مسابقات

درآمد مکس ورشتاپن، قهرمان فرمول یک در سال ۲۰۲۲

به بهانه قهرمانی مکس ورشتاپن در دومین فصل پیاپی

در حال حاضر به هیچ راننده‌ای در دنیای فرمولا وان به‌اندازه مکس ورشتاپن پرداخته نمی‌شود.

دستمزد مکس ورشتاپن

این اعجوبه ۲۵ ساله در سال ۲۰۲۱ به اولین عنوان قهرمانی خود در فرمولا وان دست یافت تا در جایگاه راننده بزرگی چون لوییس همیلتون قرار بگیرد. امسال نیز او دومین قهرمانی متوالی خود را به همراه تیم ردبول جشن گرفت. شاید به‌جرئت بتوان این مسئله را بیان کرد که مکس می‌تواند به افتخارها و رکوردهای بیشتری دست پیدا کند. حال بیایید به درامد مکس در سال ۲۰۲۲ بپردازیم.

ورشتاپن

بر اساس گزارش رسانه معتبر celebrity net worh درامد خالص مکس در سال ۲۰۲۲ معادل ۶۰ میلیون دلار بوده، اگرچه درامد دقیق او کاملاً معلوم نیست اما کاملاً قابل پیش‌بینی هست که درامد او در سال‌های آتی بسیار بالاتر از رقم فوق خواهد بود. رقم قرارداد او ۴۰ میلیون دلار بعلاوه ۲۰ میلیون دلار پاداش بوده است.

مکس با چندین حامی مالی قرارداد امضا کرده که ازجمله می‌توان به ziggo ،jumbosupermarkets، gstar و carnext.com اشاره کرد.

در مقام مقایسه بد نیست به این نکته اشاره کنیم که درامد خالص لوییس همیلتون در سال ۲۰۲۲ معادل ۲۸۵ میلیون دلار براورد شده که عمده این درامد از حضور وی در رسانه‌ها و انجمن‌های مختلف است. قرارداد همیلتون با مرسدس برای او ۵۵ میلیون دلار آورده داشته و البته عملکرد ضعیف او باعث شده که میزان پاداشش در این تیم صفر باشد.

جالب است بدانید همیلتون هشتمین ورزشکار پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۱ لقب گرفته است. شرکت‌های بزرگی همچون سونی، پتروناس، بوز و… از اسپانسرهای لوییس همیلتون هستند.

در پایان فهرستی حضورتان ارائه می‌شود تا بیشتر با دستمزد ورزشکاران این رشته در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید:

  1. مکس ورشتاپن ۶۰ میلیون
  2. لوییس همیلتون ۵۵ میلیون
  3. فرناندو آلونسو ۳۰ میلیون
  4. سرجیو پرز ۲۶ میلیون
  5. چارلز لکلرک ۲۳ میلیون
  6. سباستین فتل ۱۷ میلیون
  7. دنیل ریکیاردو ۱۷ میلیون
  8. کارلوس ساینز ۱۵ میلیون
  9. لندو نوریس ۱۱ میلیون
  10. جورج راسل ۱۰ میلیون

 

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم نظرتون رو درباره درآمد های چندین میلیون دلاری ورزشکار ها، بازیگر ها و… بدونم.
    به نظر خودم تا یک حدی ایش ارزش داره یعنی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار ولی بیشتر از اون نه‌.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۰
    1. Mr.porshe

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      نوش جونشون
      من به دستمزد امثال اینا اعتراض ندارم
      به حقوق ۲۵۰۰یورویی اون آقایی که میبینه مرغ درست حسابی سر بریده میشه اعتراض دارم :)))
      این یه نظر سیاسی نیست پدال جان اقتصادیه:)
      میدونی چند برار برای تیم و اسپانسرهای خودشون درآمد ایجاد میکنن

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴
    2. محمد

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      اگر ارزش نداشت رد بول اخراجش می‌کرد 🤔
      وقتی شرکت دولتی یا خصولتی نیست و شرکت صاحبش معلومه، هرچقدر خرج حقوق کنند حتما ارزش داره،
      همانطور که مثلا توییتر یا آمازون این چند ماه اخراج‌های گسترده داشتند و چند صد نفر از افراد تراز بالای شرکت‌هاشان را اخراج کردند، رد بول و تیم‌های فرمول ۱ هم اگر براشون ارزش نداشته باشه اخراج می‌کنند.
      می‌خواهد کارگر باشه یا ورزشکار یا راننده یا مدیر فروش و …
      مگر مسی و کریستین رونالدو را باشگاه‌شان اخراج نکردند ؟

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
    3. Farzad

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2571 ديدگاه)

      به نظرم کاملا حقشون هست چون براش سختی و زحمت زیادی کشیدن . مثلا فلوید می ودر که پولدارترین ورزشکار جهان هست واقعا رودست نداره چون تا حالا یک بار هم نباخته .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
    4. مازیار

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1606 ديدگاه)

      هر میزان درآمد وقتی که چندین برابرش _ حالا از راه تبلیغات یا رسانه ها _ برگشت داشته باشه طبیعی و منصفانه هست

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
    5. کیانوش

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      درامد باید متناسب با سودی باشه که واسه کارفرما به ارمغان میاره هر کارمند یا هنرمند به نظرم اینجوری باید حساب بشه حتی حقوق کارگر ها
      پس ورشتپن حقشه شص میلیون همیلتون هم حقشه قطعا مدیریت تیم ها میدونن که این هزینه ها جبران میشه که پرداختش میکنن وگرنه از جیب که نمیدن از منبع درامد تیم پرداخت میکنن
      و مهم هم نیست که تیم اخر فصل سودی نکردن باشه اصلا کارخونه ها وقتی وارد موتور اسپورت میشن به سود کردن فک. نمیکنن بر عکس تیم های فرعی ممکن هی چشمی هم به سود داشته باشن اما کارخونه ای ها فقط واسه کسب اعتبار واسه برندشون و توسعه مهندسی شرکتشون وارد موتور اسپورت میشن و واسه اینکه شانس قهرمانی و رقابت داه باشن باید بهترین راننده هارو استخدام کنن و خب قطعا راننده ای که سابقه قهرمانی داره باعث میشه تیم اسپانسر بیشتری جذب کنه در نتیجه رانتده هم درخواست غیر منصفانه ای نکرده اگر بخواد چند برابر راننده دیگه تیم حقوق بخواد

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. علی

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    تف به این زمونه!!! دنیا ، دنیای رسانه و تبلیغاته ، پعه به همیلتون !! آخه ۲۸۵ میلیون دلار در سال !!! باباجون ده تا شو بده ما تا آخر عمر دعات میکنیم!!!!

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۳
  3. phonix

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    هم فاله و هم تماشا
    خیلی درامد زیادیه واقعا :/

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  4. GMA

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (288 ديدگاه)

    درآمد لطیفی چقدره؟؟ :))
    فکر کنم اون باید یه پولی هم بده تا نگهش دارن:))

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. akrh78

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1329 ديدگاه)

      در اصل اره چون هم صندلیش رو خریده هم شرکت پدرش اسپانسر تیم هست و به تیم پول پرداخت کرده
      ولی یه قرارداد فرمالیته میبندن مثلا ۱ میلیون دلار
      خنده دار ترینش استرول هست که باباش از دم مالک استون مارتین و تیم فرمول یکش هست و ۱۰ میلیون هم با پسرش قرارداد بسته :)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. علی جردن

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (403 ديدگاه)

    واسه راننده فرمول یک شدن خودت باید از اول ثروتمند باشی تا بتونی وارد این رشته بشی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷
    1. LH44

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      در این ده نفر تا جایی که میدونم، ورستپن، پرز، نوریس و ساینز کسایی بودن که پول داشتن و وارد فرمول یک شدن. بقیه هم اینقدر دنبال تیم ها راه افتادن تا خود تیم ها اسپانسرشون شد و وارد اف وان شدن. البته الونسو رو در جریان نیستم.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  6. Payfast

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (724 ديدگاه)

    هنوز هم همیلتون رو بهش ترجیح میدم

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  7. Porsche 911

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    حقوق رانندگان فرمول یک اصلا زیاد نیست
    آماده ترین ورزشکار دنیا هست و آماده ترین بدن رو بین تمامی رشته ها داره
    وقتی توی کاکپیت تنگ ماشین میشینن و دمای بالای ۵۰ درجه رو تحمل میکنن اونم حدود ۲ ساعت
    و بعد هر مسابقه مقدار زیادی وزن و آب بدنشون رو از دست میدن و باید زود وزنشون رو به حد ایده آل برسونن
    یا وقتی که شتاب جانبی ۵ جی یا بیشتر رو تحمل میکنن
    فکر نمیکنم حقوق زیادی باشه برای این شغل که سرتاسر تفریحه و تفریح
    در مورد مکس هم بگم که با وجود داشتن یک قهرمانی هنوز به شخصیت برای قهرمانی نرسیده
    اون از بازی هایی که فصل پیش سر لوییس در آورد مثل گرندپری عربستان
    یا گرندپری برزیل ۲سال پیش و دعوایی که با اکون راه انداخت
    یا همین امسال که حاضر نشد به پرز رده بده و پرز رو راننده دوم این فصل بکنه
    که این جریان بازتاب زیادی هم داشت و پرز گفت که مکس ذات خودشو نشون داد!
    آخر هم توی گرندپری ابوظبی برای خودشیرینی خودشو طالب دوم شدن پرز نشون داد در حالی که میتونست توی گرندپری برزیل با دادن رده به پرز کار رو تموم کنه اما در حالی که خودش نیاز به هیچ امتیازی نداشت و قهرمانی اش قطعی شده بود با غرور و خودخواهی بی دلیل رده دوم رانندگان رو تز پرز گرفت و دو دستی تقدیم لکلرک کرد

    موافقم ۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا