رنو

معرفی رنو مگان E-Tech جدید در قالب یک کراس‌اوور تمام الکتریکی

رنو از مگان جدید E-Tech در نمایشگاه مونیخ رسماً پرده‌برداری کرده است. این خودرو که اولین محصول رنو با لوگوی جدید این شرکت موسوم به Nouvel R خواهد بود، نسخهٔ تولیدی کانسپت مگان eVision محسوب می‌شود که سال گذشته معرفی شد. مگان E-Tech با حداقل تغییرات در طراحی، کاملاً نسبت به کانسپت مذکور وفادار مانده است.

این مگان الکتریکی ۴.۲۱ متر طول داشته و فاصلهٔ بین دو محور آن ۲.۷۰ متر است. ازجملهٔ ویژگی‌های طراحی جالب این خودرو می‌توان به چراغ‌های باریک سراسری در عقب، تریم طلایی‌رنگ در سپرهای جلو و عقب، خط کمر بالا، سقف کوپه مانند و دستگیرهای در مخفی اشاره کرد. نسخه‌های پایهٔ مگان با رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه می‌شوند اما تیپ‌های بالاتر به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز خواهند بود.

مگان E-Tech اولین محصول رنو محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم CMF-EV ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در نیسان آریا به کار رفته است. کراس‌اوور الکتریکی رنو به یک موتور الکتریکی مجهز است که با دو خروجی مختلف شامل ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور یا ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. نسخهٔ قوی‌تر ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

باطری‌های لیتیوم یونی NMC جدید این خودرو که از ال‌جی گرفته شده‌اند، ۳۹۵ کیلوگرم وزن داشته و بسیار باریک هستند به‌گونه‌ای که ارتفاع آن‌ها تنها ۱۱۰ میلی‌متر است. این باطری‌ها در دو نسخهٔ ۴۰ کیلووات ساعتی با برد ۳۰۰ کیلومتر و ۶۰ کیلووات ساعتی با برد ۴۷۰ کیلومتر ارائه می‌شوند. به گفتهٔ رنو، با شارژرهای خانگی ۷.۴ کیلووات ساعتی، با هشت ساعت شارژ ۴۰۰ کیلومتر برد فراهم می‌شود درحالی‌که با شارژرهای سریع ۱۳۰ کیلووات این کار تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

در داخل مگان الکتریکی شاهد کابین OpenR هستیم که قبلاً در کانسپت‌های رنو دیده بودیم. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی عمودی عناصر اصلی این طرح بوده و بسیار آینده‌نگرانه به نظر می‌رسند. البته تیپ‌های پایه با نمایشگر لمسی کوچک‌تر ۹ اینچی ارائه می‌شوند اما درهرصورت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو به پردازندهٔ کوالکام اسنپدراگون و سیستم‌عامل اندروید اتوموتیو با سرویس‌های گوگل مجهز خواهد بود.

تیپ‌های پایینی و میانی مگان E-Tech با تریم پارچه‌ای روی داشبورد ارائه می‌شوند اما تیپ‌های بالایی به روکش چرم مصنوعی مجهز خواهند بود. در این تیپ‌ها همچنین تودوزی آلکانترا، نورپردازی تمام LED و تزئینات چوبی هم ارائه می‌شود. سیستم صوتی استاندارد این خودرو آرکامی است اما سیستم پریمیوم هارمن کاردون ۴۱۰ واتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. مگان الکتریکی همچنین از تکنولوژی نیمه خودران سطح دو با نام کمک‌رانندهٔ فعال و قابلیت پارک تمام اتوماتیک هم برخوردار است.

مگان E-Tech با وجود ابعاد کوچک‌تر از نسخهٔ درون‌سوز، به لطف طراحی خاص پلت‌فرم الکتریکی از کابینی جادار با فضای مشابه مگان درون‌سوز برخوردار است. صندوق بار این خودرو ۴۴۰ لیتر فضا داشته و زیر کف صندوق نیز یک فضای ۲۲ لیتری برای قرار دادن کابل‌های شارژ تعبیه شده است. مگان جدید با وجود ظاهر کراس‌اوور مانند، ۹۰ میلی‌متر مرکز ثقل پایین‌تری نسبت به نسخهٔ درون‌سوز داشته و توزیع یکنواخت وزن بین محورها، چابکی و هندلینگ بهتری خواهد داشت.

این کراس‌اوور الکتریکی همچنین موقعیت رانندگی کم‌ارتفاع و شبیه خودروهای سواری را ارائه می‌کند. در این خودرو از طریق سیستم Multi-Sense راننده می‌تواند از بین حالات رانندگی مختلف شامل اقتصادی، راحت، اسپرت و احساس من یکی را انتخاب کند. مگان E-Tech در ElectriCity گروه رنو در شمال فرانسه تولید می‌شود. فروش این خودرو از فوریهٔ ۲۰۲۲ و تحویل آن به خریداران یک ماه بعد آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    حس میکنم لاستیک هاش پهنای کمی دارن!
    نمیدونم حسم درسته یا نه ولی اینطور به نظر میرسه …
    در کل جالبه طراحیش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. توحید

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عالی
    ایرادی نمیشه گرفت فقط عدم تناسب ابعاد رینگ با سایز خودرو (که با توجه به برقی بودن خودرو و مسایل مرتبط با مدیریت مصرف قابل توجیه است)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ظاهر بیرونی خوبه ولی کابین واقعا بد طراحی شده اون نمایشگر واقعا نه تنها مفید
    نیست بلکه خیلی زشت طراحی شده. حالا مشخصات فنی چندان بدی نداره.
    ولی در کل اصلا خوشم نیومد ازش ( نظر شخصی )
    پدال میشه یه اخبار ماشین بنزینی یا یه مطلب مفید بذار حوصله آدم سر نره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    لاستیکاشو باید پهن تر میکرد ولی طراحیش خیلی قشنگه البه در بیرون چون داخل ماشین تناسب نداره با بیرون ماشین و خیلی روتین طراحی شده برعکس بیرونش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد مختاری آذر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا یک شاسی بلند ایده آل هستش طراحی کاملا زیبا و مناسب یک خودروی مناسب و خوب دیگر از رنو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    هر ماشینی که نیسان میسازه چند ماه بعدش یه مدل رنو بر پایه همون ساخته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Reza Waffen SS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خوشم اومد ازش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    با ارتفاع 1.5 متر میشه یک هاچبک یا کراس اور کامپکت درنظرش گرفت. فقط از نظر من، نمای جانبی (بغل) خودرو بشدت عالیه. تبریک میگم به رنو.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    طراحیش از بیرون خوبه اما داخلش جالب نیست،خیلی ساده و پیش و پا افتاده طراحی شده،قدرتشم برای این ابعاد کافیه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Mahdi

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AMG GT R

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    بجز نحوه ی قراری گرفتن اسکرین داخل کابین بنظرم هیچ ایرادی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    رگه هایی ازنیسان درطراحی رنودیده میشه واقعا ترکیب این دوتا خیلی نازمشود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا