رنو

تولید شاسی‌بلند رنو کولئوس تا سال 2025 ادامه خواهد داشت

نشانه‌ای از جایگزینی رنو کولئوس با یک شاسی‌بلند جدید تا پیش از سال ۲۰۲۵ وجود ندارد و این خودرو حداقل تا سال ۲۰۲۵ در بازار استرالیا حضور خواهد داشت. نیسان در سال جاری نسل جدید ایکس تریل را در این کشور معرفی کرد و با اینکه شاسی‌بلند ژاپنی یاد شده در دو نسل قبلی به عنوان زیرساخت کولئوس ایفای نقش کرده اما برنامه‌ای برای جایگزینی محصول رنو با یک خودروی جدید وجود ندارد.

رنو استرالیا انتظار دارد تولید کولئوس در کره جنوبی حداقل دو سال دیگر ادامه یابد تا به این ترتیب نسل جدید شاسی بلندهای این خودروساز یعنی آسترال هیبریدی، سنیک و مگان E-Tech الکتریکی از راه برسند. یکی از مدیران ارشد این برند فرانسوی می‌گوید:

کولئوس همچنان تولید خواهد شد. قطعاً ما شاهد عرضه این خودرو تا سال ۲۰۲۴ خواهیم بود؛ اما بعد از این تاریخ را مطمئن نیستم.

علیرغم اینکه کولئوس خودرویی سالخورده است اما مدیر رنو باور دارد تقاضا برای این خودرو در سال آینده افزایش خواهد یافت زیرا خریداران به دنبال حداکثر ارزش یک خودرو هستند و می‌خواهند در صف انتظار بسیاری از شاسی بلندهای بزرگ نایستند. او اظهار می‌دارد:

رنو کولئوس ارزش خوبی در برابر مبلغ پرداختی دارد. فضا برای چنین خودرویی در بازار وجود دارد و این موضوع در سال ۲۰۲۳ بیشتر به چشم خواهد آمد زیرا تقاضا می‌تواند افزایش یابد. همه حس می‌کنند هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند و این امر باعث شده تمرکز روی خودروهایی با ارزش خوب معطوف شود.

مدیر رنو خاطرنشان می‌سازد:

کولئوس در طول چند ماه گذشته عملکرد خوبی از نظر فروش نداشته اما در ادامه وضعیت بهتر خواهد شد.

به گزارش پدال و به نقل از درایو، رنو در اروپا برنامه‌های خود برای تولید یک شاسی‌بلند هفت‌نفره جدید را بر پایه خودروی آسترال و نیسان ایکس تریل اعلام کرده است. این خودرو می‌تواند ابعادی مشابه کولئوس کنونی داشته باشد و جانشین غیرمستقیم آن محسوب شود. البته از آنجایی که رنو استرالیا روی محصولات جدید کار می‌کند، مدیر رنو در این کشور می‌گوید رنو فعلاً این شاسی‌بلند هفت‌نفره را برای استرالیا تدارک نمی‌بیند. او می‌گوید:

ما امروز تولید چنین خودرویی را در دستور کار نداریم و احتمالاً در آینده نزدیک نیز خبری از آن خواهد بود. با توجه به جزئیات موجود، این شاسی‌بلند هفت‌نفره راهی به بازار استرالیا نخواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
drive

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    سوال اینکه چرا فروش اش کمه رو خود رنو به خودش جواب داد.
    سالخورده و قدیمی هست و تنها دلیلی که مردم بیان سراغ اش اینه که فروش اش کمه و احتیاج نیست زیاد منتظر بمونن تا تحویل اش بگیرن.
    به شخصه اشکودا کودیاک رو به این ترجیح میدم. هم موتوری و هم ظاهری خیلی خوبه و سواری اش و کاربردی بودن هم طبق بررسی ها خوب بوده.

    موافقم 33
    مخالفم 9
  2. Reza Waffen SS

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    کولئوس حالا بکنار کاش تالسیمان تولیدش متوقف نمیشد یعنی عاشق سیستم تغییر زاویه چرخ های عقب تالیسمانم

    موافقم 43
    مخالفم 7
    1. Erfan

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      متاسفانه داخل ایران خیلی تو سر تالیسمان زدن.
      هم کمک فنر های برقی رو برداشتند هم سیستم چرخش چرخ های عقب.
      اگر این دو آپشن بودند اپتیما و سوناتا حرفی در برابر تالیسمان نداشتند

      موافقم 57
      مخالفم 6
      1. viper2

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        سوناتا و اپتیما عشق خلیجی هاست با تالیسمان مقایسه نکنید . در ضمن تالیسمان موتور گرم هست برای ایران خوب نیست برای المان اروپا و مناطق سردسیر خوبه . برای ایران باید یه چیزی مثل سوناتا باشه که موتورش از نوع موتور سرده .
        ولی انصافا قبول دارید ازرا ۲۰۱۸ و سوناتا ۲۰۱۵ خیلی ماشینای قشنگین ؟؟؟

        موافقم 21
        مخالفم 15
      2. 4wheeled

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        اگه این جوکی که گفتی درست بود پس چرا تو بازار جهانی فروشش یک پنجم اپتیما و سوناتا بود و تو هر مقاله ای مقابسه شد با اختلاف نمره پایین تری گرفت؟
        احتمالا درک بازار جهانی اندازه تو نبود که اینطور شد
        یعنی از رنو هم بالا رفتن دیگه خیلی زشته 🔥

        موافقم 8
        مخالفم 22
        1. ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          اپتیما و سوناتا رقیبشون میراژ که هیچی نیسان میکرا هم ازشون سرتره انقدر دست و پا نزن کره فن

          موافقم 14
          مخالفم 5
  3. AUTO DETAILING

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از سایت پدال ناراحتم
    در مقاله کیا اسپورتیج حرف دل مردم زدم
    ولی…
    به امید آزادی

    موافقم 32
    مخالفم 17
  4. پدرام

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    خب نسل جدید ایکس تریل اومد اما کولئوس همچنان همونه! خب نسل جدید کولئوس پس چی ؟‌ یعنی تا سال 2025 می خواهید با همین فیس ادامه بدید؟

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Erfan

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      باز خداروشکر این فیس رو دادن نسل قبلی کولئوس که فاجعه به تمام معنا بود توی طراحی یه غورباقه زشت

      موافقم 28
      مخالفم 5
  5. Erfan

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    ماشین خوبیه منتهی اون مانیتور وسطش رو از نزدیک دیدم خیلی مضخرفه حاشیه های خیلی زیادی داره

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      من مانیتور نسخه های نیم فولش که هفت اینچ افقیه رو بهذاین‌۸.۷ اینچ عمودی ترجیح میدم حداقل تکلیفت با خودت روشنه 🤌

      موافقم 14
      مخالفم 3
  6. RezaRs

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ماشین خوب و خوشکلیه راحت میشه مانیتور داخل جدید بدن و فیس ایفت تمیزی بدن مانیتور بزرگتر شه ( یعنی حاشیه کمتر شه ) بعد سیستم های کمک راننده بهتری باشه در کل از سانتافه و رافور من بیشتر دوسش دارم به خاطر طراحیش

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    نمی دونم اما اینو به تمام کره ای ها طراحیش رو ترجیح میدم

    موافقم 27
    مخالفم 7
  8. net

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    کولئوس و تالیسمان چراغ باریک جلو خوبی دارند ولی چراغ نازک ال ای دی کج زیر چراغ جلو خیلیییییی بد هست و تو چشم میزنه اگر این چراغ نازک ال ای دی کج زیر چراغ نبود قشنگتر میشد.خط استیل زیر چراغ جلو کولئوس و تالیسمان که به زیر جلوپنجره رفته بد هست اگر این خط سفید استیل نداشت قشنگتر میشد.خط سفید اطراف شیشه دربها تالیسمان و کولئوس در قسمت ستون شیشه عقب پهن میشه بد هست اگر سرتا سر نازک بود قشنگتر میشد. رنگ چراغ عقب قرمز زرشکی تالیسمان و کولئوس خوبه اگر خط سفید افقی داخلش نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.اگر صفحه نمایش داشبورد کولئوس و تالیسمان افقی بود و دکمه های با کیفیت تری داشت قشنگتر میشد.اگزوز مصنوعی کولئوس بد هست و طراحی اگزوز تالیسمان بد هست.رینگ کولئوس و تالیسمان بد هست

    موافقم 5
    مخالفم 19
  9. Royal Driver UK 70

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ارزش خرید بالایی داره

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. امین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    خیلی از سانتافه بهتره.حداقل پلتفرمش نیسانه.نه مثل سانتافه که همش نگران یاتاقان زدنش باشی

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. net

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      کاری به مسائل فنی ندارم ولی در بین سانتافه و ایکس تریل و کولئوس، سانتافه زیباتر هست

      موافقم 8
      مخالفم 18
  11. alireza206

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    فقط پژو ۵۰۰۸ طراحی زیبا و باکیفیت هست پرفورمنس خوبی داره دو دف و ۳۰۰ اسب قدرت از هر لحاظ نسبت به این سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا