیل به ماشین مسابقه کنن. دمشون گرم.
    یه جورایی برنده مسابقه در تعیین خط مشخص شد. جایی که راسل تونست رده های بالا رو بگیره و لوئیس هشتم شد.
    البته ماشین لوئیس و راسل یکم تفاوت داشتن. بال عقب راسل یه بریدگی داشت و بال عقب لوئیس نه. این تفاوت باعث میشد لوئیس در مستقیمی ها یه مقدار زمان بدست بیاره اما در پیچ ها زمان از دست بده. در دورهای اخر مسابقه این مسئله کاملن مشخص شد. لوئیس در مستقیمی ها زمان بدست میاورد اما در پیچ ها تا دو دهم از دست میداد.
    حاشیه اصلی مسابقه دقیقن بعد از تموم شدنش اتفاق افتاد. جایی که ورستپن حاضر نشد رده رو به پرز برگردونه. حسابی تو ردبول داستان درست شد.
    پرز تو رادیو میگه (ورستپن) خود واقعیشو نشون داد. در مصاحبه ها هم میگه خیلی نا امید شده. بعد اون همه کاری که برای قهرمانی های ورستپن کردم انتظار چنین کاری رو نداشتم. نمونش ابوضبی 2021 که طوری از لوئیس دفاع کرد که ردبول نذاشت ماشینش تموم کنه تا جریمه نشه. احتمالن خیلی بیشتر از حد معمول بنزین استفاده کرده بوده برای دفاع و تا اخر مسابقه بنزین کم میاورده. البته امیدوارم داستان پیچیده تر نباشه. ورستپن هم تو رادیو گفته چند بار گفتم از من همچین چیزی رو نخواید. این اپشن رده دادن فقط برای هم تیمیه منه نه من!!!! تو مصاحبه ها هم گفته دلایل خودمو دارم:)))
    پرزم گفته خانواده من همیشه لوئیس فن بودن. خلاصه که حسابی برای سرآشپز هورنر دردسر درست شده.

    موافقم 21
    مخالفم 0
  4. Alan.r

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    مرسدس کم کم داره به بازی برمیگرده
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. Porsche 911

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    بهترین مسابقه فصل برای من بود
    واقعا این فصل بعد از این عقب گرد بزرگ تلاش تیم مرسدس حقیقتا قابل ستایش بود و بهترین خبر برای طرفداران فرمول یک و مرسدس
    از ثلث اول فصل به بعد تا جایی که تونستن عملکرد ماشین رو بهتر کردن و پودیوم پشت پودیوم گرفتن البته جاهایی بدشانسی و یکی دوتایی اشتباه هم داشتن
    مثل گرندپری هلند که لاستیک ها کهنه هملیتون رو عوض نکردن و تهش چهار ام تموم کرد در حالی شانس پیروزی داشت
    یا گرندپری اسپا که همیلتون با بدشانسی مسابقه رو از دست داد و چیزی که مشخص بود این بود که اگه همیلتون از مسابقه خارج نمیشد مانع یک و دوی ردبول میشد
    در نهایت واقعا لذت بخش بود
    کلا مرسدس و گرندپری برزیل خیلی با هم جور هستن اون از درخشش پارسال لوییس اینم از امسال
    به امید فصل بعدی با W14
    به نظر هم فصل بعد بهتر فصل فعلی باشه برای مرسدس
    از همون اواسط فصل گفتن که تمرکز حداکثری روی ماشین فصل بعد خواهد بود

    موافقم 5
    مخالفم 2

Comments are closed.

دکمه بازگشت به بالا