لامبورگینیمسابقات

لامبورگینی یک قدم به حضور در مسابقات لمان نزدیک‌تر می‌شود

رومن گروژان، راننده باسابقه فرمول یک، پشت فرمان خودروی پروتوتایپ لامبورگینی نشسته است و برای لمان آماده می‌شود. با وجود پیشرفت‌های اخیر، تصادف خودروی SC63 در آزمایش، برنامه‌ریزی لامبورگینی را به چالش کشیده است.

رومن گروژان ،راننده لامبورگینی، برای نخستین‌بار ابرخودروی هیبریدی این شرکت را مورد آزمایش قرار داد. لامبورگینی در تلاش است تا این خودرو را برای حضور در کلاس Lmdh آماده کند تا نهایتا در رقابت‌های WEC و IMSA به مصاف تیم‌های آکورا، کادیلاک، بی‌ام‌و، تویوتا و… برود. تیم «آیرون‌لینکس» مسئولیت برنامه‌ریزی و مدیریت برنامه قهرمانی استقامت این برند ایتالیایی را برعهده دارد.

اما این خودرو باید پیش از ورود به پیست به‌سختی و با دقت فراوان وارسی شود و بهبود یابد. در همین راستا، نخستین آزمایش آن در پیست «آندره کالدارلی» صورت گرفت که درپی تصادف این خودرو در آزمایش پیشینش در پیست پول‌ریکارد برگزار می‌شد. «آندره پیچینی»، برنامه‌ریز آیرون لینکس، این تست را نخستین آزمایش واقعی و درخور این خودرو برمی‌شمارد. تصادف «میرکو بوتولوتی» با SC63 به‌حدی وخیم بود که برنامه WEC این شرکت را به تعویق انداخت.

پیچینی که مسئول برنامه‌ریزی پروژه را برعهده دارد می‌گوید که تصادف باعث شد تا سازنده، چند آزمایش را در پیست‌های گوناگون و کوچک ایتالیا و بدون درنظر گرفتن زمان راه‌اندازی کند. او در مصاحبه با رسانه «motorsport.com» این اتفاق را کوچک جلوه داد و گفت که شرکت از آن خواهد گذشت و مسیرش را ادامه خواهد داد.

این اتفاقات در موتوراسپرت روی می‌دهند؛ فقط باید با آن‌ها دست‌وپنچه نرم کنید و به مسیر خود را ادامه دهید. ما مجبور شدیم کمی تغییر در برنامه‌مان ایجاد کنیم تا با زمانبندی رقابت‌های اروپا و آمریکا هماهنگ شویم.

رومن گروژان در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی از بابت عقب افتادن برنامه لامبورگینی دارد یا خیر اینگونه توضیح داد که در برنامه‌هایی به بزرگی برنامه ورود لامبورگینی به بالاترین سطح رقابت‌های استقامت جهان همیشه جای نگرانی هست. او تاثیر رویداد اخیر را چندان مهم قلمداد نکرد.

مسلما اگر عقب نمی‌افتادیم شرایط بهتر بود اما حالا هم می‌توانیم با توجه به زمانبندی و برنامه پیش برویم.

پیچینی افزود که تیمش به‌زودی آزمایش خود را در آمریکا آغاز می‌کند. این آزمایش‌ها به‌صورت همزمان در اروپا نیز دنبال و اجرا خواهند شد.

کار راحتی نیست که یک خودرو را در دو سوی مختلف جهان برای مسابقه آماده کنید.

SC63 در تست‌های اخیر با لباس تماما فیبرکربنی سیاه‌رنگ و شاسی جدید ظاهر شد که برخلاف تصور، پیش از تصادف توسعه پیدا کرده بود. این خودرو روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته دو هزار کیلومتر را به‌صورت آزمایشی توسط رومن گروژان و کالدارلی هدایت شد.

لامبورگینی ورود خود به بالاترین سطح مسابقات استقامت جهان در اروپا و آمریکا را با مسابقه آغازین فصل ۲۰۲۴ قطر اعلام می‌کند. این شرکت ایتالیایی که تاکنون برنامه‌ای را مبنی‌بر حضور در مسابقه ۲۴ ساعتی لوکس دیتونا اعلام نکرده است تا به‌نوعی مخالفت خود را با این مسابقه به اسپانسری تایرسازی میشلین اعلام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فصل بعدی این مسابقات، «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون می‌دانیم» را مطالعه کنید.

پیشتر هم خودروهایی چون پژو ۹X8 و گلیکنهاوس زودتر از موعود وارد پیست شدند و زمان بسیاری را صرف توسعه و بهبود خودروشان در طول مسابقات کردند؛ این مسئله به‌معنی از دست دادن جایگاه در دورهای اول فصل پیشرو خواهد بود. آیا لامبورگینی هم به همین سرنوشت دچار می‌شود؟ نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ۲ نوع داریم
    Lmh ها ( فراری ، تویوتا ، پژو )
    Lmdh ها ( کادیلاک . پورشه . آلپین . لامبو . بیمر و…)
    Lmh یعنی لمانز هایبرید . Lmdh یعنی لمانز دیتونا هایبرید

    Lmh ها از ۰ توسط کارخانه ساخته میشن و در رقابت های wec حضور دارن و ماشین های بهتری هستن

    Lmdh ها از شاسی lmp2 استفاده میکنن و کارخونه فقط رو آیرو و پاوریونیت نقش داره و هم wec و هم imsa هستن

    جفتشونم ۶۷۰ اسبن در کل اینارو گفتم که بگم :
    Lmdh ها در imsa فوق العاده هستن و همین هفته پیش کادیلاک اول و پورشه دوم شد و رقابت نزدیک بود

    ولی وقتی به wec میریم lmdh ها به هیچ وجه در سطح رقابت با lmh ها نیستن
    و نهایت تلاششون باید برای سکو ۳ باشه
    مگر اینکه شرایط خاص یا تصادف باعث پیروزی شون بشه

    کلا خیلی این چند ساله عجیب شده

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Hami

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      البته LMH یعنی لمانز هایپرکار. برخلاف LMDh در کلاس LMH هایبرید بودن اجباری نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Ar

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      فرق GTD و GT3 چیه؟؟
      و فرق GTP و LMP1 و این دوتا که گفتی (lmh و lmdh) هم اگه بگی عالی میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آیا رقیب فراری میشه!؟

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. corvette

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (331 ديدگاه)

      رو کاغذ بله
      واقعیت خیر

      موافقم 8
      مخالفم 21
      1. پوریا چالش

        ۳۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (273 ديدگاه)

        رو کاغذ بله مگه مشخصات این ماشین معلوم شده ک میگی رو کاغذ بله

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. Killer

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    دلیل مقاومت تیم پدال برای کار کردن خبر قرار داد ال جی و تویوتا چیه؟ خبر راجع به دوچرخه و قایق رو کار میکنین ولی این خبرا رو نه!

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. datsun

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3677 ديدگاه)

      گناه داره بنده خدا دو هفته اس التماس میکنه بزارید حال کنه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. الان فقط ارشیام

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیاید رو راست باشیم
    به عنوان طرفدار درجه یک لامبورگینی
    قهرمانی که هیچ
    من فک نمیکنم لامبورگینی حتی بتونه تموم کنه لمانزو ینی ۲۴ ساعت دووم نمیاره

    موافقم 5
    مخالفم 25
    1. amir

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2814 ديدگاه)

      لامبو: ما انقدرام بدرد نخور نیستیم مارو دور ننداز

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۲۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2244 ديدگاه)

        خخخخ
        والا

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. پوریا چالش

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (273 ديدگاه)

      نمیدونی ک لامبورگینی چ پشتی داره حمایتی ک لامبورگینی از فوکس میشه هیچ برندی نمیشه!من موندم ک چرا همیشه ایران های پراید سوار از برند هایی درجه یک سطح جهانی ایراد میگیرن کسانی ک به پارس میگن سلطان

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. محسن

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    به امید پیروزی برای سیمرغ

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا